خانه
بلاگ
حساب کاربری

فصل پاییز تو ایران نباش! بهترین مقاصد سفر در پاییز

فصل پاییز تو ایران نباش! بهترین مقاصد سفر در پاییز
تاریخ انتشار: 1402/6/27

پاییز فقط فصل راه رفتن روی برگ‌های زرد و نارنجی و قدم زدن زیر باران و گوش دادن به آهنگ “تو بارون که رفتی” نیست. بلکه پاییز را باید فصل مناسبی برای سفر و تجربه هم دانست. در این فصل تقریبا همه شهرها و کشورها آب و هوای مطبوع و مناسبی برای سفر دارند اما برخی از کشورها هستند که اصلا زمان مناسب‌شان برای سفر پاییز است و در ایام دیگر بازدید از آنها زیاد لطفی ندارد.

در این مطلب از آژانس توریک قصد داریم 10 تا از بهترین مقاصد خارجی برای سفر پاییزی را به شما معرفی کنیم. اگر قصد دارید در فصل پاییز به خارج از کشر سفر کنید اما هنوز درباره مقصدتان تصمیم نگرفته‌اید تا انتها همراه ما باشید.

 

۱. تایلند| در طبیعت استوایی غرق شوید

تصور کنید که پاییز را در دل یک طبیعت استوایی بگذرانید و بدون اینکه سرمای هوا اذیتتان کند و باران‌های استوایی هر روز و هر لحظه بر سرتان ببارد، بتوانید طبیعت‌گردی کنید. چه چیزی لذت‌بخش‌تر از این؟ کشور تایلند آب و هوای گرمسیری دارد و بنابرای تابستان‌های آن گرم است. به همین دلیل بیشتر کسانی که می‌خواهند ویزای تایلند بگیرند و به این کشور سفر کنند، فصل تابستان را انتخاب نمی‌کنند زیرا هوای گرم اجازه نمی‌دهد که شما از گشت و گذار در این کشور لذت ببرید.

در سفر پاییزیتان به تایلند می‌توانید از شهرهای زیر دیدن کنید:

 

بانکوک

پایتخت تایلند، شهری پرانرژی و پرجنب و جوش است. بازدید از معابد بزرگ مانند وات آرون، وات پراکئو، و وات پو، شما را به زیبایی‌های معماری و فرهنگ بومی تایلند می‌برد. همچنین، بازدید از بازارهای شلوغ و معروف مانند بازار چا توچاک و بازار چینا تاون، تجربه‌ی خریدی شاد و رنگارنگ را به شما هدیه خواهد داد.

 

 

 

چیانگ مای

این شهر در شمال تایلند واقع شده و به طبیعت خیره‌کننده‌اش از جمله کوهستان‌ها، آبشارها و معابد قدیمی مشهور است. بازدید از معابدی همچون وات پرات دوی سوتپو، وات رونگ کون، و وات فان سوا، تجربه‌ای معنوی و آرامش‌بخش را به شما می‌بخشد. همچنین، اکتشاف بازارهای محلی و تجربه غذاهای محلی در بازار یوا نانگ و بازار واروروت سونگپه، تجربه‌ی بی‌نظیری است.

 

پوکت

یکی از مقاصد محبوب تایلند، با سواحل زیبا و آب‌های آبی شفاف است. شما می‌توانید در پوکت فعالیت‌هایی همچون شنا، غواصی، و اسکوبا دایوینگ را تجربه کنید. همچنین، بازدید از معابد بومی مانند وات چالونگ و وات چتارام، تجربه‌ جذابی از فرهنگ تایلندی به شما هدیه می‌دهد.

 

۲. اندونزی| در خنکای پاییز قلبتان را گرم کنید

اندونزی| در خنکای پاییز قلبتان را گرم کنید - بهترین مقاصد سفر در پاییز

 

یکی دیگر از مقاصد مناسب برای سفر پاییزی اندونزی است. این کشور استوایی هم در آسیای شرقی قرار دارد. از آنجایی که اندونزی دارای طبیعت استوایی بسیار زیبا، تنوع فرهنگی جذاب و دنیایی از ماجراجویی‌های تازه است، می‌توان آن را یک مقصد مناسب برای سفر دانست. پس اگر هنوز مقصد خود را برای سفر پاییزی انتخاب نکرده‌اید، همین حالا برای اخذ ویزای اندونزی اقدام کنید.

آب و هوای گرمسیری این کشور باعث می‌شود که سفر تابستانی به آن کمی سخت باشد بنابراین پاییز را می‌توان بهترین زمان سفر به اندونزی از نظر آب و هوایی دانست. برای دیدن این اندونزی پیشنهاد می‌کنیم تور بالی را رزرو کنید. در سفرتان به این کشور حتما از معابد بومی، آبشارهای طبیعی، جزیره لومبوک و… دیدن کنید.

 

۳. مالزی| سفر به کشور رنگارنگ در فصل رنگ‌ها

کشور مالزی به چند فرهنگی بودنش معروف است. این فرهنگ چند پاره باعث می‌شود که رسوم مختلفی در این کشور حکم‌فرما باشد و این مساله برای بسیاری از گردشگران جذاب است. اما از آنجایی که مالزی آب و هوای استوایی گرمی دارد، سفر آن در تابستان برای کسانی که تحمل گرما را ندارند سخت است.

همچنین بیشتر باران‌های فصلی مالزی در ماه‌های جولای، آگوست و سپتامبر اتفاق می‌افتد. بنابراین اگر فصل پاییز را برای این سفر انتخاب کنید، کمتر درگیر باران‌های فصلی خواهید شد. در طول سفرتان به مالزی پیشنهاد می‌کنیم حتماً از فایرفلای پارک، باغ پروانه، پل پارک ملی تامان نگارا، جزیره پوم پوم و بیشمار مکان دیدنی و گردشگری دیگر دیدن کنید.

 

۴. سنگاپور| سفر به لوکس‌ترین و زیباترین کشور آسیایی

سنگاپور| سفر به لوکس‌ترین و زیباترین کشور آسیایی - بهترین مقاصد سفر در پاییز

 

سنگاپور یکی از کشورهای جذاب و فوق‌العاده برای سفر و به خصوص در فصل زیبای پاییز است. سنگاپور با امکانات تفریحی و گردشگری کم نظیر و همچنین آب و هوای معتدل و مطبوعی که دارد، شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید در فصل پاییز سفری به سنگاپور داشته باشید، نیازی به همراه داشتن لباس‌های گرم ندارید! دمای هوای سنگاپور در پاییز به طور میانگین بین ۲۲ تا ۳۴ درجه سانتی گراد است و بیشتر مردم لباس‌های خنکی به تن دارند. در فصل پاییز بادهای موسمی در این کشور پایان می‌یابند و شما با دریافت ویزای سنگاپور و رزرو تور می‌توانید لحظات بی‌نظیر ‌و جذابی را در این کشور توریستی برای خود رقم بزنید.

 

۵. دبی| سفر به شهری مدرن در خاورمیانه

دبی یکی دیگر از مقاصد بسیار محبوبی است که می‌توانید برای سفر به پاییز روی آن حساب کنید. با اتمام فصل تابستان، از شدت گرمای دبی کاسته می‌شود اما گرما هوا همچنان در پاییز نیز احساس می‌شود. اما با این حال در فصل پاییز راحت‌تر می‌توان در خیابان‌ها و مراکز گردشگری این شهر قدم زد و زیبایی‌های آن بهره‌مند شد. اگر شما هم قصد رزرو تور دبی را دارید و می‌خواهید در پاییز به این شهر جذاب و مدرن سفر کنید، می‌توانید برای اخذ ویزای دبی از طریق وب سایت مجموعه گردشگری توریک اقدام کنید.

 

۶. عمان| سفری به دنیای سنت‌های عرب و مدرنیته

عمان| سفری به دنیای سنت‌های عرب و مدرنیته - بهترین مقاصد سفر در پاییز

 

عمان یکی از کشورهای توریستی در حاشیه خلیج فارس است که دیدنی‌های تاریخی و طبیعی آن زبانزد گردشگرانی است که به آن سفر می‌کنند. اگر شما هم به دنبال یک مقصد جذاب برای فصل پاییز هستید، می‌توانید با دریافت ویزای عمان و سفر به این کشور، با سنت‌ها و شهرهای مدرن مانند مسقط و صلاله آشنا شوید.

شهرها و جاذبه‌های دیدنی این کشور به قدری زیبا و متنوع است که شما را شیفته خود خواهد کرد. سفر به عمان در فصل پاییز محبوبیت بیشتری دارد و در این فصل به دلیل کاهش گرما و آب و هوای مطبثع میزبان طیف گسترده‌ای از گردشگران خواهد بود.

 

۷. فرانسه| سفری به زیباترین کشور در قلب اروپا

کشور فرانسه که با پایتخت زیبای و بی‌نظیر خود پاریس شناخته می‌شود، مهد تاریخ، فرهنگ و هنر است و جاذبه‌های آن مانند برج ایفل و موره لوور و .. شهرت جهانی دارند. فرانسه در تمامی فصل‌های سال میزبان گردشگرانی از سراسر جهان است اما در فصل پاییز جذابیت دیگری دارد.

قدم زدن در شانزلیزه، بازدید از کلیساها و موزه‌های بیشمار، عکاسی در کنار رود سن و برج ایفل و طعم لذیذ غذاها و دسرهای فرانسوری مطمئناً تجربه متفاوت و بی‌نظیری برای شما خواهد بود. اگر شما هم به دنبال مقصدی منحصر به فرد برای سفر در فصل پاییز هستید، می‌توانید با دریافت ویزای فرانسه و رزرو تور این کشور از توریک، لحظات خوشی را برای خود رقم بزنید.

 

 

 

۸. ایتالیا| سفر به سرزمین تاریخ و هنر

ایتالیا| سفر به سرزمین تاریخ و هنر - بهترین مقاصد سفر در پاییز

 

شاید فکر کنید، بهترین فصل سفر به ایتالیا تابستان است، اما ما با اطمینان به شما می‌گوییم که پاییز فصل خوبی برای سفر به کشور ایتالیا است. سفر به شهر‌های زیبای ایتالیا مانند رم، فلورانس، ونیز و …، در روز‌های بارانی پاییز می‌تواند تجربه سفر پاییزه خاطره‌انگیزی را برای شما رقم بزند. برج‌ پیزا، دریاچه دولومیت، پارک مدیچی پراتولینو، دریاچه پراگز، کاخ ریولی و چندین مکان دیدنی دیگر، از جمله مکان‌هایی در ایتالیا هستند که در طول پاییز چهره پاییزی زیبایی به خود می‌گیرند و قطعاً بازدید از آن‌ها شما را شگفت‌زده خواهد کرد. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم حتماً بازدید از آن‌ها را در برنامه تور ایتالیا خود قرار دهید.

پاییز ایده آل‌ترین زمان برای سفر به ایتالیا است. چرا که هوا مطبوع بوده و خبری از شلوغی فصل هم تابستان و هجوم گردشگران هم نیست. بنابراین می‌توان در سکوت و ارامش، در کوچه‌ها و خیابان‌های ایتالیا در میان رنگ‌های پاییزه‌ی نارنجی و زرد در زیر باران قدم زده و هوای بی‌نظیر آن را استشمام کرد.

با رسیدن پاییز در ایتالیا و شب‌های سرد آن، قارچ‌های Porcini، ترافل و شاه بلوط از خوراکی‌های خوشمزه‌ای هستند که در بازارها و پشت ویترین رستوران‌ها و مغازه‌های ایتالیایی به چشم می‌خورند. چشیدن طعم این خوراکی‌ها و بازید از بیشمار دیدنی ایتالیا، شما را وادار می‌کند که بگویید سختی‌هایی که برای گرفتن ویزای ایتالیا کشیدید، بیهوده نبوده است!

 

۹. ترکیه| سفر به کشوری زیبا و در عین حال تاریخی

سفر به ترکیه برای ایرانی‌ها پاییز و تابستان ندارد و از آنجایی که این کشور در میان ایرانیان خیلی محبوب است، تور‌های مختلفی به شهر‌های مختلف این کشور مانند تور استانبول و تور آنتالیا هر دوازده ماه سال دایر هستند. اما ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که سفر به ترکیه در فصل پاییز، زیبایی‌های خاص و منحصر به فرد خود را دارد و قابل مقایسه با دیگر فصل‌های سال نیست.

سپتامبر و اکتبر زمان مناسبی برای گشت و گذار در ترکیه و شهرهای مختلف آن هستند، چرا که گرمای سوزناک تابستان تمام شده و هوا در فوق‌العاده‌ترین شکل ممکن خود قرار دارد. روز‌های کوتاه، شب‌های طولانی و هوای بارانی زمان خیلی خوبی برای بازدید از مکان‌های دیدنی‌ متعدد و مختلف ترکیه مانند خیابان زیبای استقلال، جزیره بیوک ادا، تنگه بسفر، پارک امیرگان، آنادولو کاوایی، اورتاکوی و صد‌ها دیدنی و زیبایی دیگر است. ‌یشنهاد ما این است که یک بار هم که شده بر خلاف مسیر شنا کرده و حتماً پاییز را برای سفر به ترکیه انتخاب کنید.

 

 

 

۱۰. یونان| سفر به اولین تمدن های جهان با جزایری تماشایی

یونان| سفر به اولین تمدن های جهان با جزایری تماشایی - بهترین مقاصد سفر در پاییز

 

اگر فکر مسافرت و رفتن به یونان در فصل پاییز را دارید، ما هم از این تصمیم شما حمایت می‌کنیم و به نظر ما هم پاییز فصل فوق‌العاده‌ای برای سفر به این کشور است. پاییز در یونان زمان ایده‌آلی برای لذت بردن از تعطیلات است چرا که هنوز به اندازه کافی برای رفتن به ساحل گرم است و گردشگران زیادی هم در آن به چشم نمی‌خورند.

فکر می‌کنید چرا هر سال، گردشگران زیادی در فصل پاییز و به خصوص ماه مهر یا همان سپتامبر ویزای یونان می‌گیرند تا از پاییز این کشور دیدن کنند؟ جواب ساده است، درفصل  پاییز، یونان جلوه‌ای خاص به خود گرفته و در عین حال که هوا مطبوع است، تعداد گردشگران کم بوده و قیمت همه چیز هم مناسب است. از دیدنی‌های پاییز که در فصل پاییز جلوه‌ای ویژه به خودشون می‌گیرند و پیشنهاد می‌کنیم حتماً از آن‌ها دیدن کنید، می‌توانیم به شهر تاریخی آتن، جزیره سانتورینی، جزیره میکونوس، آکروپولیس و …. اشاره کنیم.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *