خانه
بلاگ
حساب کاربری

تفریحات پاییزه استانبول را از دست ندهید

تفریحات پاییزه استانبول را از دست ندهید
تاریخ انتشار: 1402/9/5

از اواخر سپتامبر تا اواخر دسامبر، پاییز در استانبول آغاز شده و همانطور که روز‌های پر جنب‌و‌جوش ‌و رنگارنگ تابستان به آرامی محو می‌شوند، روز‌های رنگی پاییز در سطح شهر نمایان می‌شوند. استانبول شهر زیبایی است که در همه فصل‌ها به ویژه پاییز، زیبایی آن دوچندان شده ‌و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.  تفریحات پاییزه استانبول که در این شهر وجود دارند، پاییز را به فصل ایده‌آلی برای سفر به استانبول تبدیل کرده‌اند. اگر در ماه‌های اخیر و تا پایان پاییز، قصد سفر به استانبول را دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید، تا به تفریحات پاییزه استانبول بپردازیم.

 

گشت‌و‌گذار در خیابان‌های استانبول

گشت‌و‌گذار در خیابان‌های استانبول

استانبول شما را به بازدید از خیابان‌های زیبا، گنجینه‌های تاریخی و همچنین مکان‌های دیدنی‌ خود که در پاییز زیبا‌تر هستند، دعوت می‌کند. به همین جهت، کاوش جاذبه‌های تاریخی استانبول و گشت‌وگذار در خیابان‌های آن، یکی از تفریحات ‌پاییزه استانبول به شمار می‌آید. در ‌پاییز استانبول می‌توانید از موزه‌ها، مکان‌های دیدنی تاریخی دیدن کنید و طعم‌های بی‌نظیر را در غذاخوری‌های محلی بچشید، در بازدید از مسجد ایاصوفیه شگفت‌زده شوید، از عظمت کاخ توپکاپی لذت ببرید و خود را در زیبایی پیچیده مسجد آبی گم کنید. از آنجایی که استانبول در پاییز به شهری منحصر به فرد و بسیار زیبایی تبدیل می‌شود، یکی از تفریحات پاییزه در آن، برگزاری تور پیاده‌روی در شهر و بازدید از آن در هوای مطبوع پاییزی است.

 

 

 

تور تاریخی پرا

بی‌اوغلو امروزی که قبلاً به نام پرا شناخته می‌شد، همیشه قلب استانبول بوده است. خیابان‌های پر پیچ‌و‌خم آن هنوز هم داستان‌ها و حکایات تاریخی بی‌شماری را در خود جای داده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم در طول تور استانبول خود، در یک روز دلپذیر پاییزی، به کاوش در منطقه Pera بروید، در خیابان معروف استقلال بگردید و از موزه‌های بسیاری در طول مسیر دیدن کنید.

 

بازدید از هنر خیابانی در کاراکوی

بازدید از هنر خیابانی در کاراکوی

کاراکوی، محله‌ای شیک و زیبا است که مرکزی برای علاقه‌مندان به هنر خیابانی می‌باشد. می‌توانید در فصل پاییز، در خیابان‌های این محله که به دیوارنگاری‌های رنگارنگ و نقاشی‌های دیواری مزین شده است، قدم زده ‌و از آن‌ها بازدید کنید. در این محل شما می‌توانید تلفیقی از هنر معاصر را در میان کوچه پس کوچه‌های تاریخی استانبول مشاهده کنید.

 

بازدید از محله Çengelköy

Çengelköy، یکی از زیباترین محله‌های تاریخی استانبول است که مقصدی لذت بخش در هر زمان از سال به ویژه پاییز می‌باشد. برای استقبال از پاییز در استانبول، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از ساحل دریای Çengelköy دیدن کرده و در Çinaralti Çay Bahçesi، چای خورده و لذت ببرید.

 

بازدید از موزه‌های استانبول

بازدید از موزه‌های استانبول

استانبول گنجینه‌ای از تاریخ است که در طول قرن‌ها میزبان فرهنگ‌های مختلف بوده است. از روزهای پاییزی، می‌توانید برای بازدید از موزه‌های متعدد شهر استفاده کنید و هنر، تاریخ و فرهنگ استانبول را کشف کرده و با آن آشنا شوید. موزه هنر مدرن استانبول، یکی از این موزه‌ها است. علاقه‌مندان به هنر، بدون شک در موزه هنر مدرن استانبول، جایی که هنر معاصر در مرکز توجه قرار دارد، شگفت‌زده خواهند شد. موزه رحمی کوچ و مینیاتورک که در سواحل گلدن هورن واقع شده است نیز، مکانی لذت‌بخش برای گذراندن روز‌های پاییزی به شکلی مطلوب است. این موزه مجموعه‌ای جذاب از وسایل نقلیه مینیاتوری، دوچرخه، ماشین‌آلات و موارد دیگر را در خود جای داده است.

دبی هم مانند استانبول، از شهر‌های زیبا و محبوب در بین ایرانیان است که سالانه ایرانیان زیادی با دریافت ویزای دبی و یا از طریق تور، به این شهر سفر می‌کنند. برای دریافت ویزای دبی و یا اطلاع از شرایط تور دبی، می‌توانید از شرکت گردشگری توریک کمک بگیرید.

 

‌‌گشت‌و‌گذار در پارک‌های زیبای استانبول

‌‌گشت‌و‌گذار در پارک‌های زیبای استانبول

پاییز زمان مناسبی برای گشت‌و‌گذار در پارک‌ها و باغ‌های زیبای استانبول است. برای نمونه، می‌توانید در پارک Emirgan، در میان لاله‌ها قدم بزنید و در زیر نور آفتاب پاییزی به تفریح بپردازید. پارک گرو یلدیز هم یکی از زیباترین پارک‌های استانبول است که از استخرها، آبشارها و برکه‌های زیبا و همچنین باغ‌های جذابی تشکیل شده است. پارک Gülhane هم در میدان سلطان احمد قرار دارد که فراتر از جذابیت تاریخی، مناظر خیره‌کننده‌ای را ارائه می‌کند.

 

گشت‌و‌گذار در استانبول با تور‌های تفریحی

گشت‌و‌گذار در استانبول با تور‌های تفریحی

گشت‌و‌گذار در شهر، یکی از تفریحات پاییزی استانبول است. برای دیدن چشم‌اندازی متفاوت از شهر در فصل پاییز، می‌توانید سوار تراموا نوستالژیک در امتداد خیابان استقلال شده ‌و یا با یک تور اتوبوس، به گشت‌و‌گذار در شهر و کشف مناطق زیبای استانبول بپردازید. این اتوبوس به شما این امکان را می‌دهد محبوب‌ترین مناظر استانبول را در امتداد مناطق و محله‌های جالب و متفاوت شهر ببینید. علاوه بر این، می‌توانید برای گشت‌و‌گذار در شهر، از قایق‌های کروز بسفر هم استفاده کرده و با قایقرانی بین دو قاره، با تاریخ و معماری غنی شهر آشنا شوید. تنگه بسفر، در پاییز به یک شاهکار تبدیل می‌شود که می‌توانید در آن، به سفر دریایی رفته و کاخ‌های باشکوه، عمارت‌های کنار آب و دهکده‌های ماهیگیری جذاب در پس زمینه با‌شکوه پاییزی استانبول را تماشا کنید.

 

تماشای مسابقه هیجان‌انگیز سالانه استانبول

یکی از تفریحات پاییزه استانبول، تماشای ماراتن استانبول است. هر ساله در فصل پاییز و در تاریخ 7 نوامبر، مسابقه‌ای تحت عنوان ماراتن در این شهر برگزار می‌شود. ماراتن استانبول که با نام ماراتن N Kolay استانبول هم شناخته شده و از سال ۱۹۷۹ نیز برگزار می‌شود، تنها مسابقه‌ای در جهان است که شرکت‌کنندگان باید از مسیر تنگه بسفر، از سمت قاره آسیا به قاره اروپا بدوند. شرکت در این مسابقه برای عموم افراد بالای ۱۸ سال امکان‌‌پذیر بوده و هزینه ثبت نام در آن نیز ۱۲۰ یورو است.

 

شرکت در جشنواره‌ها و رویدادهای پاییزی

روز ملی جمهوری (تعطیلات ملی)

فرا رسیدن پاییز در استانبول و به طور کلی کشور ترکیه با روز جمهوری، یک جشن ملی که در 29 اکتبر جشن گرفته می‌شود، مصادف است. این روز ادای احترام به تاسیس جمهوری ترکیه است و نه تنها در استانبول، بلکه در تمام ترکیه با رژه، آتش‌بازی و جشن‌های هیجان‌انگیز جشن گرفته می‌شود. می‌توانید چه با تور استانبول در شهر استانبول و چه با تور آنتالیا در شهر آنتالیا و یا در دیگر شهر‌های ترکیه، در این جشن‌ ملی شرکت کرده و لذت ببرید.

 

جشنواره جاز Akbank

جشنواره جاز Akbank - تفریحات پاییزه استانبول

جشنواره جاز Akbank، قدیمی‌ترین جشنواره جاز ترکیه است که به مدت 10 روز در ماه اکتبر در استانبول برگزار می‌شود. در این جشنواره در مکان‌های مختلفی از استانبول، موسیقی‌هایی در سبک جاز، به صورت زنده توسط آرتیست‌های مختلفی اجرا می‌شوند.   اگر در فصل پاییز به استانول سفر کردید و از طرفداران این نوع موسیقی هستید، شرکت در یکی از کنسرت‌های این سبک موسیقی، چیزی است که می‌توانید در برنامه تور استانبول خود قرار دهید. در کنسرت‌هایی که در این جشنواره برگزار می‌شود، ستارگان بین‌المللی جاز و هنرمندان جوان حضور دارند. علاوه بر این، در این جشنواره کارگاه‌های آموزشی و نمایش فیلم نیز برگزار می‌شود.

 

جشنواره عروسکی استانبول

وقتی جشنواره عروسکی را می‌شنوید ممکن است فکر کنید که جشنواره‌ای مخصوص بچه‌ها است. اما در این جشنواره، نمایش‌هایی برای همه سنین اجرا می‌شوند. جشنواره عروسکی استانبول تقریباً 11 روز طول می‌کشد و شرکت‌کننده‌هایی از سراسر جهان در آن شرکت می‌کنند. در قسمت‌های مختلفی از آن هم کارگاه‌هایی برای یادگیری ساخت عروسک، نمایش فیلم و کنفرانس وجود دارندکه همیشه موضوع اصلی آن‌ها دنیای عروسک‌ها است.

 

چشیدن طعم فراموش‌نشدنی ماهی تازه

مطمئناً در هر زمانی از سال می‌توانید ماهی خوبی را در استانبول بخورید، اما خود مردم محلی به این نکته اشاره می‌کنند که هیچ زمانی بهتر از فصل پاییز نیست. محله تاریخی کاراکوی استانبول برای قرن‌ها یکی از مکان‌هایی در شهر بوده که ماهی‌های تازه وارد آن شده‌اند. امروزه هم می‌توانید مکان‌های خوبی را در این محله پیدا کنید که غذاهایی با طعم فراموش‌نشدنی ارائه می‌دهند. در میان بهترین غذاهایی که می‌توانید انتخاب کنید، بالیک اکمک، ساندویچ ماهی، معروف‌ترین است.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *