خانه
بلاگ
حساب کاربری

با بیلانگ، بلندترین آسانسور شیشه‌ای دنیا، آشنا شوید!

با بیلانگ، بلندترین آسانسور شیشه‌ای دنیا، آشنا شوید!
تاریخ انتشار: 1402/8/27

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بلندترین آسانسور شیشه‌ای دنیا به کدام بالابر گفته می‌شود و این آسانسور در کدام کشور واقع شده است؟ باید بگوییم که اگر برای دریافت ویزای چین و سفر گردشگری به این کشور پهناور اقدام کرده‌اید، توصیه می‌کنیم تا تماشای بلندترین آسانسور شیشه‌ای دنیا را که در شهر ژیجیانگ چین واقع شده است، از دست ندهید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا اطلاعات شگفت‌انگیزی را در رابطه با بلندترین آسانسور شیشه‌ای دنیا در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

 

معرفی آسانسور بیلانگ

بیلانگ نامی است که برای بلندترین آسانسور شیشه‌ای جهان انتخاب شده است و به ‌عنوان مرتفع‌ترین آسانسور جهان در شهر ژیجیانگ چین قرار دارد. گردشگران زیادی سالانه برای بازدید از این سازه مرتفع و مشاهده شگفتی‌های آن، به این شهر سفر می‌کنند. ارتفاع این سازه به 330 متر می‌رسد و در فضای باز میان کوهستان‌ها قرار گرفته است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید آسانسور شیشه‌ای چین از برج ایفل بسیار بلندتر است و برای ساخت این سازه 17 میلیون دلار هزینه کرده‌اند. هدف از طراحی کابین شیشه‌ای، امکان مشاهده مناظر طبیعی و فضای بیرون توسط بازدیدکنندگان است. طی کردن این ارتفاع 330 متری توسط آسانسور بیلانگ تنها یک دقیقه زمان خواهد برد.

 

حقایق جالب در رابطه با بلندترین آسانسور شیشه‌ای جهان

حقایق جالب در رابطه با بلندترین آسانسور شیشه‌ای جهان

بیلانگ به معنی صد اژدهاست و پروژه ساخت این آسانسور به ‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه‌های آسانسور فضای باز در تاریخ جهان شناخته می‌شود. ساخت این آسانسور و آثاری که بر محیط‌زیست اطراف خود می‌گذارد، بسیار مورد بحث و بررسی قرار گرفت. برخی ادعا می‌کردند که این منطقه در حال به تاراج بردن است. بحث‌های به وجود آمده دلیلی شد تا ساخت این آسانسور را از سال 2002 تا 2003 به مدت 10 ماه متوقف کنند. برخی توقف میان پروژه را دلایل امنیتی می‌دانند. در نهایت، در 15 جولای 2015 این آسانسور توانست رکورد جهانی گینس را ثبت کند.

 

تاریخچه ساخت بلندترین آسانسور شیشه‌ای جهان

طراحی آسانسور بیلانگ به‌گونه‌ای انجام شد تا سه کابین شیشه‌ای به ‌طور موازی با یکدیگر حرکت کنند و شیشه‌ای بودن آن برای ثبت مناظر پانورامایی توسط بازدیدکنندگان بسیار هیجان‌انگیز بود. ساخت این آسانسور از سال 1999 آغاز شد و پس از سرمایه‌گذاری‌های کلان برای ساخت آن، آسانسور را در سال 2002 بازگشایی کردند. ضمن اینکه در سال 2015 سرعت حرکت آسانسور را ارتقاء دادند؛ به طوری که زمان حرکت آن از پایین‌ترین نقطه تا بالاترین نقطه و برعکس تنها یک دقیقه و 32 ثانیه به طول می‌انجامد. هر آسانسور می‌تواند تا 4900 کیلوگرم ظرفیت حمل داشته باشد؛ بنابراین، هر کابین توانایی جابه‌جایی پنجاه مسافر را دارد.

 

موقعیت آسانسور بیلانگ

موقعیت آسانسور بیلانگ

سفر با بلندترین آسانسور شیشه‌ای جهان می‌تواند برای بازدیدکنندگان بسیار هیجان‌انگیز باشد؛ زیرا امکان مشاهده همه مناطق طبیعی Hallelujia Mountains را برای آن‌ها فراهم می‌کند و می‌توانند به بالاترین نقاط این کوهستان‌های زیبا دسترسی داشته باشند. با کمک این آسانسور می‌توانید همه پارک‌های جنگلی ملی شهر ژیجیانگ را زیر پاهای خود احساس کنید و از تماشای آن‌ها لذت ببرید. علاوه بر این با کمک آسانسور بیلانگ می‌توانید به‌راحتی به تماشای منطقه معروف Yuanjiaje بپردازید. این منطقه از پربازدید‌ترین مناطق گردشگری طبیعی این شهر به ‌حساب می‌آید.

علاوه بر چین، کشور ژاپن یکی از شگفت‌انگیزترین کشورها با جاذبه‌های گردشگری بسیاری است که می‌تواند برای بازدیدکنندگان هیجان و شگفتی زیادی را به همراه داشته باشد. اگر عاشق سفر هستید، توصیه می‌کنیم تا برای دریافت ویزای ژاپن نیز اقدام کنید. علاوه بر ژاپن و چین، کانادا نیز می‌تواند برای سفرهای گردشگری شرایط مناسبی را داشته باشد، اگرچه بسیاری از مردم با هدف مهاجرت برای دریافت ویزای کانادا اقدام می‌کنند.

 

مهم‌ترین نکات مربوط به سوارشدن آسانسور بیلانگ

نکاتی که در ادامه گفته می‌شود به شما کمک خواهد کرد تا سفری کوتاه اما شگفت‌انگیز را در هنگام سوار شدن به این آسانسور رؤیایی داشته باشید. این نکات شامل موارد زیر می‌شوند:

 

  • سعی کنید، اولین نفری باشید که وارد آسانسور می‌شوید تا بتوانید در کنار پنجره بایستید و وسیع‌ترین دید را داشته باشید.
  • شاید این تجربه در فصل‌های شلوغ چندان برایتان جذاب نباشد؛ زیرا مواجه ‌شدن با شلوغی می‌تواند باعث شود تا شما یک یا دو ساعت در صف دریافت بلیط منتظر بمانید، اما اگر می‌خواهید از طریق ساده‌ترین راه ممکن از پایین کوه به بالای آن بروید، تحمل کردن این شرایط، ارزشش را خواهد داشت.
  • ممکن است آسانسور Bailong در روزهای برفی و آب ‌و هوای بد معلق باشد.

 

جمع‌بندی

بر اساس آنچه گفته شد، بلندترین آسانسور شیشه‌ای جهان در کشور چین قرار گرفته است و برای تماشای این سازه قدرتمند و سوارشدن در آن باید برای دریافت ویزای چین اقدام کنید. آسانسور بیلانگ یکی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار است و به عنوان یک راه برای صرفه‌جویی در زمان بالا و پایین آمدن از کوهستان شناخته می‌شود. توصیه می‌کنیم که حتماً در سفر خود به چین حداقل یک بار لذت سوارشدن به این آسانسور را تجربه کنید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *