خانه
بلاگ
حساب کاربری

برنامه سفر ۳ روزه به بارسلون با توریک

برنامه سفر ۳ روزه به بارسلون با توریک
تاریخ انتشار: 1401/12/14

با شنیدن نام اسپانیا و هر کدام از شهرهای آن مثل بارسلون، خون هر گردشگری به جوش آمده و به بستن چمدان سفر به این کشور فکر می‌کند. اکثر ما شهر بارسلون را با نام تیم فوتبال بارسلونا می‌شناسیم. اما اگر از فوتبال فاصله بگیریم و به برنامه سفر به بارسلون فکر کنیم، چیز‌های جالب دیگری داریم که از آن‌ها صحبت کنیم. شهر زیبای بارسلون مکان‌های تاریخی زیادی دارد. این شهر جزو قلمرو امپراتوری روم باستان بوده و به همین دلیل میراث تاریخی و فرهنگی متعددی را می‌توانید در آن مشاهده کنید. البته یادمان نرود که بارسلون شهری اروپایی با سبک معماری مدرن این قاره است. ترکیب بنا‌عای تاریخی و مدرن در سطح این شهر نوید بازدید از یک شهر رویایی را به شما می‌دهد. پس بیایید با هم به صورت مجازی به این شهر سفر کنیم تا با زیبایی‌ها و جاذبه‌هایی که در برنامه سفر به بارسلون انتظار شما را می‌کشند آشنا شوید.

 


قصد سفر به بارسلون رو داری؟ همین حالا برای ویزای اسپانیا اقدام کن!

 

 

سفری به بارسلون – اسپانیا

وقتی که ویزای اسپانیا را دریافت و به این کشور متمدن سفر می‌کنید گزینه‌های زیادی برای بازدید دارید. جاذبه‌های شهر بارسلون به قدری متنوع و زیاد هستند که وقت نمی‌کنید سرتان را بخارانید. چون باید از این فرصت ۳ روزه‌ای که در بارسلون اقامت دارید نهایت استفاده را ببرید و مهم‌ترین و بهترین جاذبه‌های دیدنی آن را ببینید.

به طور کلی شرکت در تور‌های اروپایی مثل تور ورشو اسپانیا، از جذابیت خاصی برای توریست‌های جهانی برخوردار است. به طوری که شهر اروپایی بارسلون سالانه پذیرای تعداد بسیار بالایی گردشگر پرشور شوق از همه کشور‌های دنیا بوده و شلوغی و ازدحام در آن دیوانه کننده است. در بخش‌ها بعدی جاذبه‌های شگفت‌انگیزی را که در برنامه سفر به بارسلون می‌توانید از نزدیک ببینید، معرفی خواهیم کرد.

 

در روز اول سفر به بارسلون کجاها بریم؟

بعد از این همه مقدمه‌چینی، یک سؤال پیش می‌آید! در روز اول از گردش در بارسلون به کجاها بریم؟ کدام جاذبه‌ها را ببینیم؟ این سؤال بسیار درستی است. با دریافت ویزای اسپانیا به می‌توانید از بارسلون بازدید می‌کنید. شهری که از جاذبه‌های گردشگری محبوب و پر طرفدار کم ندارد. پس اصلا نگران نباشید که به کجا بروید. چرا که بارسلون آنقدر مکان‌های دیدنی دارد که حتی اگر ۱۰ روز در این شهر بمانید، باز هم گزینه‌های بسیار خوبی برای بازدید خواهید داشت. در این بخش به برنامه سفر به بارسلون می‌پردازیم و شما را به صورت مجازی به جاذبه‌های می‌بریم که در روز اول از این گردش می‌توانید ببینید.

 

پارک گوئل

پارک گوئل - برنامه سفر به بارسلون

Park Güell

 

پارک گوئل یکی از بهترین جاذبه‌هایی است که در بارسلون گردی باید از آن بازدید کنید. قدمت این پارک تاریخی به سال ۱۹۰۰ میلادی بر‌میگردد. زمانی که معمار معروف اسپانیایی یعنی آنتونی گائودی کار ساخت آن را طی ۱۱ سال به پایان رساند. جالب است که این معمار برجسته، باقیمانده عمر خود را در این مکان که ساخته دست خودش بود، زندگی کرد. هنگام ورود به پارک گوئل با یک درب بزرگ مواجه می‌شوید که باید از آن وارد شوید تا بتوانید زیبایی‌های پارک را ببینید. در این مکان، نماد‌های طبیعی و مذهبی را بر در و دیوار مشاهده می‌کنید که هارمونی عجیبی را تشکیل داده‌اند. همین که چند قدمی در این پارک به جلو می‌روید. یک تراس بسیار بزرگ را می‌بینید که نمای ساختمان را بسیار خاص کرده است. پارک گوئل همچنین یک موزه دارد که اگر از علاقه مندان به موزه گردی هستید، از دیدن آثار این موزه بسیار لذت خواهید برد. فضای سبز پارک گوئل نیز جان می‌دهد برای پیاده‌روی به همراه خانواده‌تان تا از دیدن نمای زیبای آن به وجد بیایید. البته یادتان باشد که آشغال‌های‌تان را در این پارک رها نکنید.

 

طاق پیروزی بارسلون

طاق پیروزی بارسلون - برنامه سفر به بارسلون

Arco de Triunfo de Barcelona

 

در ادامه بازدید از بنا‌های تاریخی، طاق پیروزی یکی از جاذبه‌های گردشگری عالی در برنامه سفر به بارسلون خواهد بود. این بنا در واقع یک سازه آجری با قدمت بیش از ۱۰۰ ساله است که واقعا ارزش دیدن دارد. این بنا دارای طرح و نقش‌های زیبایی است که جلوه‌ای جذاب از آن را به نمایش می‌گذارند. در اطراف آن هم مجسمه‌هایی وجود دارد که زیبایی آن را در چشم شما دو چندان می‌کند. طاق پیروزی که ۳۰ متر ارتفاع دارد، در سال ۱۸۸۸ میلادی به منظور میزبانی نمایشگاه جهانی ساخته شد. این بنا  وسیله چند معمار معروف آن دوره ساخته و برای میزبانی نمایشگاه آماده شد. این معماران برجسته برای زیبایی برج از نماد‌های تاریخی اسپانیا استفاده کردند. در حال حاضر طاق پیروزی به عنوان یک مکان گردشگری در بارسلون محسوب می‌شود تا گردشگران پر ذوقی مثل شما بیایند و با این شاهکار معماری آشنا شده و  غرق در فرهنگ و تاریخ کشور اسپانیا شوند.

 

ورزشگاه نیوکمپ

ورزشگاه نیوکمپ - برنامه سفر به بارسلون

Spotify Camp Nou

 

شاید در ابتدا تعجب کنید و حتی بخندید. اما درست شنیدید! ورزشگاه نیوکمپ نیز علاوه بر اینکه محل برگزاری مسابقات تیم بارسلونا است، می تواند یک جاذبه گردشگری باشکوه نیز باشد. چرا که نه! بسیاری از افتخارات مهم تیم بارسلونا در این ورزشگاه به دست آمده‌اند. بسیاری از افراد تنها برای بازدید از این ورزشگاه، ویزای توریستی دریافت و به اسپانیا سفر می‌کنند. ساختار و ظاهر ورزشگاه نیوکمپ به قدری زیباست که حتی افرادی که از فوتبال چیزی نمی‌دانند،  بازدید از زیبایی‌های آن می‌روند. خلاصه اینطور بگوییم که اگر این ورزشگاه را در برنامه سفر به بارسلون قرار دهید، نه تنها پشیمان نمی‌شوید، بلکه تجربه‌ای به یاد ماندنی و هیجان‌انگیز برای شما رقم خواهد خورد.

 

 

 

برنامه سفر به بارسلون در روز دوم

بازدید از جاذبه‌هایی که برای روز اول گفتیم، می‌تواند شما را خسته کند. اما بعد از اینکه کمی استراحت کردید و تصمیم گرفتید که از تخت خواب‌تان در هتل فاصله بگیرید، حالا وقت فکر کردن به برنامه سفر به بارسلون در روز دوم این گردش پر هیجان است. در این روز هم جاذبه‌های زیادی هستند که حتما باید برای بازدید آن‌ها بروید. فقط کافی است تنبلی را کنار بگذارید تا خاطراتی دلپذیر برای خودتان بسازید. پس همراه ما باشید تا ببینیم که در روز دوم از بارسلون گردی، چه مکان‌هایی را می‌تواند دید.

 

ساحل بارسلونتا

ساحل بارسلونتا - برنامه سفر به بارسلون

Barceloneta Beach

 

استراحت در ساحل بارسلونتا یکی از گزینه‌های دیگری است که می‌توانید آن را  در برنامه سفر به بارسلونا تجربه کنید. بعد از بازدید از مکان‌هایی که در روز اول امکان دیدن آن‌ها را دارید، نیاز به یک ساحل بسیار زیبا و آرامش‌بخش دارید تا خستگی را از تن شما به در کرده و بتوانید شاداب و پر انرژی این سه روز اقامت در بارسلون را پشت سر بگذارید. بارسلون سواحل توریستی متعددی دارد. اما محبوب‌ترین آن‌ها همین ساحل بارسلونتا است که به شما معرفی کردیم. این ساحل فاصله زیادی تا مرکز شهر ندارد. می‌توانید در این ساحل وسیع شنا کنید، آفتاب بگیرید و حتی ورزش‌های ساحلی مانند والیبال و فوتبال ساحلی را با خانواده و دوستان انجام دهید و از این دورهمی، بیشترین لذت را ببرید.

 

میدان کاتالونیا

میدان کاتالونیا (Placa de Catalunya) یکی از معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین جاهای دیدنی در بارسلون است که در مساحت نسبتا بزرگی قرار گرفته است. اگر قصد دارید برای چند روز در بارسلون اقامت داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این میدان تاریخی دیدن نمایید. میدان کاتالونیا در مابین منطقه ایسامبله Eixample و شهر قدیمی واقع شده که مجسمه ها و فواره های آب زیبایی اطراف این منطقه را فرا گرفته‌اند. مهمترین و اصلی‌ترین خیابان‌های شهر بارسلون نیز از این میدان زیبا شروع می‌شوند. بیشتر گردشگران و‌ مسافرانی که به این شهر سفر می‌کنند، از این میدان زیبا بازدید کرده و عکس‌های جذابی از آن ثبت می‌کنند. قدم زدن در اطراف این میدان، تماشای بناهای اطراف با معماری‌های جذاب و منحصر به فرد، دانه پاشیدن برای پرندگان و نشستن در نیمکت‌های زیر درختان سرسبز و انبوه، برای شما بسیار لذت بخش خواهد بود. در قسمت شمالی این میدان همچنین آب نماها و فولاره‌های متعددی وجود دارند که همراه با نورپردازی‌های زیبا در شب، زیبایی خیره‌ کننده‌ای به این منطقه می‌بخشند.

 

خیابان لارامبلا

خیابان لارامبلا یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین خیابان‌های شهر بارسلونای اسپانیاست که قدم زدن در این خیابان و تماشای مناظر اطراف آن، تجربه جدید و منحصر به فردی را برای شما به ارمغان می‌آورد. این خیابان زیبا از دو طرف با درختان انبوه و سر به فلک کشیده احاطه شده است که پیاده روی در این مسیر را بسیار لذت بخش خواهد کرد. در این خیابان همچنین رستوران‌ها و کافه‌های متعددی وجود دارند که در آن‌ها می‌توانید از خوراکی‌ها و غذاهای لذیذ اسپانیایی بهره‌مند شوید. شما همچنین با بازدید از خیابان لارامبلا می‌توانید مجسمه یادبود کریستف کلمب و موزاییک میرو را از نزدیک تماشا کرده و از شنیدن موسیقی‌های اسپانیایی که در این خیابان توسط هنرمندان اجرا می‌شود، لذت ببرید.

کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا یکی از مشهورترین کلیساهای جهان در شهر بارسلونای اسپانیاست که با معماری جذاب و منحصر به فردی که دارد، توجه شما را به خود جلب می‌‌کند. کلیسای ساگرادا فامیلیا عنوعن مرتفع‌ترین بنای مذهبی در جهان را از آن خود کرده است و از سال ۱۸۸۲ میلادی تاکنون نیز در حال ساخت و مرمت است. شکوه و معماری این بنای تاریخی زبانزد عام و خاص بوده و امروزه به یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی در اسپانیا تبدیل شده است. شما نیز با بازدید از این کلیسا می‌توانید عظمت و شکوه معماری آن را از نزدیک ببینید و عکس‌های جذابی از این بنای تاریخی ثبت کنید.

 

 

موزه پیکاسو

موزه پیکاسو - برنامه سفر به بارسلون

Picasso Museum

 

موزه‌ها از جمله جاذبه‌های گردشگری در بارسلون محسوب می‌شویند که توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کنند. موزه پیکاسو معروف‌ترین موزه در بارسلون است که نگهداری از آثار هنرمند معروف، پیکاسو را به عهده دارد. ساختمان این موزه در دوران قرون وسطی ساخته شده است. اما موزه پیکاسو از سال ۱۹۶۳ افتتاح شده و فعالیت خود که محافظت از آثار پیکاسو است را شروع کرد. ساختمان موزه پیکاسو قبلا محل زندگی یکی از دوستان پیکاسو بوده است که علاقه بسیار زیادی به آثار این هنرمند داشت. به طوری که برخی از آثار او را در خانه خود نگهداری می‌کرد. در حقیقت ایده افتتاح این موزه هم از همین موضوع نشأت گرفته است.

 

 

 

قصر موسیقی کاتالان

قصر موسیقی کاتالان - برنامه سفر به بارسلون

Palau de la Música Catalana

 

آیا دوست دارید به یک مکان هنری برجسته بروید که با روان شما بازی می‌کند؟ آدرس را درست آمده‌اید. قصر موسیقی کاتلان، یک مرکز هنری در بارسلون است که باید حتما در برنامه سفر به بارسلون، به آنجا هم سری بزنید. این مکان که بالای ۱۰۰ سال از عمر آن می‌گذرد، دارای سبک معماری با شکوه و خیره کننده است. قصر موسیقی کاتالان در سال ۱۹۸۲ مورد بازسازی قرار گرفت، در داخل بنای آن، تعدادی مجسمه می‌بینید که بیانگر قشر‌های مختلف جامعه هستند. در این مکان فرهنگی و هنری، یک سالن کنسرت و چندین بخش دیگر مخصوص تمرین موسیقی وجود دارد. طراحی شیشه‌ای نمای این ساختمان شما را مجذوب خود می‌کنید. باید بدانید که شما از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۳ عصر امکان بازدید از قصر موسیقی کاتالان را دارید.

 

روز سوم بارسلون گردی

روز سوم از برنامه سفر به بارسلون نیز بدون شک یک گردش خاطره‌انگیز برای شما خواهد بود. این روز آخرین فرصت شما برای بارسلون گردی است. پس باید به خوبی از آن استفاده کنید و مهم‌ترین و محبوب ‌ترین جاذبه‌های این شهر را ببینید. در ادامه مکان‌ها دیدنی دیگری از بارسلون را معرفی می‌کنیم که در سفر به بارسلون می‌توانید بازدید کنید.

 

کلیسای سانتا ماریا

کلیسای سانتا ماریا - برنامه سفر به بارسلون

Cathedral of Santa Maria del Fiore

 

کلیسای سانتا ماریا پیش از اینکه یک کلیسا باشد، یک مکان تاریخی است که قدمت آن به قرن ۱۴ میلادی بر می‌گردد. در مورد این کلیسای شگفت انگیز، حقیقتی وجود دارد که شاید باورش برای‌تان کمی سخت باشد. آن حقیقت این است که کار ساخت کلیسای سانتا ماریا حدود ۵۰ سال به طول انجامیده است. در طول این ۵۰ سال افراد مختلفی با سبک معماری متفاوت روی آن کار کرده‌اند. پس طبیعی است که هر قسمت این کلیسا شکل و ظاهری متفاوت داشته باشد. اولین چیزی که در بازدید از این کلیسا می‌بینید، نمای بسیار زیبای آن است. اما باید پا را فراتر گذاشته و به داخل کلیسا بروید. چرا که اصل هنرنمایی و شاهکار معماران این بنا را در داخل آن می‌توانید مشاهده کنید. با بازدید از کلیسای سانتا ماریا در برنامه سفر به بارسلون، علاوه با فرهنگی غنی و سبک معماری اسپانیایی در دوره‌های مختلف آشنا خواهید شد.

 

 

 

بازار بوکریا

بازار بوکریا - برنامه سفر به بارسلون

La Boqueria Market

 

قبل از اینکه بار سفرتان را ببندید و آماده بازگشت به ایران شوید، توصیه می‌کنیم که سری به بازار بوکریا نیز بزنید. ساختمان این بازار نیز یک بنای تاریخی ماندگار به شمار می‌رود. این بازار قدمتی حدود ۱۰۰ ساله دارد. در بارسلون گردی می‌توانید از مکانی فوق‌العاده زیبا بازدید کنید که سقف شیشه‌ای و درخشان آن، جلوه‌ای رویایی به آن می‌دهد. در بازار بوکریا هر محصولی که بخواهید، از پای مرغ تا جان آدمیزاد موجود است. بنابراین، این بازار یک مکان مناسب برای علاقه‌مندان به بازارگردی نیز هست.

بارسلون از جمله شهر‌های بسیار زیبا و دارای بسیاری از جاذبه‌های جورواجور است که سفری ماجراجویانه و در عین حال لذت بخش را برای شما رقم خواهد زد.‌ در این مقاله مکان‌های مختلفی از پارک و استادیوم گرفته تا موزه و کلیسا و بازار را به شما معرفی کردیم. این به خودتان بستگی دارد که به بازدید کدام یک از جاذبه‌های این شهر علاقه دارید و در واقع کدام یک از آن‌ها به شما حس و حال خوبی می‌دهد. ما وظیفه خود را انجام دادیم. حالا نوبت شماست که بگویید که دوست دارید در برنامه سفر به بارسلون، کدام یک از جاذبه‌های دیدنی این شهر گردشگر پسند را ببینید؟

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *