خانه
بلاگ
حساب کاربری

بازارهای شناور تایلند و هر چیزی که باید بدانید!

بازارهای شناور تایلند و هر چیزی که باید بدانید!
تاریخ انتشار: 1403/2/18

یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیزی که در تایلند وجود دارد، بازارهای شناور است. بازار شناور تایلند سالانه گردشگران بسیار زیادی را مجاب می‌کند تا با خرید تور تایلند از آن دیدن کنند. اگر قصد سفر به تایلند را دارید و می‌خواهید از بازارهای شناور تایلند دیدن کنید، احتمالاً این سوال برایتان پیش آمده که چطور می‌توانید به این بازارها دسترسی داشته باشید. در این مقاله به بررسی بازار شناور تایلند و بهترین آن‌ها برای بازدید را بررسی می‌کنیم.

بازار شناور تایلند و اهمیت آن در گردشگری

در سراسر دنیا بازارهای بومی و محلی مختلفی وجود دارد که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند! یکی از منحصربه‌فردترین بازارهایی که در تایلند وجود دارد، بازار شناور است. بازار شناور به بازاری گفته می‌شود که در آن، فروشندگان محصولات و کالای خود را روی قایق می‌فروشند. دلیل آن هم این است که حمل‌ونقل آبی در تایلند اهمیت بسیار زیادی دارد و همین مسئله بازارهای شناور تایلند را به یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری آن تبدیل کرده است. اگر ویزای تایلند را گرفتید و به این کشور سفر کردید، بازدید از این بازارها را از دست ندهید!

در حال حاضر تعداد زیادی بازارهای شناور در تایلند وجود دارد! ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که بهترین بازارهای شناور تایلند کدام هستند؟ لیست تمام بازارهای شناور تایلند عبارتند از:

  • بازار شناور پاتایا
  • بازار شناور لونگ لات مایوم
  • بازار شناور دامنوئن سادواک
  • بازار شناور آمفاوا
  • بازار شناور ایوتاها
  • بازار شناور بانگ خو ویانگ
  • بازار شناور بانگ نام پئونگ

بازار شناور به بازار کنار رودخانه و دریاچه هم معروف است! جالب است بدانید که مسئولین این کشور هم برای توسعه بازار شناور کارهای زیادی انجام داده‌اند تا تجارت و فرهنگ خرید در رودخانه رونق پیدا کند. سال‌های زیادی است که بازار شناور تایلند وجود دارد؛ اولین بازارهای آن در مناطق کنار رودخانه‌ها ایجاد شد و پس از آن، توسعه بسیار زیادی در این نوع بازارها دیده شد.

بهترین بازارهای شناور تایلند کدام هستند؟

اگر قصد آشنایی با بهترین بازارهای شناور تایلند را دارید و می‌خواهید از آن بازدید کنید، در این بخش اطلاعات کلی در مورد آن را بررسی می‌کنیم. شما هم می‌توانید از میان این لیست، یک یا چند مورد را برای بازدید انتخاب کنید:

بازار شناور پاتایا

بازار شناور پاتایا

اولین و بزرگ‌ترین بازار شناوری که در تایلند وجود دارد، بازار شناور پاتایا است. این بازار یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور محسوب می‌شود که در آن کالاهای مختلفی وجود دارد. در این بازار پیاده‌روهایی وجود دارد که به‌راحتی بتوانید تردد کنید. البته برای رسیدن به بخشی از نقاط آن باید حتماً از قایق استفاده کنید و قایق‌سواری در این منطقه می‌تواند یک تجربه بی‌نظیر باشد. فروشندگان این بازار در حاشیه آب خدمات خود را ارائه می‌کنند؛ اما برخی از فروشندگان روی قایق محصول خود را می‌فروشند.

این بازار نه‌تنها برای خرید سوغاتی‌های تایلند مناسب است، بلکه می‌توانید نمایشگاه‌های فرهنگی تایلند، کارگاه‌های مختلف و فستیوال‌های مختلفی را ببینید. اگر قصد آشنایی بافرهنگ غنی تایلند را دارید، در این بازار می‌توانید با آن آشنا شوید. همچنین در بخش‌هایی از بازار شناور پاتایا فروشندگان مواد غذایی و غذا ارائه می‌دهند تا هنگام گشت‌وگذار در این بازار زیبا، گرسنه نمانید. خوردن غذاهای محلی در این بازار را پیشنهاد می‌کنیم؛ چرا که یک تجربه بی‌نظیر است و می‌تواند نظرتان را راجع‌به غذاهای تایلند تغییر دهد.

  • لوکیشن

بازار شناور لونگ لات مایوم (Khlong Lat Mayom)

بازار شناور لونگ لات مایوم (Khlong Lat Mayom)

لونگ های نام بازاری شناور است که در نزدیکی قلب بانکوک قرار دارد. با ورود به این بازار، با قایق‌های مختلفی روبرو می‌شوید که در حال فروش خدمات و محصولات متنوعی هستند. جالب است بدانید که رودخانه این بازار بسیار باریک است و قایق‌ها بااحتیاط کامل از کنار هم عبور می‌کنند. از مهم‌ترین محصولاتی که در آن به چشم می‌خورد، می‌توان به محصولات لبنی و میوه‌های تازه استوایی اشاره کرد. همچنین در برخی از غرفه‌های این بازار می‌توانید غذاهای محلی خوشمزه را ببینید و امتحان کنید. حتی اگر صبح زود هم به این بازار بروید، باز هم می‌توانید از خوردن صبحانه‌های خوشمزه و محلی آن‌ها لذت ببرید.

در کنار رودخانه هم یک بازار سرپوشیده وجود دارد که در آن می‌توانید رستوران‌های سنتی زیادی را ببینید. همچنین اگر قصد خرید سوغاتی‌های متنوع از این بازار را دارید، می‌توانید وارد این بازار شوید و کالای موردنظر خود را تهیه کنید. شلوغی و تردد بسیار زیادی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بازار است. همین مسئله باعث شده تا بتوانید افراد تایلندی زیادی را در آن مشاهده کنید و از خون‌گرمی آن‌ها لذت ببرید.

  • لوکیشن

بازار شناور دامنوئن سادواک (Damnoen Saduak)

بازار شناور دامنوئن سادواک (Damnoen Saduak)

بازار شناور دامنوئن سادواک در استان راتچابوری واقع شده است! اگر قصد سفر به شهر بانکوک به‌عنوان پایتخت تایلند را دارید، به‌راحتی می‌توانید به این بازار شناور هم دسترسی پیدا کنید. این بازار بزرگ و معروف است و برای بازدید از آن می‌توانید سوار قایق‌های بزرگ و دراز شوید. همچنین این بازار در منظره‌ای بکر و بی‌نظیر قرار گرفته است که می‌توانید از بازدید آن نهایت لذت را ببرید. فروشندگان در این بازار با قایق‌های کوچک خود از طریق کانال‌های خود به بازار می‌روند و محصولات خود را ارائه می‌کنند.

در کنار این بازار رستوران‌ها و غذاخوری‌های بین‌راهی در کنار آب قرار گرفته‌اند که هنگام بازدید از غرفه‌های مختلف، می‌توانید برای تجدید انرژی بدن خود از غذاهای خوشمزه آن میل کنید. از غذاهای تایلندی تا میوه‌های تازه در این غرفه‌ها دیده می‌شود که یک تجربه بی‌نظیر است.

  • آدرس: Damnoen Saduak, Damnoen Saduak District, Ratchaburi 70130, Thailand
  • ساعت کاری: ۷ صبح تا ۵ عصر
  • لوکیشن

بازار شناور آمفاوا (Amphawa)

بازار شناور آمفاوا (Amphawa)

بازار شناور آمفاوا یکی دیگر از بازارهای دیدنی است که در نزدیکی شهر بانکوک قرار دارد! این بازار را می‌توان یکی از اصلی‌ترین بازارهای تایلند دانست که البته روزهای فعالیت آن فقط به شنبه و یکشنبه برمی‌گردد. تعداد زیادی از غرفه‌های این بازار را غرفه‌های فروش غذا تشکیل داده است. در حاشیه آب می‌توانید مغازه‌های قدیمی و چوبی را ببینید که در آن انواع محصولات نظیر سوغاتی‌ها، شیرینی، غذا، میوه تازه و بستنی به فروش می‌رسد.

در نزدیکی این بازار موزه‌ها و معابد مشهور تایلند وجود دارد که اگر بخواهید بافرهنگ این کشور آشنا شوید، گزینه مناسبی است. یکی از موزه‌های آن داخل درخت قرار دارد و یک تندیس طلایی بودا در آن به چشم می‌خورد. جالب است بدانید که این بازار یکی از بازارهایی است که توانسته نظر هر گردشگری را به خود جلب کند! بنابراین اگر قصد سفر به تایلند را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از این بازار دیدن کنید و لذت ببرید. خوردن غذاهای اصیل تایلندی را در این بازار از دست ندهید.

  • لوکیشن

بازار شناور ایوتاها (Ayutthaya)

بازار شناور ایوتاها (Ayutthaya)

در شهر باستانی ایوتایا در تایلند، بازار شناوری وجود دارد که توانسته به یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور تبدیل شود. اگر وارد این بازار شوید، غرفه‌های باستانی و چوبی را مشاهده می‌کنید که در کنارگذرهای چوبی روی آب قرار گرفته است. برای گشت‌وگذار در بخش‌های مختلف این بازار می‌توانید سوار یک قایق چوبی شوید و از بازدید مناطق مختلف آن لذت ببرید.

در این بازار انواع رستوران‌ها و کافه‌ها قرار گرفته است که می‌توانید پس از گشت‌وگذار در این بازار، مدتی را در رستوران‌های آن استراحت کنید. همچنین انواع غذاهای محلی و سنتی در آن سرو می‌شود که خوردن آن می‌تواند برای هر گردشگری یک تجربه جذاب باشد.

  • لوکیشن

بازار شناور بانگ خو ویانگ (Bang Khu Wiang)

بازار شناور بانگ خو ویانگ (Bang Khu Wiang)

یکی از بازارهای شناور خلوت در تایلند که گردشگران زیادی به آن علاقه دارند، بازار بانگ خو ویانگ است. در این بازار بیشتر از هر چیزی، محصولات کشاورزی به چشم می‌خورد. گردشگران برای بازدید از این بازار می‌توانند سوار قایق شوند. برای گرفتن قایق هم می‌توانید به سراغ اسکله Chang Pier یا اسکله Bang Kruai بروید و یک قایق کوچک و چوبی اجاره کنید. البته دسترسی به این بازار از طریق دیگر وسایل حمل و نقل عمومی در تایلند مثل تاکسی و توک‌توک هم امکان‌پذیر است؛ بنابراین اگر به قایق علاقه ندارید یا به هر دلیلی نمی‌خواهید از آن استفاده کنید، می‌توانید از طریق مسیر تاکسی به آن برسید.

یکی از نکاتی که در مورد این بازار باید بدانید، این است که ساعت کاری آن صبح زود است! بنابراین اگر می‌خواهید خودتان را به این بازار برسانید، باید خیلی زود به آن‌جا بروید. پس از ساعت ۷ صبح امکان دسترسی به آن وجود ندارد. حال و هوای این بازار به شما کمک می‌کند تا کاملاً بافرهنگ تایلندی آشنا شوید. نکته دیگری که باید بدانید، این است که در این بازار فقط میوه و سبزیجات تازه وجود دارد! بنابراین اگر هدفتان خرید سوغاتی و وسایل دیگر است، بهتر است به سراغ بازارهای شناور دیگر در تایلند بروید.

  • لوکیشن

بازار شناور بانگ نام پئونگ (Bang Nam Pheung)

بازار شناور بانگ نام پئونگ (Bang Nam Pheung)

در کنار رودخانه چاو فرایا بازاری شناور به نام بانگ نام پئونگ قرار دارد. در این بازار مغازه‌ها و غرفه‌های مختلفی ساخته شده است که البته باید بدانید که ساخت آن‌ها روی زمین انجام شده است. برخلاف بسیاری از بازارهای شناور دیگر که ممکن است روی آب ساخته شده باشند. این بازار شاید نسبت به بازارهای شناور دیگر تایلند ناشناخته‌تر باشد اما توانسته نظر گردشگران زیادی را جلب کند. از مهم‌ترین محصولاتی که در آن دیده می‌شود می‌توان به غذاهای محلی، شیرینی‌های خوشمزه، میوه‌های استوایی تازه و… اشاره کرد.

  • لوکیشن

بازارهای شناور تایلند، یک جاذبه منحصربه‌فرد و دیدنی!

در کمتر نقاطی از دنیا با بازارهای شناور روبرو خواهید بود! این در حالی است که در تایلند، بازارهای شناور زیادی وجود دارد. در این مقاله سعی کردیم به بررسی بهترین بازارهای شناور تایلند بپردازیم تا یک یا چند مورد را در سفر به تایلند بازدید کنید. اگر شما هم تجربه بازدید از این بازارهای شناور را در سفر خود داشته‌اید، از طریق بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *