خانه
بلاگ
حساب کاربری

مال‌های بزرگ جهان: مکان‌های رکورد‎‌دار برای خرید و تفریح

مال‌های بزرگ جهان: مکان‌های رکورد‎‌دار برای خرید و تفریح - توریک
تاریخ انتشار: 1402/1/9

مراکز خرید، همیشه از مکان‌های مورد علاقه مسافرانی که به یک کشور و شهر سفر می‌کنند است و مسافران علاقه دارند تا علاوه بر بازدید از مکان‌های گردشگری، از مراکز خرید هم بازدید کرده و به خرید بپردازند. در سرتاسر جهان، هزاران مرکز خرید مختلف وجود دارد تحت عنوان بزرگ‌ترین مال‌های جهان، با فراهم کردن همه اقلام مورد نیاز، خدمات ارائه می‌دهند.

هر یک از این مراکز خرید یا همان Shopping Mall‌ها، از نظر مساحت، سبک، ظاهر و موارد دیگر تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. در این مطلب از آژانس توریک قصد داریم تا به معرفی بزرگ‌ترین مال‌های جهان پرداخته و قابلیت‌ها و خدماتی که در هر یک از آن‌ها ارائه می‌شود را بیان کنیم.

 

 

۱- سیام پاراگون (siam paragon mall bangkok)، (3.22 میلیون فوت مربع)

سیام پاراگون (siam paragon mall bangkok)، (3.22 میلیون فوت مربع) - بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان

Siam Paragon Mall Bangkok

 

اولین موردی که در لیست بزرگترین مال‌های جهان قصد معرفی آن را داریم، مرکز خرید سیام پاراگون در کشور بانکوک است که یکی از بزرگترین مرکز خرید دنیا و تایلند به شمار می‌آید. این مجموعه شامل طیف گسترده‌ای از فروشگاه‌ها و رستوران‌های تخصصی و همچنین یک سینمای چند بعدی، آکواریوم سیام اقیانوس ورلد، گالری هنر تایلند و یک سالن کنسرت اپرا است. همچنین دارای یک سالن بزرگ بولینگ و مرکز کارائوکه است که موجب جذب گردشگران و مسافران زیادی به خود جذب شده است.

 

۲- میدان برجایا تایمز (Berjaya Times Square)، (3.44 میلیون فوت مربع)

میدان برجایا تایمز (Berjaya Times Square)، (3.44 میلیون فوت مربع) - بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان

Berjaya Times Square

 

میدان برجایا تایمز که در شهر کوالالامپور واقع شده است، یک مجموعه برج دوقلو است که شامل یک مرکز خرید و دو هتل پنج ستاره است و تقریبا همه کسانی که تور کوالالامپور را می‌گیرند از این مرکز دیدن می‌کنند. این شاپینگ مال که از بزرگ‌ترین پاساژهای جهان معرفی می‌شود، با 7.5 میلیون فوت مربع (700000 متر مربع) زیربنای ساخته شده، در حال حاضر پنجمین ساختمان بزرگ در جهان به حساب می‌آید.

این مرکز خرید شامل بیش از 1000 فروشگاه مختلف، 65 فروشگاه مواد غذایی و چندین جاذبه تفریحی مانند بزرگ‌ترین پارک موضوعی سرپوشیده آسیا، Cosmo’s World و اولین تئاتر 2 بعدی و سه بعدی IMAX مالزی است که در طبقه 10 قرار دارد.

 

 

۳- استانبول جواهیر (Istanbul Cevahir)، (3.47 میلیون فوت مربع)

۳- استانبول جواهیر (Istanbul Cevahir)، (3.47 میلیون فوت مربع)

Istanbul Cevahir

 

در طول تور استانبول و سفر به این شهر محال است به فکر خرید نباشید! شهر استانبول کشور ترکیه، دارای مراکز خرید زیادی است که Istanbul Cevahir را می‌توان بزرگ‌ترین و بهترین مرکز خرید آن معرفی کرد. مرکز خرید و سرگرمی Cevahir که در بخش اروپایی استانبول در ترکیه واقع شده است، در سال 2005 افتتاح شد.

این مرکز خرید بزرگ‌ترین مرکز خرید اروپا است که در آن، 343 فروشگاه، 34 رستوران فست فود و 14 رستوران اختصاصی وجود دارد. از دیگر امکانات این مرکز خرید می‌توان به یک صحنه بزرگ برای برگزاری رویدادها، 12 سالن سینما، یک سالن بولینگ، یک ترن هوایی کوچک و چندین امکانات سرگرمی دیگر اشاره کرد.

 

 

۴- اس ام مگامال (SM Megamall)، (3.6 میلیون فوت مربع)

اس ام مگامال (SM Megamall)، (3.6 میلیون فوت مربع) - بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان

SM Megamall

 

مرکز خرید SM Megamall در مترو مانیل که در سال 1991 افتتاح شد، یکی از بزرگ‌ترین مال‌های دنیا است که در کشور فیلیپین واقع شده و با ظرفیت 4 میلیون نفر، روزانه 800000 نفر بازدید کننده دارد. این مرکز خرید دو ساختمان اصلی دارد. ساختمان A دارای سالن سینما، سالن بولینگ، فودکورت و  شهربازی است.

ساختمان B نیز دارای مغازه‌های کوچک و بزرگ مختلف است. پل ارتباطی میان این دو ساختمان اصلی مرکز خرید نیز، چندین رستوران را شامل می‌شود. SM Megamall در حال حاضر تحت بازسازی و گسترش است و پس از اتمام، می‌تواند عنوان بزرگترین مرکز خرید کشور فیلیپین را به خود اختصاص دهد.

 

 

۵- مرکز خرید وست ادمونتون (West Edmonton Mall)، (3.77 میلیون فوت مربع)

مرکز خرید وست ادمونتون (West Edmonton Mall)، (3.77 میلیون فوت مربع) - بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان

West Edmonton Mall

 

مرکز خرید وست ادمونتون در ادمونتون، آلبرتای کانادا، بزرگ‌ترین مرکز خرید این کشور از سال 1981 تا 2004 بود و در حال حاضر نیز بزرگ‌ترین مرکز خرید در قاره آمریکا است. علاوه بر 800 فروشگاه و خدمات مختلف دیگر، این مرکز خرید شامل بزرگترین شهربازی سرپوشیده در جهان، بزرگترین پارک آبی سرپوشیده در جهان و قصر یخی (نسخه کوچک شده یک پیست یخی با اندازه استاندارد NHL) نیز می‌باشد.

از جاذبه‌های دیگر این مال می‌توان به یک زمین گلف مینیاتوری، سالن سینما و سالن بولینگ اشاره کرد. اگر به این کشور سفر کردید، بازدید از این مرکز خرید را از دست ندهید!

 

 

 

۶- دبی مال (Dubai Mall)، (12 میلیون فوت مربع)

دبی مال (Dubai Mall)، (12 میلیون فوت مربع) - بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان

Dubai Mall

مرکز خرید دبی مال بخشی از مجموعه برج خلیفه، بلندترین سازه ساخته شده توسط بشر است که حتما با آن آشنایی دارید. مرکز خرید دبی مال، با مساحتی بیش از 12 میلیون فوت مربع (معادل بیش از 50 زمین فوتبال)، بزرگ‌ترین مرکز خرید در جهان است. این مرکز خرید دارای بیش از 1200 فروشگاه از جمله بزرگ‌ترین فروشگاه آب نبات جهان، یک پیست برای اسکی روی یخ، یک مرکز بازی SEGA (شامل یک بازی بولینگ سه بعدی)، یک هتل 5 ستاره لوکس، 22 سالن سینما به علاوه 120 رستوران و کافه است و می‌تواند بیش از 1200 غرفه و همچنین صدها سالن غذاخوری را در خود جای دهد.

این مرکز خرید همچنین یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جهان را هم در خود جای داده است. اگر قصد سفر به دبی و بازدید از دبی مال را دارید، در قدم اول باید ویزای آن را اخذ کنید. برای اطلاع از شرایط تور دبی و همچنین قیمت ویزای دبی، می‌توانید به وب سایت توریک مراجعه کنید.

 

 

 

۷- ایران مال (Iran Mall)، (300000 متر مربع)

ایران مال (Iran Mall)، (300000 متر مربع) - بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان

Iran Mall

 

ایران مال که حتما با آن آشنا هستید، از دیگر مراکز خرید بزرگ جهان در سال 2020 است. این مرکز خرید در شمال غربی تهران، ایران و در کنار دریاچه چیتگر واقع شده است. فاز اول آن در سال 2018 با مساحت 1.4 میلیون متر مربع با مساحت ناخالص قابل اجاره 300000 متر مربع افتتاح شد و بخش‌هایی از آن نیز هنوز در دست ساخت است.

سقف این مرکز خرید به عنوان یک مجموعه ورزشی با مسیرهای طولانی برای پیاده‌روی، دوچرخه سواری و فعالیت‌های عمومی عمل می‌کند و شامل 15 زمین ورزشی، زمین تنیس، 12000 متر مربع پیست اسکی روی یخ و چند استخر شنا است.

 

 

۸- مرکز خرید امارات (Mall of the Emirates)، (2.8 میلیون فوت مربع)

مرکز خرید امارات (Mall of the Emirates)، (2.8 میلیون فوت مربع) - بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان

Mall of the Emirates

 

مرکز خرید امارات یک مرکز خرید بزرگ در شهر دبی، کشور امارات متحده عربی است که در سال 2005 افتتاح شد. این مال یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید دنیا است که مساحت کل آن بیش از 2.8 میلیون فوت مربع است. این مرکز خرید دارای بیش از 700 فروشگاه از جمله برندهای مد روز، فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی و فروشگاه‌های بزرگ دیگر است. این مرکز همچنین محل تعدادی از جاذبه‌های سرگرمی، از جمله یک پیست اسکی بزرگ سرپوشیده، یک سینمای چند بعدی و یک مرکز سرگرمی خانوادگی با بازی‌های مختلف است.

پیست اسکی این مرکز خرید، اسکی دبی، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های آن است که به مساحت 22500 متر مربع با برف واقعی است. این استراحتگاه همچنین دارای یک پارک برفی و یک نمایشگاه پنگوئن است. در مرکز خرید امارات علاوه بر خرید و سرگرمی، می‌توان به طیف وسیعی از رستوران غذاخوری از جمله رستوران‌های بین‌المللی نیز دسترسی داشت.

 

۹- مرکز خرید اس ام آسیا، (SM Mall of Asia)، (4.2 میلیون فوت مربع)

۹- مرکز خرید اس ام آسیا، (SM Mall of Asia)، (4.2 میلیون فوت مربع) - بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان

SM Mall of Asia

 

مرکز خرید اس ام اس آسیا یکی از مشهورترین و بزرگ‌ترین مال‌های جهان است که در مترو مانیل فیلیپین واقع شده‌ است. این مرکز خرید در سال 2006 در فیلیپین افتتاح شد و شامل چهار ساختمان بوده که توسط مسیرهای مختلفی به هم وصل می‌شوند. این مرکز خرید همچنین دارای یک تراموا است که ظرفیت آن 20 نفر بوده و کاربران را به محوطه‌های اطراف این مال می‌برد. یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد این مرکز خرید بزرگ، این است که دارای سالن تئاتر IMAX با بزرگ‌ترین صفحه نمایش سه بعدی است و همین ویژگی موجب محبوبیت بیشتر این مرکز خرید شده است.

این مال علاوه بر سالن تئاتر IMAX ، همچنین دارای یک پیست اسکیت روی یخ می‌باشد که هم برای تفریح و هم تمرین و هاکی روی یخ گزینه مناسبی می‌باشد. اگر ویزای فیلیپین را دارید، می‌توانید به راحتی به این کشور سفر کرده و از نزدیک این مال بزرگ را ببینید و از امکانات آن بهره‌مند شوید.

 

۱۰- سنترال ورلد (Central World)، (4.62 میلیون فوت مربع)

۱۰- سنترال ورلد (Central World)، (4.62 میلیون فوت مربع) - بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان

Central World

 

مرکز خرید  CentralWorld یکی دیگر از بزرگ‌ترین مرکز خریدها در جهان است که در بانکوک تایلند واقع شده است. این مرکز خرید در سال 1990 در هشت طبقه مجزا افتتاح شد و به عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید در تایلند شناخته می‌شود. اگر با تور بانکوک به این شهر سفر کردید از این مرکز خرید دیدن کنید.

مرکز خرید CentralWorld خود را به عنوان یک مال متوسط، در مقابل سیام پاراگون معرفی کرده است، اما با این حال جزو محبوب‌ترین مرکز‌های خرید در جهان شناخته می‌شود.  مرکز خرید CentralWorld در 19 مه سال ۲۰۲۲ توسط برخی از معترضین به آتش کشیده شد.

آتش در این مرکز خرید تقریباً دو روز ادامه داشت و فروشگاه بزرگ Zen در آتش کاملا سوخت و نابود شد. در طی ماه‌های اخیر و پس از آتش‌سوزی این مجتمع دوباره تعمیر و بازسازی شد و در 28 سپتامبر برای باز دوم بازگشایی شد. شما می‌توانید برای اخذ ویزای تایلند و سفر به این کشور و بازدید از جاذبه‌های بی‌شمار آن به وب سایت توریک مراجعه نمایید.

 

 

 

۱۱- مرکز خرید (Golden Resources)، (6.0 میلیون فوت مربع)

مرکز خرید Golden Resources، (6.0 میلیون فوت مربع) - بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان

Golden Resources

 

مرکز خرید Golden Resources از جمله بزرگ‌ترین مال‌های جهان است که در کشور چین واقع شده است. وسعت این مرکز خرید تقریباً 1.5 برابر وسعت مرکز خرید آمریکا است که بین سال‌های 2004 تا 2005 بیشترین تعداد خرید روزانه را به خود اختصاص داده بود. این مرکز خرید با وجود اینکه بسیار وسیع و‌ گسترده است و برندهای مختلفی در آن نمایندگی دارند، اما قیمت بیشتر محصولات آن بیش از توان مالی چینیان است.

همچنین از آن جایی که این مرکز خرید در خارج از پکن واقع شده است، گردشگران کمتری تمایل دارند از آن بازدید کنند. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که ویزای چین را دارید و قصد دارید به این کشور سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این مرکز خرید دیدن نمایید.

 

 

۱۲- مرکز خرید (New South China)، (6.46 میلیون فوت مربع)

۱۲- مرکز خرید (New South China)، (6.46 میلیون فوت مربع) - بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان

New South China

 

مرکز خرید نیو ساوت چاینا یکی دیگر از مراکز خرید بسیار مشهور و شناخته شده در جهان است که در دونگوان چین واقع شده است. این مرکز خرید در هفت منطقه مختلف طراحی و ساخته شده است که هر یک از این مناطق از شهرهای مشهور جهان الگوبرداری شده‌اند. این هفت منطقه مرکز خرید شامل نمونه‌ای از طاق پیروزی و کانالی با گوندولا نیز می‌شوند که همچنین به ترن هوایی داخلی و خارجی مجهز شده‌اند.

اما با وجود امکانات بی‌نظیری که این مرکز خرید دارد، از نبود مشتری به دلیل ساکنین کم این منطقه رنج می‌برد. این مرکز خرید در سال 2005 افتتاح شده است، اما با این حال بیشتر فروشگاه‌ها خالی هستند و تنها مناطقی که از این مال استفاده می‌کنند، چندین شعبه فست فود است. همانطور که گفتیم، مرکز خرید نیو ساوت چاینا یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در جهان بزرگ‌ترین مرکز خرید ارواح در جهان نیز شناخته می‌شود.

 

 

 

۱۳- شهرک خرید بزرگ اندونزی (Grand Indonesia Shopping Town)، (640000 متر مربع)

شهرک خرید بزرگ اندونزی (Grand Indonesia Shopping Town)، (640000 متر مربع) - بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان

Grand Indonesia Shopping

 

در مرکز خرید بزرگ اندونزی، مجموعه‌ای از فروشگاه‌های برندهای لوکس وجود دارند که آن را به یک مرکز خرید گران‌قیمت تبدیل کرده است. این مرکز خرید بزرگ و کامل که در قلب جاکارتا قرار دارد، دارای امکانات زیادی مانند مراکز خودپرداز، صرافی‌ها، سوپرمارکت‌ و رستوران‌های مختلف است تا تجربه خرید شما را آسان کند.

در این مرکز خرید می‌توانید، از فروشگاه‌های برند‌های مطرحی مانند آدیداس، چارلز و کیث، دوروتی پرکینز، دکتر مارتنز، H&M، PULL&BEAR، bebe، Forever 21 و بسیاری دیگر خرید کنید. برای سفر به کشور اندونزی، در وهله اول باید اقدام به دریافت ویزای اندونزی از طریق توریک، ارائه دهنده خدمات مختلف ویزا اقدام کنید.

 

1 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *