خانه
بلاگ
حساب کاربری

VFS گلوبال چیست؟ 0 تا 100 این شرکت

VFS گلوبال چیست؟ 0 تا 100 این شرکت - توریک
تاریخ انتشار: 1402/1/13

دریافت ویزا در سال‌های قبل یک پروسه زمان‌بر بود. یعنی اگر شما در آن زمان برای اخذ ویزا اقدام می‌کردید، حسابی وقت‌تان گرفته می‌شد. اما امروزه VFS گلوبال به کمک شما گردشگران آمده تا کار بررسی مدارک و در نهایت صدور ویزای شما در سفارت با سرعت بیشتری انجام شود. در حالی که قبلا این امکان وجود نداشت. چون تعداد درخواست‌های ویزا بسیار بالا بود، چک کردن مدارک شما طول می‌کشید. یه همین جهت است که اگر قصد دریافت ویزای یک کشور و سفر به آن را در برنامه‌ خود دارید، باید درباره VFS گلوبال و خدماتی که برای راحتی توریست‌های دنیا ارائه می‌دهد، اطلاعات کافی را به دست آورید.

در ادامه این مطلب از آژانس توریک، هر اطلاعاتی که درباره Global VFS نیاز دارید را بدست خواهید آورد.

 

VFS گلوبال چیست؟

 

همانطور که گفتیم کار دریافت ویزا برای سفارت کشور‌ها فرآیندی طولانی و زمان‌بر است. مثلا شما اگر وقت سفارت انگلیس و یا هر کشوری را بگیرید، باید مدارکی را که سفارت آن کشور از شما می‌خواهد ارائه دهید. بعد از ارائه مدارک، مسئولان سفارت باید آن‌ها را کامل ارزیابی کنند و در صورت صلاحدید آن‌ها، ویزای توریستی شما صادر می‌شود. اما این کار به همین سادگی هم که فکر می‌کنید نخواهد بود. بررسی مدارک شما و صحت‌سنجی و تحقیق درباره صحت آنها خودش به زمان قابل توجهی نیاز دارد.

حالا فکرش را بکنید که همزمان با شما چند نفر دیگر درخواست صدور ویزا را به همان سفارت ارسال کرده‌اند. مطمئنا تعداد آن‌ها هزاران نفر و یا حتی میلیون‌ها نفر است. پس می‌توان تصور کرد که سفارت‌ها، کنسولگری‌ها و مراکز صدور ویزا با چه مشکل بزرگی مواجه بودند. در این زمان بود که شرکتی به نام VFS گلوبال ظهور کرده و تحولی بی‌سابقه در روند صدور ویزا به وجود آورد. این شرکت با سفارت بسیاری از کشورها قرارداد داشته و به نوعی نمایندگی آنها را به عهده دارد. حالا این یعنی چه؟

شرکت وی اف اس گلوبال بخش زیادی از پرونده‌های توریستی افراد را تحویل گرفته و کار بررسی مدارک آن‌ها را به جای سفارت کشورها انجام می‌دهد. این کار حجم عظیمی از کارهای مربوط به صحت‌سنجی پرونده‌های گردشگران را از دوش سفارت‌ها بر می‌دارد. برای مثال شما به جای گرفتن وقت سفارت فرانسه، می‌توانید در global VFS درخواست ویزای خود را ارسال نمایید. در این صورت می‌توانید به خیال راحت منتظر بمانید تا مدارک‌تان بررسی شده و ویزای کشور مورد نظر مثل ویزای کرواسی به دست‌تان برسد.

 

VFS گلوبال در ایران

قبل از اقدام از طریق این شرکت، باید حتماً در نظر داشته باشید که کشور مقصد شما در ایران vfs داشته باشد. در ایران شما می‌توانید از طریق شرکت VFS گلوبال درخواست ویزای ۲۰ کشور جهان را ارسال کنید. مهم‌ترین و محبوب‌ترین این ویزا‌ها برای ایرانی‌ها، کشورهایی مانند ویزای یونان، فرانسه، انگلیس، استرالیا، اتریش، اتریش، پرتغال، سوئیس، هلند، انگلیس و اوکراین هستند.

البته در صورتی که متقاضی دریافت ویزای کشور دیگری هستید، می‌توانید با سفر به کشور‌هایی که در آن، شرکت وی اف اس گلوبال، خدمات صدور ویزای کشور مورد نظر شما را ارائه می‌هد سفر کنید. البته هزینه‌های صدور ویزای شما با انجام این کار افزایش خواهد یافت.

 

 

 

وی اف اس گلوبال چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

وی اف اس گلوبال چه خدماتی ارائه می‌کند

 

گفتیم که وی اف اس گلوبال به‌طور کلی، به نیابت از کنسولگری کشوری که می‌خواهید ویزای آن را بگیرید، وظیفه بررسی و اعتبارسنجی مدارکی که از طرف شما ارائه شده را بر عهده دارد. شما ابتدا باید درخواست اولیه خود را برای سفارت کشور طرف قرارداد VFS GLOBAL ارسال کنید. در صورت تایید، این سفارت شما را به دفتر شرکت وی اف اس ارجاع می‌دهد.

این یک تعریف کلی از خدمات وی اف اس بود.  اما اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم و این قضیه را بشکافیم، باید گفت که هر نوع خدماتی که مربوط به ارائه مدارک و دریافت ویزا باشد در این شرکت انجام می‌شود. این خدمات شامل، عکاسی، فتوکپی مدارک، ثبت اثر انگشت، و …. است. بعد از انجام این کارها است که باید مدارک شما به درستی بررسی شوند و در پایان کار هم ویزا صادر شود. شاید برای شما جالب باشد که VFS گلوبال کار پیک مدارک را نیز انجام می‌دهد. یعنی این شرکت بعد از صدور ویزا آن را از طریق عوامل خود به طور مستقیم برای شما ارسال خواهد کرد.

 

هزینه VFS Global چقدر است و چگونه پرداخت می‌شود؟

هزینه VFS Global

 

خب می‌رسیم به یکی از مسائل مهم که در هر زمینه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. منظورمان همان هزینه‌ای است که باید در ازای خدمات وی اف اس گلوبال پرداخت کنید. به هر حال هر کسی باید برای سفرهای خارجی، فکر هزینه‌های خود را هم بکند. به عبارتی شما باید بدانید که برای دریافت ویزا از این طریق، باید به چه میزان هزینه کنید. برای اطلاع از هزینه دقیق VFS GLOBAL قبل از هر چیزی باید اول به کشوری که قصد دارید به آن سفر کنید توجه داشته باشید. چون قیمت ویزای هر کشور با کشور‌های دیگر متفاوت است. اگر وقت سفارت فنلاند را رزرو کنید، مبلغی که باید پرداخت کنید، با هزینه مورد نیاز برای صدور ویزای چک متفاوت است.

 

در ضمن باید دقت کنید که آیا کشور مورد نظر شما در ایران VFS دارد یا خیر؟چون فقط برای ویزای برخی از کشور‌ها می‌توانید از داخل ایران با واسطه‌گری شرکت VFS گلوبال ویزای توریستی دریافت کنید. اما امکان اخذ ویزای تعداد زیادی از کشورها از این طریق برای گردشگران جهان‌دوستی مثل شما وجود ندارد. بنابراین شما مجبور به سفر به کشور‌های دیگر خواهید بود. پس هزینه‌های شما تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

اما اگر به فکر جیب‌تان هستید، یک راه دیگر نیز برای شما وجود دارد. به این صورت که می‌توانید کار دریافت ویزا از طریق وی اف اس گلوبال را به مجموعه‌های گردشگری معتبر بسپارید. آن‌ها با نیروی متخصص در ابن زمینه، با وجود سختی و دردسرهای کارهای اداری، ویزای شما را دریافت خواهند کرد. به علاوه زمان کمتری هم صرف این کار کرده و در وقت‌ ارزشمند‌تر از طلای‌تان صرفه‌جویی می‌کنید.

اما با این حال شاید اصلا نیازی به خروج از کشور نباشد. چون کشور‌های پر طرفداری مثل فرانسه، انگلیس، استرالیا، هلند و اوکراین در ایران وی اف اس دارند. اگر کشور مد نظر شما یکی از آن‌ها باشد، زحمات شما کمتر خواهد شد.

 

 

 

چگونه در VFS Global درخواست ویزا دهیم؟

چگونه در VFS Global درخواست ویزا دهیم؟

 

درخواست ویزای شما ابتدا باید برای سفارت یکی از کشورهای طرف قرارداد وی اف اس در ایران ارسال شود. آن‌ها این درخواست را بررسی و در صورت تایید، پرونده شما به شرکت وی اف اس گلوبال تحویل داده می‌شود. فرآیند اخذ ویزا در این کشور حضوری است. یعنی باید در زمانی که vfs به عنوان وقت ویزیت برای شما تعیین می‌کند، در دفتر این شرکت حضور بیابید و مدارکی که از شما خواسته می‌شود را ارائه دهید. بعد از آن باید بقیه کار‌ها را به VFS گلوبال بسپارید تا کارهای شما را انجام داده و ویزا را به شما تحویل دهد.

البته ناگفته نماند که گرفتن نوبت در شرکت VFS آنقدر هم که شما فکر می‌کنید ساده نیست. برای همین منظور اگر این کار را به مجموعه‌های فعال در این زمینه واگذار نمایید، سختی رزرو نوبت را روی دوش آن‌ها قرار خواهید داد و خودتان راحت می‌شوید. به علاوه متخصصین آشنا به این کار، می‌توانند زمینه‌ای را فراهم کنند که زمان کار‌های شما جلو بیفتد.

 

مدارک مورد نیاز جهت VFS

همانطور که قبلا گفتیم، برای این کار نیازمند ارائه مدارک خود به شرکت VFS GLOBAL هستید.

این مدارک جزو موارد کلی هستند که برای دریافت ویزای هر کشوری باید به همراه داشته باشید. اما ممکن است مثلاً زمان رزرو وقت سفارت فنلاند، با توجه به قوانین این کشور، به مدارک جزئی دیگری نیز احتیاج داشته باشید. به هر حال در این بخش مدارکی را که سفارت همه کشور‌ها از شما می‌خواهد را به صورت موردی بیان می‌کنیم تا در زمان مراجعه به شرکت وی اف اس گلوبال، چیزی را از قلم نیندازید.

 

۱. زمانی که وقت سفارت شما تایید شد باید یک پرینت از تاییدیه آن تهیه کنید. این پرینت هنگام مراجعه به شرکت VFS گلوبال باید همراه‌تان باشد و به دفتر این شرکت تحویل داده شود

 

۲. از فرمت درخواست ویزایی هم که توسط شما پر شده است، باید ارائه شود‌.

 

۳. گذرنامه نیز یک مدرک دیگری است که نیاز دارید. این گذرنامه باید معتبر بوده و دارای ۲ صفحه خالی یا بیشتر باشد.

 

۴. اگر پرداخت هزینه ویزا آنلاین باشد، باید پرینت رسید هزینه پرداخت شده را نیز به دفتر وی اف اس گلوبال ارائه کنید.

 

۵. مدارکی که هر کشور ممکن است از شما بخواهد. برای اطلاع از این موضوع که هر کشور علاوه بر مدارک گفته شده، به چه مدارک دیگری نیاز دارد، باید درباره آن تحقیق کنید (این موضوع مربوط به بحث ما نیست).

 

 

آدرس نمایندگی‌های VFS گلوبال در ایران

آدرس VFS گلوبال

 

در خصوص آدرس VFS گلوبال، باید گفت که  آدرس آن در هر کشور متفاوت است. چون هر کشوری وی اف اس چند کشور دیگر را دارد. بنابراین نمی‌توانیم آدرس مشخصی به شما بگوییم. ولی اکثر مراکزی که برای تحویل مدارک و دریافت ویزا باید به آن‌ها مراجعه کنید، در میدان هروی تهران قرار دارند. هر چند که این آدرس‌ها را می‌توانید از طریق سایت توریک پیدا کنید. به این صورت که با ورود به سایت، به قسمت وقت سفارت بروید. در این قسمت وقت سفارت کشورهای مختلف وجود دارد.

برای مثال می‌توانید روی وقت سفارت فرانسه کلیک کنید. بعد از آن صفحه‌ای برای‌تان باز می‌شود که آدرس دقیق مرکز دریافت ویزا را به شما نشان می‌دهد. هر چند اگر درخواست دریافت ویزا را به سفارت هر کشور ارائه دهید، این آدرس در تاییدیه سفارت ذکر شده است.

 

سخن پایانی

VFS گلوبال خدماتی نوینی را ارائه می‌دهد که شما گردشگران جهانگرد و ماجراجو را از شر کار‌های اداری پیچیده و طولانی که مطمئنا حوصله آن‌ها را ندارید، خلاص می‌کند. به علاوه سفارت هم از اینکه این حجم از کار‌ها از دوشش برداشته می‌شود، قطعاً خوشحال خواهد بود. در حال حاضر ویزای بسیاری از کشور‌ها را می‌توان از این طریق دریافت کرد. با توجه به خدمات وی اف اس گلوبال، شاید در آینده سفارت همه کشورها از آن به نفع خودشان و متقاضیان دریافت ویزا، استفاده کنند.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *