خانه
بلاگ
حساب کاربری

شهرهای توریستی تایلند؛ بهشتی در آسیا

شهرهای توریستی تایلند؛ بهشتی در آسیا
تاریخ انتشار: 1402/3/9

کشور تایلند، کشوری زیبا در شبه ‌جزیره هند و چین است که به جهت داشتن شهرهای بزرگ با مناطق گردشگری و دیدنی متعدد و زیبا، به یکی از کشورهای توریستی جهان تبدیل شده است. در شهرهای توریستی تایلند مکان‌های تاریخی باورنکردنی، طبیعتی بی نظیر، سواحل و جزایر زیبا، معابد خیره‌کننده و همچنین بازارهای شبانه‌ای وجود دارند که با سفر به آن‌ها می‌توان نگاهی شگفت‌انگیز به میراث فرهنگی غنی تایلند داشته و همچنین تجربه‌ای منحصر به فرد را کسب کرد. اگر علاقه‌مند هستید تا با شهرهای توریستی تایلند آشنا شوید، در ادامه این مطلب از آژانس توریک با ما همراه باشید.

 

 

۱. بانکوک؛ توریستی‌ترین شهر تایلند

بانکوک؛ توریستی‌ترین شهر تایلند

Bangkok

 

بانکوک پایتخت کشور تایلند و یک شهر تجاری است که در کنار رودخانه چائو فرایا واقع می‌باشد. این شهر به دلیل آثار تاریخی، انبوهی از زیارتگاه‌ها و معابد، کاخ‌های باشکوه، آسمان خراش‌ها، موزه‌ها و بازارهایی زیبا، گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. بانکوک به عنوان یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای بازدید در کل آسیای جنوب شرقی، شهری قابل توجه است که چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن در آن وجود دارد.

از جاهای دیدنی این شهر می‌توان به Admire the Beauty of the Grand Palace، یک بنای تاریخی ساخته شده از جنس سنگ یشم که در گذشته محل سکونت پادشاه‌های تایلند بوده است، معبد وات فو، قدیمی‌ترین معبد تایلند و بازار چاتوچاک از بزرگ‌ترین بازارهای جهان اشاره کرد. علاوه بر همه اینها، در بانکوک زندگی شبانه شلوغ رواج دارد و همچنین غذاهای متنوعی به صورت خیابانی ارائه می‌شوند که در میان گردشگران بسیار محبوب است. اگر علاقه مند هستید تا به کشور تایلند سفر کنید، در قدم اول باید ویزای تایلند را اخذ کنید. برای این منظور می‌توانید از شرکت گردشگری توریک، ارائه دهنده خدمات متعدد ویزا مانند اخذ ویزای کشور‌های مختلف است، کمک بگیرید.

 

۲. چیانگ مای

چیانگ مای - شهرهای توریستی تایلند

Chiang Mai

 

چیانگ مای (Chiang Mai) شهری در شمال تایلند است که در سال 1296 تأسیس شده و تا سال 1558 پایتخت پادشاهی مستقل لانا بود. در این شهر قدیمی هنوز آثاری از دیوارها و خندق‌های تاریخی به عنوان یک مرکز فرهنگی و مذهبی باقی مانده است. در شهر Chiang Mai که از شهرهای توریستی تایلند است، مکان‌های گردشگری جالب زیادی برای کشف وجود دارند.

این شهر همچنین دارای حیات وحش بکر و جذاب است که از همین رو رز شمال نامیده می‌شود. علاوه بر طبیعت زیبا، این شهر خانه صدها معبد بودایی، از جمله وات فرا سینگ قرن چهاردهمی و وات چدی لوانگ قرن پانزدهمی است که با نقش مارهای کنده‌کاری شده تزئین شده‌اند و همچنین Wat Phrathat Doi Suthep که درست خارج از شهر بر روی یک تپه مشرف به چیانگ مای قرار دارد.

 

 

 

۳. آیوتایا

آیوتایا - شهرهای توریستی تایلند

Ayuthaya

 

شهر تاریخی آیوتایا (Ayuthaya) که در سال 1350 تأسیس شد، دومین پایتخت پادشاهی سیامی بود. این شهر از قرن 14 تا 18 شکوفا شد و در این مدت به یکی از بزرگترین مناطق شهری جهان و مرکز دیپلماسی و تجارت جهانی تبدیل شد. آیوتایا از نظر استراتژیکی در جزیره‌ای قرار داشت که توسط سه رودخانه احاطه شده بود که شهر را به دریا وصل می‌کرد. این مکان به این دلیل انتخاب شد که بر فراز حفره جزر و مدی خلیج سیام قرار داشت، بنابراین از حمله کشتی‌های جنگی دریایی کشورهای دیگر به شهر جلوگیری کرده و همچنین به محافظت از شهر در برابر سیلاب‌های فصلی نیز کمک می‌کرد.

اگرچه بسیاری از شهر ویران شد، اما ویرانه‌ها و بقایای باورنکردنی به جا مانده است که به گذشته باشکوه اوتایا اشاره دارد. در این شهر مکان‌های باستانی زیادی مانند Wat Phra Si Sanphet و Wat Phu Khao Thong وجود دارند که آیوتایا را به یکی از شهرهای توریستی تایلند تبدیل کرده و  تجربه لذت بخشی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.

 

۴. چیانگ رای

چیانگ رای - شهرهای توریستی تایلند

Chiang Rai

 

چیانگ رای (Chiang Rai) شهری در شمال تایلند، در استانی به همین نام است که در نزدیکی مرزهای لائوس و میانمار (برمه سابق) قرار دارد. چیانگ رای در منتهی الیه شمال کشور واقع شده است و بیشتر به خاطر معبد سفید زیبا و تاریخی با معماری منحصر به فرد که در آفتاب ظهر می‌درخشد مشهور است. اگرچه خود شهر Chiang Rai یکی از توریستی‌ترین شهرهای تایلند است اما بسیاری از مردم از آن به عنوان محلی برای کشف مناطق اطراف که شامل مناظر خیره کننده و دسترسی به مثلث طلایی است نیز، استفاده می‌کنند.

تالار تریاک یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر که موزه ای بزرگ است، نقش مواد مخدر را در تاریخ محلی منطقه و به طور کلی جهان توضیح می‌دهد. آبشار Khun Korn، معبد بامبو بودا از قدیمی‌ترین معابد شهر، معبد سفید، برج ساعت، خانه سیاه و …، از دیگر مکان‌های دیدنی در شهر Chiang Rai هستند.

 

 

 

۵. کانچانابوری

کانچانابوری - شهرهای توریستی تایلند

Kanchanaburi

 

Kanchanaburi، یکی دیگر از شهرهای توریستی تایلند است که تنها در فاصله دو ساعته از شهر بانکوک قرار دارد. شهر کانچانابوری، واقع در منطقه‌ای که رودخانه‌های Khwae Noi و Khwae Yai به هم می‌رسند و رودخانه Mae Klong را تشکیل می دهند، یک شهر تفریحی محبوب است. این شهر دیدنی‌های با ارزش و زیبایی دارد که اغلب به عنوان پایگاهی برای بازدید از بسیاری از جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و تاریخی در حومه اطراف مورد بازدید قرار می گیرد.

این شهر که در سواحل رودخانه‌های کوای نوی و کوای یای واقع شده است، عمدتاً به دلیل پل روی رودخانه کوای، مسیر مرگ که به طرز وحشتناکی باعث مرگ افراد زیادی در جنگ جهانی دوم شد، شناخته می‌شود. موزه‌ها و معابدی که در شهر پراکنده‌اند و آبشارهای Sai Yok Noi مانند آبشار Erawan که در نزدیکی پارک ملی Erawan قرار دارد، از دیدنی‌های این شهر هستند.

 

۶. پاتایا

پاتایا - شهرهای توریستی تایلند

Pattaya

 

پاتایا (Pattaya) یک شهر ساحلی زیبا در ساحل شرقی تایلند است که سالانه از گردشگران زیادی از سراسر جهان میزبانی می‌کند. از پاتایا به عنوان شهری آزاد یاد می‌شود که در آن بار و کلاب‌های متنوع، سالن‌های ماساژ و به طور کلی زندگی شبانه جریان دارد و بسیار پرطرفدار است. به همین دلیل مقامات محلی تلاش کرده‌اند تا وجهه آن را پاکسازی کرده و طیف گسترده‌ای از ورزش‌های آبی، مراکز خرید و امکانات سرگرمی را در این شهر ایجاد کنند. از آنجایی که صنعت گردشگری در پاتایا پیشرفت چشمگیری داشته است، این شهر نقش مهمی در اقتصاد تایلند ایفا می‌کند.

از مهم‌ترین مناطق و جاذبه‌های گردشگری که پاتایا را به یکی از توریستی‌ترین شهرهای تایلند تبدیل می‌کند، سواحل سنترال رود است که بسیار شلوغ بوده و اغلب برای افراد مجرد مناسب می‌باشد. البته در شمال شهر سواحل خانوادگی مانند ساحل جامتین وجود دارند که مناسب همه افراد می‌باشند. تیفانی شو پاتایا، یک نمایش کاباره‌ای در شمال پاتایا، بازار شناور پاتایا با مغازه‌ها و غرفه‌های مختلف و باغ استوایی Nong Nooch با بیش از 200 هکتار فضای پر گل و سرسبز، بخشی از جاذبه‌های دیدنی پاتایا هستند.

 

۷. ناخون راچاسیما

ناخون راچاسیما - شهرهای توریستی تایلند

Nakhon Ratchasima

 

Nakhon Ratchasimaکه یک شهر بزرگ و پرجنب‌وجوش است و معمولاً با نام کورات نیز شناخته می‌شود، از دیگر شهرهای توریستی تایلند است که بسیاری از بازدیدکنندگان از آن به عنوان محلی بی‌نظیر برای کشف جاذبه‌های گردشگری متعدد یاد می‌کنند. ناخون راچاسیما مرفه‌ترین استان شرق تایلند است که از غنای فرهنگی و تاریخی زیادی برخوردار است. به عبارت بهتر، از نظر تاریخی، این شهر برای هزاران سال منطقه مهمی بوده است، چرا که ابتدا به عنوان محل چندین اجتماع باستانی ماقبل تاریخ و بعدها به عنوان پاسگاه‌های مهم امپراتوری Dvaravati و خمر به کار برده می‌شده.

Nakhon Ratchasima تا به امروز نیز یک استان و شهر مهم باقی مانده است که به عنوان قطب اصلی حمل و نقل و مرکز اقتصادی شمال شرقی تایلند عمل می‌کند. طیف وسیعی از جاذبه‌های گردشگری در این شهر وجود دارد که می‌توان به پارک ملی Khao Yai، خانه فیل‌های آسیایی، مناظر خیره‌کننده و مسیرهای پیاده‌گردی، ویرانه‌های معبد دواراواتی و خمر و Amphoe Pak Thong Chai خورات به عنوان خانه معنوی صنعت ابریشم بافی تایلند اشاره کرد.

 

 

 

۸. سوخوتای

سوخوتای - شهرهای توریستی تایلند

Sukhothai

 

شهر تاریخی Sukhothai که در منطقه شمالی تایلند امروزی واقع شده است، یک منطقه زیبا است که از سه شهر باستانی که از نظر فیزیکی نزدیک به هم مرتبط هستند، تشکیل شده است. Sukhothai پایتخت سیاسی و اداری اولین پادشاهی سیام در قرن 13 و 15 بود و امروزه نیز مکان‌های تاریخی فراوانی دارد که در آستانه ورود به آن قرار دارند. در این شهر قدیمی که جزو میراث یونسکو است، می‌توانید از مکان‌های باستان‌شناسی زیادی بازدید کنید. Sukhothai به معنای طلوع خوشبختی و شادی است و  مطمئناً شما را به هنگام بازدید از تمام مجسمه‌ها و معابد شگفت‌انگیز موجود در شهر سرشار از شادی می‌کند.

 

۹. هوآ هین

هوآ هین - شهرهای توریستی تایلند

Hua Hin

 

هوآ هین (Hua Hin)، از دیگر شهرهای توریستی تایلند است که قبلاً تنها یک دهکده ماهیگیری بود، اما هنگامی که پادشاه راما هفتم در دهه 1920 شروع به استفاده از آن به عنوان یک اقامتگاه سلطنتی کرد، به اولین استراحتگاه ساحلی در تایلند تبدیل شد. هوآ هین یک مکان تفریحی بسیار محبوب در میان ساکنان بانکوک که یک شهر ساحلی زیبا است، می‌باشد. شهر هوا هین، با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری چون زمین‌های گلف و پارک‌های آبی، سالانه گردشگران زیادی را از سراسر جهان و همچنین تایلند، به خود جذب می‌کند.

 

۱۰. نانگ خای

نانگ خای - شهرهای توریستی تایلند

Nong Khai

 

شهر Nong Khai، یک مقصد توریستی محبوب در شمال شرقی تایلند است که از فرهنگ سنتی و سبک زندگی مردمی پر جنب و جوشی برخوردار است. به دلیل نزدیکی این شهر به وینتیان، اکثر مسافران قبل از رفتن به لائوس، در این شهر اقامت می‌کنند. در سواحل رودخانه مکونگ و با استقبال مردم محلی، مجموعه گسترده‌ای از جشنواره‌های محلی جالب با هویت فرهنگی خاص برگزار می‌شود که طرفداران زیادی دارد.

معروف‌ترین جاذبه گردشگری این شهر، سالا کائو کو است. سالا کائو کو یک پارک مجسمه است که مجسمه‌های عظیمی از بودا، ویشنو و شیوا در محدوده خود دارد. اگر تا اینجای مطلب با ما همراه بودید و علاقه‌مند شدید تا به تایلند و شهرهای زیبای آن سفر کنید، می‌توانید جهت اخذ ویزای این کشور به توریک، شرکت اخذ کننده ویزای کشورهای مختلف جهان است، مراجعه کنید.

 

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *