خانه
بلاگ
حساب کاربری

انواع ویزای روسیه: بهترین برای من کدام است؟

انواع ویزای روسیه
تاریخ انتشار: 1402/11/7

کشور روسیه به دلیل نزدیکی به کشور ما و تاریخ و فرهنگی غنی یکی از کشورهای مورد علاقه ایرانیان برای سفر و گشت و گذار و همچنین مهاجرت تحصیلی و شغلی است. متقاضیانی که قصد دارند به هر طریقی وارد این کشور شوند، باید ویزای روسیه را دریافت کنند.  اخذ ویزا به دارندگان این امکان را می‌دهد تا در یک بازه زمانی خاص به روسیه سفر کنند و در آن اقامت داشته باشند.

ویزایی که برای متقاضیان صادر می‌شود، شامل اطلاعاتی مانند اطلاعات فردی، تاریخ ورود و خروج، جزئیات پاسپورت و همچنین اطلاعات شخصی است که برای تسهیل فرایند دریافت ویزای شما دعوت‌نامه صادر کرده است. اگر شما هم قصد دارید با هدف توریستی و یا کاری و تحصیلی به روسیه سفر کنید، می‌توانید فرایند اخذ ویزای روسیه را با مجموعه گردشگری توریک بسپارید.

لیست انواع ویزا‌ی روسیه

انواع ویزای روسیه با توجه به اهداف افراد از سفر به این کشور تقسیم‌بندی می‌شود که فرایند درخواست هر یک از آن‌ها متفاوت است.

  • ویزای توریستی
  • ویزای تجاری
  • ویزای بازدید کننده (خصوصی)
  • ویزای دانشجویی
  • ویزای ترانزیت
  • ویزا برای مسافران کروز

ویزای توریستی روسیه

ویزای توریستی روسیه برای متقاضیان معمولاً به صورت  ۳۰ روزه صادر می‌شود و از نوع سینگل است که تنها امکان ورود و خروج یکبار را به فرد می‌دهد.

ویزای توریستی روسیه ساده‌ترین و ارزان‌تری نوع ویزاست که قابل تمدید نمی‌باشد و برای اخذ آن می‌بایست مدارک مورد نیاز را به همراه فرم درخواست ویزا به سفارت ارائه دهید و یا این پروسه را به آژانس گردشگری توریک بسپارید.

شما همچنین برای رزرو تور روسیه و سفر به این کشور جذاب می‌توانید از طریق وب سایت رسمی توریک، تور مورد نظر خود را برای تاریخ دلخواه رزرو کنید.

ویزای تجاری روسیه

ویزاهای تجاری روسیه برای شهروندانی که به قصد تجارت به روسیه سفر می‌کنند، ارائه می‌شود. این ویزا می‌تواند به صورت سینگل و یا مولتی صادر شود. معمولا ویزای سینگل تجاری روسیه بین ۱ تا ۳ ماه و ویزای مواتی تجاری حداکثر تا ۱۲ ماه اعتبار دارد.

اهداف اخذ ویزای تجاری روسیه

  • شرکت در مذاکرات
  • ملاقات با شرکای تجاری روسی
  • در صورت امضای قرارداد

انواع ویزای روسیه

ویزای بازدید کننده (خصوصی)

ویزای بازدید کننده یا به اصطلاح ویزای خصوصی برای افرادی صادر می‌شوند که قصد دارند به دیدار دوستان و آشنایان خود به روسیه بروند. اعتبار ویزای بازدید کننده یک تا سه ماه و از نوع یکبار ورود است. اگر شما هم قصد دارید برای دریافت ویزای روسیه از نوع بازدید کننده درخواست دهید، به گواهی دعوتنامه معتبر از سوی بستگانتان نیاز دارید.

ویزای دانشجویی

ویزای دانشجویی روسیه نیز به دانشجویانی صادر می‌شوند که قصد تحصیل در دانشگاه‌های روسیه را دارند. این ویزا که برای کل دوره تحصیل دانشجو صادر می‌شود، از نوع یکبار ورود یا سینگل است که برای اخذ آن باید به همراه مدارک مورد نیاز،  یک دعوتنامه رسمی از دانشگاه را به سفارت این کشور ارائه کنید.

ویزای ترانزیت

یکی دیگر از انواع ویزای روسیه، ویزای ترانزیت است و برای متقاضیانی صادر می‌شود که قصد دارند از روسیه به کشور دیگری سفر کنند. حداکثر اعتبار این ویزا ۷۲ ساعت بوده و به صورت سینگل یا مولتی صادر می‌شود.

قیمت این ویزا نسبت یه سایر انواع ویزاهای روسیه پایین است و پروسه دریافت آن نیز بسیار ساده است. برای دریافت ویزای ترانزیت نیازی به ارائه دعوتنامه معتبر ندارید، بلکه تنها با ارائه یک کپی از مدارک خود می‌توانید ویزای ترانزیت را دریافت کنید.

ویزای مسافران کروز

مسافران کشتی‌های کروز که از طریق شرکت‌های گردشگری در تورها شرکت می‌کنند، می‌توانند بدون دریافت ویزای توریستی روسیه از کشتی پیاده شوند. در عین حال مسافرانی که در تورها شرکت نمی‌کنند، اگر قصد پیاده شدن در روسیه را داشته باشند، باید ویزای توریستی روسیه را دریافت کنند. در حال حاضر نیز مسافران این کشتی‌ها با طرح لغو ویزا می‌توانند به روسیه سفر کنند، البته توجه به این نکته ضروری است که توقف کشتی نباید بیشتر از ۷۲ ساعت شود و مسافران می‌بایست یک شب را در کشتی سپری کنند.

انواع ویزای روسیه

مدارک عمومی برای درخواست انواع ویزای روسیه

از جمله مدارک عمومی مورد نیاز برای درخواست انواع ویزا در روسیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • عکس پرسنلی رنگی که جدیدا گرفته شد
  • تکمیل فرم درخواست ویزا بر اساس مشخصات فردی
  • ارائه بلیط پرواز با تاریخ دقیق رفت و برگشت
  • بیمه نامه مسافرتی 60 روزه
  • ارائه واچر هتل به تعداد شب‌های اقامت در روسیه

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با مدارک مورد نیاز و نحوه صدور ویزا و همچنین اطلاع از شرایط برگزاری تور مسکو و سایر شهرهای توریستی روسیه، می‌توانید با کارشناسان مجموعه گردشگری توریک در تماس باشید.

سوالات متداول انواع ویزای روسیه

نخیر، برای دریافت ویزای توریستی نیازی به ارائه دعوتنانه ندارید و تنها با ارائه مدارک گفته شده، ویزا برای شما صادر می‌‌شود.
نخیر، از آنجاییکه در فرودگاه‌های روسیه واچر هتل توسط مامور چک می‌شود، در صورت کنسلی امکان دیپورت شدن شما وجود دارد. 
0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *