خانه
بلاگ
حساب کاربری

در سفر به اروپا این داروها رو نبر!

در سفر به اروپا این داروها رو نبر! - توریک

یکی از محدودیت‌هایی که در سفر به کشور‌های اروپایی  با آن مواجه هستید، حمل برخی داروهای خاص است. در بیشتر کشورهای جهان قوانینی برای ممنوعیت ورود بعضی از دارو‌ها وجود دارد. برای همین است که باید قبل از سفر حتما درباره قوانین کشور مقصد، اطلاعات کاملی به دست آورید. اگر به این موضوع بسیار مهم توجه نکرده و دارو‌های ممنوعه در سفر به اروپا را همراه‌تان داشته باشید، عواقب این کار شما را پشیمان خواهد کرد. چرا که برای این کار مجازات‌هایی مثل جریمه نقدی و حتی زندان در نظر گرفته می‌شود.

اما گاهی ممکن است به دارو نیاز داشته باشیم، در این صورت باید چه کار کنیم؟ آژانس توریک، جواب سؤال شما را در ادامه این مقاله که به منظور معرفی دارو‌های ممنوعه در سفر به اروپا تهیه شده است، خواهد داد.

 

دلیل محدودیت حمل دارو در پروازهای خارجی چیست؟

افرادی که معمولاً با هواپیما سفر می‌کنند، با محدودیت‌هایی مواجه می‌شوند که آن‌ها را دچار دردسر‌های مختلفی خواهد کرد. این محدودیت‌ها می‌تواند شامل موارد مختلفی مثل دارو، حمل بار اضافی و … باشد. اما موضوعی که در این مطلب آن را مورد بحث قرار می‌دهیم، دارو‌های ممنوعه در سفر به اروپا است. حمل یک سری از داروها، با قوانین کشورها منافات دارد. یعنی شما با حمل داروهای غیر مجاز در سفر به اروپا، قوانین این کشور‌ها را زیر پا گذاشته و مجرم محسوب می‌شوید. به همین جهت است که افرادی که در تور اروپا شرکت می‌کنند، باید به اندازه کافی درباره این داروهای غیر مجاز بدانند.

در غیر این صورت  سفر به اروپا به کام شما تلخ می‌شود. البته حکم حمل انواع دارو ممکن است در کشور‌های مختلف تفاوت داشته باشد. اما باید این مساله را جدید بگیرید. افراد زیادی به خاطر حمل داروهای ممنوعه در کشورهای اروپایی دستگیر شده و به ماه‌ها و حتی سال‌ها حبس محکوم شده‌اند. در ادامه برای آگاهی شما از این دارو‌های ممنوعه در سفر به اروپا یک لیست کامل از آن‌ها را ارائه می‌کنیم تا بدون دردسر به سفرتان برسید و از حضور در اروپا نهایت لذت را ببرید.

 

داروهای ممنوعه در سفر به اروپا

داروهای ممنوعه در سفر به اروپا

 

دارو‌های گوناگونی وجود دارد همراه داشتن آنها در سفر به اروپا ممنوع است. اگر این موضوع را رعایت نکنید و تخلف مربوط به حمل داروهای ممنوعه در سفر به اروپا را انجام دهید، باید به شما بگوییم که حسابی حال‌تان گرفته خواهد شد. پس برای اینکه این اتفاق نیفتد، نام داروهایی را که در ادامه بیان می‌کنیم به خاطر بسپارید. این ممنوعیت شامل انواع مختلفی مثل قرص‌ها، آمپول‌ها و شربت‌ها می‌شود که هرکدام را به طور مختصر برای شما شرح خواهیم داد.

 

 

قرص های ممنوع در سفر به اروپا

قرص های ممنوع در سفر به اروپا

 

قرص‌ها رایج‌ترین داروهایی هستند که معمولا افراد در کیف دستی یا جیب خود دارند. چون این دارو‌ها که در واقع جزو دارو‌های جامد محسوب می‌شوند، مصرف بیشتری در قیاس با دارو‌هایی مثل آمپول و شربت دارند. طبیعتا بعضی از قرص‌ها هم جزو دارو‌های ممنوعه در سفر به اروپا بوده و در اکثر کشور‌های جهان باید برای حمل آن‌ها مجوز پزشکی داشته باشید.

۱. قرص حاوی مرفین یکی از این داروها است. این دارو اغلب به عنوان آرامبخش و مسکن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۲. متادون نیز یکی دیگر از داروهای غیر مجاز در سفر به اروپاست که برخی از پزشکان آن را برای ترک سایر مخدر‌های رایج مثل شیشه، هرویین و… به افراد مبتلا به اعتیاد، توصیه می‌کنند.

۳. قرص‌های دارای اپیوم، کدئین فسقات، متیل فنیدات و دفنوکسیلات، از دیگر قرص‌هایی هستند که در شامل قانون ممنوعیت حمل دارو می‌شوند.

 

آمپول های ممنوعه در پرواز به اروپا

آمپول های ممنوعه در پرواز به اروپا

 

محدودیت‌های دارویی تنها شامل قرص‌ها نمی‌شود. برخی از آمپول‌ها نیز در دسته دارو‌های ممنوعه در سفر به اروپا قرار می‌گیرند. همراه داشتن آمپول در سفر‌های هوایی توسط مسافران بین‌المللی کمتر دیده می‌شود. اما از آنجایی که ممکن است برخی از افراد اقدام به انجام این کار کنند، در این بخش به آمپول‌های ممنوعه در سفر به اروپا نیز می‌پردازیم. آمپول‌ها جزو دارو‌های مایعی هستند که حمل انواع خاصی از آن‌ها در سفر به اروپا ممنوع است. بنابراین باید این قبل از سفر به این موضوع توجه نمایید.

اگر مجبور هستید که آمپول‌ها را به همراه خود ببرید، باید به روشی که در بخش بعدی خواهیم گفت عمل کنید تا بتوانید، بدون محدودیت به آمپول و هر نوع داروی مورد نیاز دیگری را در سفر با خود ببرید. آمپول‌های حاوی متادون، مرفسن الفتانیل،تالامونال، پنتازوسین،پتیدین، دی هیدرو بلزپریدول و نالوکسال، از جمله آمپول‌هایی هستند که به عنوان دارو‌های ممنوعه در سفر به اروپا شناخته می‌شوند.

 

 

 

داروهای ممنوعه در سفر به اروپا – شربت

داروهای ممنوعه در سفر به اروپا - شربت

 

به‌طور کلی بسیاری از داروهای مایع از جمله شربت، کرم و پماد، جزو دارو‌های ممنوعه در سفر به اروپا محسوب می‌شوند. وقتی در یک تور اروپایی مثل تور لهستان شرکت می‌کنید، در صورت وجود چنین داروهایی حتما باید به افسر پرواز و مامور کنترل مسافران اطلاع دهید. البته همراه داشتن دارو‌های مایع تا حجم ۱۰۰ میلی‌لیتر مانعی نداشته و مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند.

تفاوت شربت و انواع داروهای مایع، با قرص‌ها در پرواز خارجی این است که داروهای خارج باید با دقت و توجه بیشتری مورد بررسی قرار بگیرند. حتی ممکن است که لازم باشد درب دارو باز شود و بسته‌بندی و پلمپ آن از بین برود. از جمله شربت‌های غیر مجاز در سفرهای اروپایی، می‌توان به متادون، تالامونال، پتیدین، الفتانیل، مرفین، نالوکسان، دیفنوکسیلات، پنتازوسین، متیل فندیت، هیدروکسی زین، کدئین فسفات، اپیوم، دکسترومتروفان، دی هیدرو بلزپریدول اشاره کرد.

 

اگر نیاز به مصرف دارو داشتیم چه کنیم؟

حالا که همه دارو‌های ممنوعه در سفر به اروپا را شناختید ممکن است یک سؤال برای شما پیش بیاید. اگر به دلایلی مجبور به مصرف دارو باشیم، چاره چیست؟ در این صورت چطور باید از این محدودیت دارویی عبور کرد؟  ما به شما می‌گوییم که اصلاً جای نگرانی نیست. برای افرادی که نیاز به مصرف دارو دارند، راهی هست که بتوانند بدون هیچ مشکلی به اروپا بروند. به این صورت که از پزشک‌تان بخواهید برای شما یک گواهی پزشکی نوشته و شرایط شما را در آن ذکر کند.

بعد از اینکه این گواهی پزشکی توسط وزارت بهداشت و قوه قضاییه تایید شد، حالا می‌توانید با خیال راحت به هر جای دنیا که بخواهید سفر کنید. مثلا اگر وقت سفارت فرانسه و هر کشور دیگر را دارید و قرار است به آن‌جا سفر کنید، با ارائه این گواهی پزشکی معتبر به راحتی می‌توانید از گیت‌های بازرسی عبور کنید‌ بدون اینکه به کسی جواب پس بدهید!

اما همیشه باید با ماموران کنترل صادق باشید و اگر یک یا چند مورد از دارو‌های ممنوعه در سفر به اروپا را همراه خود دارید، به آن‌ها اطلاع دهید. در صورت پنهان‌کاری و دروغ گفتن به ماموران دچار دردسر خواهید شد.

 

جمع‌بندی

قبل از سفرهای بین‌الملی باید درباره قوانین کشورها تحقیق کنید. قوانین حمل دارو از جمله این قوانین است و همانطور که می‌دانید، نادیده گرفتن آن می‌تواند خاطرات تلخی برای شما رقم بزند. مطمئنا شما این را نمی‌خواهید. بنابراین باید اطلاعات خود درباره داروهای ممنوعه در سفر به اروپا را کامل کنید. البته این ممنوعیت دارویی فقط برای سفر به اروپا نیست. حتی اگر ویزای تایلند و بسیاری دیگر از کشور‌های دنیا را نیز داشته باشید و به آن کشور‌ها بروید، با قوانین دارویی مواجه هستید. مخصوصا داروهای حاوی مخدرها که سختگیری‌های بیشتری روی حمل این آن‌ها اعمال می‌شود. با توجه به مطالبی که در این مقاله گفتیم، با داشتن اطلاعات کافی درباره قوانین و شرایط کشور مقصد، یک شفر خاطره‌انگیز و دلپذیر را تجربه خواهید کرد.

1 2
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. Pouya گفت:

    ممنون از اطلاعات مفیدتون