خانه
بلاگ
حساب کاربری

بهترین رستوران‌های لندن؛ سفر به دنیای طعم و لذت

بهترین رستوران‌های لندن؛ سفر به دنیای طعم و لذت
تاریخ انتشار: 1402/6/1

رستوران‌ها و کافه‌ها از محبوب‌ترین و شلوغ‌ترین مکان‌های هر شهری هستند. لندن نیز از شهرهایی است که رستوران‌های زیادی در سبک‌های مختلف آسیایی، اروپایی و مدیترانه‌ای را در خود جای داده است. برخی از بهترین رستوران‌های لندن را می‌توان در خارج از مرکز لندن و در محله‌های پررونق آن یافت. اگر به دنبال جدیدترین پیشنهادات غذاخوری در شهر لندن هستید، با ما در ادامه این مطلب از آژانس خدمات گردشگری توریک همراه باشید، تا ۱۰ مورد از بهترین رستوران‌های لندن را معرفی و بررسی کنیم.

 

 

۱. رستوران کلاو کلوب (The Clove Club)

رستوران کلاو کلوب (The Clove Club) - بهترین رستوران‌های لندن

The Clove Club

اگر قصد سفر به لندن را دارید و برایتان سوال است که در لندن به کدام رستوران‌ها برویم؟! اولین پیشنهاد ما رستوران The Clove Club است. اسحاق مک‌هیل اسکاتلندی، این رستوران را در سال 2013 در شوردیچ تاون هال افتتاح کرد و از آن زمان، این رستوران مرتباً در فهرست 50 رستوران برتر جهان قرار می‌گیرد (در جوایز اخیر در سال 2022 رتبه 35 را به خود اختصاص داده است).

این رستوران و بار زیبا که ظرفیت ۹۵ نفره دارد، به دلایل منوی کامل و با‌کیفیت و خدماتی که ارائه می‌کند، از محبوب‌ترین رستوران‌های لندن محسوب می‌شود. دسر‌ها، نان و خوراکی‌های مخصوص و بشقاب‌های گوشت خوک، خرچنگ یا قزل‌آلا، از معروف‌ترین غذاهای منوی این رستوران هستند.

آدرس رستوران The Clove Club: The Clove Club، شوردیچ تاون هال، 380 Old Street، London EC2

 

۲. رستوران چیشورو (Chishuru)

رستوران چیشورو (Chishuru) - بهترین رستوران‌های لندن

Chishuru

دومین مورد از بهترین رستوران‌های لندن که آشپزی آفریقای غربی را وارد فرهنگ غذایی لندن کرده است، رستوران Chishuru است. در این رستوران که به وسیله یک زن نیجریه‌ای اداره می‌شود، از بهترین مواد اولیه برای پخت غذا‌ها استفاده می‌شود و منوی رستوران نیز با توجه به کیفیت مواد اولیه، مداوم تغییر می‌کند. از معروف‌تربن و محبوب‌ترین غذاهای این رستوران، می‌توان به استیک با سس یاجی، اکورو با سس پستوی تخم کدو و سوپ میگو کبابی اشاره کرد.

آدرس رستوران Chishuru: Chishuru, Unit 9 Market Row, Coldharbour Lane, Brixton, London SW9 8LB

با سفر کردن به اقصی نقاط جهان من جمله لندن می‌توانید علاوه بر بازدید از زیبایی‌ها و آشنایی با فرهنگ و تاریخ، طعم غذا‌های آن کشور و شهر را نیز بچشید. با توریک می‌توانید ویزای کشور‌های مختلف جهان را دریافت کرده و در رستوران‌ها و کافه‌های آن‌ها، طعم و عطری بی‌نظیر و به یاد‌ماندنی را تجربه کنید.

 

۳. کافه آنتیپودِآ (Antipodea)

کافه آنتیپودِآ (Antipodea) - بهترین رستوران‌های لندن

Antipodea

پس از معرفی دو رستوران، بهتر است به معرفی یک نمونه از بهترین کافه‌های لندن بپردازیم. کافه Antipodea، یک کافه به سبک استرالیایی است که در Kew ‘Village’، منطقه‌ای بسیار سرسبز واقع شده است. منو این کافه، ترکیبی از مواد غذایی استرالیایی و آسیایی است که می‌توان طعم‌های برتر استرالیا و آسیا را چشید. در این کافه، علاوه بر نوشیدنی و کیک، غذا نیز سرو می‌شود.

از معروف‌ترین و بهترین موارد منوی این این کافه می‌توان به سالاد کدو تنبل، غذاهای اصلی مانند پیتزا و استیک، ریبای خوک با ریزوتو و قارچ و دسر کرامبل ریواس اشاره کرد. اگر به لندن سفر می‌کنید، حتما به این کافه که یکی از بهترین کافه‌های لندن است، سری بزنید.

آدرس کافه Antipodea: 9Station Approach, Kew, London, TW9 3QB

 

 

 

۴. رستوران مانت اس تی ( Mount St)

رستوران مانت اس تی ( Mount St) - بهترین رستوران‌های لندن

Mount St

یکی از بهترین و معروف‌ترین رستوران‌های لندن که در سال 2022 در خیابان کوهستان و در یک ساختمان بسیار قدیمی 200 ساله، راه‌اندازی شد، رستوران Mount St است. در این رستوران، چهار فضای ناهارخوری خصوصی وجود دارند که به وسیله Manuela و Iwan Wirth، زیر مجموعه مدیریت استودیوی طراحی و معماری لاپلاس پاریس، ساخته شده‌اند.

تمام فضا و دکوراسیون این رستوران، به یک موزه و گالری هنری شباهت دارند و بر روی دیوار‌های آن نیز، نقاشی‌‌های مجللی به چشم می‌خورد. از غذا‌های معروف و محبوب این رستوران می‌توان به پای خرچنگ، خاویار با خامه ترش، سوپ لاک پشت، پرینگلز و از همه محبوب‌تر، غذای شاه هنری هفتم که غذایی تشکیل یافته از گوشت گوزن هایلند است، اشاره کرد.

آدرس رستوران Mount St: 17 Little Portland Street, London, W1W 8BP

 

۵. رستوران ساویتا ( Cavita)

 رستوران ساویتا ( Cavita) - بهترین رستوران‌های لندن

Cavita

یکی دیگر از بهترین رستوران‌های لندن که فضایی اسپانیایی دارد، رستوران Cavita است. اگر به اخذ ویزای انگلیس اقدام کرده و سفری به لندن خواهید داشت، پیشنهاد می‌کنیم حتما غذا‌های این رستوران را امتحان کنید. این رستوران، فضا و دکوراسیون بسیار خیره‌کننده‌ای دارد. چرا که فضای کلاسیک رستوران، با کاشی‌های سفالی، آجر‌های قهوه‌ای رنگ و تعداد زیاد و متنوعی از گل و گیاه دیزاین شده است.

در فضا نیز، آهنگ‌هایی به زبان اسپانیایی پخش می‌شوند. در بدو ورود به رستوران، پیشخدمت از مشتریان درمورد ذائقه‌ای که دارند سوال می‌کند و در نهایت طبق پیشنهاد خود، بشقاب‌های توستادای ماهی تن چرب و کوزابیریا، تاکو با گوشت گاو و پنیر، مرغ کبابی چوبی و اختاپوس کبابی را سرو می‌کند.

آدرس رستوران Cavita: Cavita, 56-60 Wigmore Street, London W1U 2RZ

 

۶. رستوران پارادایس (Paradise)

رستوران پارادایس (Paradise) - بهترین رستوران‌های لندن

Paradise

دام فرناندو، رستوران‌دار رستوران پارادایس، از بهترین رستوران‌های لندن می‌گوید، دستور العمل‌های مادربزرگ او الهام‌بخش منوی غذا‌هایی است که در این رستوران سرو می‌شود، می‌باشد. همه چیز در Paradise دارای مشخصات پیچیده‌ای از طعم و عطر است و بیشتر غذاها نوعی طعم و مزه دارند که گویی در زمان قدم می‌زنید.

بادمجان سرخ شده با jaggery، یک ترشی سنتی سریلانکایی، خوک کباب شده با تمر هندی سریلانکایی و تارت شکلاتی چیلی، معروف‌ترین و محبوب‌ترین چیز‌هایی هستند که در این رستوران سرو می‌شوند.

آدرس رستوران Paradise: Paradise, 61 Rupert Street, Soho, London W1D 7PW

 

 

 

۷. رستوران آکوکو (Akoko)

 رستوران آکوکو (Akoko) - بهترین رستوران‌های لندن

Akoko

شهر لندن در حال حاضر سوار بر موجی آرام از طعم‌های غرب آفریقا است و رستوران آکوکو یکی از سردمداران رواج آن است که آخرین سرآشپز اجرایی آن، Ayo Adeyemi، این جریان را به راه انداخت. نام این رستوران یعنی آکوکو، کلمه یوروبی به معنای «زمان» است. رستوران آکوکو، ظاهر بسیار جالب و زیبایی دارد که به سادگی در فضای خیابان برنرز آشکار می‌شود. در دکوراسیون این رستوران، دیوارها با خاک سفالی خاکی پوشیده شده‌اند، ظروف شیشه‌ای روی میزهای چوبی قرار دارند و آثار Niyi Olagunju، هنرمند نیجریه‌ای که قطعاتی را با استفاده از غلاف دانه‌های ekpiri ساخته است، به چشم می‌خورد.

منوی غذایی این رستوران که در طول چندین ماه توسعه یافته است، ترکیبی از غذاهای سنتی نیجریه، سنگال و غنا می‌باشد. آکوکو را می‌توان یک تجربه کاملاً جدید از غذاهای غرب آفریقا به لندن معرفی کرد.

آدرس رستوران آکوکو: خیابان برنرز 21، لندن W1T 3LP

 

۸. رستوران اولینس تیبل (Evelyn’s Table)

 رستوران اولینس تیبل (Evelyn's Table) - بهترین رستوران‌های لندن

Evelyn’s Table

این رستوران نیز یکی از بهترین رستوران‌های لندن است که در کنار مکان‌های معروفی مانند نمای The Blue Posts، چای‌خانه هوشمند تایوانی Xu’s و Palomar قرار دارد. این رستوران لندنی، رستورانی در سه طبقه است که فضای چوبی زیبایی دارد. این رستوران 10 نفره که توسط لوک سلبی، سرآشپز سابق Hide و دو برادر کوچکترش، نات و تئو اداره می‌شود، مواد اولیه اصل بریتانیا را با تکنیک‌های ژاپنی و روش‌های کلاسیک فرانسوی ترکیب می‌کند.

در اینجا، مشتریان در پشت میز سرآشپز می‌نشینند تا برای آنها پنج غذا سرو شود تا یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. در این رستوران، نوشیدنی‌ها نیز به اندازه غذا‌ها نوآورانه هستند و مجموعه‌ای جذاب از آبجو، کوکتل و ساکی وجود دارد. تیم این رستوران، نزدیک به هم بدون عیب و نقص، با شور و شوق ملموس کار می‌کنند تا یک شب با غذا و نوشیدنی لذت بخش را برای مشتریان خود تضمین کنند.

آدرس رستوران Evelyn’s Table, Soho: Evelyn’s Table, The Blue Posts, Cellar, Rupert St 28, London W1D 6DJ

 

۹. رستوران برنجک (Berenjak)

رستوران برنجک (Berenjak) - بهترین رستوران‌های لندن

Berenjak

در لیست معرفی رستوران‌های لندن، حتما باید یک رستوران ایرانی وجود داشته باشد. چرا که شهر لندن، پس از لس‌آنجلس دومین شهر جهان است که در آن بیشترین تعداد رستوران‌های ایرانی وجود دارد. یکی از بهترین و معروف‌ترین رستوران‌های ایرانی در لندن، رستوران برنجک است.

سرآشپز این رستوران، کیان سامیانی است. در برنجک که معروف‌ترین رستوران ایرانی در لندن است، غذاهای ایرانی را خواهید دید که مشخصه فرهنگ اصیل و غنی ایرانی هستند. نان پخته شده در تنور، غذا‌های ایرانی، فرش‌های ایرانی و دکوراسیون اصیل ایرانی، همه از المان‌هایی هستند که برای ایرانیان ساکن لندن ایران را یادآوری می‌کنند.

آدرس رستوران برنجک: ۲۷ Romilly St, London W1D 5AL, United Kingdom

 

۱۰. رستوران لیسبوِتا (Lisboeta)

رستوران لیسبوِتا (Lisboeta) - بهترین رستوران‌های لندن

Lisboeta

آخرین مورد از بهترین رستوران‌های لندن که قصد معرفی آن را داریم، رستوران لیسبوتا است. سرآشپز این رستوران، نونو مندز، فردی اهل کشور پرتغال است که پس از سال‌ها فعالیت در آشپزخانه‌های ایالات متحده، به شرق لندن مهاجرت کرده و اکنون در رستوران Lisboeta فعالیت می‌کند.

در این رستوران غذا‌های اصیل پرتغالی سرو می‌شود و حتی فضای داخلی رستوران نیز، شبیه به کشور پرتغال است. طبقه دوم این رستوران، مشرف به خیابان شارلوت است و چشم‌اندازی زیبا از این خیابان را نمایش می‌گذارد. در بین طریف وسیع و متنوعی از غذاهایی که در منو این رستوران وجود دارد، غذاهایی مانند گوشت خوک بر روی نان Coombeshead و پای گوشت خوک، پر‌طرفدار‌ترین غذا‌های مشتریان هستند.

آدرس رستوران Lisboeta: Lisboeta, 30 Charlotte Street, W1T 2NG

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *