خانه
بلاگ
حساب کاربری

جامع ترین راهنمای سفر به لندن + باید و نبایدهای این شهر

جامع ترین راهنمای سفر به لندن و باید و نبایدهای این شهر
تاریخ انتشار: 1401/10/10

نام لندن به لوح‌های دست‌نویس رومی برمی‌گردد که بر روی آن‌ها کلمه Londinio نوشته می‌شده است. کلمات مشابه در لاتین، ولزی و انگلیسی قدیمی نیز آمده است. لغت به معنای «مکانی که سیل می‌آید» یا «رودخانه بیش از حد عریض برای عبور کردن» است. لندن، انگلستان مسلماً یکی از 5 شهر برتر و از نظر تاریخی مهم در جهان است و برای همین است که سفر به لندن یکی از هیجان انگیزترین سفرها است. لندن پایتخت انگلستان و بریتانیا می‌باشد. برای کسب اطلاعات برای سفر به لندن، در ادامه این مطلب از آژانس توریک با ما همراه باشید.

 

 

نگاهی به لندن؛ بزرگ‌ترین شهر انگلستان

 

لندن؛ بزرگ‌ترین شهر انگلستان - سفر به لندن

 

مساحت لندن بزرگ 1572 کیلومتر مربع (606 مایل مربع) است که از نظر فیزیکی بزرگ‌ترین شهر در انگلستان، بریتانیا (جزیره) و بریتانیا است. این شهر بیش از دو برابر بزرگتر از منچستر و تقریباً سه برابر بزرگتر از بیرمنگام است. لندن 9.5 میلیون نفر جمعیت دارد که سومین در اروپا پس از استانبول و مسکو، بزرگترین در اتحادیه اروپا و سی و پنجمین در جهان است. اگر تمام حومه‌ها و شهرهای اطراف در نظر گرفته شود، متروپولیتن لندن 15 میلیون نفر جمعیت دارد و بیش از یک میلیون نفر نیز روزانه به شهر رفت و آمد می‌کنند.

 

 

 

راهنمای سفر به لندن

 

راهنمای سفر به لندن

 

برای سفر به لندن، شما نیاز به ویزا دارید، مثل اکثر کشور های دیگر! البته با این تفاوت که گرفتن ویزای انگلستان یک مقدار سخت‌تر خواهد بود! قبل از هر کاری شما باید وقت سفارت انگلیس را بگیرید. برای گرفتن وقت سفارت می‌توانید آن را به راحت‌ترین شکل ممکن از توریک بخواهید.

برای گشت و گذار در داخل شهر لندن باید بهش شما بگوییم که لندن پر است از وسایل حمل نقل عمومی از جمله مترو! فقط بهتر است زمان استفاده از مترو را برای زمانی برنامه ریزی کنید که با زمان سرکار رفتن یا به خانه برگشتن ساکنین این شهر همزمان نباشد!

 

بهترین فصل برای سفر به لندن

بهترین فصل برای سفر به لندن چه زمانی است؟

 

آب و هوای شهر لندن معتدل است البته به شرطی که در فصل زمستان به آن سفر نکنید! لندن معمولاً زمستان‌های سخت، پر برف و پر بارشی را هر ساله تجربه می‌کند. احتمالاً تا حالا حدس زده‌اید که بهترین زمان برای سفر کردن به این شهر زیبا ماه‌های جولای و آگوست است. هوا در این دو ماه به شدت دلپذیر است اما باز هم نباید انتظار آب هوای کاملاً آفتابی را داشته باشید! باران هر زمانی در لندن ممکن است شروع به باریدن کند.

ماه‌های می، ژوئن و سپتامبر ماه‌هایی هستند که هوا رو به سردی می‌رود. اگر دوست ندارید در فصل پر بارش به این شهر سفر کنید، ماه جولای بهترین گزینه است. در این ماه احتمال بارش باران خیلی کمتر از ماه‌های دیگر است. از ماه دسامبر تا فوریه، سردترین ماه‌های این شهر است و ماه دسامبر، پر بارش‌ترین ماه است.

در صورتی که مزیت اقتصادی سفر برای شما مهم است، در فصل زمستان سفر کنید. در فصل سرما، اکثر هتل‌ها تخفیف‌های ویژه‌ای برای مسافران می‌گذارند و البته که شهر نیز خلوت تر و آرام‌تر از هر زمان دیگری است. البته این تحت شرایطی است که شما عاشق بارش برف و باران باشید! پس برای سفر به لندن، باید علایق خود را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین زمان برای سفر به این شهر زیبا را انتخاب کنید.

 

 

 

دیدنی های لندن رو از دست نده!

نقطه به نقطه ی شهر لندن پر از مکان‌های دیدنی است که برای هر فردی از هر جای جهان متحیر کننده است اما ما سعی کردیم چند تا از بهترین جاهای دیدنی لندن را برای شما گردآوری کنیم که اگر به این شهر سفر کردید، به هیچ عنوان بازدید از این موارد را از دست ندهید.

 

۱. تور استودیو برادران وارنر در لندن

 

تور استودیو برادران وارنر در لندن

Warner Bros

 

یک روز جادویی با پشت صحنه فیلم های هری پاتر در تور استودیو برادران وارنر در لندن، ساخت هری پاتر، داشته باشید. صحنه‌ها، لباس‌ها و وسایل مورد استفاده در تمام فیلم‌های هری پاتر را به‌صورت دستی ببینید و وارد برخی از لوکیشن‌های فیلم‌ها از جمله سالن بزرگ، دفتر دامبلدور و کلبه هاگرید شوید. این تجربه فوق العاده برای گرفتن حس بیشتر این فیلم است!

 

۲. وست مینستر

یکی از مهم‌ترین مکان‌های میراث جهانی یونسکو در لندن، کلیسای وست‌مینستر میزبان بسیاری از مراسم‌های ویژه از جمله تاج‌گذاری و عروسی‌های سلطنتی است. از معماری چشمگیر شگفت زده شوید، مکان های استراحت پادشاهان و ملکه ها را ببینید و از گوشه ای از شاعران دیدن کنید، جایی که برخی از مشهورترین نویسندگان بریتانیا، مانند ویلیام شکسپیر و جین آستن، در آن دفن شده اند.

 

۳. چشم لندن

چشم لندن - سفر به لندن

London Eye

 

در هنگام سفر به لندن، برای تماشای مناظر فراموش نشدنی از برخی از معروف ترین مکان های دیدنی لندن، از یکی از 32 کپسول شیشه ای چشم لندن بالا بروید. در حالی که کپسول به آرامی بر فراز رودخانه تیمز می‌چرخد، مناظر شگفت انگیز 360 درجه را تماشا کنید.

 

۴. برج لندن

با یکی از سربازان Yeoman Warders در اطراف برج لندن، یکی از معروف ترین ساختمان های جهان، گشت و گذار کنید. تاریخ 900 ساله آن را به عنوان یک قصر سلطنتی، زندان و محل اعدام، زرادخانه، جواهر خانه و باغ وحش کشف کنید! به برج سفید خیره شوید، از اتاق خواب پادشاه قرون وسطایی عبور کنید و از جواهرات تاج شگفت زده شوید.

 

 

 

۵. موزه مادام توسو لندن

موزه مادام توسو لندن - سفر به لندن

Madame Tussauds

 

در موزه مادام توسو لندن، با برخی از مشهورترین چهره های جهان روبرو خواهید شد. از شکسپیر گرفته تا تیلور سوئیفت، با چهره‌های تاثیرگذار از نمایش، ورزش، سیاست و حتی خانواده سلطنتی آشنا خواهید شد. با یوسین بولت ژست بگیرید، به بیانسه نزدیک شوید یا از تجربه 4 بعدی دنیای مارول لذت ببرید.

 

۶. کاخ باکینگهام

با بازدید از این کاخ نمادین لندن برای مدت محدودی در هر تابستان، نگاهی اجمالی به زندگی خانواده سلطنتی داشته باشید. در اتاق‌های بزرگ استیت بگردید، گنجینه‌های زیادی را کشف کنید و از یک نمایشگاه ویژه شگفت زده شوید. تور خودراهنمای خود را در باغ های عجیب و غریب، جایی که می‌توانید دریاچه معروف را ببینید، به پایان برسانید.

 

۷. SEA LIFE لندن

 

SEA LIFE لندن - سفر به لندن

SEA LIFE

 

در SEA LIFE London طعم دریای عمیق آبی را بچشید. بیش از 400 گونه از جمله کوسه، مارماهی، مارماهی موری و دلقک ماهی را در آکواریوم مشاهده کنید. لاک‌پشت‌های دریایی سبز خیره‌کننده را ببینید و لذت ببرید.

 

۸. تله کابین IFS Cloud

با تله‌کابین ابری IFS که هر 30 ثانیه یک‌بار از شبه‌جزیره گرینویچ و اسکله‌های سلطنتی حرکت می‌کند، مناظر خیره‌کننده‌ای از شهر ارائه می‌دهد، بر فراز تیمز سر بزنید. مناظر را در روز ببینید یا شهر را تحسین کنید زیرا در شب در پروازی که بسته به زمان روز پنج تا 10 دقیقه طول می‌کشد، چشمک می‌زند.

 

۹. نمای از شارد

خط افق نمادین شهر از منظری منحصر به فرد، با مناظری که تا 40 مایل (64 کیلومتر) کشیده شده است. مکان‌هایی مانند چشم لندن، کلیسای جامع سنت پل و استادیوم ومبلی را از منظره سکوی تماشای شارد، که در ارتفاع 800 فوتی (244 متری) از بلندترین ساختمان اروپای غربی قرار دارد، ببینید.

 

۱۰. ماجراجویی شرک!

ماجراجویی شرک! - سفر به لندن

Shrek’s Adventure

 

ماجراجویی شرک! لندن شما را به سفری خانوادگی از طریق دنیای شرک و دوستان می‌برد. با راهنمای Donkey، از 10 نمایش زنده با مضمون افسانه، از جمله پیچ و خم آینه و مرداب شرک دیدن خواهید کرد.

 

نکات و آداب مهم در سفر به لندن

گشت و گذار در لندن نکات مخصوص خود را دارد. برخی از آن‌ها اجباری و برخی از آن‌ها را بهتر است انجام دهید تا مورد سرزنش قرار نگیرید! در ادامه به این نکات عجیب اشاره می‌کنیم:

 

1. اتوبوس‌های لندن پول نقد قبول نمی‌کنند!

اتوبوس‌های حمل‌ونقل لندن از جولای 2014 وجه نقد را قبول نکرده‌اند. اگر می‌خواهید از اتوبوس لندن استفاده کنید، به یک Oyster Card نیاز دارید که در گیشه بلیط موجود است.

 

 

 

2. در لندن ‎دیر نکن!

همیشه زمان کافی برای تاخیرهای احتمالی مترو، اتوبوس و ترافیک بگذارید! اگر به سمت جاذبه‌ای می‌روید که ورودی زمان‌بندی شده دارد، همیشه کمی زودتر حرکت کنید تا مطمئن شوید به موقع به آنجا می‌رسید.

 

3. کارها را به لحظه آخر موکول نکنید

اگر در طول تعطیلات خود زمان محدودی دارید، بهتر است تا آنجا که می‌توانید از قبل برنامه ریزی کنید. اگر قصد دارید از کاخ باکینگهام یا تور لندن استودیو برادران وارنر دیدن کنید، باید از قبل رزرو کنید، زیرا این جاذبه‌ها بسیار محبوب هستند.

 

4. بدون چتر در لندن تردد نکنید

بدون چتر در لندن تردد نکن - سفر به لندن

 

در سفر به لندن بهتر است همیشه یک چتر به همراه داشته باشید. آب و هوای بریتانیا ممکن است یک لحظه آفتابی باشد و لحظه دیگر باران سیل آسا!

 

5. نزدیک گودال‌های بزرگ لندن نایستید

ممکن است باران متوقف شده باشد، اما این بدان معنا نیست که شما دیگر خیس نخواهید شد! معمولا در مرکز لندن پس از باران شدید، گودال‌های بزرگی تشکیل می‌شود و تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و ماشین‌ها عادت دارند از میان آن‌ها رانندگی کنند و عابران پیاده را که غافل می‌شوند خیس کنند!

 

 

 

6. در سفر به لندن، در سمت چپ پله برقی نایستید

قوانین لندن می‌گوید که سمت چپ برای افرادی است که می‌خواهند از پله‌های پله برقی بالا بروند و شهروندان لندن این قانون را بسیار جدی می‌گیرند، بنابراین اگر ثابت می‌مانید، به سمت راست بچسبید.

 

7. در لندن انعام دادن واجب نیست!

خوب، اگر بخواهید می‌توانید، اما در صورتی که هزینه خدماتی در صورتحساب شما وجود داشته باشد، انعام دادن ضروری نیست.

 

8. در رستوران‌های لندن آب بطری سفارش ندهید

اکثر رستوران‌های بریتانیا آب لوله کشی را به صورت رایگان ارائه می‌دهند. بنابراین اگر می‌خواهید در هزینه سفر به لندن صرفه‌جویی کنید، به یاد داشته باشید که به جای آن آب لوله کشی سفارش دهید.

 

9. با ریکشا سفر نکنید

با ریکشا سفر نکنید - سفر به لندن

 

آنها ممکن است سرگرم کننده به نظر برسند، اما ریکشاها در مرکز لندن نظارتی ندارند و رانندگان اغلب سعی می‌کنند از گردشگران مبالغ زیادی برای سفر در مسافت‌های بسیار کوتاه دریافت کنند، بنابراین بهتر است از آنها استفاده شود.

 

10. بازی‌های جام حذفی را در پل وست مینستر انجام ندهید

ممکن است شخصی به شما نزدیک شود که به شما پیشنهاد بازی «توپ کجاست» را بدهد که در آن باید حدس بزنید که توپ زیر کدام فنجان است. این بازی یک کلاهبرداری است و اغلب «برندگان» دیگر در آن هستند! خودتان را از زحمت نجات دهید و آن را بازی نکنید.

 

11. رودخانه تیمز لندن برای شنا مناسب نیست

هنگامی که خورشید می‌درخشد، رودخانه تیمز زیبا به نظر می‌رسد و زمانی که شهر گرم است و جزر و مد کم است، ممکن است وسوسه شوید که انگشت پای خود را در آن فرو کنید! این نکته را از ما داشته باشید که بسیار کثیف است و توصیه نمی‌شود.

 

12. کیف‌های خود را رها نکنید

نه تنها ممکن است کیف‌های شما دزدیده شود، بلکه اگر کیف خود را بدون مراقبت در وسایل نقلیه عمومی رها کنید، درست مانند یک فرودگاه، ممکن است باعث زنگ امنیتی شود!

 

بهترین هتل های لندن

بهترین هتل های لندن - سفر به لندن

 

بهترین و معروف‌ترین هتل‌های لندن به ترتیب عبارت است از:

 

  • هتل رزوود لندن (Rosewood London)
  • ساووی (The Savoy)
  • دورچستر (The Dorchester)
  • ماندارین اورییِنتال (Mandarin Oriental)
  • ریتز (The Ritz)
  • کلاریج (Claridge’s)
  • لینزبورگ (The Lanesborough)
  • لانگام (The Langham London)
  • گورینگ (The Goring)
  • شانگری لا (Shangri-La)

 

نتیجه گیری

در این مقاله مهم‌ترین نکات سفر به لندن را خواندیم. به عنوان نکته آخر می‌خواهیم به شما یاد آور شویم که قبل از سفر به لندن (به خصوص در ماه‌های شلوغ و تابستانی این شهر) هتل و بلیط‌های خود را رزرو کنید و برنامه سفر خود را از قبل بچینید چرا که این شهر شلوغ در صورتی که برنامه ریزی نداشته باشید، از هر کاری باز خواهید ماند!

1 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *