خانه
بلاگ
حساب کاربری

برج ساعت لندن: رازهای این عمارت تاریخی

برج ساعت لندن: رازهای این عمارت تاریخی
تاریخ انتشار: 1402/1/26

وقتی به نمادهای کشور انگلستان فکر می‌کنیم، برج ساعت لندن که نقطه عطف معروف شهر لندن است، اولین چیزی است که به ذهن خطور می‌کند. برج ساعت لندن که با نام بیگ بن (Big Ben) شناخته می‌شود، مشهورترین برج ساعت در جهان و همچنین یکی از شناخته ‌شده‌ترین مکان‌های دیدنی لندن است که در کنار پل برج و کلیسای جامع سنت پل، واقع شده است. در حالی که بیگ بن شبیه یک برج ساعت ساده به نظر می‌رسد، اما تاریخچه طولانی و جذابی دارد و ویژگی‌هایی دارد که احتمالاً هرگز در مورد آنها چیزی نشنیده‌اید.

در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی برج ساعت، پرده از راز‌های تاریخی این عمارت تاریخی نیز برداریم. پس پیشنهاد می‌کنیم با ما تا انتهای این مطلب از آژانس توریک همراه باشید.

 

 

همه چیز راجع به برج ساعت لندن

همه چیز راجع به برج ساعت لندن

 

برج ساعت لندن که با نام بیگ بن (Big Ben) شناخته می‌شود، برج ساعتی است که به دلیل دقت و نحوه عملکرد و همچنین زنگی که دارد، مشهور است. به بیان دقیق، این نام تنها به زنگ ساعت بزرگی اشاره دارد که وزن آن 15.1 تن است و با کل برج ساعت در قسمت انتهای شمالی مجلس پارلمان، در منطقه وست مینستر لندن مرتبط است. این برج تا سال 2012 به طور رسمی به عنوان برج سنت استفان شناخته می‌شد، اما به مناسبت جشن الماس الیزابت دوم، جشن 60 سالگی تاج و تخت بریتانیا، به برج الیزابت تغییر نام داد.

عقربه‌های ساعت به ترتیب 9 و 14 فوت (2.7 و 4.3 متر) طول دارند و ارتفاع برج ساعت حدود 320 فوت (97.5 متر) است. در ابتدا، با هماهنگی رصدخانه رویال گرینویچ، زنگ‌های بیگ بن از سال 1924 به عنوان سیگنال زمانی روزانه توسط شرکت پخش بریتانیا (بی بی سی) پخش می‌شد. بیگ بن، 315 فوت ارتفاع دارد که 292 پله برای رسیدن به برج ساعت و 334 پله برای رسیدن به ناقوس که ناقوس بزرگ در آن نگهداری می‌شود، وجود دارد.

این ساعت دارای چهار صفحه است که قطر هر کدام 23 فوت است. در شب، چهار صفحه این ساعت روشن می‌شوند. از سال 1939 تا 1945، چهار صفحه ساعت تاریک نگه داشته شد تا با مقررات Blackout که در طول جنگ تحمیل شده بود، مطابقت داشته باشد. عقربه‌های ساعت فوق‌العاده بلند و سنگین هستند. عقربه‌های دقیقه 13.7 فوت طول و بیش از 220 پوند وزن دارند و عقربه‌های ساعت نیز 8.8 فوت طول و بیش از 661 پوند وزن دارند. برج ساعت بیگ بن در لندن، تا‌کنون بزرگترین ساعت در جهان شناخته می‌شود.

یک سیستم دو مرحله‌ای اساساً جدید در این ساعت ایجاد شد که امکان تقسیم بهتر آونگ و ساعت پنج تنی را فراهم می‌کند. قابلیت اطمینان ساعت حتی در طول جنگ جهانی دوم، زمانی که بمباران آلمان به دو صفحه و سقف برج آسیب رساند اما حرکت ساعت مختل نشد، نیز ثابت شد. در نتیجه، این برج به عنوان نقطه عطف بریتانیای کبیر، به نمادی از دقت و قابلیت اطمینان تمام انگلیسی‌ها تبدیل شده است. ضمناً در پایین هر صفحه ساعت کتیبه‌هایی با متن “خدا ملکه ما ویکتوریا اول را حفظ کند” وجود دارد.

اهمیت این ساعت بیگ بن تا حدی است که انگلیسی‌ها با صدای آن سال نو را آغاز کرده و جشن می‌گیرند. همچنین، تمام حوادث غم انگیز و لحظات سکوت نیز با صدای زنگ این ساعت همراه هستند. برنامه‌های خبری در انگلیس هم با تصویری از این برج شروع می‌شوند. تصویر برج ساعت انگلستان تقریباً در تمام افتتاحیه‌های فیلم‌های مستند و داستانی درباره انگلستان استفاده می‌شود.

یک بار در برج بیگ بن، زندانی برای نمایندگان مجلسی که در جلسات مجلس با خشونت رفتار می‌کردند، وجود داشت. آخرین زندانی، Emmeline Pankhurst، یک فعال سیاسی که برای حقوق زنان مبارزه می‌کرد، بود. به افتخار او، بنای یادبودی در میدان پارلمان، جایی که برج ساعت قرار گرفته است، نصب شده است.

 

 

 

 تاریخچه برج ساعت لندن

تاریخچه برج ساعت لندن

 

برج ساعت لندن در سال 1288 در وست مینستر ساخته شد و در آن زمان ظاهری کاملاً متفاوت داشت. در سال 1834 آتش‌سوزی مهیبی در کاخ وست مینستر رخ داد و همه چیز در آتش سوخت. این برج توسط چارلز بری به همراه معمار آگوستوس ولبی پوگین، که برج ساعت فعلی را به سبک نئوگوتیک طراحی کرده بود، بازسازی شد.

در سال 1859، زمانی که بیگ بن ساخته شد، مکانیسم تنظیم مجدد ساعت آغاز شد و تا به امروز زمان دقیقی را نشان می‌دهد. این ساعت توسط ادموند بکت دنیسون با همکاری سر جورج ایری (یک ستاره‌شناس سلطنتی) و ساعت ساز ادوارد دنت طراحی شد. سهم اصلی دنیسون در طراحی این ساعت افرودن سرعت گرانشی به آن بود که دقت بی‌سابقه‌ای را به ساعت داد.

سرعت فرار گرانشی دو پایه و سه پایه که توسط دنیسون برای بیگ بن طراحی شده است، قابلیت مهمی را به این ساعت اضافه کرد. در سال 1852 دنت سفارش ساخت ساعت بزرگ را به دست‌آورد، اما پیش از تکمیل پروژه درگذشت و این پروژه متعاقباً توسط پسرش فردریک دنت به پایان رسید. ساعت و زنگ با هم در سال 1859 نصب شدند. به مدت دو سال در طول جنگ جهانی اول، زنگ بیگ بن برای جلوگیری از استفاده هواپیماهای دشمن از آن در ساختمان پارلمان بی صدا بود و در طول جنگ جهانی دوم نیز ساعت آن به همین دلیل روشن نشد.

در سال 1934 و 1956 زنگ بازسازی و تعمیر شد. در سال 2007 کار تعمیر و نگهداری بر روی ساعت انجام شد. در 21 آگوست 2017، صدای زنگ بیگ بن متوقف شد، زیرا برج در حال انجام یک پروژه بازسازی چهار ساله بود که طی آن قرار بود زنگ فقط برای رویدادهای خاص، به ویژه شب سال نو و شب شکرگذاری به صدا درآید.

 

 

 

برج ساعت لندن در کجا قرار دارد؟

برج ساعت لندن در کجا قرار دارد؟

 

برج ساعت انگستان در کرانه شمالی رودخانه تیمز، در ناحیه وست مینستر در لندن کشور انگلستان واقع شده است. بخش وست مینستر همچنین محل کاخ باکینگهام و ابی وست مینستر است. وست مینستر یکی از 32 ناحیه‌ای است که لندن را تشکیل می‌دهد.

به طور خاص، بیگ بن در انتهای شمالی کاخ وست مینستر، AKA The Houses of Parlament قرار دارد. ساده‌ترین راه برای رسیدن به برج، سوار شدن به مترو است. خط دایره، خط ناحیه و خط جوبیلی (که به ترتیب با رنگ‌های زرد، سبز و خاکستری در نقشه ‌های مترو نشان داده شده‌اند)، شما را مستقیماً به ایستگاه وست مینستر می‌رسانند. از ایستگاه، تنها با یک دقیقه پیاده‌روی می‌توان به برج ساعت لندن رسید.

 

زمان ساخت و احداث برج ساعت لندن

برج ساعت لندن چه زمانی ساخته شد و چرا؟

 

پس از اینکه کاخ وست مینستر (معروف به خانه‌های پارلمان) تقریباً به طور کامل در سال 1834 سوخت، برنامه ریزی برای ساخت یک کاخ جدید به سرعت آغاز شد. معمار چارلز بری، برای طراحی ساختمان جدید انتخاب شد و نقشه‌های او خبر از ساخت یک برج ساعت می‌دادند. ساخت کاخ جدید در سال 1840 آغاز شد و ساخت برج ساعت نیز سه سال بعد آغاز شد.

طراحی و ساخت برج ساعت اگرچه مورد توجه بود اما طراحی و ساخت دقیق‌ترین ساعت دنیا موضوع مهم‌تری بود که باید به آن توجه ویژه داشت. در سال 1846 مسابقه‌ای برای انتخاب بهترین طراحی ساعت برگزار شد که در آن، نقشه‌های طراحی ادموند بکت دنیسون انتخاب شد. در سال 1852، سالی که ملکه ویکتوریا کاخ جدید را افتتاح کرد، ادوارد جان دنت برای ساخت ساعت استخدام شد که پس از فوت او، پسرش فردریک دنت آن را در سال 1854 تکمیل کرد. ساعت برای اولین بار در داخل برج در سال 1859 شروع به کار کرد. گفته می‌شد که این ساعت، دقیق‌ترین ساعت در جهان است.

 

 

 

چرا برج ساعت لندن Big Ben نامیده می‌شود؟

چرا برج ساعت لندن Big Ben نامیده می‌شود؟

 

در واقع بیگ بن، نام برج ساعت نیست، بلکه نام ناقوس 15.1 تنی داخل برج که هر ساعت به صدا در می‌آید و در داخل برج پشت صفحه ساعت قرار دارد، است. دو اعتقاد اثبات نشده در مورد نام برج ساعت لندن وجود دارد که گفته می‌شود به افتخار آنها برج ساعت، بیگ بن نامگذاری شده است. اعتقاد اول این است که نام برج به افتخار بنجامین هال، کسی که برج را ساخته یا به عبارت دقیق‌تر، ساخت آن را مدیریت کرده، نامگذاری شده است.

این مهندس قد نسبتاً بلندی داشت و به همین دلیل اغلب او را بیگ بن می‌نامیدند. اعتقاد دیگری از دلیل نام‌گذاری برج ساعت وجود دارد که به بوکسور محبوب سنگین وزن بن کانت اشاره دارد. البته، از زمان برگزاری جشن الماس الیزابت دوم در سال 2012، نام رسمی برج ساعت با تصمیم پارلمان بریتانیا، به برج الیزابت (به افتخار شصتمین سالگرد سلطنت ملکه) تغییر نام داد. پیش از سال 2012 نیز، این برج به عنوان برج سنت استفان شناخته می‌شد. با وجود نام‌های دیگر، نام «Big Ben» همچنان محبوب‌ترین نام است و برای نامگذاری کلی برج، ساعت و ناقوس آن استفاده می‌شود.

0 2
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. Sayed Parwiz گفت:

    good