خانه
بلاگ
حساب کاربری

برای سفر به دبی چه ارزی ببریم؟ (واحد پول دبی)

برای سفر به دبی چه ارزی ببریم؟ (واحد پول دبی)
تاریخ انتشار: 1402/9/28

دبی با توجه به پیشرفت‌هایی که داشته، در چند سال اخیر به یکی از شهر‌ها و مقاصد گردشگری محبوب در جهان تبدیل شده است و سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان می‌باشد. همه ساله ایرانیان زیادی نیز تمایل دارند تابا تور دبی به این شهر سفر کنند و از انبوهی از جاذبه‌های گردشگری دبی مانند مراکز خرید دبی، موزه‌ها، پارک‌های تفریحی و سواحل بازدید کنند. یکی از سوالاتی که ممکن است برای هر گردشگری پیش از سفر به دبی پیش آید این است که برای سفر به دبی چه ارزی ببریم؟! اگر شما هم قصد سفر به دبی را دارید، در این مقاله که به پاسخ سوال برای سفر به دبی چه ارزی ببریم می‌پردازیم، همراه ما باشید.

بهترین ارز برای سفر به دبی

از آنجایی که دبی یکی از شهرهای توریستی جهان است، ممکن است برای گردشگران سوالات زیادی مطرح شود که قطعاً یکی از این سوالات راجع به ارز رایج دبی است. اگر شما هم ویزای دبی را دریافت کرده و قصد رزرو تور و سفر به این شهر را دارید، ممکن است سوالاتی مانند اینکه بهترین ارز برای حمل به دبی کدام است، آیا نیازی به حمل ارز به هنگام سفر است یا خیر، چه مقدار ارز برای پرداخت هزینه سفر به دبی نیاز است و غیره برایتان پیش آمده باشد. همان طور که می‌دانید، هر کشوری دارای یک واحد پولی رایج است که تمام شهروندان و مسافران به هنگام سفر باید آن را تهیه کنند. شهر دبی، در کشور امارات متحده عربی قرار دارد و واحد پولی رایج امارات نیز درهم است که مردم در شهر دبی نیز از آن برای انجام مبادلات تجاری روزمره خود استفاده می‌کنند. توریست‌های خارجی نیز می‌بایست به هنگام سفر به این شهر، بخش بیشتری از بودجه خود را به درهم امارات اختصاص دهند. پول دبی را بهتر است قبل از سفر به این شهر از صرافی‌های مجاز تهیه کنید تا به هنگام سفر به این شهر، دچار مشکل نشوید و به راحتی بتوانید خدمات دریافت کنید. علاوه بر درهم، می‌توانید بخش دیگری از بودجه خود را نیز به صورت ارز‌های رایج دیگر مانند دلار یا یورو به همراه داشته باشید.

واحد پول دبی چیست؟

واحد پول دبی چیست؟

همان طور که گفتیم، دبی یکی از شهرهای توریستی کشور امارات است و از آنجایی که واحد پول رسمی امارات درهم می‌باشد، پس واحد پول دبی نیز درهم است که به اختصار Dh و یا AED خوانده می‌شود. درهم امارات در لیست با ارزش‌‌ترین پول‌های دنیا قرار ندارد. اسکناس‌های DH به صورت اسکناس‌های 1000، 500، 200، 100، 50، 20، 10، و 5 موجود هستند. ممکن است صورت‌حساب‌هایی مانند 6.65 درهم دریافت کنید. این عدد به عدد صحیح بعدی گرد می‌شود، مانند 7. اگر ارقام بعد از اعشار کمتر از 5 باشند (مانند 6.46)، آنگاه به عدد صحیح قبلی گرد می‌شود (مثل 6). IN

در سفر به دبی چه ارزی همراه خود داشته باشیم؟

پیش از سفر نیاز است تا در مورد واحد پول کشور مقصد مورد نظر خود اطلاعات کسب کنید تا سفر راحت‌تر و بهتری داشته باشید. این در مورد سفر به دبی با تور دبی و یا سفر به صورت شخصی نیز صدق می‌کند. همان طور که گفته شد، ارز رایج شهر دبی درهم است. اما  در سفر به دبی، شما می‌توانید ارز کشور خود و هر ارز رایج دیگر مانند دلار و یورو را نیز حمل کنید و در دبی آن را به درهم تغییر دهید.البته در برخی شرایط نیز به تغییر دلار یا یورو به درهم نیاری نیست، چرا که در اغلب مکان‌های این شهر یورو و دلار نیز پذیرفته می‌شود. در حال حاضر، هر یک یورو، معادل 3.997 درهم، هر دلار برابر با 3.673 درهم و هر پوند نیز معادل 4.655 پوند است. از آنجایی که حدود نصف گردشگران دبی از کشور‌های اروپایی و آمریکایی هستند، بنابراین دلار، یورو و پوند ارز‌های رایجی در این شهر به شمار می‌آیند و تبدیل کردن آن‌ها به درهم نیز کار دشواری نیست. به طور کلی می‌توان گفت در سفر به شهر دبی، می‌توانید ارز کشور خود (به شرطی که ارزش پول کشورتان کاهش نیابد) و هر ارز دیگری را با خود حمل کرده و آن را با AED مبادله کنید.


پیشنهاد می‌شود: شغل‌های پردرآمد در دبی

در دبی کجا ارز داخلی خود را با AED مبادله کنیم؟

در دبی کجا ارز داخلی خود را با AED مبادله کنیم؟

در حال حاضر، همیشه می‌توانید ارز کشور خود را در برابر AED در فرودگاه بین‌المللی دبی مبادله کنید. اما لطفاً به یاد داشته باشید که نرخ تبدیل ارز در فرودگاه عمدتاً بیشتر است. بنابراین، بهتر است تنها مقدار کمی از ارز خود را در فرودگاه مبادله کنید. سپس پس از خروج از فرودگاه می‌توانید صرافی‌های معتبر را بررسی و به یکی از آن‌ها مراجعه کنید تا ارز خود را به درهم تبدیل کنید.

آیا در سفر به دبی حمل دلار بهتر است؟

در پاسخ به سوال رایج گردشگران مبنی بر این که در سفر به دبی درهم ببریم یا دلار، می‌توان این گونه گفت که دلار ارزی است که در هر کشوری راحت‌ترین قابلیت تبدیل و دسترسی را دارد. شهر دبی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین، شما می‌توانید پول داخلی خود را به دلار تبدیل کرده و سپس دلار را به صورت نقدی با خود به دبی ببرید و آن را با درهم معاوضه کنید. اما لطفاً محدودیت‌های مربوط به میزان دلاری که می‌توانید در پرواز خود به دبی به صورت نقدی حمل کنید را حتماً بررسی کنید تا در طول سفر دچار مشکل نشوید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *