خانه
بلاگ
حساب کاربری

بهترین دانشگاه‌های استرالیا: درخشش آموزش و تجربه‌

بهترین دانشگاه‌های استرالیا: درخشش آموزش و تجربه‌
تاریخ انتشار: 1402/3/23

بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل کدام‌ها هستند؟ کشور استرالیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی و مهاجرتی در دنیا محسوب می‌شود و هر ساله متقاضیان بسیاری از سراسر جهان و ایران دانشگاه‌های این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند.

دانشگاه‌های با رنک جهانی و سیستم آموزشی بسیار باکیفیت در استرالیا موجب شده تا این کشور جزو برترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی در نظر گرفته شود. اگر شما هم به دنبال تحصیل در این کشور هستید، در این راهنما از آژانس توریک با معرفی بهترین دانشگاه‌های استرالیا همراه ما باشید!

 

۱. دانشگاه ملبورن

دانشگاه ملبورن یکی از برترین دانشگاه‌های استرالیا است که در سال 1853 تاسیس شد و به عنوان دومین دانشگاه قدیمی کشور شناخته می‌شود. پیتر دوهرتی برنده جایزه نوبل (فیزیولوژی و پزشکی) و اعضای انجمن سلطنتی دیوید سولومون و دیوید بوگر در این دانشگاه تدریس می‌کنند. دانشگاه ملبورن دارای 47000 دانشجو و 6500 کارمند است و 280000 فارغ التحصیل در سراسر جهان دارد که حدود 15 درصد آنها خارج از استرالیا زندگی می‌کنند.

همچنین بیش از 12000 دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه ملبورن در حال تحصیل هستند و اگر شما نیز برای تحصیل در این دانشگاه اپلای کنید، به جمع دانشجویانی از 130 کشور مختلف جهان خواهید پیوست.

 

 

 

۲. دانشگاه موناش

دانشگاه موناش - بهترین دانشگاه‌های استرالیا

Monash University

 

دانشگاه موناش که سال 1958 تاسیس شد یکی از بزرگترین دانشگاه‌های استرالیا است و فارغ التحصیلان مشهور آن عبارتند از: نیک کیو، موسیقیدان، پیتر کری، رمان نویس برنده بوکر، و دیوید ویلیامسون نمایشنامه نویس برتر قرن. این دانشگاه به افتخار رهبر نظامی و مدیر عمومی جان موناش نامگذاری شده است.

دانشجویان این دانشگاه می‌توانند از بین 6000 رشته در 10 دانشکده، هنر، طراحی و معماری، تجارت و اقتصاد، علوم مهندسی، فناوری اطلاعات، پرستاری، پزشکی، داروسازی و … را انتخاب کنند. دانشگاه موناش همچنین بهترین دانشگاه پزشکی استرالیا محسوب می‌شود. این دانشگاه دارای پردیس‌های بسیاری در سراسر ویکتوریا و استرالیا و همچنین پردیس‌های بین المللی در مالزی، ایتالیا، هند و چین است.

اگر شما نیز قصد دارید برای ادامه تحصیل در کشورهای خارجی اپلای کنید، برای اطلاع از نحوه دریافت ویزای کشورهای مختلف می‌توانید با تیم تخصصی مجموعه توریک تماس بگیرید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

 

۳. دانشگاه کوئینزلند

دانشگاه کوئینزلند رتبه سوم در لیست دانشگاه‌های استرالیا را به خود اختصاص داده است و حدود 40000 دانشجو دارد که شامل 12000 دانشجوی بین المللی از 141 کشور می‌باشد. این دانشگاه دارای یکی از بزرگترین گروه‌های دکتری در استرالیا است که میزبان بیش از 13 هزار دانشجو از سراسر جهان می‌باشد. مشهورترین فارغ التحصیلان این دانشگاه،    برنده جایزه نوبل، مدیر عامل شرکت Fortune 500، برنده اسکار جفری راش و شاعر برونوین لی هستند.

پردیس اصلی این دانشکده در یک فضای سرسبز در حومه سنت لوسیا که یکی از مرفه‌ترین مناطق شهر می‌باشد، واقع شده است. در این دانشگاه همچنین 40 سایت آموزشی و پژوهشی وجود دارد که برای علاقه‌مندان به حیطه پژوهشی در علوم مختلف بسیار عالی است.

 

۴. دانشگاه سیدنی

دانشگاه سیدنی - بهترین دانشگاه‌های استرالیا

University of Sydney

 

دانشگاه سیدنی که در سال 1851 تأسیس شد، قدیمی ترین دانشگاه استرالیا است و تقریباً 46000 دانشجو در این دانشگاه به نمایندگی از 134 کشور در حال تحصیل هستند. همچنین در این دانشگاه بیش از 280 برنامه تبادل خارجی با بیش از 30 کشور وجود دارد.

بیش از 90 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه سیدنی وجود دارد که در زمینه‌های مختلف تحقیقات جهانی را انجام می‌دهند. دانشگاه سیدنی جزو دانشگاه‌های ایزی اپلای استرالیا محسوب می‌شود، که درصورتیکه قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را داشته باشید می‌توانید برای آن اقدام کنید.

 

 

 

۵. دانشگاه ملی استرالیا

دانشگاه ملی استرالیا در سال 1946 تأسیس شد و در کانبرا، پایتخت استرالیا و مقر دولت واقع شده است. این دانشگاه در ابتدا به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی توسط پارلمان استرالیا ایجاد شد و هم‌اکنون به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا و جهان شناخته می‌شود.

این دانشگاه دارای شش برنده جایزه نوبل در میان اساتید و فارغ التحصیلان خود است. برایان اشمیت – که در سال 2011  برنده جایزه نوبل فیزیک به دلیل ارائه شواهدی مبنی بر اینکه انبساط جهان در حال شتاب گرفتن است، شد – معاون این موسسه می‌باشد. این دانشگاه مشارکت‌های زیادی با دانشگاه‌های بین المللی از جمله دانشگاه ییل، دانشگاه آکسفورد، ETH زوریخ و دانشگاه ملی سنگاپور دارد و آن را به یک گزینه عالی برای ادامه تحصیل اتباع خارجی تبدیل کرده است.

 

 

۶. دانشگاه نیو سات ولز سیدنی (UNSW)

دانشگاه نیو سات ولز سیدنی UNSW - بهترین دانشگاه‌های استرالیا

UNSW

 

سیدنی یک نیروگاه آموزشی و تحقیقاتی پیشرو در جهان است که توسط کارفرمایان و سازمان‌ها در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. دانشگاه نیوسات ولز یکی دیگر از برترین دانشگاه‌های استرالیا است که در بین 70 دانشگاه برتر در سراسر جهان قرار گرفته است. UNSW تضمین می‌کند که دانشجویان برای کشف پتانسیل خود، یک آموزش عملی و متمرکز بر شغل دریافت می‌کنند.

دانشجویان این دانشگاه نقاط قوت خود را از طریق تجربیات تغییر دهنده زندگی و راهنمایی‌های الهام بخش از دانشگاهیان مشهور جهان کشف کرده و رشد می‌دهند. فارغ التحصیلان دانشگاه نیو سات ولز، از جمله شاغلین مشهور در سراسر جهان هستند. از طریق ارتباطات قوی UNSW با صنعت در سراسر جهان، دانشجویان این دانشکده مهارت‌ها و تجربه‌های کلیدی را به دست می‌آورند.

فارغ التحصیلان UNSW سومین نرخ اشتغال تمام وقت فارغ التحصیلان و بالاترین حقوق را در بین دانشگاه‌های مستقر در سیدنی دارند. همچنین فارغ التحصیلان UNSW با کارفرمایان بسیار مشهور و سازمان‌های جهانی مانند ناسا، مایکروسافت، ارنست اند یانگ، گوگل، یونیلور، اچ اس بی سی، اسلاتر اند گوردون، یونسکو، ریوتینتو و آکسفام کار می‌کنند.

 

 

 

۷. دانشگاه آدلاید

دانشگاه آدلاید یکی از برترین دانشگاه‌های استرالیا است که در میان مؤسسات پیشرو در یادگیری و نوآوری در جهان ایستاده است. رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS، آموزش عالی تایمز و رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی شانگهای جیائو تونگ (ARWU) این دانشگاه را یکی از دانشگاه‌های برتر جهان و برترین دانشگاه در استرالیای جنوبی می‌دانند.

دانشگاه آدلاید به طور منحصربه‌فردی مسیر خود را برای طراحی و هدایت آینده‌ای موفق و کارآفرینانه بر اساس دانش، نوآوری و همکاری طی می‌کند. این دانشگاه یک مشارکت‌کننده پویا در جامعه محسوب می‌شود و دانشجویان خود را در جهت منافع اجتماعی و اقتصادی تربیت می‌کند. دانشگاه ادلاید و اعضای آن با گروه‌های اجتماعی مختلف در سراسر دنیا ارتباط برقرار می‌کند تا آموزش و پژوهش را با بالاترین کیفیت ارائه کند.

برخی از فارغ التحصیلان مشهور این دانشگاه شامل پنج برنده جایزه نوبل، بیش از 110 محقق رودز، از جمله اولین دریافت کننده بومی استرالیا؛ اولین نخست وزیر زن استرالیا؛ و اولین قاضی زن دادگاه عالی استرالیا می‌باشند. اگر شما نیز قصد تحصیل در دانشگاه‌های معتبر استرالیا و یا سایر کشورهای خارجی مانند انگلیس، کانادا یا آمریکا را دارید، برای دریافت ویزای خود می‌توانید به وب سایت رسمی توریک مراجعه کرده و با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

 

 

۸. دانشگاه وسترن استرالیا (UWA)

دانشگاه وسترن استرالیا (UWA) - بهترین دانشگاه‌های استرالیا

University of Western

 

دانشگاه وسترن استرالیا (UWA) یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های استرالیا محسوب می‌شود که قدمت آن به یک قرن یا بیشتر می‌رسد. این دانشگاه که در سال 1911 تأسیس شد، اولین دانشگاه در ایالت استرالیای غربی بود. دانشگاه وسترن همچنین به عنوان یکی از  هشت دانشگاه تحقیقاتی پیشرو در استرالیا شناخته می‌شود. تدریس این دانشگاه در رشته‌های علوم زیستی و کشاورزی، روانشناسی، تعلیم و تربیت و علوم زمین و دریا از شهرت خاصی برخوردار است.

این دانشگاه دارای 9 بخش مختلف از جمله معماری، هنرهای تجسمی، هنر، تجارت، آموزش، مهندسی، محاسبات و ریاضیات، حقوق، پزشکی، دندانپزشکی و علوم بهداشتی، مطالعات بومی و علوم می‌باشد. باب هاوک نخست وزیر استرالیا، تیم مینچین کمدین و بری مارشال پزشک برنده جایزه نوبل از جمله فارغ التحصیلان دانشگاه وسترن استرالیا هستند.

پردیس اصلی این دانشگاه در پرث، پایتخت استرالیای غربی واقع شده است و امکانات رفاهی مختلفی را شامل می‌شود. حفاظت‌گاه طبیعی خلیج ماتیلدا و رودخانه سوان با محوطه پردیس این دانشگاه هم مرز هستند و ساحل نیز در فاصله کوتاهی قرار دارد که برای گشت و چذار دانشجویان پس از اتمام کلاس درس گزینه عالی محسوب می‌شود.

 

 

 

۹. دانشگاه تکنولوژی سیدنی (UTS)

دانشگاه تکنولوژی سیدنی یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا است و در بین 200 دانشگاه برتر جهان در رتبه بندی جهانی QS (137) و Times Higher Education (133) قرار دارد. این دانشگاه به طور گسترده به دلیل رویکرد یادگیری و آموزش نوآورانه خود شناخته شده است که بهترین تجربیات آنلاین و حضوری را با یکدیگر ادغام می‌کند. پردیس این دانشگاه با فضاهای مشارکتی و قابلیت های فناوری، تجسم فیزیکی و .. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد دانشگاه تکنولوژی سیدنی می‌باشد.

زمینه‌های تحقیقاتی UTS طیف وسیعی از رشته‌ها از جمله بهداشت، علوم داده، پایداری، اقتصاد کاربردی، آینده اجتماعی، رباتیک، مهندسی عمران، میکروبیولوژی و محاسبات کوانتومی را شامل می‌شود. همچنین تمامی زمینه‌های تحقیقاتی این دانشگاه توسط دولت استرالیا در استاندارد جهانی یا بالاتر مورد سنجش قرار می‌گیرد.

دانشگاه UTS به ارزش تجربه و نوآوری در دنیای واقعی برای دانشجویان خود و ایجاد تأثیر مثبت بر دنیای اطراف خود اعتقاد دارد و یکی از دانشگاه‌های برتر جهان برای تحصیل دانشجویان خارجی محسوب می‌شود. اگر شما نیز قصد تحصیل در این دانشگاه را دارید، برای دریافت ویزای استرالیا و اطلاع از نحوه مراحل اپلای تحصیلی می‌توانید با کارشناسان مجموعه توریک تماس بگیرید.

 

 

۱۰. دانشگاه مک‌کواری

دانشگاه مک‌کواری - بهترین دانشگاه‌های استرالیا

Macquarie University

 

دانشگاه مک‌کوتری که در میان 2 درصد دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارد، یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا محسوب می‌شود و فارغ ‌التحصیلانی را به جامعه ارائه می‌کند که جزو پرتقاضاترین افراد برای اشتغال در علوم مختلف قرار می‌گیرد. Macquarie که در قلب بزرگترین حوزه فناوری پیشرفته استرالیا واقع شده است، 40000 دانشجو از سراسر جهان را در یک مرکز اکتشاف بزرگ گرد هم می‌آورد.

اخیراً بیش از 1 میلیارد دلار در امکانات و زیرساخت‌های این دانشگاه سرمایه‌گذاری شده است تا دانشجویان بتوانند در محیط‌های آموزشی که به آخرین فن‌آوری‌های دیجیتالی مجهز شده‌اند، به تحصیل و تحقیق بپردازند. این دانشگاه در علوم مختلفی مانند تجارت، بهداشت و علوم پزشکی مشهور است و سالانه برنامه‌های بورسیه تحصیلی و تحقیقاتی متنوعی را به دانشجویان توانمند از سراسر جهان ارائه می‌کند.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *