خانه
بلاگ
حساب کاربری

انواع ویزای کانادا؛ بهترین برای من کدام است؟

انواع ویزای کانادا؛ بهترین برای من کدام است؟
تاریخ انتشار: 1402/9/4

انواع ویزای کانادا به دو دسته موقت و دائمی تقسیم می‌شود که هر کدام از آنها دارای انواع مختلفی می‌باشند. در ادامه در مورد انواع ویزاهای این کشور و شرایط دریافت آنها صحبت خواهیم کرد.

انواع مختلف ویزای اقامت موقت در کشور کانادا و شرایط دریافت آنها

ویزای اقامت موقت کشور کانادا به افرادی داده می‌شود که قصد سفر به کانادا و اقامت کمتر از ۶ ماه درون این کشور را دارند. انواع ویزای موقت کانادا برای مدیریت هزینه سفر به کانادا و رفع نیاز شما طراحی شده است که در برخی از آنها اجازه اقامت حداکثر ۱۰ ساله هم به فرد داده می‌شود. در واقع این ویزا برای افرادی که قصد زندگی در این کشور را دارند مناسب نیست و چنین افرادی باید درخواست دریافت ویزای بلند مدت و دائم را بدهند. انواع مختلف ویزای اقامت موقت کشور کانادا عبارتند از:

ویزای اقامت موقت ویزای اقامت دائم
ویزای توریستی سینگل

 

اکسپرس اینتری برنامه کاندید استانی
برنامه خود اشتغالی
مولتیپل
نیروی کار ماهر منتخب کبک
سوپر ویزا
برنامه تجربه کانادایی
ویزای تحصیلی دانش آموزی برنامه مهاجرت سرمایه گذاری
دانشجویی
فرصت مطالعاتی
ویزای دیپلماتیک یا سیاسی برنامه کارآفرینی ویزای استارت آپ فدرال
برنامه کارآفرینی کبک
ویزای تسهیلات حمایت مالی خانواده
ویزای کسب و کار یا نمایندگی ویزای پرستاران
ویزای فرزندآوری ویزای استارت آپ
ویزای تعطیلات کاری ویزای پناهجویان
ویزای اهدای عضو پایلوت مهاجرتی روستایی و شمالی
ویزای کاری پایلوت مهاجرتی آتلانتیک

ویزای توریستی

در صورتی که قصد شما از سفر به کشور کانادا تفریح و بازدید از مکان های دیدنی این کشور می‌باشد، باید برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام کنید. با دریافت ویزای توریستی کشور کانادا تنها تا ۶ ماه می‌توانید در این کشور بمانید و در صورتی که قصد دارید اقامت طولانی تر داشته باشید باید آن را تمدید کنید و یا از این کشور خارج و مجدداً وارد شوید.

ویزای توریستی کانادا دارای انواع مختلفی می‌باشد که عبارتند از:

ویزای سینگل

از نوع سینگل این ویزا تنها یک بار می‌توان استفاده کرد. در واقع در صورتی که یک بار این ویزا را دریافت کردید، بعد از پایان اعتبار و برای سفر مجدد به کانادا باید این ویزا را دوباره بگیرید.

ویزای مولتیپل

ویزای مولتیپل کانادا این ویزا را می‌توان چندین بار استفاده کرد. در واقع زمانی که شما این ویزا را دریافت می‌کنید تا مدت ۵ سال می‌توانید بدون هیچ محدودیتی به کانادا ورود و خروج کنید‌. البته بعد از هر بار ورود موظف هستید که حداقل ۶ ماه در این کشور بمانید.

سوپر ویزا

این نوع ویزا برای افرادی کاربرد دارد که والدین یا پدر بزرگ و مادر بزرگ‌های آنها در کشور کانادا اقامت موقت دارند. در واقع با دریافت سوپر ویزا، این افراد می‌توانند به همراه فرد دعوت کننده مدتی را در کانادا بگذرانند.

این ویزا می‌تواند تا ۱۰ سال هم اعتبار داشته باشد. با دریافت سوپر ویزا نمی‌توانید یک شغل تمام وقت را پیدا کنید اما می‌توانید کارهای داوطلبانه مختلف را انجام دهید یا به صورت پاره وقت مشغول به تحصیل یا کار شوید.

اینکه دریافت سوپر ویزای شما چقدر طول بکشد می‌تواند به عوامل مختلفی مثل ملیت شما و حجم کاری دفتر مهاجرتی که به آن مراجعه کرده‌اید بستگی داشته باشد. با این وجود به طور کلی می‌توان گفت که حدود ۱۲ تا ۳۶ ماه دریافت این ویزا می‌تواند طول بکشد.

شرایط لازم برای دریافت ویزای توریستی

برای اینکه ویزای توریستی کشور کانادا را دریافت کنید باید شرایط مختلفی داشته باشید که برخی از این شرایط عبارتند از:

 

  • سن بالای ۱۸ سال (افراد زیر ۱۸ سال باید به همراه سرپرست خود اقدام به دریافت ویزا کنند.)
  • ارائه مدارک کامل که به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شده اند.
  • عدم داشتن سابقه کیفری
  • داشتن تمکن مالی کافی برای مدت زمان حضور در کانادا
  • اثبات اینکه قصد تحصیل یا کار در این کشور را ندارید.
  • ارائه سوابق پزشکی در صورت ابتلا به بیماری های خاص

 

ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی - انواع ویزای کانادا

کانادا می‌تواند یکی از بهترین کشورهایی باشد که برای دریافت ویزای تحصیلی آن اقدام می‌کنید. سیستم آموزشی این کشور یکی از بهترین‌ها در نوع خود می‌باشد و از آنجایی که بودجه زیادی به آن اختصاص داده می‌شود، دارای کیفیت بالایی می‌باشد. بنابریان دریافت انواع ویزای تحصیلی برای ادامه تحصیل در کانادا می‌تواند قدم بزرگی در راه پیشرفت شما باشد.

انواع ویزای تحصیلی کانادا عبارتند از:

ویزای دانش آموزی

دوره آموزشی دانش آموزان در کشور کانادا به ۱۲ مقطع تقسیم می‌شوند که البته در استان کبک ۱۱ مقطع می‌باشد. دوره ابتدایی دارای ۶ سطح، راهنمایی ۳ سطح و دبیرستان هم دارای ۳ سطح می‌باشند. برای اینکه ویزای دانش آموزی این کشور را دریافت کنید باید ابتدا اقدام به دریافت نامه پذیرش کنید.

برای اینکه این نوع ویزا را دریافت کنید نیاز به داشتن مدرک زبان نیست، اما باید بین ۱۰ تا ۱۴ هزار دلار هزینه را به شکل سالانه بپردازید. البته در صورتی که بخواهید از مدارس غیر دولتی استفاده کنید هزینه خیلی بیشتری را باید کنار بگذارید.

ویزای دانشجویی

دانشجویان برای دریافت مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری هم می‌توانند به کشور کانادا مهاجرت کنند. برای دریافت مدرک دانشگاهی از کشور کانادا، می‌توانید به موسسات و دانشگاه‌های مورد نظر خود درخواست پذیرش دهید و مدارک مورد نیاز را ارسال کنید. در صورتی که بتوانید مدرک تحصیلی خود را از کانادا دریافت کنید، راحت‌تر می‌توانید در این کشور مشغول به کار شوید.

یکی دیگر از فواید دریافت ویزای دانشجویی کانادا این است که همزمان با تحصیل می‌توانید یک کار پاره وقت هم پیدا کنید. البته نباید کار شما بیشتر از ۲۰ ساعت در هفته طول بکشد.

ویزای فرصت مطالعاتی

این ویزا برای افرادی که دارای صلاحیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی کافی باشند و شرایط مورد نیاز را داشته باشند، می‌تواند ایده آل باشد. ویزای فرصت مطالعاتی هم می‌تواند در دسته ویزاهای تحصیلی و هم در دسته ویزاهای کاری قرار بگیرد و باید در انتخاب نوع ویزا دقت کنید.

در بیشتر موارد در صورتی که قصد دریافت فرصت مطالعاتی را داشته باشید باید ویزای کاری هم دریافت کنید و باید هزینه‌های خاصی را هم بپردازید.

 

ویزای دیپلماتیک یا سیاسی

ویزای دیپلماتیک یا سیاسی - انواع ویزای کانادا

این ویزا به افرادی داده می‌شود که برای انجام وظایف و ماموریت های دولتی و رسمی به این کشور سفر می‌کنند و دارای مقام های دیپلماتیک خاص هستند. این ویزا معمولا به اندازه مدت زمانی که فرد برای انجام وظیفه خود وقت نیاز دارد معتبر است اما به طور کلی می‌توان گفت که حداکثر ۳ ماه می‌توان از آن استفاده کرد.

با دریافت ویزای دیپلماتیک نمی‌توان مشغول به یک کار تمام وقت یا پاره وقت شد و تنها باید به کار رسمی و دولتی مورد نظر پرداخت. دریافت این نوع ویزا هم می‌تواند تحت تاثیر مواردی مثل ضرورت کار فرد مورد نظر باشد اما به طور کلی می‌توان گفت که بین ۱۵ تا ۳۰ روز طول می‌کشد.

شرایط لازم برای دریافت ویزای دیپلماتیک

برخی از شرایط دریافت ویزای دیپلماتیک عبارتند از:

 

  • داشتن پست و مقام دولتی مثل ریاست دولت، نمایندگی سازمان ملل و …
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • سفر برای رسیدگی به کارهای رسمی
  • داشتن تبعیت کشوری غیر از کانادا
  • داشتن سلامتی روانی و جسمانی کامل

 

ویزای تسهیلات

این نوع ویزا برای افرادی که تابعیت‌های دوگانه دارند مناسب است. در واقع افرادی که شهروند کانادا هستند اما دارای پاسپورت یک کشور دیگر می‌باشند می‌توانند ویزای تسهیلات را دریافت کنند.

دریافت این ویزا تنها در شرایط ضروری ممکن است و به همین دلیل دریافت آن می‌تواند کمی دشوار باشد و باید ضرورت کار خود را به اداره مهاجرت اثبات کنید.

شرایط لازم برای دریافت ویزای تسهیلات

دریافت ویزای تسهیلاتی کانادا دارای شرایط مختلفی می‌باشد که برخی از آنها عبارتند از:

 

  • مهمترین موضوع داشتن شهروندی کانادا می‌باشد که می‌توان آن را از طرق مختلفی مثل تولد در این کشور به دست آورد.
  • باید ضرورت ورود به خاک کانادا را اثبات کنید. برای مثال مدارک خود را گم کرده باشید یا اینکه از شما دزدی شده باشد.

 

ویزای کسب و کار یا نمایندگی

ویزای کسب و کار یا نمایندگی - انواع ویزای کانادا

در صورتی که به شکل فردی یا گروهی برای هدف کسب و کار می‌خواهید به کانادا سفر کنید این ویزا برای شما مناسب است. این ویزا هم دارای اعتبار ۶ ماهه می‌باشد و بعد از گذشت ۶ ماه باید دوباره آن را دریافت کنید.

دریافت این ویزا هم می‌تواند ۱۵ تا ۱۸ روز طول بکشد که البته به ملیت شما و نوع کسب و کاری که برای آن سفر می‌کنید هم بستگی دارد.

شرایط لازم برای دریافت ویزای کسب و کار یا نمایندگی

شرایط دریافت ویزای کسب و کار عبارتند از:

 

  • داشتن تابعیت کشوری غیر از کانادا
  • سفر تنها برای مقاصد تجاری و کسب و کار
  • داشتن پاسپورت معتبر از کشور خود
  • سلامتی روانی و جسمانی
  • داشتن تراکنش مالی برای پرداخت هزینه‌های سفر خود
  • ارائه مدارک مبتنی بر روابط مناسب با کشور خود
  • قصد خروج بعد از اتمام اعتبار ویزا
  • داشتن دعوتنامه از یک شرکت یا سازمان کانادایی‌

 

ویزای فرزندآوری

در صورتی که قصد زایمان در کانادا را دارید می‌توانید اقدام به دریافت این نوع ویزا کنید. زمانی که یک کودک در کشور کانادا به دنیا می‌آید از شهروندان این کشور محسوب می‌شود و به همین دلیل بسیاری از افراد به دریافت این ویزا علاقه دارند.

اعتبار ویزای فرزند آوری تنها ۶ ماه است و فقط به افرادی داده می‌شود که خود توانایی دریافت اقامت موقت کشور کانادا را دارند.

یکی از فواید دریافت این ویزا می‌تواند بهره‌مندی از سیستم درمانی کشور کانادا باشد که به طور کامل در اختیار مادر باردار قرار می‌گیرد. شرایط دریافت این ویزا هم مثل سایر ویزاهایی می‌باشد که به آنها اشاره شد با این تفاوت که نیاز به معاینات پزشکی نیست. شرایط دریافت این ویزا مثل انواع دیگر ویزا می‌باشد.

 

ویزای تعطیلات کاری

یکی دیگر از انواع ویزای کانادا ویزای تعطیلات کاری است. این ویزا در واقع نوعی قرارداد با سایر کشورها می‌‌باشد که اجازه می‌دهد افراد این کشورها برای کسب تجربه، تفریح، آشنایی با فرهنگ کانادا و مواردی از این دست به مدت حداکثر دو سال به کانادا سفر کنند. فرد دریافت کننده این ویزا حتی می‌تواند در کانادا کار پیدا کند. دریافت این ویزا هم ممکن است بین ۲ هفته تا چند ماه طول داشته باشد.

مراحل دریافت ویزای تعطیلات کاری

برای دریافت این ویزا باید مراحل مختلفی را طی کنید که این مراحل عبارتند از:

  1. ایجاد پروفایل کاربری و پاسخ به سوالات طراحی شده در وبسایت در خواست ویزا
  2. دریافت دعوتنامه برای درخواست یا ITA و سپس تکمیل فرم درخواست ویزا
  3. پرداخت هزینه درخواست ویزای تعطیلات کاری
  4. شرکت در مصاحبه و ارائه اطلاعات بیشتر در مورد قصد شما از سفر و تمکن مالی (در صورت نیاز)
  5. بررسی درخواست شما برای دریافت این ویزا و دریافت آن در صورت تایید نهایی

شرایط لازم برای دریافت ویزای تعطیلات کاری

برخی از شرایط دریافت ویزای تعطیلات کاری کانادا عبارتند از:

 

  • داشتن پاسپورت معتبر کشور مبدا
  • داشتن سن بین ۱۸ تا ۳۰
  • داشتن مدرک دیپلم یا فارغ التحصیلی از دبیرستان
  • داشتن تمکن مالی
  • ارائه برنامه دقیق سفر به کانادا

 

ویزای اهدای عضو

ویزای اهدای عضو - انواع ویزای کانادا

اخذ ویزای اهدای عضو برای افرادی که قصد اهدای عضو به افراد با ویزای دائم یا شهروندان کانادا را دارند ممکن است. این ویزا هم نهایتا ۶ ماه اعتبار دارد و تنها در صورتی صادر می‌شود که قصد شما برای اهدای عضو کاملا اثبات شود.

از آنجایی که اهدای عضو می‌تواند یک فوریت پزشکی مهم باشد دریافت این ویزا مدت زیادی طول نمی‌کشد و معمولا بین ۱۲ تا ۳۶ ساعت بعد از درخواست اخذ ویزا می‌توانید آن را بگیرید.

شرایط لازم برای دریافت ویزای اهدای عضو

شرایط دریافت ویزای اهدای عضو عبارتند از:

  • داشتن توانایی و رضایت برای اهدای عضو
  • داشتن تبعیت یک ‌کشور خارجی غیر از کانادا
  • داشتن سلامتی کامل روانی و جسمانی
  • ارائه مدرک تمکن مالی خود یا خانواده
  • داشتن دعوتنامه مبتنی بر نیاز به اهدای عضو شما

ویزای کاری

انواع ویزای کاری کانادا برای کار در این کشور لازم است. در صورتی که دولت کانادا متوجه کار کردن فردی بدون ویزای کاری در کشور کانادا شود، مشکلات بسیار زیادی برای آن فرد مانند جریمه، بازداشت و دیپرت به وجود خواهد آمد.

برای دریافت ویزای کاری حتما لازم است یک کارفرمای کانادایی، به شما پیشنهاد کاری در کانادا بدهد. در واقع کارفرمای کانادایی می‌تواند در ابتدا برای شما ویزای کار موقت بگیرد و سپس در صورت رضایت از عملکرد شما، به گرفتن اقامت دائم شما کمک کند.

انواع ویزای کاری کانادا

به گزارش canada.ca، انواع روش‌های درخواستویزای کاری کانادا شامل درخواست توسط کارفرما و اپن ورک پرمیت کانادا است. اصل ویزای کاری کانادا یک نوع بیشتر ندارد اما به دو روش می‌توان برای آن اقدام کرد.

اپن ورک پریمیت کانادا

این روش درخواست ویزای کاری کانادا شامل تبدیل ویزای توریستی یا تحصیلی شما به ویزای کاری در کانادا است. برای اطلاعات بیشتر در مورد اپن ورک پرمیت کانادا به این مقاله از مجله گردشگری توریک مراجعه نمایید.

درخواست ویزای کاری توسط کارفرما

برای این مدل از درخواست ویزای کاری کانادا، کارفرمای مد نظر باید اطلاعاتی مانند نام و اطلاعات شناسایی، مدت زمان و آدرس محل کار را مشخص نماید.

شروط لازم برای دریافت انواع ویزای کاری کانادا چیست؟

  • کارفرما باید تاییده LMIA خود را برای شغل‌هایی که نیاز به این مجوز دارند را باید از وزرات کار کانادا دریافت کرده باشد
  • شغلی که کارفرما برای آن از شما دعوت به کار می‌کند باید یکی از دسته بندی شغل‌های دارای سطح مدیریتی، حرفه‌ای و یا فنی باشد
  • شما باید دارای مدرک تحصیلی مرتبط و معتبر برای انجام آن کار را داشته باشید.
  • شما باید سوابق کاری تخصصی و مرتبط را نیز داشته باشید
  • شما باید ثابت کنید که از لحاظ مالی، از پس تامین هزینه‌های اولیه زندگی خود در کانادا بر می‌آیید.
  • در مکالمه و نوشتار انگلیسی و فرانسوی در حد مطلوبی باشید
  • باید از لحاظ جسمانی، سلامتی کامل داشته باشید
  • قبلا سابقه ارتکاب جرم کیفری نداشته باشید

زمان رسیدگی به ویزای کار کانادا چقدر است؟

زمان رسیدگی به ویزای کار کانادا بسته به نوع ویزا، حجم کاری IRCC و شرایط متقاضی متفاوت است. آنها می‌توانند از چند هفته تا چند ماه متغیر باشند. همچنین این ویزا حداکثر برای 4 سال اعتبار دارد.

تمدید ویزای کار کانادا چه زمانی باید انجام شود؟

برای تمدید ویزای کانادا، متقاضی باید یک ماه زودتر از زمان پایان ویزای کاری خود اقدام کند. البته اگر تاریخ ویزای کار متقاضی گذشته باشد، دولت کانادا امکان تمدید حضور شما در خاک کانادا را از طریق راهکارهای قانونی می‌دهد.

کدام استان برای مهاجرت کاری کانادا بهتر است؟

به طور کلی، بیشترین مهاجرت کاری در کانادا به دو استان کبک و ساسکاچوان صورت می‌گیرد. البته انتخاب مکان مناسب برای ویزای کاری بستگی به مهارت‌های شما و نیاز های مناطق مختلف کانادا به آن نوع نیروی کار  دارد.

انواع مختلف ویزای اقامت دائم در کشور کانادا و شرایط دریافت آنها

انواع مختلف ویزای اقامت دائم در کشور کانادا و شرایط دریافت آنها - انواع ویزای کانادا

ویزای اقامت دائمی کشور کانادا برای افرادی مناسب است که قصد دارند برای همیشه به این کشور مهاجرت کنند و در آن به تحصیل یا کار بپردازند. ویزاهای اقامت دائم دارای انواع مختلفی می‌باشد که عبارتند از:

 

اکسپرس اینتری

ویزای اکسپرس اینتری نوعی ویزای طراحی شده توسط دولت کانادا می‌باشد که این کشور از طریق آن به استخدام نیروهای کار دارای مهارت‌های مختلف می‌پردازند.

در واقع کشور کانادا افراد مختلف را از نظر شرایط سنی، تحصیلات، مهارت‌های زبانی، مهارت و تجربه کاری و مواردی از این دست بررسی می‌کنید تا بتواند نیروی انسانی کشور خود را بیشتر و غنی‌تر کند.

نحوه دریافت ویزای اکسپرس اینتری

برای قبولی در برنامه اکسپرس اینتری ابتدا باید رتبه بندی شوید. در واقع قبل از هر چیزی رتبه بندی شما بر اساس فاکتورهای مختلف انجام می‌شود و در صورتی که بتوانید امتیاز بیشتری را دریافت کنید احتمال اینکه بتوانید این نوع ویزا را دریافت کنید بالاتر می‌رود.

در صورتی که شما امتیاز کافی را به دست بیاورید، ۶۰ روز فرصت دارید که به دعوتنامه داده شده پاسخ دهید و فرم درخواست خود را ارسال کنید. بعد از ارسال درخواست، شرایط شما توسط اداره مهاجرت کانادا بررسی می‌شود و نتیجه نهایی به شما اعلام می‌گردد.

شرایط لازم برای دریافت ویزای اکسپرس اینتری

دریافت ویزای اکسپرس اینتری دارای شرایط مختلفی می‌باشد که این شرایط عبارتند از:

 

  • داشتن یک مهارت کاری خاص و مورد نیاز در کشور کانادا
  • داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر از کارفرمایان مختلف حاضر در کانادا
  • داشتن حداقل یک سال سابقه کار در ۱۰ سال گذشته
  • داشتن مدارک زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • داشتن مدرک دیپلم یا فارغ‌ التحصیلی از دبیرستان
  • داشتن سلامتی جسمانی لازم برای کار کردن در این کشور

 

برنامه کاندید استانی

ویزای برنامه کاندیدهای استانی نوعی ویزا می‌باشد که به استان‌های مختلف کشور کانادا این اجازه را می‌دهد که افراد مورد نظر خود را که تابعیت خارجی دارند برای اقامت دائمی نامزد کنند. در واقع هر استان این کشور بر اساس نیاز خود به نیروی انسانی و مهارت‌های فرد مورد نظر می‌تواند اقدام به استخدام دائمی او کند.

شرایط لازم برای دریافت ویزای برنامه کاندیدهای استانی

برای اینکه این نوع ویزا را دریافت کنید باید شرایط مختلفی را داشته‌ باشید که برخی از این شرایط عبارتند از:

 

  • داشتن پاسپورت معتبر
  • داشتن سلامتی روانی و جسمانی
  • داشتن مدرک دیپلم یا فارغ‌ التحصیلی از دبیرستان
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • داشتن حداقل یک سال سابقه کار در ۱۰ سال گذشته
  • داشتن دعوتنامه از استان مورد نظر

 

برنامه خود اشتغالی

ویزای خود اشتغالی یا SEPP که می‌تواند یکی از زیر مجموعه‌های ویزای برنامه اکسپرس اینتری باشد هم می‌تواند یکی از راه‌های دریافت اقامت دائم کشور کانادا باشد. برای دریافت این ویزا هم از نظر مهارت زبانی، سن، تحصیلات، تجربه و مهارت کاری و توانایی سازگاری با شرایط زندگی در کشور کانادا ارزیابی خواهید شد.

شرایط لازم برای دریافت ویزای خود اشتغالی

برای اینکه بتوانید ویزای خود اشتغالی دریافت کنید باید شرایط زیر را داشته باشید:

 

  • داشتن حداقل ۲ سابقه کاری
  • داشتن صلاحیت‌های لازم برای اشتغال‌زایی برای خودتان
  • داشتن مدرک دیپلم یا فارغ‌ التحصیلی از دبیرستان
  • اثبات اینکه توانایی زندگی در شرایط فرهنگی کشور کانادا را دارید
  • داشتن سلامتی جسمانی و روانی

 

نیروی کار ماهر منتخب کبک

نیروی کار ماهر منتخب کبک - انواع ویزای کانادا

ویزای نیروی کار ماهر منتخب کبک که با نام QSWP هم شناخته می‌شود یکی دیگر از زیرمجموعه‌های برنامه اکسپرس اینتری می‌باشد. همانطور که از نام این ویزا پیداست برای دریافت آن توسط استان کبک در کشور کانادا رتبه بندی می‌شوید و در صورتی که صلاحیت‌های لازم را داشته باشید می‌توانید این ویزا را دریافت کنید.

شرایط لازم برای دریافت ویزای نیروی کار ماهر منتخب کبک

برای اینکه بتوانید ویزای QSWP را دریافت کنید باید شرایط زیر را داشته باشید:

 

  • داشتن حداقل ۱ سال سابقه کار در ۵ سال گذشته
  • داشتن مدرک زبان فرانسوی (استان کبک فرانسوی زبان است)
  • داشتن مدرک دیپلم یا فارغ‌ التحصیلی از دبیرستان

 

برنامه تجربه کانادایی

این مورد سومین زیر مجموعه برنامه اکسپرس اینتری می‌باشد. برای دریافت این نوع ویزا هم باید توسط اداره مهاجرت کانادا ارزیابی و رتبه بندی شوید و صلاحیت‌های شما برای دریافت آن بررسی خواهند شد. این نوع ویزا مخصوص افرادی است که دارای ویزای تحصیلی یا کاری موقت در کشور کانادا هستند و می‌خواهند ویزای دائم این کشور را دریافت کنند. در واقع تجربه شما برای زندگی در کشور کانادا اهمیت زیادی را در قبولی درخواست شما خواهد داشت.

مزایای برنامه تجربه کانادایی چیست؟

 

  • پردازش سریع تر و دریافت زود تر ویزا نسبت به سایر انواع ویزای دائمی
  • مورد ارزیابی قرار گرفتن توسط یک سیستم رتبه بندی شفاف و عادلانه
  • فرصت زندگی دائمی در کشوری که پیشرفت اقتصادی بالایی دارد.

 

شرایط لازم برای دریافت ویزای برنامه تجربه کانادایی

برخی از شرایط دریافت این ویزا عبارتند از:

 

  • حداقل ۱ سال زندگی در کشور کانادا در ۳ سال گذشته
  • داشتن مهارتی که کشور کانادا به آن نیاز دارد و در فهرست مشاغل مورد نیاز این کشور قرار داشته باشد.
  • تسلط به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی

 

برنامه مهاجرت سرمایه گذاری

افرادی که قصد سرمایه گذاری در کشور کانادا را دارند و توانایی انجام این کار را هم دارند باید به دریافت این ویزای کشور کانادا بپردازند. سرمایه شما برای انجام این کار باید حداقل ۲ میلیون دلار کانادایی باشد و باید حداقل ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار آن را مستقیما سرمایه گذاری کند. یکی از فواید استفاده از این ویزا می‌تواند این باشد که بعد از ۵ سال سرمایه وارد شده خود را می‌توانید از دولت کانادا پس بگیرید.

شرایط لازم برای دریافت ویزای برنامه مهاجرت سرمایه گذاری

برخی از شرایط لازم برای دریافت ویزای سرمایه گذاری در کشور کانادا عبارتند از:

 

  • داشتن حداقل مبلغ سرمایه گذاری که توسط برنامه مورد نظر شما مشخص می‌شود.
  • داشتن حداقل ۱ میلیون دلار دارایی خالص که می‌تواند شامل املاک، پول نقد، سرمایه گذاری‌های مختلف و مواردی از این دست باشد.
  • داشتن مدارک لازم زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • ارائه مدارک معاینه پزشکی و سلامتی کامل جسمانی و روانی
  • ارائه مدارک مبتنی بر اینکه در پنج سال گذشته حداقل ۶ ماه یا بیشتر در کشوری که تابعیت آن را دارند زندگی کرده‌اند.
  • داشتن صلاحیت نوآوری و توانایی ایجاد فرصت‌های شغلی
  • داشتن حمایت و پشتیبانی یک شرکت سرمایه گذاری در کشور کانادا و دریافت دعوتنامه از آن

 

برنامه کارآفرینی

در صورتی که توانایی ایجاد فرصت های شغلی برای دیگران را داشته باشید و بتوانید یک کسب و کار مناسب را در کشور کانادا ایجاد کنید می‌توانید اقدام به دریافت ویزای کارآفرینی کنید.

ویزای کارآفرینی کشور کانادا دارای دو نوع مختلفی می‌باشد که این انواع عبارتند از:

ویزای استارتاپ فدرال

برای دریافت ویزای استارتاپ فدرال باید حداقل ۳۰۰ هزار دلار دارای خالص شما در کشور مبدا باشد و دعوتنامه یک شرکت سرمایه گذاری را هم ارائه دهید. این نوع ویزا برای افرادی که در کشور خودشان سرمایه زیادی دارند مناسب است.

برنامه کارآفرینی کبک

این نوع ویزای کارآفرینی برای افرادی که می‌خواهند در استان کبک در کشور کانادا زندگی کنند مناسب است. برای دریافت این ویزا هم باید حداقل ۱ میلیون دلار دارایی خالص داشته باشید یا اینکه ۲۰۰ هزار دلار یا بیشتر را به هر نحوی در استان کبک سرمایه گذاری کرده باشید.

شرایط لازم برای دریافت برنامه کارآفرینی

شرایط دریافت این ویزا عبارتند از:

 

  • داشتن حداقل مبلغ سرمایه گذاری مورد نظر شرکت کانادایی
  • داشتن حداقل ۱ میلیون دلار دارایی خالص
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • ارائه مدارک مبتنی بر اینکه در پنج سال گذشته حداقل ۶ ماه یا بیشتر در کشوری که تابعیت آن را دارند زندگی کرده‌اند.
  • داشتن صلاحیت‌های لازم برای کارآفرینی و تولید فرصت‌های شغلی در کانادا
  • داشتن دعوتنامه از یک شرکت سرمایه گذاری

 

حمایت مالی خانواده

حمایت مالی خانواده - انواع ویزای کانادا

ویزای حمایت مالی خانواده یا FSP به دیگر اعضای خانواده که قصد ورود به کانادا دارند می‌تواند استفاده شود. همچنین منظور از اعضای خانواده برای دریافت ویزای حمایت خانواده عبارت است از:

  1. همسر یا شوهر
  2. پدر، مادر، پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها
  3. افراد تحت سرپرستی زیر ۲۲ سال
  4. خواهر، بردار، خاله، دایی، عمو، عمه، خواهر زاده و بردار زاده (فقط در شرایط خاص)

 

شرایط لازم  برای دریافت ویزای حمایت مالی خانواده

برخی از شرایط دریافت این ویزا عبارتند از:

 

  • داشتن اقامت دائم کانادا توسط یکی از اعضای خانواده
  • داشتن حداقل ۱۸ سال سن
  • تمکن مالی خانواده برای حمایت از شما
  • دادن تعهداتی مبنی بر اینکه اعضای خانواده شما تا مدت ۳ سال می‌توانند همه نیاز های اولیه زندگی شما در کشور کانادا را فراهم کنند و به این کار راضی هستند.

 

ویزای پرستاران

در صورت که می‌خواهید با مدرک پرستاری خود اقدام به مهاجرت به کشور کانادا کنید می‌توانید از دو روش مختلف استفاده کنید. یکی از روش‌های پیش روی شما استفاده از برنامه اکسپرس اینتری کارگرانی ماهر است. برای دریافت این نوع ویزای پرستاری باید باید شرایطی مثل حداقل یک سال سابقه و مدرک زبان لازم را داشته باشید و سپس می‌توانید در این کشور مشغول به کار شوید.

یکی دیگر از روش‌هایی که به وسیله آن می‌توانید ویزای پرستاری دریافت کنید استفاده از برنامه نیروی کار ماهر منتخب کبک می‌باشد. این مورد هم شباهت زیادی به روش قبلی دارد اما برای آن باید مدرک زبان فرانسوی داشته باشید و دعوتنامه یک فرصت شغلی در استان کبک را به همراه داشته باشید.

شرایط لازم برای دریافت ویزای پرستاران

برخی از شرایط دریافت ویزای پرستاری عبارتند از:

 

  • داشتن پاسپورت معتبر کشور مبدا
  • سلامتی جسمانی و روانی کامل برای انجام کار پرستاری
  • داشتن مدرک پرستاری
  • دان مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • داشتن حداقل ۱ سال سابقه کار در ۱۰ سال گذشته
  • داشتن یک پیشنهاد شغلی از مراکز درمانی کشور کانادا

 

ویزای استارتاپ

افرادی که تابعیت یک کشور غیر از کانادا را دارند و توانایی ایجاد فرصت‌های شغلی از طریق ایجاد یک استارتاپ در کشور کانادا را دارند می‌توانند اقدام به دریافت این ویزا کنند. در واقع ویزای استارتاپ کانادا به افرادی که توانایی نوآوری و ایجاد فرصت‌های شغلی در کشور کانادا را دارند این امتیاز را می‌دهد که برای همیشه در این کشور زندگی کنند. این موضوع هم به اقتصاد کشور کانادا کمک می‌کند و هم می‌تواند راهی برای دریافت اقامت دائم این کشور باشد.

برای اینکه این ویزا را دریافت کنید باید از نهاد تعیین شده دعوتنامه داشته باشید. این نهاد باید معتبر و خصوصی باشد و توسط دولت کانادا برای حمایت از استارتاپ ها معرفی و تایید شده باشد. علاوه بر آن باید آزمون CLB را در یکی از حوزه‌های زبان فرانسوی یا انگلیسی بدهید که حداقل نمره مورد نیاز شما ۵ خواهد بود. برای دریافت ویزای استارتاپ باید تمکن مالی هم داشته باشید که این مقدار پول مورد نیاز می‌تواند با توجه به شرایط زندگی شما متفاوت باشد.

شرایط لازم برای دریافت ویزای استارتاپ

برای اینکه بتوانید ویزای استارتاپ کشور کانادا را دریافت کنید باید شرایط مختلفی را داشته باشید که برخی از این شرایط عبارتند از:

 

  • داشتن کسب و کار دارای صلاحیت های لازم
  • داشتن دعوتنامه از یک نهاد معتبر و مشخص
  • داشتن مدارک زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • داشتن تمکن مالی
  • ارائه کسب و کاری که برای کانادایی‌ها فرصت شغلی ایجاد کند.
  • ارائه کسب و کاری که در کانادا قانونی و ثبت شده باشد.
  • دریافت سرمایه از یک شرکت یا فرد معتبر
  • مدیریت کسب و کار از داخل کشور کانادا
  • انجام بخش اعظم فعالیت‌های مربوط به کسب و کار در کشور کانادا

 

ویزای پناهجویان

کانادا یکی از کشورهایی است که در حمایت از پناهجویان کشورهای مختلف همیشه پیش قدم بوده است و افرادی که توانایی زندگی در کشور خود را به هر دلیل ندارند می‌توانند برای دریافت ویزای پناهجویان کشور کانادا اقدام کنند. ویزای پناهجویان دارای انواع مختلفی است که یکی از آنها برنامه حفاظت از پناهندگان یا PRP بوده و دیگری توافقنامه کشور سوم ایمن کانادا و ایالات متحده یا STCA می‌باشد.

شرایط لازم برای دریافت ویزای پناهجویان

برخی از شرایط دریافت این ویزا عبارتند از:

 

  • بودن در کانادا و ارائه درخواست رسمی حمایت از پناهجویان
  • فرار کردن از کشور خود به دلیل آزار و اذیت های نژادی، مذهبی، ملیتی، عقاید سیاسی و مواردی از این دست
  • اثبات اینکه به دلیل ترس از آزار و اذیت نمی‌توانید به کشور خود برگردید.

 

پایلوت مهاجرتی روستایی و شمالی

این نوع ویزا برای رفع کمبود نیروی انسانی در کشور کانادا مخصوصا قسمت‌های روستایی و مناطق شمالی آن طراحی شده است. در صورتی که به کار کردن در این شرایط علاقه دارید می‌توانید اقدام به دریافت ویزای پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی کنید.

شرایط لازم برای دریافت ویزای پایلوت مهاجرتی روستایی و شمالی

شرایط دریافت این ویزا عبارتند از:

 

  • داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر
  • داشتن مدارک زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • داشتن حداقل ۲ سال سابقه کاری در ۵ سال گذشته
  • داشتن سلامتی جسمی و روانی کامل

 

پایلوت مهاجرتی آتلانتیک

پایلوت مهاجرتی آتلانتیک - انواع ویزای کانادا

این نوع ویزا برای افرادی که می‌خواهند در یکی از چهار استان آتلانتیک کانادا به زندگی، کار و تحصیل بپردازند مناسب است. منظور از این چهار استان، استان های نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد و نیوبرانزویک هستند. این ویزا برای بیشتر کردن نیروی انسانی و حمایت از رشد جمعیت در این چهار استان داده می‌شود.

مراحل دریافت ویزای پایلوت مهاجرتی آتلانتیک چیست؟

برای دریافت این ویزا باید دو مرحله را پشت سر بگذارید که این دو مرحله عبارتند از:

تعیین کارفرما

کارفرمای شما، یعنی فرد یا سازمانی که علاقه‌مند به همکاری با شما می‌باشد ابتلا باید درخواست خود را به دولت کانادا در یکی از چهار استان نام برده شده ارسال کند. در صورتی که هم کارفرما و هم شما دارای صلاحیت‌های لازم برای همکاری با یکدیگر باشید دولت درخواست شما را قبول خواهد کرد.

درخواست اقدامات دائم

بعد از اینکه درخواست کاری شما قبول شد می‌توانید اقامت دائمی خود را به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید. حتی کارفرمای شما هم می‌تواند از طرف شما درخواست اقامتتان را به این اداره منتقل کند. در نهایت این اداره درخواست شما را بر اساس فاکتورهای مختلف بررسی خواهد کرد و نتیجه را به شما اعلام می‌کند.

شرایط لازم برای دریافت ویزای پایلوت مهاجرتی آتلانتیک چیست؟

برای دریافت این ویزا هم باید شرایط مختلفی را داشته باشید که برخی از آنها عبارتند از:

 

  • داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی لازم
  • داشتن حداقل ۱ سال سابقه کاری در ۵ سال گذشته

 

سوالات متداول

مراحل اپلای ویزا کانادا چیست؟

برای درخواست دریافت ویزای کانادا ابتدا باید به شکل آنلاین ثبت نام کنید. بعد از ایجاد حساب کاربری باید مدارک مورد نیاز را اسکن و آپلود کنید و بعد از آن هزینه مورد نیاز را پرداخت کنید. شماره پیگیری پرداختی که انجام داده‌اید دارای اهمیت زیادی می‌باشد و باید آن را در مراحل بعدی ثبت نام خود به همراه داشته باشید. برای اینکه مدارک خود را به شکل تمام و کمال فراهم کنید باید آنها را به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه کنید. به طور کلی این فرآیند ممکن است کمی پیچیده باشد.

 

برای کار در کانادا به چه نوع ویزاهایی نیاز دارم؟

در صورتی که قصد شما از مهاجرت به کانادا، کار کردن است می‌توانید انواع مختلفی از ویزاها را دریافت کنید. مجوز موقع کار یا TWP و تجربه بین المللی کانادا یا IEC از مواردی هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. دریافت IEC می‌تواند به طور کلی گزینه بهتری باشد چون که به شما اجازه می‌دهد تا ۱۲ ماه به کار و سفر بپردازید تا بتوانید تجربه‌های لازم برای زندگی در این کشور را به دست بیاورید. برای دریافت هر کدام از این موارد باید به شکل آنلاین ثبت نام کنید.

 

هزینه درخواست ویزای کانادا چقدر است؟

به طور کلی نمی‌توان یک هزینه مشخص را برای دریافت ویزای کشور کانادا تعیین کرد. انواع مختلفی از ویزای این کشور وجود دارند که هر کدام دارای شرایط منحصر به فردی هستند و برای اینکه بتوانید آنها را دریافت کنید باید هزینه‌های خاصی را بپردازید. برای مثال هزینه دریافت ویزای سرمایه گذاری به هیچ وجه با هزینه ویزای پناهجویان یکسان نیست. با این وجود به طور عمومی می‌توان گفت که حداقل ۱۵۰ دلار کانادا برای این کار نیاز خواهید داشت.

0 2
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ملیحه روغنی گفت:

    سلام وقت بخیر
    ما برای خانواده ۴ نفره درخواست ویزای توریستی دادیم ، البته از طرف برادر همسرم دعوت شدیم ، بعد از انگشت نگاری ، جوابی که به دستمان رسید؛ این بود که شما خارج از خاک کانادا تعلقی برای برگشت ندارید، و هر ۴ نفرمان رد شدیم ، آیا دوباره باید درخواست بدیم، ممنون می شوم از راهنمای شما🙏🏻
    روز خوش