خانه
بلاگ
حساب کاربری

طبیعت استرالیا: کشف جاذبه‌های بکر و فراموش نشدنی

طبیعت استرالیا: کشف جاذبه‌های بکر و فراموش نشدنی
تاریخ انتشار: 1402/4/24

استرالیا مملو از مناظر جذاب و بی‌مانند و شگفتی‌های طبیعی است که برای ماجراجویی و کاوش در طبیعت گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود. از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعت استرالیا می‌توان به دیواره مرجانی بزرگ، رشته کوه‌های شگفت‌انگیز، دریاچه‌های صورتی حبابی، پارک‌های ملی متعدد و جزایر گرمسیری پر از حیات وحش منحصربه‌فرد اشاره کرد.

استرالیا کشوری است که با مناظر خیره‌کننده و دورافتاده وسیع و گونه‌های مختلف حیات وحش که در طبیعت خود جای داده، معروف است و جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری را به نمایش گذاشته که مورد توجه بسیاری از گردشگران سراسر جهان واقع شده است. اگر شما نیز قصد دارید طبیعت استرالیا و جاذبه‌های آن‌ را از نزدیک ببینید، در این مطلب از آژانس توریک همراه ما باشید!

 

۱. Daintree Rainforest

جنگل باشکوه دین تری، درست در کنار دیواره مرجانی بزرگ واقع شده و یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی استرالیا محسوب می‌شود که در فهرست میراث جهانی ثبت شده است. این جنگل خانه سرخس‌های باستانی و موجودات شگفت انگیزی مانند لاک‌پشت‌های آب شیرین و پروانه‌های اولیس است. جنگل دین تری تنها جایی در جهان است که جنگل‌ها با صخره‌ها برخورد کرده و آن را به مکانی جذاب و شگفت‌انگیز تبدیل کرده است.

 

 

۲. Kings Canyon

Kings Canyon - طبیعت استرالیا

Kings Canyon

 

یکی از شگفتی‌های طبیعت استرالیا، کینگز کنیون در قلمرو شمالی است که سرزمینی باشکوه با دیوارهای ماسه سنگی با ارتفاع 100 متر می‌باشد که بر فراز صحرا قرار دارد. این منطقه دیدنی همچنین مسیرهای پیاده‌روی، مسیرهای 4WD و مجموعه‌ای از گزینه‌های اقامتی مانند کمپینگ و استراحتگاه را ارائه می‌دهد و آن را به مکانی جذاب برای طبیعت‌گردان و گردشگران تبدیل کرده است.

 

 

۳. Great Barrier Reef

دیوار مرجانی بزرگ ۲۵ میلیون ساله که در فهرست میراث جهانی ثبت شده، تنها جاذبه طبیعی است که از فضا بر روی زمین قابل مشاهده است. این دیوار مرجانی بزرگ که درست در سواحل کوئینزلند شمالی استوایی واقع شده است، 3000 کیلومتر امتداد دارد و خانه 1500 گونه ماهی گرمسیری و بیش از 400 نوع مختلف مرجان است و یکی از مشهورترین جاذبه‌های طبیعی استرالیا محسوب می‌شود.

 

 

 

۴. Lord Howe Island

Lord Howe Island - طبیعت استرالیا

Lord Howe Island

 

جزیره لرد هاو که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، از شگفتی‌های طبیعت استرالیا است که نگاه هر بیننده‌ای را به خود محسور می‌کند! این جزیره به دلیل محدودیت تعداد بازدیدکنندگان تنها به 400 نفر در یک زمان، اجازه بازدید می‌دهد. صخره‌های مرجانی، تالاب شفاف و قله‌های دوقلوی معروف و پارک دریایی با هزاران پرنده دریایی از جمله دیدنی‌های این جزیره استرالیایی محسوب می‌شوند. اگر شما نیز ویزای استرالیا خود را دریافت کرده‌اید و قصد سفر به این کشور را دارید، از شگفتی‌ها و جاذبه‌های طبیعی آن غافل نشوید!

 

 

۵. Ningaloo Reef

آب‌های کریستالی صخره‌ی نینگالو که در فهرست میراث جهانی ثبت شده است، در نیمه‌ی راه ساحل WA قرار دارند و 260 کیلومتر از صخره‌های مرجانی را در خود جای داده‌اند. این منطقه بکر، یکی از شگفتی‌های طبیعت استرالیا است گونه‌های آبزی مختلفی مانند ماهی‌های استوایی، پرتوهای مانتا، نهنگ‌های گوژپشت و کوسه‌ها را در خود جای داده است.

 

 

۶. Litchfield National Park

Litchfield National Park - طبیعت استرالیا

Litchfield National Park

 

آبشارهای خیره کننده و استخرهای پارک ملی لیچفیلد،  این منطقه را به یکی از دیدنی‌های طبیعی استرالیا برای گردشگران شمالی این کشور تبدیل کرده است. این پارک ملی یک مقصد گردشگری محبوب با امکانات کمپینگ برای افرادی است که می‌خواهند چندین شب در آن اقامت داشته باشند و جاذبه‌های بی‌نظیر آن را از نزدیک ببینند.

 

 

۷. Wilpena Pound

شکل‌گیری زمین‌ شناسی Wilpena Pound در استرالیای جنوبی، میزبان مجموعه‌ای از گیاهان و جانوران با گونه‌های متعدد است و تعداد زیادی کانگورو نیز در این منطقه ساکن شده‌اند.  Wilpena Pound که در میان رشته کوه‌های باستانی در لبه بیابان قرار دارد، جواهر رشته‌ کوه‌های فلیندرز است. Wilpena Pound که با نام Adnyamathanha Ikara به معنی محل ملاقات نیز شناخته می‌شود، یکی از شگفتی‌های طبیعت استرالیا است که پیشنهاد می‌کنیم در طول سفر خود به این کشور حتماً از آن بازدید کنید.

 

 

۸. Uluru

Uluru - طبیعت استرالیا

Uluru

 

Uluru که به عنوان آیرز راک نیز شناخته می‌شود، مکانی مقدس برای مردم بومی مرکز سرخ استرالیا است. این جاذبه طبیعی در قلب مناطق دورافتاده استرالیا قرار دارد و اطراف آن را خاک قرمز روشن با درختچه‌های بیابانی سبز کم رنگ احاطه کرده است. Uluru شهرت خود را نه تنها به دلیل وسعت عظیم خود، بلکه به دلیل تنوع رنگ‌های زیبا که در طول روز، به ویژه هنگام طلوع و غروب خورشید روی سنگ‌ها دیده می‌شود، به دست آورده است.

پارک ملی Uluru-Kata Tjuta در 450 کیلومتری جنوب غربی آلیس اسپرینگز واقع شده است و یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی استرالیا محسوب می‌شود.

 

 

۹. Bungle Bungle Range

یکی از چشم‌گیرترین نقاط دیدنی زمین شناسی در W.A، محدوده 350 میلیون ساله ماسه سنگ Bungle Bungle در پارک ملی Purnululu در منطقه کیمبرلی استرالیا است. برج‌های سنگی ناقوس‌ شکل غول‌پیکر که ارتفاع آن‌ها به ۵۷۸ متر می‌رسد و مجموعه‌ای از دره‌ها، استخرهای گرمسیری و غارها و … از جمله دیدنی‌های شگفت‌انگیز این منطقه محسوب می‌شوند که مورد علاقه بسیاری از گردشگران خارجی هستند.

 

 

۱۰. Shark Bay

Shark Bay - طبیعت استرالیا

Shark Bay

 

خط ساحلی Shark Bay شامل 1500 کیلومتر تپه‌های شنی سفید، صخره‌های آهکی و شبه جزیره‌های کم عمق است که محل زندگی دلفین‌ها، 10000 دوگونگ و بسیاری دیگر از گونه‌های دریایی در معرض انقراض است. این منطقه بهشتی برای دوستداران طبیعت و علاقه‌مند به ماجراجویی، نویدبخش تجربه‌های فراموش نشدنی است.

قبل از کشف شگفتی‌های ساحلی و خشکی منطقه میراث جهانی خلیج کوسه، در آب‌های گرم آبی-سبز میمون میا قدم بزنید، با دلفین‌ها و سایر گونه‌های آبزی بیشتر آشنا شوید و طبیعت بکر و آرامش بی‌بدیل آن را تجربه کنید!

اگر شما نیز قصد سفر به این کشور را دارید، برای دریافت ویزای توریستی استرالیا می‌توانید به آژانس گردشگری توریک مراجعه کرده و از کارشناسان مجرب این مجموعه راهنمایی بخواهید و یا کل فرایند صدور ویزا را با خیال راحت به آ‌ن‌ها بسپارید.

 

 

۱۱. Devils Marbles

این مجموعه از تخته سنگ‌های عظیم که در سراسر دره پراکنده شده‌اند، یک شگفتی طبیعی ایجاد کرده که در اساطیر بومی باستان غرق شده است. برخی از مورخان و باستان شناسان اظهار دارند که این سنگ مرمرها تخم‌های فسیل شده مار رنگین کمان هستند که امروزه به این شکل درآمده‌اند. با سفر به این منطقه جذاب می‌توانید از Tennant Creek دیدن کنید و این صخره‌های شش متری را ببینید که میلیون‌ها سال قدمت دارند و با داستان‌های Dreaming که درباره این منطقه نقل می‌شود،  آشنا شوید.

 

 

۱۲. Rowley Shoals Reef System

Rowley Shoals Reef System - طبیعت استرالیا

Rowley Shoals Reef System

 

در 300 کیلومتری غرب بروم، صخره‌های مرجانی خیره کننده پارک دریایی Rowley Shoals دیده می‌شود که جزو زیباترین دیدنی‌های طبیعت استرالیا محسوب می‌شود. زندگی دریایی گونه‌های مختلف آبزی در جزایر مرجانی و تالاب‌های شفاف این منطقه دیده می‌شود و  برخی از بهترین مکان‌های غواصی جهان را در خود جای داده است که در آن می‌توانید از لاک‌پشت‌های دریایی، دلفین‌ها و مجموعه‌ای از جانداران دریایی منحصر به فرد استرالیا دیدن کنید.

 

 

 

۱۳. Mackenzie Falls

بزرگ‌ترین آبشار پارک ملی گرامپیان از دشت‌هایی که میزبان هزاران کانگورو هستند، سرچشمه  می‌گیرد. آبشار مکنزی در 235 کیلومتری غرب ملبورن قرار دارد و مکانی دیدنی برای هر بازدید کننده‌ای است. هنگامی که آب از آبشار به دره 30 متری زیر فوران می‌کند، غبار رنگین کمانی ایجاد می‌کند که یکی از شگفتی‌های طبیعی است که باید آن را به برنامه سفر خود در استرالیا اضافه کنید!

 

 

۱۴. The Scenic Rim

The Scenic Rim - طبیعت استرالیا

The Scenic Rim

 

The Scenic Rimیکی از شگفتی‌های طبیعی باشکوه استرالیا است و پرواز بر فراز این منطقه یکی از بهترین راه‌ها برای تماشای این طبیعت شگفت انگیز است. این چشم‌ انداز طبیعی در فهرست میراث جهانی ثبت شده و خانه جنگل‌های بارانی، رشته‌کوه‌ها و زمین‌های باستانی است. با بازدید از این منطقه جذاب می‌توانید مسیرهای بسیاری را در سراسر پارک ملی لامینگتون کاوش کنید و مجموعه‌ای از گیاهان و گونه‌های مختلف جانوری را کشف کنید!

 

 

۱۵. Phillip Island

جزیره فیلیپ در نزدیکی سواحل جنوبی استرالیا واقع شده است که حدود دو ساعت با ماشین از ملبورن فاصله دارد. این جزیره چشم انداز یک بهشت ​​طبیعی است که دارای مناظر ساحلی برجسته و بوته‌زارهای انبوه است و محبوب‌ترین جاذبه گردشگری آن رژه پنگوئن‌ها است. جزیره فیلیپ که به عنوان اولین مکان ملی موج‌سواری ویکتوریا معرفی شده است، نقاط ساحلی متنوعی دارد و برای سفرهای کوتاه تابستانی گزینه جذابی محسوب می‌شود.

 

 

۱۶. Mount Gambier’s Blue Lake

Mount Gambier’s Blue Lake - طبیعت استرالیا

Mount Gambier’s Blue Lake

 

از نوامبر تا مارس، این دریاچه اسرارآمیز به رنگ فیروزه‌ای در می‌آید و به یکی از شگفتی‌های طبیعت استرالیا تبدیل می‌شود. دریاچه آبی در کوه گامبیر در یکی از دهانه‌های آتشفشان خاموش قرار گرفته‌ و اوایل هر ماه نوامبر، آبی تیره دریاچه، که در طول ماه‌های زمستان مشهود است، تقریباً یک شبه به طور مرموزی به آبی فیروزه‌ای تغییر می‌کند.

از اواخر ماه مارس رنگ دریاچه دوباره به آبی تیره  برمی‌گردد. جاده 3.6 کیلومتری و مسیر پیاده روی در اطراف محیط دریاچه آبی، دسترسی به بسیاری از نقاط دیدنی این منطقه از استرالیا را فراهم می‌کند که محبوب‌ترین آنها زیرگذر بین دریاچه آبی و پای دریاچه میتون/یاتون لو است.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *