خانه
بلاگ
حساب کاربری

شگفتی‌های کلیسای سانتا ماریا دل فیوره که نمی‌دانید!

شگفتی‌های کلیسای سانتا ماریا دل فیوره که نمی‌دانید!
تاریخ انتشار: 1402/8/21

اغلب افرادی که برای دریافت ویزای ایتالیا و سفر گردشگری به این کشور زیبا اقدام می‌کنند، به دنبال کسب اطلاعات لازم درباره جاذبه‌های گردشگری کشور مورد نظر هستند تا برای بازدید از آن‌ها، برنامه‌ریزی درستی داشته باشند. کلیسای سانتا ماریا دل فیوره یکی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار در کشور ایتالیا است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. قدمت طولانی این کلیسا که به سال 1296 برمی‌گردد، باعث شده تا مورد توجه بازدیدکنندگان و گردشگران قرار گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کلیسای سانتا ماریا دل فیوره توصیه می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

 

دلیل محبوبیت کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره

در صورتی که برای دریافت تور ایتالیا اقدام کرده‌اید، بهتر است با دلایل محبوبیت کلیسای جامع فلورانس آشنا شوید. این کلیسای زیبا در مرکز شهر فلورانس ایتالیا قرار دارد و مجموعه‌ای زیبا از آثار تاریخی هنر کلاسیک را شامل می‌شود. اصلی‌ترین دلیل شهرت این کلیسا، طراحی خاص و منحصربه‌فرد طاق گرد آن است. برای رسیدن به پشت بام کلیسای فلورانس باید 463 پله را طی کنید تا بتوانید از تماشای منظره زیبای فلورانس لذت ببرید. طراحی این مکان توسط آرنولفو دی کامبیو صورت گرفته و سبک معماری آن گوتیک است. اتمام ساخت کلیسا به سال 1436 برمی‌گردد، یعنی زمانی که فیلیپو برونلسکی، گنبد زیبای آن را طراحی کرد. تماشای عظمت این مکان می‌تواند برای گردشگران بسیار هیجان‌انگیز باشد. برای ساخت دیوارهای داخلی کلیسا از مرمرهای مختلف استفاده کرده‌اند تا ترکیب رنگ فریبنده‌ای را نشان دهد.

 

ساخت طولانی‌مدت کلیسای جامع فلورانس

ساخت طولانی‌مدت کلیسای جامع فلورانس

 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید که ساخت کلیسای سانتا ماریا دل فیوره 140 سال طول کشید؛ زیرا از ابتدا طرحی بسیار بلند پروازانه برای ساخت کلیسا در نظر گرفتند. طراحی گنبد کلیسا به‌گونه‌ای در نظر گرفته شده بود که آن زمان از فناوری لازم برای ساخت آن برخوردار نبودند. با این حال ساخت کلیسا را از سال 1293 آغاز کردند؛ در حالی که سال‌ها طول کشید تا گنبد آن ساخته شود. عدم وجود تکنولوژی‌های لازم برای ساخت، اصلی‌ترین دلیلی بود که باعث شد ساخت این کلیسای زیبا بیش از یک سده زمان ببرد.

 

کلیسای فلورانس با بزرگ‌ترین گنبد سنگی

از دیگر موارد شگفتی که در رابطه با این کلیسا وجود دارد، می‌توان به این موضوع اشاره کرد که بزرگ‌ترین گنبد سنگی دنیا را به خود اختصاص داده است. گنبد این کلیسا بیشتر از 40000 تن وزن دارد و برای ساخت آن تقریباً از حدود 4 میلیون آجر استفاده کرده‌اند. ارتفاع گنبد به بیشتر از ده طبقه می‌رسد. این حجم از بزرگی و عظمت باعث شده تا لقب بزرگ‌ترین گنبد سنگی دنیا را تصاحب کند. بیشترین اهمیت گنبد کلیسای سانتا ماریا دل فیوره مربوط به این می‌شود که تکنولوژی چندان قابل ‌توجهی برای ساخت آن وجود نداشت و همین مسئله باعث شد تا محبوبیت بالایی به دست آورد.

 

برگزاری مسابقه برای ساخت درب برنز کلیسا

برگزاری مسابقه برای ساخت درب برنز کلیسا

 

چندین سال قبل از آن‌که ساخت گنبد آغاز شود، در فلورانس جلسه‌ای برگزار کردند تا برای ساخت درب‌های شرقی تعمیدگاه مسابقه‌ای بین افراد بااستعداد برگزار کنند. به شرکت‌کنندگان موادی یکسان و مقدار مساوی برنز داده شد تا در چهارچوب مورد نظر، خلاقیت خود را به نمایش بگذارند. در آخر، تنها دو شرکت‌کننده با سن 23  سال به نام‌های فیلیپو برونلسکی و لورنزو گیبرتی باقی ماندند. هردوی آن‌ها توانستند در صحنه‌ای زیبا، قربانی کردن پسر ابراهیم را به تصویر بکشند. در نهایت طرح کلاسیک گیبرتی برنده شد. میکل‌آنژ پس از چندین سال، این درب‌ها را به درب‌های بهشت همانند کرد؛ به طوری که امروزه نیز با همین نام شناخته می‌شوند.

 

زمان‌های بازدید از کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره

مسافران زیادی هرساله برای بازدید از این کلیسای زیبا به شهر فلورانس ایتالیا سفر می‌کنند. لازم است شما به ‌عنوان گردشگر از زمان‌های بازدید کلیسا خبر داشته باشید؛ زیرا ساعات بازدید آن متناسب با ماه‌های سال متغیر است. این کلیسا در ماه‌های می و اکتبر و در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه بین ساعات 10 صبح تا 17 عصر برای گردشگران شرایط بازدید را فراهم می‌کند. در روزهای پنجشنبه ماه‌های جولای و سپتامبر، بازدیدکنندگان می‌توانند از فضای داخلی کلیسا بازدید کنند. ساعت این بازدید بین 10 صبح تا 15 عصر است. ساعت بازدید در دیگر روزهای ماه‌های جولای و سپتامبر بین 10 صبح تا 5 عصر است و دیگر ایام سال، کلیسا امکان بازدید کردن را تا ساعت چهار و نیم عصر برای گردشگران فراهم می‌کند. برای بازدید از فضای داخلی کلیسا نزدیک به 45 دقیقه زمان اختصاص داده می‌شود.

 

جمع‌بندی

تمام آنچه در این مقاله گفته شد، تنها بخش کوچکی از شگفتی‌های کلیسای سانتا ماریا دل فیوره است که گردشگران را به خود جذب می‌کند. برای اطلاع از تمامی آنچه در رابطه با این کلیسای زیبا وجود دارد، بهتر است زمانی را برای بازدید اختصاص دهید و خودتان از نزدیک شاهد همه عظمت و بزرگی آن باشید. اگر برای دریافت تور ایتالیا اقدام کرده‌اید، توصیه می‌کنیم تا اقدام برای ویزای فرانسه و تماشای زیبایی‌های این کشور اروپایی را نیز در دستور کار خود قرار دهید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *