خانه
بلاگ
حساب کاربری

زایمان در کانادا + شرایط و هزینه‌ها

زایمان در کانادا + شرایط و هزینه‌ها
تاریخ انتشار: 1402/8/17

مهاجرت از طریق زایمان و به دنیا آوردن فرزند، امروزه به یکی از روش‌های رایج و پرطرفدار برای اخذ شهرو‌ندی و اقامت دائم کشورهای پیشرفته تبدیل شده است. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که دغدغه تأمین آینده فرزندان خود را دارید و می‌خواهید در آینده بدون هیچ نگرانی مراحل تحصیلی و یا شغلی خود را در یک کشور پیشرفته طی کنند، ممکن است بخواهید زایمان خود را در کشور دیگری انجام دهید. کشور کانادا به دلیل ارائه خدمات پزشکی رایگان، امنیت، رفاه، اقتصاد رو به رشد، کیفیت بالای آموزش و …، یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان در نظر گرفته می‌شود. زایمان در کانادا نیز می‌تواند تمامی این امکانات را به فرزند متولد شده شما بدون دریافت ویزا در هر سنی ارائه دهد. درصورتیکه شهروندی کانادا را دارید و یا قصد دارید با دریافت انواع ویزای کانادا، فرزند خود را در این کشور به دنیا بیاورید، در این راهنما با شرایط و مزایای زایمان در کانادا همراه ما باشید!

شرایط تولد فرزند و زایمان در کانادا

سفر به کشور‌های پیشرفته و زایمان در آن کشور برای دریافت تابعیت کودک متولد شده، امروزه در میان والدین ایرانی بسیار رایج شده است. بسیاری از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته نظیر کانادا این امکان را به شهروندان خارجی می‌دهند تا فرزند خود را در این کشور به دنیا بیاورند و حق تابعیت و شهروندی را برای کودک متولد شده خود دریافت کنند. برای زایمان در کانادا، افراد باردار باید با ارائه مدارک مورد نیاز ‌و ارائه نامه تمکن مالی به سفارت این کشور، اقدام به دریافت ویزای توریستی کانادا نمایند.

برای زایمان در کانادا، باید در ابتدا برای دریافت ویزای توریستی اقدام کنید. شما باید در مراحل اخذ ویزا بتوانید به افسر پرونده ثابت کنید که تمکن مالی و توانایی ساپورت هزینه‌های زایمان در کانادا و سپس بازگشت به کشور خود را دارید. دولت کانادا هیچ مسئولیتی برای پرداخت و یا کاهش هزینه‌های زایمان شما از طریق بیمه‌های درمانی ندارد؛ اما شما می‌توانید با اخذ بیمه درمانی بین‌المللی این هزینه‌ها را تا حدی کاهش دهید.

توجه کنید که کلیه مدارک موردنیاز برای اخذ ویزا و گواهی تمکن باید به‌صورت ترجمه شده به سفارت ارائه شوند. داشتن نامه از پزشک زنان شما در کشور کانادا نیز می‌تواند موجب سرعت گرفتن روند اخذ ویزا شود.

توجه داشته باشید که برای تجربه زایمان در کانادا ، باید هزینه‌های مربوط به زایمان و مراقبت‌های پزشکی را خودتان پرداخت کنید، چراکه سیستم درمانی این کشور برای توریستان این هزینه‌ها را پوشش نمی‌دهد. اما اگر می‌خواهید این هزینه‌ها را به حداقل برسانید، بهتر است برای دریافت بیمه پزشکی بین المللی نیز اقدام نمایید.

قصد سفر توریستی به کانادا را دارید؟ با تکمیل فرم زیر مشاوره و اعتبارسنجی رایگان دریافت خواهید کرد.


زایمان در کانادا با ویزای توریستی

زایمان در کانادا با ویزای توریستی

درصورتیکه وضعیت مالی مناسبی دارید و می‌خواهید قبل از تولد فرزندتان آینده او را تضمین کنید، می‌توانید برای زایمان در کانادا برنامه ریزی کرده و فرزند خود را در خاک این کشور به دنیا بیاورید. کشور کانادا از جمله کشورهایی است که به کودکان متولد شده حق تابعیت و شهروندی ارائه می‌کند و بدین ترتیب فرزند شما در صورت تولد در این کشور، می‌تواند از تمامی حقوق شهروندی کانادا مانند امنیت و رفاه اجتماعی، امکانات پزشکی و تحصیلات رایگان و … بدون نیاز به دریافت ویزا بهره‌مند شود.

برای  زایمان در کانادا و به دنیا آوردن فرزندتان در خاک این کشور، در مرحله اول باید ویزای توریستی این کشور را اخذ نمایید. همچنین این نکته را مد نظر داشته باشید که قصد شما برای زایمان در این کشور دلیل قابل قبولی برای دریافت ویزا از سفارت نخواهد بود و می‌بایست تمامی مدارکی مانند نامه تمکن مالی، گردش حساب و اثبات بازگشت به کشور را به سفارت کانادا و اداره مهاجرت ارائه کنید.

علاوه بر کشور کانادا، کشورهای دیگری نیز از طریق زایمان و تولد فرزند، اقامت و شهروندی دائم ارائه می‌دهند که یکی از آن‌ها کشور استرالیا است. این کشور با امکانات رفاهی و خدمات تحصیلی، شغلی و درمانی پیشرفته‌ای که ارائه می‌دهد، شناخته می‌شود. برای اطلاع از نحوه و شرایط دریافت ویزای استرالیا و اقدام به زایمان در این کشور می‌توانید با کارشناسان مجرب مجموعه گردشگری توریک در تماس باشید!

زایمان در کانادا با ویزای تحصیلی  پدر یا مادر

ممکن است تصور کنید که با به‌دنیاآوردن فرزند خود در کانادا، شما نیز می‌توانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید؛ اما توجه داشته باشید که با تولد فرزند شما در کانادا، فقط به خود او تابعیت کشور کانادا داده می‌شود و والدین تنها تا پایان مهلت ویزای خود اجازه حضور در کانادا را دارند.

 

حتی اگر هم‌اکنون از طریق ویزای کاری یا تحصیلی در کانادا حضور دارید، زایمان و تولد فرزند شما در کانادا، تأثیری در اخذ تابعیت و اقامت دائم کانادا برای شما ندارد اگرچه این به آن معنا نیست که شما نمی‌توانید در حین تحصیل در کانادا باردار شوید. بیمه تحصیلی شما در کانادا بخشی از هزینه‌های غربالگری و زایمان در کانادا را پوشش می‌دهد، همچنین شما اجازه خواهید داشت از دانشگاه مرخصی زایمان یک‌ساله دریافت کنید. در هنگام اخذ مرخصی زایمان باید به سه نکته مهم زیر توجه کنید:

  1. پس از مشخص‌شدن زمان زایمان اجازه درخواست مرخصی تحصیلی دارید: شما می‌توانید پس از مشخص‌شدن زمان زایمانتان با آگاه‌کردن مشاور تحصیلی خود، درخواست مرخصی زایمان کنید.
  2. مرخصی زایمان تنها یکبار در طول تحصیل شما قابل‌استفاده است: توجه داشته باشید که در طول دوره تحصیل تنها یک‌بار و به مدت یک سال می‌توانید مرخصی زایمان اخذ کنید.
  3. می‌توانید پیش از پایان مرخصی زایمان برای ورود به دانشگاه اقدام کنید: حتی درصورتی‌که هنوز مرخصی زایمان شما به پایان نرسیده باشد، شما می‌توانید با اعلام درخواست خود به دانشگاه، به روند تحصیل بازگردید.

زایمان در کانادا با ویزای کار

اگر یک زوج به‌واسطه ویزای کاری یک نفر، یا هر دوی آنها در کانادا حضور داشته باشند و در این حین مادر باردار شود، فرزند متولد شده در کانادا دارای تابعیت کانادایی بوده و از کلیه حقوق شهروندان کانادا برخوردار است. درصورتی‌که مادر با ویزای کاری در کانادا است، باید کارفرمای خود را مطلع کند تا کارفرما بتواند به‌موقع برای جایگزینی او اقدام کند.

زایمان در کانادا

بهترین ویزا برای زایمان در کانادا

انتخاب ویزای توریستی و زمان اقدام برای دریافت آن برای افرادی که قصد فرزندآوری در خاک کانادا را دارند بسیار مهم است. دلیل این امر محدودیت زمانی پس از بارداری برای به دنیا آوردن فرزند و زمانگیر بودن پروسه درخواست و دریافت ویزای کانادا برای شماست.

به همین دلیل بهتر است قبل از هر کاری به مقاله ویزای مولتیپل کانادا توریک مراجعه کرده و از شرایط، مدارک و مراحل دریافت آن مطلع شوید. دلیل نیاز شما به ویزای مولتیپل کانادا هزینه متوسط این نوع ویزا و امکان ورود و خروج چند باره به خاک کانادا به مدت 10 سال است. البته به دلیل 5ساله بودن اعتبار پاسپورت ایرانی، مدت زمان اعتبار ویزای شما 5 ساله است.

دلایل انتخاب ویزای مولتیپل برای زایمان در کانادا:

  1. مدت زمان اعتبار بالای آن
  2. امکان ورود و خروج در مدت زمان اعتبار ویزا
  3. هزینه اخذ متوسط
  4. دریافت ساده‌تر در برابر سایر انواع ویزا

هزینه‌های زایمان در کانادا

آشنایی با هزینه زایمان در کانادا یکی از رایج‌ترین سوالات افرادی است که قصد دارند فرزند خود را در خاک این کشور به دنیا بیاورند. به طور کلی می‌توان گفت هزینه زایمان در کانادا برای توریستان و اتباع کشورهای خارجی به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما به طور میانگین بین 5000 تا 20000 دلار کانادا تخمین زده می‌شود. هزینه زایمان برای افرادی که تابعیت کانادا را دارند رایگان می‌باشد اما برای افرادی که با ویزای توریستی برای زایمان در کانادا اقدام می‌کنند، هزینه‌های زیادی را شامل می‌شود و این هزینه به موارد زیر بستگی دارد:

  • ایالت یا استانی که قصد دارید به آن سفر کرده و زایمان خود را انجام دهید؛ (برخی از ایالت‌های کانادا هزینه‌های درمانی بیشتری را شامل می‌شوند)
  • نوع تولد کودک از جمله طبیعی یا سزارین بودن آن
  • بیمارستانی که برای زایمان و مراقبت‌های پس از آن انتخاب می‌کنید.

جدول زیر میانگین هزینه‌زایمان در کانادا را نشان می‌دهد:

خدمات درمانی در کانادا هزینه بدون بیمه

(مبالغ بر حسب دلار کانادا)

هزینه با بیمه

(مبالغ بر حسب دلار کانادا)

مراقبت‌های دوران بارداری در هر ویزیت 150-100 0
سونوگرافی 500-300 300-0
زایمان طبیعی 8000-5000 1000-0
سزارین 12000-10000 1000-0
زایمان در منزل با ماما 2500 2500-860

بهترین زمان ورود به کانادا برای زایمان

معمولاً بهترین زمان برای ورود به کانادا برای زایمان قبل از هفته ۲۸ بارداری است؛ زیرا تا پایان این مدت نیازی به ارائه مجوز پزشکی مبنی بر اجازه مادر باردار برای استفاده از هواپیما وجود نخواهد داشت. البته برخی از زوج‌ها نیز برای به‌دنیاآوردن فرزندشان در کانادا هفته‌های آخر ماه ششم بارداری را انتخاب می‌کنند و بهتر است که برنامه سفر خود را به بعد از ماه ششم موکول نکنید البته زمان مناسب برای سفر به کانادا به شرایط جسمانی مادر هم‌بستگی دارد.

توصیه می‌شود به‌منظور کاهش هزینه‌ها در هفته‌های آخر بارداری اقدام به سفر نکنید؛ چون ممکن است مادر و جنین باتوجه‌به طولانی‌بودن سفر و نزدیک‌شدن موعد زایمان دچار مشکل شوند

هفته 28 بارداری یعنی حدود 7 ماهگی بهترین زمان سفر با هواپیما برای زایمان در کانادا است. در اکثر اوقات تا پیش از این موعد، به خصوص در ماه‌ های سوم تا ششم بارداری ممنوعیت‌هایی برای سفر طولانی مدت و قرار گرفتن در ارتفاع وجود دارد و شما برای سفر مجبور به دریافت مجوز پزشکی خواهید بود همچنین سفر در هفته‌های آخر بارداری اگرچه هزینه کمتری را به همراه دارد اما می‌تواند وضعیت سلامتی مادر و فرزند را به مخاطره بیندازد. به‌طورکلی شرایط جسمانی مادر در اواخر ماه ششم بارداری برای سفر ثابت‌تر است.

زایمان در کانادا

مزایای زایمان در کانادا

کودکانی که در خاک کانادا متولد می‌شوند، از تمام مزایا و حق و حقوق شهروندی این کشور بهره‌مند می‌شومد. از جمله مزایای زایمان در کانادا می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • کودکانی که در ایالت‌های مختلف کانادا به دنیا می‌آیند، می‌توانند در طول زندگی خود و هر زمان که بخواهند بدون ویزا به این کشور سفر کرده و در آن اقامت کنند.
  • کودکان متولد شده در کانادا از مزایا و حقوق شهروندی این کشور مانند تحصیل رایگان و امکانات رفاهی و اجتماعی عالی و همچنین مزایای شغلی بهره‌مند شوند.
  • کودکی که در کانادا متولد می‌شود، دارای پاسپورت کانادایی خواهد بود. پاسپورت کانادا بسیار معتبر است و کودک شما اجازه سفر بدون اخذ ویزا به کشورهای بسیار زیادی را خواهد داشت.

البته توجه داشته باشید که با اقدام به زایمان در کانادا، والدین کودک از هیچ مزایایی مانند اقامت دائم یا حقوق شهروندی کانادایی بهره‌مند نخواهند شد. بنابراین اگر والدین کودک بخواهند همراه فرزند خود در کانادا اقامت داشته باشند، باید نسبت به دریافت انواع ویزای کانادا مانند ویزای توریستی، جاب افر و یا تحصیلی اقدام نمایند.

قصد سفر توریستی به کانادا را دارید؟ با تکمیل فرم زیر مشاوره و اعتبارسنجی رایگان دریافت خواهید کرد.


بهترین بیمارستان‌های کانادا در شهرهای ایرانی‌نشین برای زایمان

تعداد ایرانیان و کادر درمان ایرانی در شهرهای تورنتو، کلگری و ونکوور بیشتر است. به همین دلیل شما می‌توانید با خیال راحت‌تری به خدمات درمانی دسترسی داشته باشید و حضور افراد هم¬زبان می‌تواند باعث دلگرمی شما باشد. در ادامه چند بیمارستان معتبر در این سه شهر را معرفی می‌کنیم:

بیمارستان Toronto General Hospital در شهر تورنتو:
1. آدرس: استان انتاریو شهر تورنتو 200 Elizabeth St, Toronto, ON M5G 2C4
2. شماره تماس: +1 416 340 4800
3. وب‌سایت: www.uhn.ca
4. سال افتتاح: 2002
5. تعداد تخت‌ها: 417
6. ساعت کاری: شبانه‌روزی

بیمارستان North York General Hospital در شهر تورنتو:
1. آدرس: استان انتاریو شهر تورنتو 4001 Leslie St, Toronto, ON M2K 1E
2. تلفن تماس: +1 416 756 6000
3. وب‌سایت: www.nygh.on.ca
4. سال تأسیس: 1967
5. تعداد تخت‌ها: 602
6. ساعت کاری: شبانه‌روزی

بیمارستان Vancouver General Hospital (VGH) در شهر ونکوور:
1. آدرس: استان بریتیش کلمبیا شهر ونکوور، Jim Pattison Pavilion, 899 W 12th Ave, BC V5Z 1M9
2. تلفن تماس: +1 604 8754111
3. وب‌سایت: www.vch.ca
4. سال تأسیس: 1906
5. تعداد تخت‌ها: 1000
6. ساعت کاری: شبانه‌روزی

بیمارستان Rockyview General Hospital در شهر کلگری:
1. آدرس: استان آلبرتا شهر کلگری 7007 14 St SW, Calgary, AB T2V 1P9
2. تلفن تماس: +1 403-943-3000
3. وب‌سایت: www.albertahealthservices.ca
4. سال تأسیس: 1985
5. تعداد تخت‌ها: 650
6. ساعت کاری: شبانه‌روزی

سوالات متداول زایمان در کانادا

چون والدینی که برای به دنیا آوردن فرزندشان به کانادا می‌آیند، ویزای توریستی دریافت کرده‌اند، نهایتاً 6 ماه می‌توانند در کانادا بمانند.
بله! می‌توانید با استفاده از بیمه درمانی بین‌المللی بخشی یا تمام هزینه‌های زایمان خود را بپردازید.
ویزای مولتیپل کانادا می‌تواند بهترین نوع ویزا برای والدینی باشد که قصد دارند فرزند خود را در کانادا به دنیا بیاورند.
مدت‌زمان اعتبار بالای آن (6 ماه )
امکان ورود و خروج چندباره به خاک کانادا به مدت 10 سال است. البته به دلیل 5ساله بودن اعتبار پاسپورت ایرانی، مدت‌زمان اعتبار ویزای شما 5 ساله است.
هزینه اخذ متوسط (برای هر نفر حدود 100 دلار کانادایی است )
بله! درصورتی‌که قصد زایمان در کشور کانادا را دارید، باید حتماً آن را در درخواست ویزای خود اعلام کنید. درصورتی‌که شرایط بارداری و قصد خود برای وضع‌حمل در کشور کانادا را اطلاع ندهید، ممکن است افسر پرونده شما را متخلف بداند. ممکن است کانادا ویزای شما را ریجکت کند و شما را برای همیشه از کشور اخراج کند و یا حتی در هنگام ورود از طریق مرز فرودگاهی، افسر مرزی از طریق وضع ظاهری شما، از بارداری مطلع شده و مانع ورود شما به خاک کانادا شود.
درصورتی‌که شهروند کشور کانادا باشید و یا دارای ویزای توریستی یا کاری کانادا باشید، از خدمات استانی و فدرال کانادا برای زایمان برخوردار خواهید شد. امکانات خدماتی کانادا هم برای مادر باردار و هم همسر او خواهد بود. نمونه‌ای از این حمایت‌ها معافیت از پرداخت مالیات و کمک‌های مالی سالانه (4 بار در سال) یا ماهانه است.
البته این خدمات تنها در صورتی به شما تعلق می‌گرد که بتوانید ثابت کند که شهروند دائمی آن استان هستید یا حداقل 18 ماه پیش از درخواست خود در آن استان اقامت داشته‌اید. کمک‌های فدرال نیز باتوجه‌به تعداد اعضای خانواده و درامد خانوار انجام می‌شود.
البته کسانی که با ویزای توریستی و به هدف زایمان به کانادا سفر کرده‌اند، مشمول حمایت‌های درمانی نشده و باید کلیه هزینه‌های غربالگری و زایمان را خودشان بپردازند.
در کانادا به مادران در حین و پس از زایمان و به پدران پس از زایمان مرخصی تعلق می‌گیرد. مرخصی پس از زایمان پدران به مدت 5 هفته و بدون دریافت حقوق است.
مادران به خواست خود می‌توانند مرخصی ۱۲ماهه یا ۱۸ماهه داشته باشند. در مرخصی ۱۲ماهه مادر 55 درصد از هزینه دریافتی ماهانه و در مرخصی ۱۸ماهه 33 درصد از آن را دریافت می‌کند.
خیر! اگرچه کودکی که در کانادا به دنیا آمده دارای تابعیت و پاسپورت کانادا است و می‌تواند به‌عنوان اسپانسرشیپ والدین خود عمل کرده و به‌این‌ترتیب والدین به‌واسطه پاسپورت فرزند خود، می‌توانند ویزای اقامت موقت کانادا را دریافت کنند؛ اما پاسپورت کانادایی کودک، تأثیری در گرفتن اقامت دائم والدین او ندارد.
بر اساس قوانین مهاجرت کنونی کانادا، زمانی که کودک به 18 سالگی برسد می‌تواند برای گرفتن اقامت دائم والدین خود از طریق اسپانسرشیپ والدین اقدام کند. ‌
1 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *