خانه
بلاگ
حساب کاربری
قصد سفر داری؟ بی دردسر ویزا بگیر

فهرست مطالب

سوپر ویزای کانادا (شرایط اخذ، مدارک و مراحل)

سوپرویزای کانادا
تاریخ انتشار: 1402/9/14

سوپر ویزای کانادا برای افرادی که فرزندان یا نوه‌های آنها در کانادا زندگی می­کنند مناسب است و فرصتی را ایجاد می­‌کند که این افراد بتوانند به دیدن اقوام خود در کانادا بروند. برای دریافت این نوع ویزا باید مدارک و شرایط مختلفی را فراهم کنید که در ادامه این مقاله از آژانس گردشگری توریک در مورد آنها صحبت خواهیم کرد و فرایند دریافت سوپر ویزای کانادا به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

قوانین جدید سوپر ویزای کانادا

در سال ۲۰۲۲ قوانین مربوط به سوپر ویزای کانادا دچار تغییرات زیادی شدند که برخی از این تغییرات عبارت‌اند از:

  • مدت اعتبار این نوع ویزا به ۵ سال افزایش پیدا کرد.
  • درگذشته افراد دارای این ویزا با هر بار ورود به کانادا تنها تا ۲ سال می‌توانستند در این کشور بمانند که این موضوع تغییر کرده است و این افراد می­توانند اعتبار ویزای خود را به مدت بیشتر از ۲ سال هم تمدید کنند.
  • در گذاشته افراد دارای این نوع ویزا تنها می‌توانستند تحت پوشش شرکت‌های بیمه کانادایی قرار بگیرند؛ اما این موضوع تغییر کرده است و این افراد می­توانند تحت پوشش شرکت‌های بین‌المللی بیمه هم قرار بگیرند. البته این شرکت‌ها باید توسط اداره مهاجرت کانادا تأیید شوند.
  • زمان پردازش درخواست دریافت سوپر ویزای کانادا هم کاهش پیدا کرده است و اداره مهاجرت ملزم است در کمتر از ۶ ماه این درخواست‌ها را بررسی کند.

مدارک موردنیاز برای دریافت سوپر ویزای کانادا

برای دریافت سوپر ویزای کانادا باید مدارک خودتان و فرد دعوت‌کننده را برای اداره مهاجرت ارسال کنید‌ که این مدارک عبارت‌اند از:

مدارک فرد متقاضی

  • مدارک شناسایی شامل پاسپورت، ترجمه شناسنامه و ترجمه سند ازدواج
  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی
  • دعوت‌نامه دریافتی از طرف فرزند یا نوه
  • یک قطعه عکس در ابعاد ۵/۳ در ۵/۴
  • ترجمه مدارک مربوط به اشتغال مثل قراردادهای کاری، بیمه‌نامه‌ها، فیش‌های حقوقی چند ماه اخیر و…
  • ترجمه جواز کسب در صورتی داشتن شغل آزاد
  • ترجمه مدارکی مثل اساسنامه شرکت، رسیدهای پرداخت مالیات و سایر مدارک مربوط در صورت داشتن یک شرکت ثبت شده
  • ترجمه حکم بازنشستگی در صورت بازنشسته شدن
  • رسید پرداخت حق بیمه پزشکی برای حداقل یک سال
  • مدارک مربوط به آزمایش‌های پزشکی درخواستی اداره مهاجرت
  • ترجمه گواهی عدم سوءپیشینه
  • ترجمه مدارک مربوط به املاک و دارایی‌هایی مثل سند خانه، زمین، مغازه و…
  • مدارک اثبات‌کننده تمکن مالی مثل گردش حساب و…

مدارک فرد دعوت‌کننده

  • مدارک نشان‌دهنده داشتن اقامت دائم یا شهروندی کانادا
  • مدارک اثبات‌کننده اینکه درآمد فرد از حداقل درآمد مشخص شده در جدول LICO بیشتر است.
  • سوابق بیمه
  • مدارک مربوط به اشتغال و نشان‌دهنده مواردی مثل تاریخ استخدام و میزان درآمد
  • فیش‌های حقوقی
  • نامه‌های بانکی یا Bank Statements
  • مدارک مربوط به دارایی‌ها مثل سند ملک و…
  • مدارکی که نشان‌دهنده رابطه خانوادگی فرد دعوت‌کننده با فرد متقاضی هستند.

سوپرویزای کانادا

دلایل ردشدن درخواست دریافت سوپر ویزای کانادا

برخی از دلایلی که می­توانند باعث ریچکت ویزای کانادا شود عبارت‌اند از:

نداشتن تمکن مالی کانادا

فرد دعوت‌کننده باید به تمکن مالی ویزای کانادا را داشته باشد که بتواند نیازهای ضروری فرد متقاضی را در کشور کانادا فراهم کند و درصورتی‌که نتواند این موضوع را به اداره مهاجرت اثبات کند درخواست دریافت سوپر ویزا رد خواهد شد. برای اثبات این موضوع مدارکی مثل گردش حساب و فیش حقوقی باید در اختیار اداره مهاجرت قرار بگیرند.

تمکن مالی فرد متقاضی باید در حدی باشد که او بتواند در تمام مدتی که قصد ماندن در کانادا را دارد نیازهای مالی خود را تأمین کند. برای مثال اگر قصد داشته باشید به مدت ۶ ماه در این کشور بمانید؛ اما تمکن مالی کافی برای گذراندن ۴ ماه در کانادا را داشته باشید درخواست شما با مخالفت روبرو خواهد شد.

حداقل درآمد فرد دعوت‌کننده برای دریافت سوپر ویزای کانادا

یکی از مهم‌ترین شرایط برای دریافت سوپر ویزای کانادا اثبات تمکن مالی دعوت کننده است. حداقل درآمد فرد دعوت‌کننده در این شرایط باید ۲۵۳۸۸ دلار باشد. درصورتی‌که فرد دعوت‌کننده متأهل باشد این عدد به ۳۱۵۵۴ دلار می‌رسد و اگر دارای یک فرزند باشد باید حداقل ۴۷۰۸۴ دلار درآمد داشته باشد. درصورتی‌که فرد دعوت‌کننده از بیشتر از یک فرزند داشته باشد، به‌ازای هر فرزند باید ۶۸۲۷ دلار به حداقل درآمد او اضافه شود.

ناقص یا ناصحیح بودن مدارک

درصورتی‌که مدارک شما برای درخواست دریافت این نوع ویزا کامل نباشد طبیعتاً درخواست شما رد خواهد شد. علاوه بر کامل‌بودن مدارک ارائه شده، هیچ‌گونه تناقضی هم نباید در این مدارک وجود داشته باشد. برای اینکه بتوانید مدارک خود را به شکل کامل و صحیح برای اداره مهاجرت ارسال کنید توصیه می‌شود که با یک شرکت مهاجرتی مشورت کنید.

مشخص نبودن هدف سفر

اداره مهاجرت باید قصد شما از سفر به کانادا را به شکل دقیق بداند. حتی اگر دلیل خود را به این اداره اعلام کنید؛ اما دلیل شما به‌اندازه کافی قانع‌کننده نباشد درخواست شما با مخالفت روبرو خواهد شد.

اختلال در سلامتی جسمانی

سلامتی فیزیکی فرد متقاضی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای بررسی شده توسط اداره مهاجرت است. درصورتی‌که سلامت فیزیکی شما به طور کامل تأیید نشود اداره مهاجرت هم به‌احتمال زیاد با درخواست شما موافقت نخواهد کرد.

عدم وجود وابستگی کافی به کشور مبدأ

برای اینکه بتوانید سوپر ویزای کانادا را دریافت کنید باید اداره مهاجرت را متقاعد کنید که بعد از اتمام اعتبار ویزای خود به کشورتان باز­­می‌گردید. برای این کار باید ثابت کنید که وابستگی‌های کافی را به کشور خود دارید و بیشتر از اعتبار سوپر ویزا در کانادا نمی­مانید. درصورتی‌که اداره مهاجرت از بازگشت شما به کشورتان اطمینان حاصل نکند با درخواست شما موافقت نخواهد کرد.

بیشترین متقاضیان دریافت سوپر ویزای کانادا از چه کشورهایی هستند؟

بیشترین متقاضیان دریافت سوپر ویزای کانادا از هند و چین هستند. ترتیب این کشورها به ترتیب زیر است:

1- هند

2- چین

3- فیلیپین

4- پاکستان

5-ایالات متحده آمریکا

6- بریتانیا

7- ایران

8- کره جنوبی

9- بنگلادش

10- ایتالیا

مراحل ثبت درخواست برای دریافت سوپر ویزای کانادا

برای دریافت سوپر ویزای کانادا می‌توانید درخواست خود را به شکل آنلاین یا حضوری ثبت کنید. درصورتی‌که نمی‌توانید درخواست خود را با مراجعه به سفارت کانادا در کشورهای همسایه ایران و به شکل حضوری ثبت کنید باید از روش آنلاین استفاده کنید. برای ثبت درخواست به روش آنلاین باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در مرحله اول باید در پورتال IRCC ثبت‌نام کنید. برای ثبت‌نام در این پورتال باید ایمیل شما تأیید شود که با ثبت آن و دریافت کد ارسال شده می­توانید آن را تأیید کنید.
  2. در مرحله دوم باید تمام مدارک خود را که از قبل جمع‌آوری کرده‌اید اسکن کرده و در پورتال IRCC آپلود کنید.
  3. در مرحله آخر هم لازم است که هزینه‌های لازم برای ثبت درخواست خود را پرداخت کنید. برای این کار می­توانید از انواع کارت‌های اعتباری مثل MasterCard®، Visa® و… استفاده کنید.

احتمالات مختلف بعد از ثبت درخواست دریافت سوپر ویزای کانادا

بعد از ارسال درخواست برای دریافت سوپر ویزای کانادا احتمالات مختلفی به وجود می‌آیند که این احتمالاً عبارت‌اند از:

  • رد درخواست
    درصورتی‌که مدارک ارسالی توسط شما به هر دلیلی از نظر اداره مهاجرت کامل نباشند درخواست شما با مخالفت روبرو خواهد شد و فرایند دریافت این ویزا به طور کامل لغو می‌شود.
  • قبولی درخواست
    درصورتی‌که مدارک ارسال شده توسط شما از نظر اداره مهاجرت مشکلی نداشته باشند، درخواست شما با موافقت روبرو خواهد شد و مهر دریافت این ویزا در پاسپورت شما زده می‌شود. در این شرایط فرد می‌تواند بدون هیچ مشکلی به کانادا سفر کند‌.
  • بررسی‌های بیشتر
    درصورتی‌که اداره مهاجرت در مورد مدارک ارسالی توسط شما هرگونه شک و شبهه داشته باشد ممکن است از شما بخواهد که برخی مدارک جدید را برای بررسی‌های بیشتر ارسال کنید یا اینکه اقدامات مختلفی را انجام دهید.
    برخی از این اقدامات عبارت‌اند از:
  • شرکت در مصاحبه و پاسخ به سؤالات افسر ویزا
  • ارسال اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر
  • شرکت دوباره در تست‌های پزشکی
  • ارائه گواهی عدم سوءپیشینه

نکته: زمانی که مدارک خود را برای اداره مهاجرت ارسال می­کنید مدارک شما چه در صورت قبولی درخواست و چه در صورت ردشدن درخواستتان به شما بازگردانده خواهد شد. البته درصورتی‌که اداره مهاجرت به جعلی بودن مدارک ارائه شده شک کند مدارک را ضبط خواهد کرد.

الزامات بیمه برای دریافت سوپر ویزای کانادا

فرد متقاضی برای دریافت سوپر ویزای کانادا باید بیمه پزشکی مورد تأیید کشور کانادا را داشته باشد. در واقع مدارک مربوط به‌قرار داشتن تحت پوشش بیمه پزشکی از مهم‌ترین مدارکی هستند که باید برای اداره مهاجرت ارسال کنید. بیمه فرد متقاضی باید دارای شرایط مختلفی باشد که این شرایط عبارت‌اند از:

  • بیمه حداقل یک سال اعتبار داشته باشد.
  • مواردی مثل مراقبت‌های بهداشتی، بستری‌شدن و بازگشت به کشور تحت پوشش این بیمه قرار داشته باشند.
  • بیمه حداقل ۱۰۰ هزار دلار هزینه را تحت پوشش قرار دهد.
  • بیمه برای هر بار ورود متقاضی به کانادا اعتبار داشته باشد.
  • بیمه توسط افسر ویزای مربوطه تحت بررسی کامل قرار بگیرد.

سوپرویزای کانادا

ثبت بیومتریک برای دریافت سوپر ویزای کانادا

منظور از بیومتریک انگشت‌نگاری‌ها و عکس‌برداری‌های دیجیتالی است که در فرایند دریافت سوپر ویزای کانادا انجام می­شود. افرادی که در بازه سنی ۱۴ تا ۷۹ سال قرار دارند، بعد از اعلام توسط اداره مهاجرت تنها ۳۰ روز فرصت دارند که اطلاعات بیومتریک خود را ثبت کنند. این فرایند در داخل ایران انجام ‌نمی‌شود و برای انجام آن حتماً باید به یکی از مراکز VAC در خارج از کشور مراجعه شود.

بعد از دریافت سوپر ویزای کانادا و مراجعه به فرودگاه باید چه اقداماتی را انجام داد؟

بعد از دریافت سوپر ویزای کانادای خود و زمانی که می­خواهید به فرودگاه مراجعه کنید باید اقدامات مختلفی را انجام دهید که این اقدامات عبارت‌اند از:

قدم اول: باید اپلیکیشن ArriveCAN را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید. حتماً آخرین ورژن این اپلیکیشن را تهیه کرده و اطلاعات خود را بر روی آن ثبت کنید.

قدم دوم: باید تمامی مدارک شناسایی اصلی خود را به همراه ببرید. ارائه پاسپورت و سوپر ویزا به‌تنهایی کافی نخواهد بود. علاوه بر مدارک اصلی ممکن است از شما خواسته شود که مدارک دیگری را هم ارائه دهید؛ بنابراین توصیه می‌شود همه مدارک اصلی و فرعی خود مثل بیمه‌نامه‌ها و… را در چمدان قرار دهید و هیچ‌کدام را جا نگذارید.

قدم سوم: به‌محض ورود به یکی از ۱۰ فرودگاه اصلی کانادا اثر انگشت حتماً بررسی خواهد شد تا صحت اطلاعات ارائه شده توسط شما مشخص شود. درصورتی‌که به فرودگاه‌های کوچک‌تر در کانادا وارد شوید هم اثر انگشت شما با اثر انگشتی که به سفارت کانادا ارائه داده‌اید تطابق داده خواهد شد.

احتمال موافقت با درخواست دریافت سوپر ویزای کانادا

طبق آمار سال ۲۰۲۱ میزان موافقت با درخواست‌های دریافت سوپر ویزای کانادا ۸۳ درصد بوده است که این عدد نسبت به سال گذشته تغییر خاصی نداشته است. البته این رقم نشان‌دهنده نرخ موافقت با درخواست‌های ثبت شده در سراسر دنیا است و مواردی مثل سن، سطح سلامتی، وضعیت مالی و حتی ملیت شما می‌توانند بر این موضوع تأثیرگذار باشند. برای مثال نرخ موافقت با درخواست‌های ثبت شده در سال ۲۰۲۱ توسط متقاضیان چینی ۸۵ درصد بوده است که همین عدد برای متقاضیان هندی ۷۹ درصد است.

مزایای دریافت سوپر ویزای کانادا

برخی از مزایای دریافت سوپر ویزای کانادا عبارت‌اند از:

مزیت 1: با این ویزا می‌توان به مدت ۵ سال هم در کانادا ماند. البته اینکه تا چه مدت بتوانید با سوپر ویزا در کانادا بمانید به مدت اعتبار پاسپورت شما بستگی دارد. برای مثال پاسپورت‌های ایرانی تنها ۵ سال اعتبار دارند؛ اما پاسپورت کشوری مثل ترکیه ۱۰ سال اعتبار دارد.

مزیت 2: با این ویزا می‌توان دفعات متعددی را وارد کانادا شد و در هر بار هم تا ۲ سال در این کشور ساکن شد.

مزیت 3: برای دریافت این نوع ویزا نیاز به گرفتن بلیت برگشت از کانادا نیست. البته ممکن است لازم باشد که ثابت کنید توانایی خرید بلیت بازگشت را دارید.

مزیت 4: فرد بعد از دریافت سوپر ویزای ۵ سالانه کانادا می‌تواند برای اخذ سوپر ویزای ۱۰ساله هم اقدام کند.

انجام معاینه پزشکی برای دریافت سوپر ویزای کانادا

برای دریافت سوپر ویزای کانادا حتماً باید تحت معاینه پزشک معتمد معرفی شده توسط سفارت کانادا قرار بگیرید. برای انجام معاینه باید مدارک مختلفی را فراهم کنید.

برخی از این مدارک عبارت‌اند از:

۲ قطعه عکس

کپی و اصل پاسپورت

فرم‌های ارائه شده توسط سفارت که باید توسط پزشک مهر و امضا شوند.

برخی از اقدامات انجام شده توسط پزشک معتمد عبارت‌اند از:

  • بررسی سوابق خانوادگی، بیماری‌ها، جراحی‌ها و داروهای مصرفی
  • معاینه کامل فیزیکی در صورت داشتن سابقه جراحی
  • معاینه چشم، گوش و گلو
  • بررسی قد، وزن، فشارخون و قند خون
  • انجام آزمایش خون و ادرار
  • عکس‌برداری از قفسه سینه

 

نموه دعوت‌نامه سوپر ویزای کانادا

[نام و نام خانوادگی شما]

[نشانی شما]

[شهر، استان/ایالت، کد پستی]

[شماره‌تلفن شما]

[آدرس ایمیل شما]

[تاریخ]

مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)

مرکز رسیدگی به پرونده

توجه: واحد پردازش سوپر ویزا

RE: دعوت‌نامه برای درخواست سوپر ویزا برای [نام متقاضی]

خانم / آقای عزیز،

من می‌نویسم تا از [رابطه با متقاضی] [نام متقاضی] دعوت کنم تا برای مدت طولانی در کانادا با من ملاقات کند. [نام متقاضی] [تاریخ تولد متقاضی] است و در حال حاضر در [آدرس متقاضی] در [کشور متقاضی] ساکن است.

من یک شهروند / مقیم دائم کانادا هستم و [تعداد] سال است که در کانادا زندگی می­کنم. من در حال حاضر به‌عنوان [شغل شما] در [شرکت شما] مشغول به کار هستم و درآمد سالانه‌ای معادل [درآمد سالانه شما] دارم. من از نظر مالی توانایی حمایت از [نام متقاضی] را در طول اقامت آنها در کانادا دارم و در صورت نیاز به آنها مسکن، غذا و مراقبت‌های پزشکی ارائه خواهم کرد.

[نام متقاضی] یک [شغل متقاضی] است و [تعداد] سال در [شرکت متقاضی] کارکرده است. آنها فردی مسئولیت‌پذیر و دلسوز هستند که پیوندهای محکمی با کشور خود دارند. آنها سابقه کیفری ندارند و در سلامت کامل به سر می­برند.

من یک کپی از شناسنامه/کارت اقامت دائم، آخرین اخطار ارزیابی و نامه‌ای از کارفرمایم مبنی بر تأیید اشتغال و درآمدم را پیوست کرده‌ام. من همچنین یک کپی از شناسنامه، گذرنامه و بیمه‌نامه پزشکی [نام متقاضی] را پیوست کرده‌ام.

خوشحال می­شوم به هر سؤالی که در مورد درخواست من دارید پاسخ دهم.

از وقت و توجه شما ممنونیم.

خالصانه،

[امضای شما]

[نام چاپی شما]

انواع ویزای مناسب برای والدین افراد در حال تحصیل در کانادا

درصورتی‌که فرزند یا نوه شما در کانادا دانشجو است میخواهید به دیدار او بروید، می­توانید انواع ویزای کانادا را برای این کار دریافت کنید. برخی از انواع این ویزا عبارت‌اند از:

  • سوپر ویزا
    افرادی که نوه یا فرزندی دارند که در کانادا در حال تحصیل است هم می‌توانند با دریافت سوپر ویزای این کشور به او سر بزنند. این ویزا تا حداکثر ۱۰ سال اعتبار دارد و می‌تواند فرصت مناسبی برای سفر به کانادا را ایجاد کند.
  • ویزای همراه دانش‌آموزی
    این نوع ویزا برای افرادی مناسب است که نوه یا فرزند آنها بین ۵ تا ۱۸ سال سن دارد و در کانادا دانش‌آموز است. ازآنجایی‌که مهاجرت ممکن است برای دانش‌آموزان که سن کمی دارند تجربه‌ای ناخوشایند باشد به والدین یا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های آنها این فرصت داده می‌شود تا آنها را همراهی کنند. تا زمانی که فرد دانش‌آموز در حال تحصیل است مدت اعتبار ویزای همراه دانش‌آموزی کانادا هم تمدید می‌شود.
  • ویزای همراه دانشجویی
    درصورتی‌که فرزند یا نوه شما بیشتر از ۱۸ سال سن دارد و در کانادا دانشجو است می‌توانید ویزای همراه دانشجویی کانادا را دریافت کنید. در واقع والدین یا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های فرد دانشجو می‌توانند این ویزا را برای سرزدن به فرزند یا نوه خود دریافت کنند و تا زمانی که فرد دانشجو به تحصیل خود ادامه می‌دهد اعتبار ویزای خود را تمدید کنند.
  • ویزای توریستی
    درصورتی‌که فرزند یا نوه شما در کانادا تحصیل می­کند، می­توانید اقدام به دریافت ویزای توریستی هم بکنید. این نوع ویزا دارای اعتبار ۶ماهه است و می‌توانید از آن برای سرزدن به نوه یا فرزند خود استفاده کنید.
  • ویزای کاری
    این ویزا بیشتر مناسب همسر یا فرزندان افرادی است که در کانادا در حال تحصیل هستند. بااین‌وجود درصورتی‌که فرزند یا نوه شما هم در این کشور تحصیل می­کند می­توانید برای دریافت این نوع ویزا اقدام کنید.

تفاوت سوپر ویزای کانادا با ویزای توریستی کانادا چیست؟

سوپر ویزای و ویزای توریستی کانادا دارای تفاوت‌های زیادی با یکدیگر هستند که برخی از این تفاوت‌ها عبارت‌اند از:

ویژگی‌های سوپر ویزای کانادا

تنها افرادی که یکی از نوه‌ها یا فرزندان آنها در کانادا زندگی می­کنند، می‌توانند سوپر ویزای این کشور را دریافت کنند.

سوپر ویزای کانادا دارای اعتبار ۱۰ساله است. در واقع فردی که آن را دریافت می­کند می‌تواند طی ۱۰ سال هر چند باری که می­خواهد وارد کانادا شود و در هر بار تا حداکثر ۲ سال در این کشور ساکن شود.

فرد متقاضی برای دریافت سوپر ویزای کانادا باید شرایط مالی خاصی داشته باشد. برای مثال باید حداقل یک سال بیمه پزشکی داشته باشد و اثبات کند که تمکن مالی کافی برای تأمین نیازهای ضروری خود را در مدت اعتبار ویزا دارد.

ویژگی‌های ویزای توریستی کانادا

هر فردی که قصد بازدید از کشور کانادا را به دلایلی مثل گردشگری، تجارت و… دارد می‌تواند ویزای توریستی کانادا را دریافت کند و در این موضوع محدودیت خاصی وجود ندارد.

ویزای توریستی کانادا معمولاً دارای ۶ ماه اعتبار است؛ اما در برخی موارد می‌تواند اعتبار ۱۰ساله هم داشته باشد. بااین‌وجود با دریافت این نوع ویزا با هر بار ورود به کانادا نهایتاً می‌توان تا ۶ ماه در این کشور ساکن شد.

افرادی که قصد دریافت ویزای توریستی کانادا را دارند تنها لازم است اثبات کنند تمکن مالی لازم برای زندگی در کانادا به مدت اعتبار ویزای خود را دارند و نیاز نیست شرایط مالی قابل‌توجه دیگری داشته باشند.

تفاوت سوپر ویزای کانادا با ویزای PGP  چیست؟

سوپر ویزای کانادا با ویزای اسپانسری والدین یا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها که با نام GPG هم شناخته می‌شود تفاوت دارد. برخی از تفاوت‌های این دو نوع ویزا عبارت‌اند از:

ویژگی‌های سوپر ویزای کانادا

با این نوع ویزا می‌توان چندین بار وارد کانادا شد.

این نوع ویزا دارای حداکثر ۱۰ سال اعتبار است که با هر بار ورود تا ۲ سال می‌توانید در کانادا ساکن شوید.

برای دریافت این نوع ویزا باید تحت پوشش بیمه درمانی خصوصی باشید.

ویژگی‌های ویزای PGP

با دریافت این نوع ویزا اقامت دائم کانادا را دریافت خواهید کرد.

روند دریافت این نوع ویزا به‌صورت قرعه‌کشی است.

برای دریافت این نوع ویزا باید تحت پوشش سلامت عمومی باشید.

سوالات متداول سوپر ویزای کانادا

خیر، امکان تبدیل سوپر ویزای کانادا به اقامت دائم این کشور وجود ندارد و برای دریافت اقامت دائم این کشور باید به طور اختصاصی برای آن اقدام کنید.
خیر، افراد دارای سوپر ویزای کانادا نمی­توانند در این کشور مشغول به کار شوند و درصورتی‌که قصد استخدام در این کشور را دارند باید برای دریافت ویزای کاری اقدام کنند.
خیر، ازآنجایی‌که خود فرد متقاضی برای دریافت سوپر ویزای کانادا باید از طرف فرزند یا نوه خود دعوت‌نامه داشته باشد نمی‌تواند فرد دیگری را به همراه خود به کانادا ببرد و تنها خودش می‌تواند از این نوع ویزا استفاده کند.
بله دریافت سوپر ویزای کانادا بدون دعوت‌نامه امکان‌پذیر است. درحالی‌که دعوت‌نامه یک سند پشتیبانی قوی است، اما برای درخواست اجباری نیست.
0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *