خانه
بلاگ
حساب کاربری

قبل از سفر به اسپانیا این فیلم‌ها رو ببین!

قبل از سفر به اسپانیا این فیلم‌ها رو ببین! - توریک
تاریخ انتشار: 1401/11/10

بسیاری از افراد تنها برای سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت، به تماشای فیلم می‌پردازند. در حالی که نمی‌دانند که تماشای فیلم یکی از راه‌های آشنایی با فرهنگ و تاریخ کشور‌های مختلف است. شما با تماشای بهترین فیلم‌های اسپانیایی که جنبه‌های فرهنگی این کشور را به تصویر می‌کشند، می‌توانید با مواردی مثل فرهنگ، سنت‌ها، تاریخ و جاذبه‌های دیدنی آن آشنا شوید. در این مقاله جذاب از آژانس توریک، قصد داریم چند مورد از بهترین فیلم‌های اسپانیایی را معرفی کنیم که اکثر آن‌ها بیانگر جنبه‌های گوناگونی از فرهنگ و تمدن این کشور هستند.

 

 

فیلم دیدن، راهی ساده برای آشنایی با فرهنگ اسپانیا

فیلم دیدن، راهی ساده برای آشنایی با فرهنگ اسپانیا

 

با گرفتن وقت سفارت اسپانیا و دریافت ویزای این کشور مدرن اروپایی، باید آماده سفر و اقامت در این کشور شوید. برای سفر به هر کشوری، باید اطلاعات کافی درباره فرهنگ، قوانین و شرایط زندگی در آن را به دست بیاورید. تماشای فیلم، یک راه آسان و کم هزینه است که بخشی از اطلاعات مورد نیاز درباره هر کشوری را به شما می‌دهد. تماشای بهترین فیلم‌های اسپانیا، که در این مقاله به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت، شما را با خود به این کشور می‌برد تا به شرایط آنجا و شیوه زندگی مردم پی ببرید.

همچنین اگر این فیلم‌ها را همراه با زیرنویس فارسی ببینید، می‌توانید تا حدی صحبت کردن به زبان اسپانیایی را نیز یاد بگیرید. در این صورت به راحتی با مردم این کشور ارتباط برقرار کرده و می‌توانید کار‌هایی مثل رزرو هتل، گرفتن تاکسی، خرید، سفارش غذا و… را انجام دهید. پس یادتان باشد که هیچ وقت تماشای فیلم را دست کم نگیرید.

 

9 تا از معروف ترین فیلم های اسپانیایی

همانطور که می‌دانید، فیلم‌های زیادی توسط کارگردان اسپانیایی ساخته شده است که هر یک از آن‌ها موضوعی خاص را مورد توجه قرار داده است. در این بخش از مقاله ۹ مورد از بهترین فیلم‌های اسپانیایی را به همراه اطلاعاتی درباره آن‌ها بیان خواهیم کرد. البته شما می‌توانید علاوه بر فیلم‌هایی که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید، می‌توانید بی‌نهایت فیلم و سریال  اسپانیایی در فضای اینترنت پیدا کنید که کار شما را راه می‌اندازند.

 

۱. فیلم یتیم خانه The Orphanage

فیلم یتیم خانه the Orphanage

The Orphanage

 

فیلم یتیم خانه از جمله بهترین فیلم‌های اسپانیایی است که در ابتدا به شما معرفی می‌کنیم. این فیلم داستان یک زن میانسال است که خانواده‌اش را با خود به خانه‌ای می‌برد که در زمان کودکی، در آن زندگی می‌کرده است.

جالب است که این خانه قبلا مرکزی برای مراقبت از کودکان معلول بوده و اکنون فضایی فوق‌العاده عجیب دارد. بعد از نقل مکان این زن و خانواده او به این خانه ترسناک، پسرش دچار توهماتی شده و یکی فرد خیالی را در تصورات خود می‌بیند.  هر چقدر که از این فیلم می‌گذرد، حس ترس و تعجب بیشتری به مخاطب القا می‌شود. هماهنگی بازیگران، کارگردان، گروه موسیقی و فیلمسازی در این فیلم به چشم می‌خورد.

 

 

 

۲. فیلم حتی در باران Even the rain

فیلم حتی در باران Even the rain

Even the rain

 

حتی در باران یکی دیگر از بهترین فیلم‌های اسپانیایی است که داستان سفرهای کریستف کلمب را روایت می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که این فیلم اطلاعات ارزشمندی درباره تاریخ کشور اسپانیا در اختیار شما خواهد گذاشت. البته این فیلم در بولیوی ضبط شده و  بیشتر روی موضوع کم آبی در این کشور تمرکز دارد. جالب است بدانید که ضبط  فیلم حتی در باران، در ابتدا به خاطر به خاطر اعتراض افراد محلی در بولیوی، لغو شد. چرا که آن‌ها با مصرف منابع آبی بولیوی برای ساخت این فیلم مخالف بودند.

این فیلم نیز با موضوع کم آبی این کشور شروع شده و اتفاقاتی که در ادامه رخ می‌دهد را به تصویر می‌کشد. به هر حال فیلم حتی در باران، با داستانی بسیار جذاب ساخته شد که شما را تا دقیقه آخر به صفحه تلویزیون خیره نگه می‌دارد. شاید دلیل جذابیت این فیلم، به تصویر کشیدن یک واقعه تاریخی ناگوار به شکلی مخاطب پسند باشد که مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است.

 

۳. فیلم تحصیلات بد Bad education

فیلم تحصیلات بد Bad education

Bad education

 

اگر فیلم تحصیلات بد را در دسته بهترین فیلم‌های اسپانیایی قرار دهیم اغراق نکرده‌ایم این فیلم داستان غافل‌گیر کننده‌ای دارد و در بخش‌های مختلف آن، دهان‌تان از تعجب باز می‌ماند.

فیلم تحصیلات بد روایت‌گر یک فیلمساز اسپانیایی است که در دهه ۸۰ زندگی می‌کرد. این فیلمساز بعد از ۱۶ سال،  به صورت اتفاقی با دوست دوران کودکی خود یعنی ایگناسو مواجه می‌شود. در حین تماشای فیلم متوجه می‌شوید که ایگناسو و این فیلمساز، همجنس‌گرا بوده و در دوران کودکی در مدرسه، با هم رابطه جنسی برقرار کرده‌اند. مدتی بعد متوجه می‌شوید که ایگناسو چند سال قبل، از دنیا رفته و فردی که پیش فیلمساز برگشته اصلا ایگناسو نیست؛ و ادامه ماجرا….

همین غافل‌گیری‌های به جا و به موقع باعث جذابیت بسیار بالای فیلم تحصیلات بد شده است. این فیلم در دوره‌ای، بسیار پرفروش بوده و در جهان سرو صدای زیادی به پا کرد.

 

۴. فیلم معصومان مقدس

فیلم معصومان مقدس

Holy Innocents

 

یکی دیگر از بهترین فیلم‌های اسپانیایی، مهمان نامرئی است که داستان غم انگیزی از شرایط نامناسب در جزیره ایبری را رواست می‌کنید. در این فیلم یک خانواده فقیری را می‌بینید که برای یک خانواده ثروتمند کار کرده و زندگی را به سختی می‌گذرانند. به طوری که از بیشتر نیاز‌های طبیعی برای زندگی نیز محروم هستند.

در واقع ماریو کامو، کارگردان فیلم معصومان مقدس، سعی کرده که از تضاد بین خانواده‌های ثروتمند و فقیر استفاده کرده و تبعیض شدیدی که در جزیره ایبری در ۵۰ سال پیش حکمفرما بود را به تصویر بکشد.  البته در انجام این کار موفق شده و توانسته به همراه تیم بازیگری و دیگر عوامل فیلم، یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ را روی پرده سینماهای اسپانیا ببرد.

 

۵. فیلم دخمه هزارتوی پن pan’s labyrinth

فیلم دخمه هزارتوی پن pan's labyrinth

pan’s labyrinth

 

فیلم دخمه هزارتوی پن، یکی از بهترین فیلم‌های اسپانیایی است که در گروه فیلم‌های تاریخی و تخیلی قرار می‌گیرید. این فیلم روایت‌گر داستان زندگی یک دختر نوجوان به نام پن است که همراه با مادرش به خانه ناپدری خود نقل مکان می‌کنند. ناپدری او که در حقیقت، یک کاپیتان نه چندان خوش نام در ارتش اسپانیا است، در یک دخمه پر پیچ و خم زندگی می‌کند. دختر خوانده او یعنی پن بعد مدتی در این دخمه هزارتو، با موجودات بیکانه‌ای مولجه می‌شود که به او یک خبر گیج کننده و عجیب می‌دهند.

خبر این است که پن، یک شاهزاده است. به گفته این موجودات بی‌گانه، برای اینکه پن بتواند این حقیقت را ثابت کند، باید ۳ کار را انجام دهد. در ادامه داستان اتفاقات عجیبی می‌افتد که ذهن شما را تا مدت‌ها به خود درگیر می‌کنند.

 

۶. فیلم مادران موازی parallel mothers

فیلم مادران موازی parallel mothers

Parallel mothers

 

فیلم مادران موازی یکی دیگر از بهترین فیلم‌های اسپانیایی محسوب می‌شود که به داستان فرزند آوری در کشور اسپانیا می‌پردازد. اگر شما قصد شرکت در هر یک از تور های اروپایی مثل تور لهستان اسپانیا را دارید، این فیلم یکی از گزینه‌های بسیار خوبی است که باید حتما ببینید. در این فیلم دو مادر وجود دارند که هر دو برای زایمان به بیمارستان منتقل شده‌اند. یکی از آن‌ها زنی با تجربه است که به نظر می‌رسد از زایمان خود راضی است.

اما در طرف دیگر زن جوانی را می‌بینید که اولین زایمان خود را تجربه می‌کند. به همین دلیل نشانه‌هایی از ترس و اضطراب در چهره او به وضوح دیده می‌شود. تخت این دو در نزدیکی هم قرار دارد و به همین دلیل صمیمیت و همدردی عجیبی بین آن‌ها به وجود می‌آید. همین صمیمیت و ارتباط این دو زن ادامه داستان فیلم را به پیش می‌برد. پدرو آلمودوار گاردان فیلم مادران موازی است که با ایجاد تضاد در ذهن مخاطب، باعث جذب افراد زیادی به این فیلم شده است.

 

۷. فیلم خواب عمیق sleep tight

فیلم خواب عمیق sleep tight

Sleep tight

 

فیلم خواب عمیق، یکی دیگر از بهترین فیلم‌های اسپانیایی به شمار می‌رود که به کارگردانی ژاومه بلاگورو در سال ۲۰۱۱ ساخته شده است. این داستان نیز می‌تواند فکر شما را به خود درگیر کند. در این فیلم مردی به نام سزار نقش اصلی فیلم است. سزار در یک ساختمان مسکونی به نگهبانی مشغول است. اکثر اطرافیان سزار او را یک مرد آرام، خونسرد و مهربان می‌دانند. در حالیکه در واقعیت اینگونه نیست. سزار بسیار عصبی و زود رنج است و حتی از تماشای خوشحالی دیگران نیز رنج می‌برد.

در این فیلم نیز مثل دیگر آثار ژاومه، نشانه‌هایی از ترس و وحشت دیده می‌شود. اما در حدی نیست که بتوانیم فیلم خواب عمیق را یک فیلم ترسناک به حساب بیاوریم.

 

۸. فیلم تز tesis

فیلم تز tesis

Tesis

 

فیلم تز در سال ۱۹۹۶ به کارگردانی آلخاندرو آمنابار تولید شده است. داستان این فیلم در رابطه با سینما است و به همین دلیل جزو بهترین فیلم‌های اسپانیایی به حساب می‌آید. چرا که ذهن شما را به طور مستقیم، درگیر بخشی از فرهنگ اسپانیا که سینمای آن است، خواهد کرد. در این فیلم شما به شهر مادرید سفر می‌کنید. جایی که یک دانشجوی رشته سینما به نام آنجلا، قصد دارد پایان نامه خود با موضوع خشونت را ارائه دهد. او برای این کار دست به دامن یکی از دوستانش می‌شود که محموعه‌ای از فیلم‌های خشن و ترسناک دارد. داستان زمانی غم‌انگیز می‌شود که استاد آنجلا به خاطر تماشای فیلم ترسناک او، سکته کرده و گان خود را از دست می‌دهد.

فیلم تز در واقع این واقعیت را به شما ارائه می‌کند که افراد با وجود ترس و داشتن ضعف در مقابل فیلم‌های خشن، باز هم برای تماشای آن‌ها پافشاری می‌کنند. این فیلم به طور کلی روی ذهنیت شما تاثیر غیر قابل انکاری خواهد گذاشت. به طوری که ممکن است تا هفته‌ها به آن فکر کنید و صحنه‌های آن را از ذهن خود عبور دهید.

 

۹. فیلم کارمن carmen

فیلم کارمن carmen

Carmen

 

فیلم کارمن نهمین فیلمی است که به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های اسپانیایی به شما معرفی می‌کنیم. این فیلم در سال ۱۹۸۳ به کارگردانی کارلوس سائورا ساخته شده است. لورا دل سول، پاکو دی لوسیا و آنتونیو گدس، از جمله معروف‌ترین بازیگرانی هستند که در فیلم کارمن به هنرنمایی پرداخته‌اند. نقش اصلی این فیلم آنتونی است که مدیریت یک گروه رقص را به عهده دارد. او برای صحنه سازی یک اثر به نام بیزه تلاش می‌کند.

درست بعد از پیدا شدن یک فرد مناسب برای ایفای نقش در  صحنه سازی این اثر، ارتباط نه چندان مناسبی بین آن‌ها برقرار می‌شود. به طوری که آنتونیو به قهرمان اثر حسادت می‌کند. این فیلم با ترکیبی از احساساتی همچنین عشق و حسادت، احساسات شما را مورد هدف قرار می‌دهد. از آنجا که اکثر ایرانیان به رقص علاقه زیادی دارند و به هر بهانه‌ای، لرزشی به اندام خود می‌دهند، فیلم کارمن می‌تواند یک گزینه سرگرم کننده برای شما باشد.

 

نتیجه

در این مقاله ۹ تا از بهترین فیلم‌های اسپانیایی را به شما معرفی کردیم. تماشای فیلم علاوه بر سرگرمی، می‌تواند اطلاعات جالبی درباره هر کشور به شما بدهد که احتمالا پیش از این نمی‌دانستید. در واقع بهتر است گردشگران قبل از سفر به هر کشوری چند مورد از فیلم‌های متعلق به آن را ببینند. چون در این صورت است که می‌توانید با فرهنگ آن کشور بیشتر آشنا شوید. وقتی آشنایی کافی با فرهنگ و شرایط یک کشور داشته باشید می‌توانید ارتباط بهتری با مردم آنجا برقرار کنید. همچنین درک بهتری نسبت به شرایط و اتفاقاتی که در آن کشور رخ می‌دهد خواهید داشت.

 

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *