خانه
بلاگ
حساب کاربری

لیست شهرهای توریستی انگلیس + جاذبه‌ها

سفر به شهرهای توریستی انگلیس
تاریخ انتشار: 1402/1/22

زیباترین شهرهای توریستی انگلیس کدام‌ها هستند؟ اگر شما نیز برای سفر به انگلیس برنامه ریزی کرده‌اید، بهتر است با شهرهای توریستی این کشور آشنا شوید. انگلستان پر از شهرهای توریستی با معماری باورنکردنی و تاریخ و فرهنگی غنی است که برای سفر و گذراندن اوقات فراغت یک گزینه عالی است. انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی فرهنگ‌های جذابی دارند که می‌توانید آن‌ها را از طریق معماری، جاذبه‌ها و مهمان نوازی شهرهایشان تجربه کنید.

بریتانیا یکی از زیباترین مناطق اروپا با شهرهای مدرن و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری متنوع است که در این راهنما از آژانس توریک معروف‌ترین شهرهای توریستی انگلیس مانند لندن و ادینبورگ تا شهرهای کمتر بازدید شده مانند اینورنس، بریستول و یورک را به شما معرفی خواهیم کرد. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید!

 

 

۱. لندن London

لندن London - شهرهای توریستی انگلیس

London

 

لندن به عنوان پایتخت انگلستان و بزرگترین شهرهای این کشور، همیشه در لیست زیباترین شهرهای توریستی انگلیس قرار دارد. لندن یکی از بزرگترین مراکز هنری و فرهنگی در اروپا و سایر نقاط جهان است. لندن پر از جاذبه‌ها و مکان‌های تاریخی، مکان‌های دیدنی، گالری‌های هنری، تئاترها و موزه‌های مختلف است. اقامت شما در این شهر زیبا و بازدید از جاذبه‌های آن متنوع و هیجان انگیز خواهد بود. برای مثال، ممکن است یک صبح را در موزه تاریخ طبیعی بگذرانید، یک بعد از ظهر را صرف ناهار و خرید در بازار در Camden Borough کنید، و شب را به تماشای یک نمایش West End بگذرانید. اگر برای اولین بار است که به بریتانیا سفر می‌کنید، بازدید از لندن را در اولویت قرار دهید.

 

 

 

۲. منچستر Manchester

منچستر Manchester - شهرهای توریستی انگلیس

Manchester

 

منچستر یکی از بهترین شهرهای شمالی انگلستان است. منطقه شهری پر زرق و برق و تفریحات شبانه این شهر را در بین دانشجویان محبوب کرده است و گردشگران می‌توانند انتظار فضایی دلچسب و دوستانه را در منچستر داشته باشند. شهر منچستر  توسط انقلاب صنعتی شکل گرفت و ادعا می‌شود که اولین شهر صنعتی جهان است.  منچستر زمانی به تولید نساجی معروف بود که ثروت حاصل از آن در توسعه شهر و خانواده های ثروتمند سرمایه گذاری شد.

با این حال، منچستر امروزه از انجمن‌های انقلابی‌اش پیشی گرفته است و اکنون به عنوان یکی از شهرهای توریستی انگلیس، تعطیلات سرگرم کننده‌ای را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. شما می‌توانید در موزه علم و صنعت منچستر درباره انقلاب صنعتی اطلاعات مفیدی کسب کنید.  همچنین توصیه می‌کنیم برای بازدید از گالری هنر منچستر و موزه ملی فوتبال حتماً وقت بگذارید. گالری هنری منچستر آثار هنری مربوط به شش قرن پیش را به نمایش می‌گذارد و موزه فوتبال آن برای طرفداران لیگ برتر یک جاذبه هیجان انگیز خواهد بود.

 

 

۳. لیدز Leeds

لیدز Leeds - شهرهای توریستی انگلیس

Leeds

 

لیدز یکی دیگر از شهرهای توریستی انگلستان است که مانند منچستر به شدت تحت تأثیر انقلاب صنعتی قرار گرفت. لیدز سومین شهر بزرگ در انگلستان است و به خاطر مهمان نوازی، مرکز شهر کوچک و نزدیکی به یورکشایر دیلز معروف است. لیدز به دلیل فضای دوستانه و رستوران‌ها و بارهای متنوعی که دارد، در بین دانشجویان و قشر جوان بسیار محبوب است. اگر شما نیز قصد سفر به انگلستان را دارید، توصیه می‌کنیم حتما از شهر زیبای لیدز دیدن کنید و برای یک سفر یک روزه به پارک ملی یورکشایر دیلز، بازدید از موزه صنعتی و ابی کرکستال وقت بگذارید.

 

 

 

۴. ادینبورگ Edinburgh

ادینبورگ Edinburgh - شهرهای توریستی انگلیس

Edinburgh

 

ادینبورگ شهری شگفت انگیز برای بازدید است و با جاذبه‌های تاریخی متنوع و طبیعت و آب و هوای بی‌نظیری که دارد، میلیون‌ها گردشگر را جذب خود می‌کند. بیشتر شهرت ادینبورگ به‌ خاطر بافت قدیمی‌اش، که دارای خیابان‌های سنگ‌فرش ‌شده رویایی با فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های زیبا است. برخی از ساختمان‌های قدیمی این شهر 500 سال قدمت دارند و معماری آن جلوه منحصر به فرد و جذابی به شهر بخشیده است.

قلعه ادینبورگ یکی از دیدنی‌های معروفی است که در طول سفر خود به این شهر باید از آن بازدید کنید. اگرچه باید از موزه ملی آن نیز دیدن کنید، از بنای یادبود اسکات بالا بروید و در رویال مایل  پیاده روی کنید. ادینبورگ به خوبی فرهنگ، تاریخ و هویت انگلستان را در بر می‌گیرد و یکی از جذاب‌ترین شهرهای توریستی انگلیس برای گذراندن اوقات فراغت و آشنایی با تاریخ این کشور است.

 

 

 

۵. گلاسکو Glasgow

گلاسکو Glasgow - شهرهای توریستی انگلیس

Glasgow

 

گلاسکو یک شهر عالی برای بازدید به هنگام سفر شما به انگلستان است و دیدنی‌های بسیاری برای شما دارد. حس و حال این شهر کمی مدرن‌تر از ادینبورگ است و فضای سبزی که دارد، برای گذراندن اوقات فراغت شما در تابستان عالی است! البته، گلاسکو دو تیم فوتبال رقیب بسیار پرشور دارد و هواداران باید سعی کنند در یک بازی سلتیک یا رنجرز شرکت کنند تا شور ورزشی را از نزدیک تجربه کنند. اگر بازدید از شهر گلاسکو در برنامه سفر شما وجود دارد، باید بازدید از گورستان گلاسکو، کاخ مردم، گالری و موزه هنر کلوینگروو، و پارک کشور پولوک را در اولویت قرار دهید.

 

۶. بلفاست Belfast

بلفاست Belfast - شهرهای توریستی انگلیس

Belfast

 

بلفاست یکی دیگر از شهرهای توریستی انگلستان است که پیشنهاد می‌کنیم در طول سفر خود به این کشور حتما سری به آن بزنید!  شما می‌توانید با کشتی از لیورپول یا یک پرواز داخلی از هر فرودگاه بریتانیا به این شهر سفر کنید. بلفاست با پیشرفت‌های فراوانی مانند مرکز خرید کسل کورت، تجربه به یاد ماندی را برای شما رقم می‌زند. بلفاست نیز مانند دیگر شهرهای انگلستان تاریخ غنی دارد و پادشاهی‌های بسیاری را به خود دیده است.

شما می‌توانید با گشت و گذار در نقاشی‌های دیواری سیاسی بلفاست، بازدید از موزه تایتانیک بلفاست، بازدید از دروازه کراملین، یا پیاده‌روی تا استورمونت – خانه دولت NI – اطلاعات بیشتری از تاریخ این کشور به دست آورید. بازدید از گذرگاه The Giant’s Causeway و کوه های Morne بلفاست نیز یک تجربه جذاب و منحصر به فرد برای شما خواهد بود.

 

 

۷. بریستول Bristol

اگرچه بریستول یکی از مشهورترین شهرهای بریتانیا نیست، اما یکی از بهترین شهرها برای گردشگران است. در طول سال‌ها، بریستول از یک شهر بندری به یک شهر پر رونق تبدیل شده است و برای سفر، گردشگری و زندگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.  بریستول در امتداد کانال بریستول، یک ورودی از اقیانوس اطلس واقع شده است، و به سواحل بسیار نزدیک است که می‌توانید شنا کنید و یا اوقات خوشی را زیر آفتاب بگذرانید.

گردشگران و مسافرانی که وارد بریستول می‌شوند از روی پل‌های معلق عبور می‌کنند که شروعی زیبا و خاطره‌انگیز برای تعطیلات است. از جمله جاذبه‌های توریستی و گردشگری بریستول می‌توان به SS بریتانیا اشاره کرد.  SS بریتانیا یک خط مسافربری بازسازی شده در سال 1843 است.  این کشتی به عنوان اولین کشتی اقیانوس پیمای بزرگ جهان است و دارای دو موزه، مناطق بازسازی شده کشتی، و اسکله می‌باشد.

این کشتی همچنین آثار بسیاری از کشتی  The Royal Charter را در خود جای داده است که قبل از غرق شدن، سراسر جهان را پیموده است. در واقع می‌توان گفت بریستول مکانی جذاب در انگلستان برای کسانی است که به داستان‌های دریایی علاقه دارند.

 

 

۸. لیورپول Liverpool

لیورپول Liverpool - شهرهای توریستی انگلیس

Liverpool

 

لیورپول زادگاه بیتلز و خانه کلیسای جامع بزرگ لیورپول،  یکی از سرگرم کننده‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای توریستی انگلیس است. اگر به شمال لندن سفر می کنید، توصیه می کنیم از لیورپول دیدن کنید.  تجربه موسیقی بریتانیا، موزه جهانی و موزه نور خورشید لیورپول همگی از جاذبه‌های دیدنی این شهر هستند. موسیقی قلب تپنده و هویت لیورپول است، بنابراین پیشنهاد می کنیم در طول اقامت خود، موسیقی زنده را در Cavern Club تماشا کنید.

 

 

 

۹. یورک York

یورک York - شهرهای توریستی انگلیس

York

 

بر خلاف لیورپول، یورک شهری آرام است که بیشتر توسط شهرها و روستاها احاطه شده است. یورک شاید برای مسافرانی که برای اولین بار به بریتانیا سفر می‌کنند، مقصد محبوبی نباشد، اما یکی از شهرهای توریستی انگلستان محسوب می‌شود. یورک در شهرستان یورکشایر شمالی قرار دارد و دارای معماری باورنکردنی است، دیوارها و ساختمان‌هایش به قرن سیزدهم برمیگردد و خیابان خرید باریکش، The Shambles، به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین خیابان‌های قرون وسطایی حفظ شده در اروپا شناخته می‌شود.

کلیسای جامع یورک مینستر برای بازدید بسیار زیبا است و یورک دانجنز و مرکز وایکینگ جورویک جاذبه‌های تاریخی مشهور این شهر  برای لذت بردن هستند. از آنجایی که یورک در نزدیکی پارک‌های ملی یورکشایر دیلز و نورث یورک مورز قرار دارد، پیشنهاد می‌کنیم در برنامه سفر خود زمانی برای سفر یک روزه به این در نظر بگیرید. سفر به شهر زیبای یورک تجربه آرامش بخشی را با معماری خیره کننده قرون وسطایی مشهور جهان برای شما فراهم می‌کند.

 

 

۱۰. نیوکاسل Newcastle

نیوکاسل یک شهر توریستی مشهور با زندگی شبانه  و فرهنگ متنوع است.  نیوکاسل توسط رودخانه تاین به دو قسمت تقسیم شده است و چندین پل عابر پیاده و پل های معلق دو طرف شهر را به هم متصل می‌کنند. زندگی شبانه شهر نیوکاسل توسط برنامه تلویزیونی واقعیت مجازی Geordie Shore به شهرت رسید و همچنین یک انتخاب محبوب در بین قشر جوان و دانشجویان دانشگاه است. نیوکاسل با موزه‌ها و گالری‌های هنری بسیار برای گردشگری فوق العاده است. به هنگام سفر به شهر زیبای نیوکاسل باید بازدید از موزه بزرگ شمال، گالری هنر لینگ و موزه دیسکاوری را در اولویت قرار دهید.

 

 

۱۱. بیرمنگام Birmingham

بیرمنگام Birmingham - شهرهای توریستی انگلیس

Birmingham

 

بیرمنگام دومین شهر بزرگ و یکی از شهرهای توریستی انگلیس است و بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد. با سفر به این شهر توریستی می‌توانید از جاذبه‌های محبوبی مانند Cadbury World، Legoland و Sea Life و یا از برخی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد بیرمنگام مانند The Coffin Works دیدن کنید، که تورهایی را برگزار می‌کند که روند ساخت تابوت را توضیح می‌دهد و داستان‌هایی درباره مراسم تشییع جنازه افراد مشهور را تعریف می‌کند.  اگر به دنبال یک شهر توریستی متنوع و منحصر به فرد هستید، بیرمنگام می‌تواند تجربه‌ای به یاد ماندنی و خاص برای شما باشد.

 

 

۱۲. برایتون Brighton

برایتون Brighton - شهرهای توریستی انگلیس

Brighton

 

برایتون یک شهر ساحلی در جنوب لندن است که تاریخ و هویتی قوی دارد. با سفر به این شهر ساحلی  خانواده‌ها و زوج‌های جوان زیادی را خواهید دید که از لندن به برایتون رفت و آمد می‌کنند و نوجوانانی که با دوستانشان از شهرهای همسایه سفر می‌کنند. برایتون در سواحل جنوبی انگلستان، در کنار سواحل قرار گرفته و مشرف به کانال انگلیسی است. شهر زیبای برایتون ترکیبی از جاذبه‌های ساحلی خوش آب و هوا، پیچ و خم کوچه‌های خرید به نام The Lanes که از قرن 1500 ساخته شده‌اند، و یک غرفه سلطنتی  با معماری آسیایی است. اگر شما نیز می‌خواهید یک سفر به یادماندنی در یکی از شهر‌های ساحلی انگلستان داشته باشید، برایتون انتخاب خوبی است.

 

۱۳. کاردیف Cardiff

کاردیف Cardiff - شهرهای توریستی انگلیس

Cardiff

 

کاردیف بزرگترین شهر و پایتخت ولز است. کاردیف یکی از مشهورترین شهرهای توریستی انگلیس و یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید است. کاردیف که درست در جنوب پارک ملی برکن بیکنز قرار دارد، شهری در کنار رودخانه است که به خاطر  ورزش‌ها، موزه‌ها و تفریحات شبانه مشهور است.  متأسفانه، از آنجایی که بسیاری از مردم به سواحل یا پارک‌های ملی در ولز هجوم می آورند، کاردیف اغلب به عنوان یک تفریح شهری نادیده گرفته می‌شود.

فضای سبز برای آفتاب گرفتن در تابستان، سواحل مجاور برای شنا و آب و هوای بکر و بی‌نظیر به محبوبیت هرچه بیشتر این شهر افزوده است. موزه کاردیف و قلعه کاردیف از جمله دیدنی‌های مشهور این شهر هستند؛ این قلعه حدود 2000 سال قدمت دارد، بنابراین نمی‌توان انکار کرد که کاردیف محتوا و داستان‌های تاریخی زیادی برای گفتن دار‌د.

 

 

 

۱۴. کمبریج Cambridge

کمبریج Cambridge - شهرهای توریستی انگلیس

Cambridge

 

کمبریج یک شهر دانشگاهی معتبر است و در عین حال یکی از شهرهای توریستی انگلیس با تاریخ و فرهنگی غنی است که موز‌ه‌های و کلیساهای تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. شما می‌توانید در طول سفر خود به این شهر زیبا اوقات فراغت خود را با بازی در رودخانه Cam و بازدید از موزه‌های متعدد کمبریج پر کنید. کلیسای جامع Ely یک کلیسای جامع گوتیک کلاسیک و یک مکان مذهبی محبوب برای تجربه در یک تور رزرو شده است.  کلیسای گرد نیز ارزش بازدید دارد و قدمت آن به قرن دوازدهم باز می‌گردد.

 

 

۱۵. آکسفورد Oxford

آکسفورد Oxford - شهرهای توریستی انگلیس

Oxford

 

در رابطه با دانشگاه‌های نخبه انگلستان، آکسفورد شهر رقیب کمبریج است. دانشگاه آکسفورد که در قرن دوازدهم تأسیس شد، در سراسر جهان مشهور است. آکسفورد علاوه بر دانشگاه مشهور خود، دیدنی‌ها و جاذبه‌های تاریخی و توریستی زیادی را در خود جای داده است. مرکز شهر آکسفورد پر از معماری گوتیک است و ساختمان‌ها معمولاً از سنگ‌های مرمری ساخته شده‌اند. آکسفورد زیبایی شناسی مشخصی دارد و با قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های آن به راحتی می‌توان تصور کرد که صد سال به عقب برمی‌گردی! آکسفورد همچنین کلیسای جامع زیبایی دارد و به خاطر هنرهایش مشهور است.

 

۱۶. بَث Bath

بَث Bath - شهرهای توریستی انگلیس

بَث Bath

 

بث شهری به سبک گرجی، با معماری‌های منحصر به فرد است که جلوه جذابی به شهر داده‌ است. اگر عاشق تاریخ و فرهنگ کشورهای مختلف هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به بث سفر کنید، زیرا یکی از بهترین شهرهای انگلستان برای بازدید از تاریخ ادبی و رومی است. بث دارای موزه مری شلی و جین آستن است.  این شهر همچنین دارای حمام‌های رومی است که در آن می‌توانید باقی مانده ساختمان‌های چندین قرن پیش را بگردید، از موزه‌ها و نمایشگاه‌های هنری آن بازدید کنید و‌ با تاریخ این شهر توریستی بیشتر آشنا شوید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *