خانه
بلاگ
حساب کاربری

قلعه لیدز، قلعه‌ای برای رمانتیک پسندها

قلعه لیدز، قلعه‌ای برای رمانتیک پسندها
تاریخ انتشار: 1402/8/2

اگر قصد سفر به انگلستان را دارید و موفق به دریافت ویزای انگلیس شده‌اید، توصیه می‌کنیم تا بازدید از قلعه لیدز را در برنامه خود بگنجانید. این قلعه از محبوب‌ترین و رمانتیک‌ترین قلعه‌ها در سراسر دنیاست و روی یک جزیره در وسط دریاچه ساخته شده است. زیبایی بی‌نظیر این قلعه می‌تواند خاطره‌ای بسیار دل‌نشین را برای شما به ارمغان بیاورد.

برای آشنایی بیشتر با قلعه لیدز توصیه می‌کنیم مطالعه این مطلب از آژانس توریک را از دست ندهید.

 

قلعه لیدز کجا قرار دارد؟

این قلعه زیبا و دوست‌داشتنی در میدستون در کنت انگلیس قرار گرفته است. اگر بخواهید از لندن و از طریق جاده M20 به این قلعه سفر کنید، نزدیک به یک ساعت زمان خواهد برد. مسیر از طریق تونل مانش نزدیک‌تر است و به 30 دقیقه رانندگی نیاز خواهد بود. این قلعه را مردمان نرماندی برای اهداف مختلفی ساخته‌اند. مدتی هنری هشتم و اولین همسرش کاترین، در این قلعه زندگی می‌کردند.

همچنین این قلعه برای شش ملکه قرون وسطایی به ‌عنوان ملک خصوصی بوده است. جاذبه‌های زیبای قلعه لیدز در انگلیس باعث شده تا سالانه مورد توجه گردشگران زیادی قرار گیرد. با وجود این‌که قلعه لیدز به زمان‌های گذشته تعلق دارد، اما تقریباً مدرن به نظر می‌رسد.

 

تاریخچه ساخت قلعه لیدز

تاریخچه ساخت قلعه لیدز

 

اگر عکس‌های هوایی مربوط به قلعه لیدز را مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که این عمارت جذاب را روی دو جزیره ساخته‌اند و این دو جزیره به‌ وسیله یک پل به یکدیگر متصل شده‌اند. اولین بنای این جزیره را در سال 857 میلادی ساخته‌اند. از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده تا افراد مهمی به زندگی در این مکان علاقه‌مند شوند، آب و هوای بسیار خوب، امنیت و زیبایی و سرسبزی محیط اطراف است.

قلعه‌ای که امروزه می‌توان آن را مشاهده کرد، در سال 1119 ساخته شده است. پادشاه ادوارد اول، علاقه خاصی به این قلعه داشت. در سال 1139 قسمت‌های دیگر این قلعه ساخته شد که در آن زمان جنگ‌های داخلی انگلیس آغاز شده بود و از آن به ‌عنوان انبار مهمات و زندان استفاده می‌کردند.

 

 

مرمت و نوسازی قلعه لیدز

زمانی که عمر هنری هشتم پایان یافت، پسرش ادوارد ششم این قلعه زیبا را از مالکیت سلطنتی درآورد و افراد خصوصی علاقه‌مند، خرید آن را آغاز کردند. خانواده سنت لیگر، اولین خانواده غیر سلطنتی بودند که موفق به خریداری این قلعه شدند. بعد از آن خانم بایلی در سال 1926، از چند معمار و طراح فرانسوی خواست تا مرمت قلعه و نوسازی آن را به عهده بگیرند.

در طول این نوسازی، بخش‌هایی مانند اتاق پذیرایی، کتابخانه و اتاق غذاخوری را به قلعه لیدز اضافه کردند، اما اتاق پادشاهان به همان شکلی که بود، باقی ماندند. بایلی صاحب یک موسسه خیریه بود که بعد از مرگش، قلعه لیدز زیر نظر این موسسه خیریه قرار گرفت. از سال 1976 تاکنون، گردشگران از این قلعه زیبا و جذاب  بازدید می‌کنند.

 

مکان‌های دیدنی قلعه لیدز

در قلعه لیدز، می‌توان تفریحات و فعالیت‌های مختلفی را پیدا کرد که عبارتند از:

 

۱. نمایشگاه گیت هاوس

نمایشگاه گیت هاوس

 

برای بازدید از این قلعه در ابتدا باید به سراغ نمایشگاه گیت هاوس بروید که در آنجا با تاریخچه 900 ساله قلعه آشنا می‌شوید. نقاشی‌ها و عتیقه‌های اصلی در این نمایشگاه قرار دارد و همین‌طور فیلم‌هایی در رابطه با گذشته قابل ‌مشاهده است. بازدید از اتاق‌های قلعه لیدز می‌تواند بسیار تماشایی باشد. برای مثال بازدید از اتاق‌های بانو بیلی به‌ عنوان آخرین مالک خصوصی قلعه بسیار تماشایی است. بانو بیلی در سال 1926، مالک این قلعه شد.

 

۲. بازدید از خارج قلعه

بازدید از خارج قلعه شامل مشاهده زمین گلف، زمین ‌بازی قلعه شوالیه‌ها و هزارتو می‌شود و هیچ محدودیت سنی ندارد. بیشتر از 500 هکتار باغ و زمین سرسبز در پیرامون این قلعه جذاب قرار گرفته است که باغ‌های شاهزاده اسکندر و باغ کالپپر را شامل می‌شود.

 

 

۳. مرکز پرندگان شکاری

اگر به پرواز شاهین‌ها و شکار آن‌ها علاقه دارید، بازدید از مرکز پرندگان شکاری را از دست ندهید. البته برای تماشای نزدیک شاهین‌ها و جغدها باید هزینه‌ای را بپردازید. کشتی تفریحی قلعه که نام آن Black Swan Ferry است، می‌تواند شما را به سفری لذت‌بخش از میان رودخانه و مراتع زیبای گسترده اطراف ببرد.

 

۴. باشگاه گلف

باشگاه گلف

 

در صورت علاقه به بازی گلف، باشگاه گلف قلعه لیدز در انگلیس می‌تواند برای شما بسیار هیجان‌انگیز باشد. تأسیس این باشگاه به سال 1931 توسط سری گای کمپبل برمی‌گردد.

 

آیا می‌توان در قلعه لیدز اقامت کرد؟

شما به ‌عنوان بازدید‌کننده قلعه لیدز می‌توانید شبی به‌یادماندنی را در محوطه قلعه یا چادرها و کلبه‌های اردوگاه شوالیه بگذرانید. برای اجاره چادرها و یا کلبه‌ها از قبل هماهنگ کنید تا لذت یک شب به‌یادماندنی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید. باتل هال می‌تواند امکانات بسیار لوکسی را برای بازدیدکنندگان به‌ عنوان یک اقامتگاه رقم بزند.

اگر به دنبال یک اقامت خوب و دل‌نشین هستید، هتل چیلستون پارک واقع در لنهام می‌توان اوقات خوشی را همراه با چای بعدازظهر آن برای شما به ارمغان بیاورد.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *