خانه
بلاگ
حساب کاربری

راهنمای سفر به کرواسی، دنیایی از آب و نور

راهنمای سفر به کرواسی، دنیایی از آب و نور
تاریخ انتشار: 1402/1/21

با راهنمای سفر به کرواسی، سفر لذت بخش و بی‌نظیری را تجربه کنید! کرواسی از کشورهای منطقه بالکان با تاریخ و فرهنگی غنی و جاذبه‌های گردشگری متعدد است که توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است. با سفر به این کشور جاذبه‌های دیدنی شگفت آوری را خواهید یافت که تجربه بی‌نظیری برای شما رقم می‌زنند. مکان‌های کوهنوردی پاکلنیکا، سواحل زیبای دالماسی مرکزی، غذاهای عالی ایستریا، نوشیدنی‌های افسانه‌ای کرواسی، مهمانی در جزایر، قایقرانی در دریای آدریاتیک، موزه‌های تاریخی و فرهنگی، بناهای باشکوه با معماری بی‌نظیر و … از جمله دیدنی‌هایی هستند که در طول سفر خود باید آن‌ها را تجربه کنید. در این مقاله از آژانس توریک با راهنمای سفر به کرواسی و معرفی جاذبه‌های دیدنی آن همراه ما باشید.

 

 

درباره کرواسی

 

کرواسی یکی از کشورهای منطقه بالکان است که بین بالکان و اروپای مرکزی واقع شده است. زبان رسمی این کشور کرواتی (هِرواتی) بوده و واحد پول رایج آن کونا (HRK) می‌باشد. از آنجایی که این کشور امپراتوری‌های بسیاری را در طول سال‌ها تجربه کرده است، آثار تاریخی و‌ موزه‌های باشکوه متعددی دارد که همگی گواه این موضوع هستند. این کشور در اروپای مرکزی و مدیترانه‌ای واقع شده است که از غرب با دریای آدریاتیک همسایه است. کرواسی با ایتالیا، اسلوونی، مجارستان، صربستان، بوسنی و هرزگوین و مونته نگرو مرز مشترک دارد و طولانی‌ترین مرز زمینی آن با بوسنی و طولانی‌ترین مرز دریایی آن با ایتالیا مشترک است.

خطوط ساحلی کرواسی، آب‌های زلال، طبیعت شگفت انگیز، کوهستان‌های زیبا با قله‌های مرتفع و تفریحات آبی در رودخانه‌ها و دریاهای زلال و آرام، این کشور را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران سراسر جهان تبدیل کرده است. بیشتر گردشگران خارجی از جمله گردشگران اتحادیه اروپا، بریتانیا، آمریکا، استرالیا و نیوزلند، برای سفر به کرواسی نیازی به ویزا ندارند، اما گردشگران سایر کشورها باید برای سفر به این کشور نسبت به دریافت ویزا اقدام کنند.

 

آب و هوای کشور کرواسی

آب و هوای کشور کرواسی - راهنمای سفر به کرواسی

 

در راهنمای سفر به کرواسی باید به شرایط آب و هوایی آن نیز توجه داشته باشید. کرواسی دارای سه شرایط آب و هوای مختلف است: آب و هوای قاره‌ای در شهرهای داخلی، آب و هوای مدیترانه‌ای در امتداد ساحل، و آب و هوای کوهستانی در ارتفاعات بالای 1200 متر. در خط ساحلی و شهرهای حاشیه دریا، می‌توانید تابستان‌های خشک، گرم و آفتابی و زمستان‌های معتدل و مرطوب را تجربه کنید.

آب و هوا در امتداد منطقه آدریاتیک جنوبی دالماسی به طور کلی خشک‌تر و آفتابی‌تر از منطقه شمالی آدریاتیک ایستریا است و دمای روزانه می‌تواند تا 5 درجه سانتی گراد متغیر باشد. اگرچه میانگین دمای تابستان در حدود 22 درجه سانتیگراد است، اما در برخی ماه‌های تابستان دمای هوا به بیش از  30 درجه سانتیگراد نیز می‌رسد.

میانگین دمای هوا در زمستان نیز در حدود 10 درجه سانتیگراد است.  شهرهای داخلی کرواسی دارای آب و هوای معتدل قاره‌ای است که زمستان‌های سرد و مرطوب، همراه با مه فراوان دارد، در حالی که تابستان‌های آن گرم و خشک می‌باشند.

 

بهترین زمان سفر به کرواسی

 

بهترین زمان سفر به کرواسی اواخر تابستان است، چرا که در این موقع از سال آب و هوا نسبتاً معتدل است و گردشگران کمتری در کشور حضور دارند. در اواخر تابستان هوا در کرواسی همچنان گرم و آفتابی است، قیمت‌ها مقرون به صرفه‌تر است، و دریا به اندازه‌ای گرم است که می‌توان در آن شنا کرد.

همچنین، به خاطر داشته باشید که کشور کرواسی در بین آلمانی‌ها و اتریشی‌ها، به ویژه مناطق شمالی آدریاتیک ایستریا، و کوارنر، بسیار محبوب است. بنابراین ازدحام جمعیت و قیمت‌های هتل‌ها در بازه زمانی تعطیلات مدارس آلمان افزایش می‌یابد. بنابراین بهتر است در پایان تعطیلات تابستان به این کشور سفر کنید و از جاذبه‌های متنوع آن دیدن کنید و تجربه جدیدی برای خود رقم بزنید.

 

 

 

جاذبه های گردشگری کرواسی

 

یکی دیگر از نکاتی که در راهنمای سفر به کرواسی باید به آن توجه داشته باشید، آشنایی با جاذبه‌های گردشگری این کشور است. شهرهای تاریخی و طبیعت بکر از برترین جاذبه‌های کرواسی هستند. زاگرب پایتخت این کشور با دارا بودن بهترین موزه‌های تاریخی و فرهنگی، گالری‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری این کشور محسوب می‌شود.

در امتداد ساحل، شهرهای بندری با قدمت‌های چندین و چندصد ساله پر از ساختمان‌ها و بناهای سنگی و باشکوه دوران ونیزی است، و در عین حال به دلیل قرار گرفتن در خط ساحلی تفریحات مهیج آبی مانند‌غواصی، اسکی روی آب، و موج‌ سواری را ارائه می‌دهند. دریای آدریاتیک و جزایر اطراف کرواسی بهشتی برای قایق‌رانان و کسانی است که می‌خواهند از طبیعت و آفتاب مدیترانه‌ای لذت ببرند. در ادامه به معرفی برخی از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی کرواسی می‌پردازیم.

 

۱. دیوارهای شهر قدیمی دوبرونیک

دیوارهای شهر قدیمی دوبرونیک

 

دوبرونیک، پر زرق و برق‌ترین مقصد توریستی کرواسی و یکی از میراث جهانی یونسکو، در منطقه باشکوه شهر قدیمی با دیوارهای دفاعی محکم قرون وسطایی واقع شده است. هر تور گشت و گذار در شهر برای اولین بار باید با قدم زدن در اطراف این دیوارها قدیمی شروع شود، که دارای قلعه‌ها، برج‌های تاریخی در طول مسیر است.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری دوبرونیک می‌توان به کاوش در Stradun، یک گذرگاه عریض 300 متری عابر پیاده با ردیفی از بوتیک‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها اشاره کرد که به‌خاطر سنگفرش‌های سفید آهکی معروف است.  کلیسای جامع جذاب و آثار دیدنی موجود در گنجینه آن، میدان تماشایی Loggia  و قلعه Lovrijenac، از دیگر جاذبه‌های دیدنی این منطقه محسوب می‌شوند.

 

۲. کاخ دیوکلتیان در اسپلیت

کاخ دیوکلتیان در اسپلیت - راهنمای سفر به کرواسی

 

اسپلیت، دومین شهر بزرگ کرواسی پس از زاگرب است. کاخ بزرگ دیوکلتیان (Dioklecijanova palaca) که مشرف به دریای آدریاتیک است، توسط امپراتور روم دیوکلتیان، ساخته شد و یکی از جاذبه‌های دیدنی در راهنمای سفر به کرواسی محسوب می‌شود.

این کاخ دارای چهار دروازه بزرگ است که سه دروازه از خشکی قابل دسترسی است و یکی که در ابتدا مستقیماً به روی آب باز می‌شده است. از جمله جاذبه‌های دیدنی این کاخ می‌توان به پریستایل باشکوه (یک حیاط طاقدار)، جایی که کلیسای جامع سنت دومنیوس با برج ناقوس زیبای آن دیده می‌شود، اشاره کرد. یکی از سرگرمی‌های این شهر بازدید از خرابه‌ها و بناهای تاریخی این شهر است که مهمانی‌های متعددی در آن برگزار می‌شود.

 

 

 

۳. شهر هوار

شهر هوار - راهنمای سفر به کرواسی

 

بسیاری از گردشگران در طول سفر به کرواسی از جزایر با برکت دالماسی دیدن می‌کنند که زیباترین آن‌ها هوار است. شهر هوار بهترین هتل‌های کشور و بهترین رستوران‌های غذاهای دریایی را در خود جای داده است. قدمت این شهر زیبا و لوکس به سال‌های سپری شده تحت فرمانروایی ونیزی (۱۷۹۷-۱۴۲۰) برمی‌گردد، که از یک میدان اصلی بزرگ مشرف به کلیسای جامع قرن شانزدهمی، یک بندر ماهیگیری زیبا، و یک قلعه بالای تپه تشکیل شده است. شهر هوار کرواسی بین قایق‌رانان و افراد مشهور و همچنین مسافرانی که برای لذت بردن از سواحل و ورزش‌های آبی به اینجا می‌آیند، بسیار محبوب است.

 

۴. گورنجی گراد زاگرب

گورنجی گراد زاگرب - راهنمای سفر به کرواسی

 

در راهنمای سفر به کرواسی و در پایتخت آن زاگرب، جاذبه دیدنی اصلی منطقه قرون وسطایی Gornji Grad (شهر بالایی) است. در این منطقه، جاذبه‌های گردشگری محبوب شامل کلیسای جامع با نمای نئوگوتیک، برج‌های دوقلو، و خزانه‌داری با مجموعه بزرگی از هنرهای مذهبی و مصنوعات است. و پارلمان کرواسی (Hrvatski sabor) وجود دارد. با بازدید از کلیسای سنت مارک با سقف کاشی کاری رنگی معروفش و برج قرن سیزدهمی لوترشاک می‌توانید مناظر فوق‌العاده‌ای از شهر و مناطق اطراف آن را ببینید.

 

۵. کلیساهای رومی زادار

کلیساهای رومی زادار - راهنمای سفر به کرواسی

 

شهر قدیمی زادار در شبه جزیره کوچکی ساخته شده است که در ساحل دالماسی کرواسی واقع شده است و   گفته می‌شود قدیمی‌ترین شهر مسکونی کشور است که در راهنمای سفر به کرواسی حتما باید از آن دیدن کنید. مهمترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه کلیساهای بسیار زیبای رومی آن هستند که بیشتر آنها بین قرن‌های 9 و 13 ساخته شده‌اند و مملو از نقاشی‌ها و گنجینه‌های طلایی قدیمی هستند. کلیسای سنت دوناتوس متعلق به قرن نهم، کلیسای مریم مقدس در قرن یازدهم و کلیسای جامع آناستازیا و کلیسای سنت کریسوگونوس از دیگر جاذبه‌های گردشگری مشهور کرواسی هستند که باید در طول سفر خود از آن‌ها دیدن کنید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *