خانه
بلاگ
حساب کاربری

شهرهای توریستی ترکیه؛ فقط به استانبول نروید!

شهرهای توریستی ترکیه؛ فقط به استانبول نروید!
تاریخ انتشار: 1402/10/9

شهرهای توریستی ترکیه با سواحل و خلیج‌های خیره کننده، مکان‌های تاریخی باستانی و مساجد شگفت انگیز، مقصد جذابی برای تعطیلات و گشت و گذار با بودجه‌ای مناسب هستند. جاذبه‌های دیدنی و تفریحی متنوع، غذاهای لذیذ و مردمی صمیمی و تاریخ و فرهنگی غنی که در انتظار شما هستند، مطمئناً برای مدت طولانی در خاطر شما باقی خواهد ماند. از خیابان‌های شلوغ استانبول گرفته تا رستوران‌ها و کافه‌های شیک در بدروم و چشمه و بناهای تاریخی در فتحیه، اورفا و آنکارا، سفر به شهرهای توریستی ترکیه تجربه منحصر به فردی برای شما خواهد بود.

 

استانبول؛ توریستی‌ترین شهر ترکیه

استانبول؛ توریستی‌ترین شهر ترکیه

Istanbul

استانبول یکی از مشهورترین شهرهای توریستی ترکیه در جهان است که در تنگه بسفر قرار دارد و از دیرباز محل تلاقی شرق و غرب بوده است. به دلیل تاریخ طولانی و پر فراز و نشیب این شهر، فرهنگ‌ها و مردم مختلفی در طول تاریخ بر این شهر تأثیر گذاشته‌اند و شما می‌توانید آثار متعددی از یونانی‌ها، رومی‌ها و ونیزی‌ها را پیدا کنید که در شهر پراکنده شده‌اند.

به لطف موقعیت استراتژیک این شهر، بازرگانان برای آوردن کالاها و ثروت خود به استانبول هجوم آوردند و این موجب ایجاد ساختمان‌های زیبا، مساجد متعدد و کاخ‌های خارق العاده‌ای در سطح شهر شد که امروزه آن را می‌بینیم. استانبول مملو از مناظر باستانی مانند کلیسای معروف بیزانس، ایا صوفیه و همچنین رستوران‌ها، بارها و تفریحات شبانه فراوان است که موجب افزایش تقاضا برای سفر به این شهر شده است. اگر شما هم قصد دارید تعطیلات خود را در استانبول باشید، برای رزرو تور استانبول می‌توانید از طریق شرکت گردشگری توریک اقدام کنید.

 

ازمیر

ازمیر - شهرهای توریستی ترکیه

Izmir

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه است که در سواحل زیبای ازمیر واقع شده و بندر بزرگی را در خود جای داده است و مکانی جذاب با دیدنی‌های بیشمار برای سفر و گشت و‌گذار است. بازار فوق العاده ازمیر برای گشت و گذار در اطراف شهر شگفت انگیز است و کلیساها و مساجد قدیمی زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها بازدید کنید، همچنین یک موزه تاریخ و هنر معروف وجود دارد که‌ پیشنهاد می‌کنیم در طول سفرتان به این شهر توریستی از آن بازدید کنید.

 

آنتالیا؛ شهر لوکس ترکیه

آنتالیا - شهرهای توریستی ترکیه

Antalya

خط ساحلی آنتالیا بسیار جذاب و خیره کننده به نظر می‌رسد و صخره‌های سر به فلک کشیده مناظر فوق العاده‌ای از کوه‌ها را ارائه می‌دهند. آنتالیا غرق در تاریخ است و مرکز قدیمی کالیچی با خانه‌های عثمانی زیبا که در خیابان‌ها و کوچه‌های باریک قرار گرفته‌اند، به زیبایی این شهر افزوده‌اند. بندر دوران رومی مکانی دوست‌داشتنی برای توقف و تماشای نسیم دریا است و چند ساحل زیبا وجود دارد که برای استراحت و صرف غذا مناسب هستند. جاذبه‌های فراوان، هتل‌های بسیار لوکس، تفریحات آبی و مهیج و همچنین بارها و رستوران‌های شیک موجب شده است تا تور آنتالیا در میان گردشگران بسیار محبوب شود.

 

کاپادوکیا یا شهر بالن‌ها

کاپادوکیا - شهرهای توریستی ترکیه

Cappadocia

کاپادوکیا یکی از شهرهای تاریخی ترکیه است که قدمتی بسیار طولانی است و دیدنی‌های آن به قدری جذاب هستند که مورد علاقه بسیاری از گردشگران است. از جمله برخی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری این شهر که در تور کاپادوکیا می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید، شامل موارد زیر است:

  • دره سرخ کاپادوکیا
  • گورمه
  • موزه فضای باز زلو
  • شهر زیرزمینی کایماکلی
  • معبد اسکی گوموسلر

 

فتحیه

فتحیه - شهرهای توریستی ترکیه

Fethiye

فتحیه که در یک بندر طبیعی زیبا واقع شده است، با آب‌های فیروزه‌ای بکر و تپه‌های پوشیده از جنگل که در همسایگی آن قرار دارند، منظره خیره کننده‌ای دارد که توجه بسیاری از گردشگران خارجی را به خود جلب کرده است و سواحل آن برای گذراندن اوقات فراغت در بهار و تابستان بسیار جذاب است و شما به راحتی می‌توانید با قایق تفریحی در اطراف خلیج سفر کنید یا به یکی از جزایر زیبای اطراف بروید. در حالی که این شهر در سال 1958 توسط زلزله تقریباً ویران شد، به طرز چشمگیری دوباره مرمت شده است و بسیاری از مکان‌های باستانی آن هنوز دست نخورده باقی مانده‌اند. مقبره‌های صخره‌ای خیره‌کننده آمینتاس، مانند شهر باستانی کادیاندا و شهر ارواح کایاکوی از جمله مشهورترین دیدنی‌های این شهر هستند که پیشنهاد می‌کنیم در طول سفرتان حتما از آن‌ها بازدید کنید.

 

چشمه

چشمه - شهرهای توریستی ترکیه

Çeşme

چشمه یک شهر تفریحی ساحلی است که تنها هشت کیلومتر از جزیره گیک کیوس فاصله دارد، جزو زیباترین شهر ترکیه به شمار می‌رود و دارای یک گردشگاه فوق‌العاده در کنار آب، یک قلعه خیره‌کننده و بسیاری از دیدنی‌های دیگر برای گردشگران است. مارینا مدرن این شهر با رستوران‌ها، کافه‌ها و بارهای جذاب مکانی عالی برای گذراندن اوقات فراغت در تابستان است. سواحل و آب‌های چشمه نیز به قدری بکر و زلالند که تجربه متفاوتی از تفریحات آبی و استراحت در گرمای آفتاب را به شما ارائه می‌دهند.

 

آنکارا؛ پایتخت کشور ترکیه

آنکارا - شهرهای توریستی ترکیه

Ankara

آنکارا یکی از شهرهای توریستی ترکیه و پایتخت آن است که به شهری مدرن و پیشرفته تبدیل شده و سفارتخانه‌های بی‌شماری را در خود جای داده است. رستوران‌های خوب و کافه‌های شیک بسیاری در آنکارا وجود دارد که می‌توانید از آنها دیدن کنید و طعم لذیذ غذاهای ترکی و بین المللی را امتحان کنید. با رزرو تور آنکارا و سفر به این شهر می‌توانید موزه تمدن‌های آناتولی و همچنین مقبره عظیم آنیتکبیر آتاتورک را ببینید.

 

اورفا

اورفا - شهرهای توریستی ترکیه

Şanlıurfa

اورفا که با نام های سانلیورفا و همچنین شهر پیامبر نیز شناخته می‌شود، یکی از شهرهای دیدنی ترکیه به شمار می‌رود که دارای انبوهی از ساختمان‌های زیبای قدیمی است که در شهر پراکنده شده‌اند و بسیاری از مردم برای زیارت و گشت و گذار به اینجا می‌آیند.

در حالی که پروژه‌های توسعه شهری در بسیاری از قسمت‌های شده موجب تغییر بافت اورفا شده است، اما گذشته باستانی آن همچنان به شکل پارک و مسجد‌های تاریخی می‌درخشد. در طول سفرتان به اورفا پیشنهاد می‌کنیم از بازار سنتی و معبد باستانی گوبکلی تپه نیز بازدید کنید.

 

ترابزون

ترابزون - شهرهای توریستی ترکیه

Trabzon

ترابزون یکی از زیباترین شهرهای توریستی ترکیه است که به دلیل موقعیت استراتژیک خود در جاده قدیمی ابریشم هزاران سال است که مورد توجه اقوام مختلف تاریخ بوده است.  در حالی که ترابزون به سرعت به سمت مدرنیته می‌رود، اما مسجد قرون وسطایی ایا صوفیه جاذبه اصلی شهر است. ترابزون با طبیعتی بکر، کافه رستوران‌های جذاب و دریاچه Uzungol و همچنین صومعه دیدنی Sumela مقصدی جذاب برای تعطیلات شما خواهد بود.

 

قونیه؛ شهر عرفانی ترکیه

قونیه - شهرهای توریستی ترکیه

Konya

قونیه یکی دیگر از شهرهای توریستی ترکیه است که زمانی محل زندگی شاعر معروف ایرانی، مولوی بوده و امروزه به دلیل معماری زیبایش که به زمانی که پایتخت سلطنت روم بود، شهرت دارد. قونیه شهری با دیدنی‌های باستانی و یک نیروگاه اقتصادی در منطقه است و هر ساله گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. از جاذبه‌های اصلی تور قونیه می‌توان به مقبره مولانا و روستای باستانی سیله در نزدیکی آن اشاره کرد.

 

بدروم

بدروم - شهرهای توریستی ترکیه

Bodrum

بدروم یکی از شهرهای شیک با کافه‌ها و رستوران‌های جذاب و هتل‌های لوکس برای گذراندن اوقات فراغت است. بدروم با سواحل دوست ‌داشتنی و ظاهری زیبا، دریای اژه، شهر و خانه‌های سنتی سفیدپوش، کافه‌های کوچک و کوچه‌های سنگ‌فرش‌شده‌‌اش مشهور است.

در حالی که این شهر توریستی دارای قلعه‌‌های خیره‌ کننده، خرابه‌های باستانی و تماشایی است اما بارهای زیبا، رستوران‌های شیک، و کلاب‌های شبانه پر جنب و جوش آن‌ مورد علاقه بسیاری از گردشگرانی است که با تور بدروم به این شهر سفر می‌کنند.

 

کوش آداسی؛ شهر محبوب ترکیه

کوش آداسی - شهرهای توریستی ترکیه

Kusadasi

کوش آداسی بهترین شهر ترکیه و مقصدی پرطرفدار برای بازدید و گشت و گذار است. سواحل این شهر با هتل‌ها، رستوران‌ها، بارها و کلاب‌های متعددی که دارد، تجربه خاطره انگیزی از سفر به این شهر را برای شما به ارمغان می‌آورد. علاوه بر سواحل دوست داشتنی و مناظر خیره کننده دریا، نزدیکی این شهر به برخی از مناظر تاریخی و طبیعی شگفت انگیز و پارک ملی شبه جزیره دیلک موجب محبوبیت تور کوش آداسی در میان گردشگران شده است. اگر شما هم به دنبال مقصدی منحصر به فرد برای تعطیلات خود هستید، برای اطلاع از نحوه رزرو تور ترکیه و زمان برگزاری آن می‌توانید با کارشناسان مجموعه توریک در تماس باشید.

 

سوالات متداول شهرهای توریستی ترکیه

آنتالیا و استانبول جزو محبوب‌ترین شهرهای توریستی ترکیه هستند که در میان گردشگران خارجی و به ویژه ایرانیان بسیار پرطرفدارند.
از آنجاییکه ترکیه آب و هوایی مشابه با ایران دارد و دارای آب و هوایی چهار فصل است، بهترین زمان سفر به آن اواسط بهار تا پایان تابستان است.
اگر می‌خواهید با بودجه‌ای مناسب به شهرهای توریستی ترکیه سفر کنید، می‌توانید تورهای استانبول، آنکارا و آنتالیا را با هزینه مناسب و با امکانات متنوع از توریک رزرو کنید.
0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *