خانه
بلاگ
حساب کاربری

راهنمای سفر به مالدیو

راهنمای سفر به مالدیو
تاریخ انتشار: 1403/3/7

آیا تا به حال به این فکر افتاده‌اید که مدتی را به یکی از زیباترین جزیره‌های دنیا بروید؟ جزیره‌ای که زیبایی منحصربه‌فرد آن شما را محو خود کند. آرامش بسیار زیادی داشته و برای سپری کردن لحظات عاشقانه بهترین جای دنیا باشد. جزیره زیبای مالدیو، مقصد پیشنهادی ما به شماست که زیبایی بی‌نظیر طبیعت آن، شما را شگفت‌زده می‌کند. اینجا قسمتی از بهشت روی زمین است. اگر به دنبال یک راهنمای جامع سفر به مالدیو هستید، در ادامه این مطلب از توریک با ما همراه شوید.

مالدیو کجاست؟

مالدیو یکی از جزایر اقیانوس هند است که در جنوب غربی هندوستان قرار گرفته و ۱۲۰۰ جزیره مرجانی کوچک را شامل می‌شود. این کشور ۷ استان داشته و پایتخت آن ماله نام دارد. ارز رایج مالدیو، روفیه است. جالب است بدانید که مردم مالدیو مسلمان و سنی هستند. جزیره‌های مرجانی مالدیو پوشیده از درختان نارگیل و نخل هستند. راه رفتن روی شن‌های سفید و تماشای ماهی‌ها و دلفین‌ها می‌تواند حس بودن در یک رویا را در وجود شما القا کند. جاذبه‌های طبیعی و شگفت‌انگیز مالدیو، آن را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در میان مردم جهان تبدیل کرده و سالانه گردشگران بسیاری با تهیه تور مالدیو به این جزیره خارق‌العاده سفر می‌کنند.

آیا سفر به مالدیو نیاز به ویزا دارد؟

یکی از سؤالاتی که ذهن گردشگران را به خود مشغول می‌کند، درباره ویزای مالدیو است. ویزای کشور مالدیو، از نوع ویزای فرودگاهی است و لازم نیست که شما قبل از سفر خود ویزای توریستی دریافت کنید. شما با کمک پاسپورت خود با داشتن حداقل ۶ ماه اعتبار، گواهی معتبر رزرو هتل یا اقامتگاه و پرداخت هزینه لازم می‌توانید ویزای گردشگری مالدیو را دریافت کنید. مسئولان گمرک فرودگاه، بعد از بررسی بلیت رفت و برگشت و مدارک محل اقامتتان، مجوز اقامت توریستی را برای شما صادر می‌کنند. با داشتن این مجوز بین ۱۰ تا ۲۰ روز می‌توانید در کشور مالدیو اقامت داشته باشید.

آب و هوای کشور مالدیو

برای انتخاب بهترین زمان سفر به مالدیو حتماً باید نسبت به وضعیت آب و هوای آن اطلاعات لازم را به دست آورید. این کشور به دلیل قرارگیری روی خط استوا تحت تأثیر باران‌های موسمی شدیدی قرار دارد و این باران‌ها می‌تواند مانعی برای لذت بردن شما از سفرتان باشد. از ۱۰ تیر تا ۱۰ شهریور و از ۱۰ آبان تا ۱۱ فروردین فصل باران‌های موسمی مالدیو است. از ۱۰ آذر تا ۱۰ اردیبهشت تابستان خواهد بود که هوایی گرم و خشک دارد و از ۱۱ اردیبهشت تا ۹ آذر فصل زمستان است که باز هم بارندگی‌هایی رخ می‌دهد.

بیشتر گردشگران، فصل تابستان را برای سفر به مالدیو انتخاب می‌کنند. در این فصل به دلیل شلوغی، هزینه‌های سفر بالا می‌رود. اگر از مکان‌های شلوغ، فراری هستید و می‌خواهید هزینه‌های سفرتان نیز کاهش پیدا کند، فصل زمستان بهترین موقع برای سفر به مالدیو است؛ به‌خصوص که در این فصل، دمای هوا معتدل خواهد بود.

جاذبه‌های گردشگری مالدیو

جاذبه‌های گردشگری مالدیو

مالدیو یکی از بهترین نقاط روی کره زمین است که می‌تواند شما را به آرامشی وصف‌ناشدنی دعوت کند. سواحل مالدیو بهترین مکان برای بازیابی انرژی است. به‌غیر از راه رفتن روی ماسه‌های سفید رنگ و تماشای درختان نخل و رنگ آبی اقیانوس، جاذبه‌های گردشگری دیگری در مالدیو وجود دارد که می‌توانید بخشی از سفر خود را به آن‌ها اختصاص دهید. در ادامه، نقاط گردشگری مالدیو را به شما معرفی می‌کنیم:

موزه ملی

این موزه در شهر ماله و پارک سلطان قرار گرفته که بقایای کاخ سلطان را در خود جای داده است. از جمله آثار تاریخی موجود در این موزه می‌توان به جواهرات زیبا، تاج سلطان، لوازم باستانی، ظرف‌های قدیمی و اسلحه‌های تاریخی اشاره کرد. اگر می‌خواهید با تاریخ و فرهنگ قدیمی این کشور آشنا شوید، موزه ملی بهترین مکان برای شما خواهد بود.

ساحل مصنوعی ماله

این ساحل را انسان‌ها ساخته‌اند و برخی از گردشگران وقت خود را در آن می‌گذرانند. در این ساحل شرایط قایق‌سواری، غواصی و موج‌سواری وجود دارد. در مواقع گرسنگی نیز می‌توانید به سراغ رستوران‌ها و کافه‌های اطراف ساحل بروید.

قصد سفر به مالدیو را دارید؟ فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.


قصر مولی آگه

این کاخ زیبا را در سال ۱۹۰۶ و قبل از شروع جنگ جهانی اول ساخته‌اند. تا قبل از سال ۱۹۵۳ این ساختمان به عنوان مرکز دولتی مالدیو بود. زمانی که حکومت مالدیو از سلطنتی به جمهوری تغییر پیدا کرد، این کاخ به دفتر رئیس جمهوری تبدیل شد. البته امروزه این ساختمان به یک مکان توریستی تبدیل شده که معماری‌های زیبای آن، دیدنی است.

بازار ماهی

بازدید از بازار ماهی مالدیو برای گردشگران بسیار جالب است. در این بازار انواع ماهی‌های اقیانوس که ماهیگیران صید کرده‌اند، دیده می‌شود. اگر عاشق ماهی و غذاهای دریایی هستید، بازدید از این بازار را از دست ندهید. جالب است بدانید که مردم مالدیو اعتقاد دارند که این بازار بزرگ‌ترین بازار ماهی فروشی جهان است.

جزیره مافوشی

این جزیره زیبا در میان گردشگران بسیار محبوب است و شما می‌توانید هتل‌های لوکس و امکانات تفریحی زیادی را در آنجا پیدا کنید. این جزیره در فاصله یک ساعت و نیمی از ماله قرار دارد. در ساحل این جزیره شرایط قایق‌سواری و موج‌سواری برای علاقه‌مندان وجود دارد.

ساحل براق جزیره وادهو

بازدید از این جزیره زیبا شما را وارد یک رویای براق می‌کند. در هنگام شب، در ساحل این جزیره یکی از اتفاقات طبیعی شگفت‌انگیز رخ می‌دهد. در تاریکی با انعکاس نور مهتاب روی آب، دریا ظاهر درخشانی به خود می‌گیرد. وجود فیتوپلانگتون‌ها در آب دریا باعث ظهور این پدیده زیبا می‌شود. دیدن این منظره جادویی نفس را در سینه حبس خواهد کرد.

زیردریایی وال مالدیو

شگفتی‌های اعماق دریا در سفر به مالدیو یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری آن است. شما با کمک زیردریایی می‌توانید به اعماق دریا بروید و به تماشای انواع ماهی‌ها، و کوسه‌ها و موجودات زیبای اعماق دریا بنشینید. تماشای کشتی‌های غرق شده که در حال حاضر با خزه‌ها پوشانده شده‌اند، بسیار شگفت‌انگیز خواهد بود.

جزیره هووان فوشی

این جزیره زیبا و کوچک همانند مرواریدی سفید و درخشان است که در دل اقیانوس آبی خودنمایی می‌کند. در این جزیره یک مرکز اسپای زیر آب وجود دارد که می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما رقم بزند.

جزیره جیراوارو

ساخت خانه و هتل در این جزیره باعث شده تا به منطقه‌ای قابل سکونت تبدیل شود. این جزیره در میان مردم مالدیو با نام جزیره چهار فصل شناخته می‌شود. شما در این جزیره می‌توانید گونه‌های مختلف جانوری را مانند پرندگان گرمسیری، پروانه و خرچنگ و موارد دیگر مشاهده کنید.

جزیره باتالا

این جزیره زیبا جزء جزایر مرجانی شمالی مالدیو است. طبیعت بکر و ماسه‌های سفید این جزیره بسیار تماشایی هستند. بازدید از این جزیره بسیار کوچک در عرض ۱۰ دقیقه امکان‌پذیر است. اگر وقت کافی داشتید، توصیه می‌کنیم تا بازدید از این جزیره را در برنامه تفریحی خود قرار دهید.

صخره‌های بنانا

این صخره‌های مشهور در زیر دریا قرار گرفته‌اند و تحت مراقبت شدیدی قرار دارند. اگر عاشق غواصی هستید، بازدید از این صخره‌های زیبا را از دست ندهید. تماشای غارهای کوچک و بزرگ زیر آب بسیار تماشایی است.

بهترین زمان سفر به مالدیو

انتخاب بهترین زمان سفر به مالدیو به سلیقه شما بستگی دارد. اگر به دنبال آب و هوای عالی و غواصی در مالدیو هستید، فصل خشک (آذر تا فروردین) را انتخاب کنید. اگر به دنبال قیمت مناسب هستید و بارش‌های گاه به گاه را مشکلی نمی‌دانید، فصل بارانی (اردیبهشت تا آبان) را برگزینید. برای موج‌سواری، فصل بارانی (اردیبهشت تا آبان) ایده‌آل است. به خاطر داشته باشید که تعطیلات عید نوروز و کریسمس شلوغ و گران هستند. در ماه رمضان (اردیبهشت تا خرداد) برخی رستوران‌ها و مغازه‌ها در طول روز تعطیل هستند.

مسیرهای سفر به مالدیو

مسیرهای سفر به مالدیو

شما از دو مسیر دریایی و هوایی می‌توانید به مالدیو سفر کنید. برای سفر دریایی باید ویزای توریستی هند را داشته باشید و سپس از هند به‌وسیله کشتی‌ها و اتوبوس‌های دریایی به مالدیو سفر کنید. مالدیو در فاصله کمی از هند قرار دارد. سفر هوایی به مالدیو با خرید بلیت پرواز از تهران امکان‌پذیر است.

فرودگاه مالدیو

فرودگاه بین‌المللی ولانا که در جزیره هول هوله قرار دارد، در فاصله ۳ کیلومتری از ماله واقع شده است. دسترسی به این فرودگاه از طریق دریا امکان‌پذیر است. این فرودگاه را در سال ۱۹۶۰ تأسیس کردند و اکنون مرکز نشست‌وبرخاست صدها ایرلاین معتبر در سراسر جهان است.

بهترین تفریحات مالدیو

یکی از سؤالات گردشگران قبل از سفر به مالدیو، درباره جالب‌ترین تفریحات این کشور است. طبیعی است که در این کشور به دلیل آنکه در مجاورت اقیانوس قرار دارد، انواع ورزش‌های آبی دیده شود. از جمله این ورزش‌ها می‌توان به اسکی روی آب، غواصی، چتربازی روی آب، تیوب سواری، موج‌سواری، اسپا و آب‌درمانی اشاره کرد. دریای لاجوردی مالدیو و طبیعت بکری که دارد، لذت این ورزش‌های آبی را برای شما چندین برابر خواهد کرد. یکی دیگر از تفریحات جالب کشور مالدیو، قایق‌رانی کاتاماران است که شما با استفاده از این قایق‌های بادبانی می‌توانید به سفرهای دریایی جذاب بروید.

‌بهترین هتل‌های مالدیو

‌بهترین هتل‌های مالدیو

انتخاب اقامتگاه قبل از رزرو تور سفر به مالدیو از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. در ادامه، از ارزان‌ترین هتل‌های مالدیو تا بهترین و گران‌ترین آنها را معرفی می‌کنیم:

هتل ساحلی و مدرن لیلی

برای داشتن اقامتی منحصربه‌فرد در میان یک طبیعت بکر با امکانات عالی، کابین‌های هتل لیلی بهترین اقامتگاه برای شما خواهد بود. این هتل طراحی زیبا و منحصربه‌فردی دارد و در مقابل شما ویو چشم‌اندازی از آبی دریا دیده می‌شود.

هتل سونوا گلی

هتل سونوا گلی شامل مجموعه‌ای از اقامتگاه‌های شیک می‌شود. این هتل دارای ۴۵ خانه روی آب است که هر کدام، از امکاناتی لوکس و منحصربه‌فرد برخوردار هستند. برای تردد بین این خانه‌ها، از قایق استفاده می‌کنند.

هتل نالادو

یکی از جزیره‌های مالدیو، نالادو نام دارد و این هتل زیبا و باشکوه با همین نام در این جزیره قرار گرفته است. این هتل شامل ۱۹ ویلای روی آب می‌شود. در ساخت این ویلاها درهای شیشه‌ای به کار برده شده است تا شما بتوانید از منظره زیبای دریا لذت ببرید. اقامت در هتل نالادو بسیار رویایی خواهد بود.

هتل جزیره ولیگاندو

یکی دیگر از بهترین هتل‌های مالدیو، هتل جزیره ولیگاندو است. این هتل نما و معماری کاملاً سنتی دارد و اقامت در آن احساس بسیار خوبی خواهد داشت. این هتل شامل ۱۰ ویلای روی آب، ۱۲ ویلای ساحلی و ۵۴ ویلای خارج از آب و مجهز به جکوزی است. شما بسته به سلیقه و نظر خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. از جمله امکانات تفریحی این هتل می‌توان به استخر، تنیس، بیلیارد، مرکز فیتنس و سرگرمی‌های دیگر اشاره کرد.

هتل چهار فصل کودا هورا

ویلاهای دلباز این هتل محدوده وسیعی از ساحل را به خود اختصاص داده‌اند. هتل کودا هورا برای عاشقان غواصی بهترین گزینه خواهد بود. کتابخانه، رستوران و امکانات ورزشی متنوع از جمله امکانات این هتل رویایی است. طبقه زیرین این هتل از شیشه ساخته شده است تا شما را به دنیای جذاب زیر آب ببرد.

فستیوال‌های مالدیو

فستیوال‌های مالدیو

به دلیل آنکه مالدیو، کشوری مسلمان است بیشتر جشن‌ها و فستیوال‌های آن بر اساس دین اسلام برگزار می‌شود. از مهم‌ترین فستیوال‌های مالدیو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عید قربان

همانند مردم دیگر کشورهای مسلمان، مردم مالدیو عید قربان را جشن می‌گیرند. آن‌ها این روز را با جشن و پایکوبی و پخش کردن شیرینی‌های خوشمزه می‌گذرانند.

تولد حضرت محمد

از دیگر جشنواره‌های مهم مذهبی این کشور، تولد حضرت محمد است. مردم مالدیو در ده روز ابتدایی ماه ربیع‌الاول تولد حضرت محمد را جشن می‌گیرند. در این چند روز موسیقی‌های مذهبی در خیابان پخش شده و با شیرینی‌های خوشمزه محلی از مردم پذیرایی می‌شود.

جشنواره کودا

جشنواره کودا که به مناسبت عید فطر برگزار می‌شود، بعد از اتمام ماه رمضان است. در این جشن برای برگزاری نماز عید فطر به مسجد می‌روند. اگر در چنین روزی به مالدیو سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم که در جشن آن‌ها شرکت کنید و طعم خوراکی‌های خوشمزه محلی را بچشید.

فستیوال غذاهای محلی مالدیو

فستیوال غذاهای محلی یکی از فستیوال‌های هیجان‌انگیز است که برای عاشقان غذا بسیار لذت‌بخش خواهد بود. این فستیوال را معمولاً در ماه رمضان و یا دیگر اعیاد مذهبی برگزار می‌کنند.

روز ماهیگیر

به دلیل آنکه شغل بیشتر مردم مالدیو ماهیگیری است، روز دهم دسامبر را به عنوان روز ماهیگیر جشن می‌گیرند. در این روز مردم به سراغ صید ماهی‌های خوشمزه می‌روند و آن‌ها را برای خوردن طبخ می‌کنند.

فستیوال قایق‌سواری

فستیوال قایق‌سواری از دیگر فستیوال‌های جذاب این کشور است. در این فستیوال قایق‌سواران به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. زمان برگزاری این فستیوال در ماه‌های آوریل تا اکتبر است و در میان مردم مالدیو از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

مهم‌ترین قوانین کشور مالدیو

بهتر است قبل از سفر به مالدیو با مهم‌ترین قوانین آن آشنا شوید تا تمام طول سفر خود را به خوشی بگذرانید. این قوانین به شرح زیر هستند:

  • در این کشور ورود الکل ممنوع است و مردم اجازه ندارند در مکان‌های عمومی الکل بنوشند. افراد، تنها در مکان‌های مشخص شده مانند برخی رستوران‌ها، هتل‌ها و کافه‌ها گردشگران اجازه نوشیدن الکل را دارند.
  • شما اجازه ندارید در داخل آب‌ها یا جزایر زباله و بطری بیندازید.
  • فیلمبرداری در داخل مساجد این کشور ممنوع است.
  • شکار کردن جانوران در داخل آب‌های اطراف جزیره ممنوع است. بابت شکار حیوانات باید جریمه هزار دلاری پرداخت کنید. در صورت جمع‌آوری مرجان‌های نزدیک ساحل و وارد کردن آسیب به طبیعت و سواحل جریمه‌ای نزدیک به ۵۰۰ دلار باید پرداخت کنید.
  • تنها مذهبی که در این کشور پذیرفته شده، اسلام است و شما حق توهین به این مذهب را ندارید و نمی‌توانید دین دیگری را در زمان سفر خود تبلیغ کنید.
0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *