خانه
بلاگ
حساب کاربری

غواصی در مالدیو؛ کشف راز دریاها

غواصی در مالدیو؛ کشف راز دریاها
تاریخ انتشار: 1402/6/21

مالدیو با آب‌های گرم و شفاف، سواحل ماسه‌ای سفید و جزیره‌‌های دیدنی برای گشت و گذار و کاوش، یکی از بهترین و جذاب‌ترین مکان‌ها برای ​​عاشقان غواصی است. مالدیو در اقیانوس هند از 26 جزیره مرجانی و بیش از 1200 جزیره تشکیل شده است که تنها 200 یا بیشتر از آنها مسکونی هستند. در زیر آب‌های فیروزه‌ای این جزیره زیبا، جانداران دریایی با تنوع فراوان به بازدیدکنندگان خوش آمد می‌گوید.

از ماهی‌های دریایی بزرگ مانند کوسه‌ها و پرتوهای مانتا گرفته تا شاخه‌های برهنه و میگوهای ریز و پنهان و سایر انواع گونه‌های دریایی را به هنگام غواصی در مالدیو مشاهده خواهید کر‌د. در حالی که می‌توانید در تمام فصول سال به مالدیو سفر کنید و از تجربه غواصی در آب‌های زلال و شیشه‌ای آن بهره‌مند شوید، اما بهتر است در اواخر تابستان و اوایل بهار برای سفر به این جزیره شگفت انگیز اقدام کنید. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دنیای زیر آب و تنوع زیستی دریایی علاقه دارید، در این راهنما از توریک با معرفی بهترین مکان‌های غواصی در مالدیو همراه ما باشید.

Maaya Thila

یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای غواصی‌ در تور مسافرتی مالدیو  مایا تیلا است که با آب‌های شفاف و جانداران دریایی متنوع تجربی بی‌نظیری از غواصی را به شما ارائه می‌کند. با غواصی در این منطقه می‌توانید زندگی دریایی شگفت‌انگیز را با ویژگی‌های جغرافیایی فوق‌العاده مشاهده کنید. این صخره حدود 80 متر قطر دارد که به غواصان اجازه می‌دهد در محیطی وسیع در زیر آب کاوش کنند. همچنین عمق این منطقه 6 متر و شیب دیوار تا حدود 30 متر عمق دارد و برای غواصان مبتدی و پیشرفته مناسب است.

با غواصی در Maaya Thila می‌توانید کوسه‌های صخره‌ای نوک سفید، کوسه‌های صخره‌ای خاکستری و سایر انواع کوسه‌ها را که دور این صخره به دنبال غذا هستند را ببینید. در این منطقه همچنین می‌توانید بت‌های مور، لاک‌پشت‌ها، مانتاها، انواع ماهی‌ها و سایر جانداران دریایی را از نزدیک ببینند. علاوه بر غواصی در صخره‌های مالدیو، می‌توانید با دریافت ویزای تایلند و سفر به این کشور و یا رزرو تور بالی از وب سایت مجموعه گردشگری توریک، تجربه بی‌نظیری از غواصی و کاوش در دنیای رنگارنگ زیر آب به دست آورید.

پیشنهاد می‌شود: راهنمای سفر به مالدیو

Cocoa Thila

Cocoa Thila - غواصی در مالدیو

Cocoa Thila

کاکائو تیلا در لبه شرقی جزیره مرجانی ماله جنوبی واقع شده است و به عنوان بهترین مکان غواصی در مالدیو شناخته می‌شود. این قله تا ارتفاع 400 متری کشیده شده و عمق آن به 30 متر نیز می‌رسد. جریان‌های قوی در اطراف این قلعه، آن را برای غواصان پیشرفته و با تجربه مناسب‌تر می کند، اما همین جریان‌های دریایی موجب تنوع گسترده‌ای از حیات دریایی شده‌اند که در اینجا یافت می‌شود. ویژگی‌های جغرافیایی این منطقه شامل برآمدگی‌های صخره‌ای، دره‌ها و شکاف‌ها است که موجب ایجاد تنوع زیستی دریایی در این منطقه شده است. با غواصی در Cocoa Thila می‌توانید انواع ماهی‌ها را در آب‌های  عمیق مشاهده کنید. به هنگام غواصی در نزدیک صخره، کاد صخره‌ای، فوزیلیرها و اسناپر‌ها را نیز می‌توانید ببینید.

Alimatha Jetty

Alimatha Jetty یک نقطه عالی برای غواصی در مالدیو و به خصوص در شب است. این منطقه با عمق کمی که دارد یک مکان عالی برای غواصان مبتدی و افرادی است که برای اولین بار غواصی در زیر آب‌ را تجربه می‌کنند. با غواصی در این منطقه می‌توانید کوسه‌های پرستار، تروالی‌های غول‌پیکر و پرتوهای مرمر در اطراف ببینید و با تنوع جاندارن دریایی بیشتر آشنا شوید.

Kandooma Thila

Kandooma Thila - غواصی در مالدیو

Kandooma Thila

این جزیره با طولی در حدود 300 متر که در عمق 12 متری زیر سطح دریا قرار گرفته است، ممکن است تجربه بی‌نظیر از غواصی در مالدیو باشد. در اینجا، غواصان می‌توانند Jack’s Corner را کاوش کنند، غاری محبوب در ارتفاع 24 متری که بیشتر سطح آن را مرجان‌های نرم تشکیل می‌دهند. کاوش در صخره‌های جزیره اصلی نیز بسیار هیجان انگیز خواهد بود؛ زیرا لاک‌پشت‌های دریایی متعددی برای استراحت به این منطقه می‌آیند. جریان آب‌ها در این منطقه بسیار قوی است، بنابراین Kandooma Thila برای غواصان پیشرفته و با‌تجربه گزینه بهتری محسوب می‌شود. در طول اسنورکلینگ در مالدیو علاوه بر مشاهده لاک‌پشت‌های دریایی، می‌توانید چندین کوسه، شاید یک یا دو مانتا در پرتوهای آبی و عقابی را نیز از نزدیک ببینید.

Banana Reef

Banana Reef که در جزیره مرجانی شمالی مالدیو واقع شده است، جزو بهترین مکان غواصی در مالدیو می‌باشد و یکی از اولین مکان‌هایی است که شروع به جذب بازدیدکنندگان و غواصان از سراسر جهان کرد و نمونه‌ای بی‌نظیر از حیات دریایی از جمله مرجان‌ها، غارها، ماهی‌های بزرگ و سایر جانداران آبزی را به نمایش می‌گذارد. عمق این صخره از 5 متر شروع شده و حداکثر تا 35 متر افزایش می‌یابد. در امتداد دیوارهای شیب دار، غواصان می‌توانند جاندارن دریایی با گونه‌های کمیاب را نیز کشف کنند. همه حفره‌های این صخره‌ محل خوبی برای زندگی مارماهی‌ها هستند، در حالی که کوسه‌ها و هامورها تمایل دارند در آب‌های نزدیک به صخره زندگی کنند. اگر شما نیز به غواصی و دنیای زیر آب علاقه‌مند هستید، با رزرو تور مالدیو می‌توانید تجربه بی‌نظیر از غواصی در آب‌های زلال به دست آورید.

Fish Head

Fish Head - غواصی در مالدیو

Fish Head

فیش هد که با نام‌های کوسه پوینت و موشیماسمینگیلی تیلا نیز شناخته می‌شود، به‌ عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی‌ در مالدیو شناخته می‌شود. اگرچه این صخره کوچک است، اما دیوارهای آن با مرجان‌ها پوشانده شده‌اند و به قدری برآمدگی و غار در آن وجود دارد که می‌تواند تجربه بی‌نظیری از غواصی را به شما ارائه دهد. با غواصی در این منطقه می‌توانید کوسه‌های خاکستری را که در اطراف صخره‌ها گشت می‌زنند، مشاهده کنید و انواع ماهی‌ها، جلبک‌ها و جاندارن آبزی را از نزدیک ببینید.

علاوه بر کوسه‌ها و ماهی‌ها، فیش هد مملو از حیات دریایی متنوع و جذاب از جمله فوزیلیرها، تروالی، باراکودا و ناپلئونی بزرگ است. اگر شما نیز قصد سفر به مالدیو را دارید و یا می‌خواهید تعطیلات خود را در سواحل آرام بالی و تایلند بگذرانید، برای رزرو تور تایلند، بالی یا مالدیو می‌توانید از طریق وب سایت مجموعه گردشگری توریک اقدام کنید.

Hammerhead Point

بدون شک سفر به جزایر اقیانوس هند و اسنورکلینگ در مالدیو تجربه بی‌نظیری برای شما خواهد بود! Hammerhead Point یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید غواصی و کاوش در دنیای زیر آب را در مالدیو تجربه کنید. این مکان اغلب برای غواصان باتجربه گزینه بهتری می‌باشد، چرا که عمق آن بسیار زیاد است و احتمال وجود جانداران خطرناک نیز در آن بالاست. کوسه‌های صخره‌ای خاکستری، سر چکشی‌های گوش‌دار، پرتوهای مانتا و تروالی غول‌پیکر نیز از جمله جاندارنی هستند که در این منطقه مشاهده می‌شوند و غواصی در  Hammerhead Point را هیجان انگیزتر می‌کنند. هزینه غواصی در مالدیو و صخره‌های آن معمولا بین ۶۰ تا ۷۰ دلار است که با پرداخت این هزینه می‌توانید دنیای رنگارنگ زیر آب را کاوش کنید.

Bathala Thila

Bathala Thila - غواصی در مالدیو

Bathala Thila

Bathala Thila یک جزیره طولانی اما باریک زیر آب در وسط جزیره مرجانی است که جزو بهترین مکان‌ها برای غواصی در مالدیو شناخته می‌شود. با غواصی در این منطقه می‌توانید تروالی و جک‌های غول پیکر در حال شکار مشاهده کنید. جریان‌های آب در این منطقه، به‌ویژه در طول یک تغییر جزر و مدی، بسیار قوی هستند که همین امر موجب می‌شود که شاهد تنوع عظیمی از جانداران دریایی باشید. کرم‌های مسطح، راب‌ها، خرگوش‌های دریایی، میگوها، کوسه‌ها و ماهی‌های برگی کمیاب و منزوی حیات آبی این منطقه را تشکیل می‌دهند که در طول غواصی و کاوش در دنیای رنگارنگ زیر آب می‌توانید آن‌ها را از نزدیک ببینید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *