خانه
بلاگ
حساب کاربری

مالدیو کجاست؟ هر آنچه باید از این مکان رویایی بدانید!

مالدیو کجاست؟ هر آنچه باید از این مکان رویایی بدانید!
تاریخ انتشار: 1402/5/8

اگر در فکر برنامه‌ریزی برای سفر به جزیره‌های مشهور جهان هستید، مالدیو یکی از بهترین گزینه‌های خرید تور پیش روی شما است. شاید برایتان سوال باشد که مالدیو کجاست؟ مالدیو، کشور جزیره‌ای زیبا با آب‌های زلال شگفت‌انگیز، آب‌وهوای فوق‌العاده و فرهنگ و تاریخ غنی است که مقصدی رویایی و محبوب برای تعطیلات می‌باشد. مالدیو که در میان صخره‌های مرجانی قرار گرفته و از حدود 1200 جزیره زیبا تشکیل شده است، یکی از جالب‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد گرمسیری در جهان به شمار می‌آید که سالانه گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به پاسخ سوال مالدیو کجاست پرداخته و شما را با این کشور زیبا بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی مالدیو، کشور صخره‌های مرجانی

حتماً تاکنون نام مالدیو به گوشتان خورده و یا قصد سفر به آن را دارید! به همین دلیل ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید که اصلاً مالدیو کجاست؟ مالدیو، کشور جزیره‌ای بسیار زیبایی است که در آبهای اقیانوس هند و نزدیکترین مکان به سریلانکا قرار دارد. این کشور به کشور صخره‌های مرجانی معروف است، چرا که کل کشور از 26 جزیره مرجانی که پس از فوران آتشفشان‌های زیر آب شکل گرفته‌اند، تشکیل شده است. مجموعه جزایر مرجانی وسیع مالدیو، در بالای رشته کوه‌های مرتفع به نام خط الراس Chagos-Maldives-Laccadive شکل گرفته‌اند که تقریباً از جهت شمال به جنوب کشیده شده و در خط استوا قرار دارند. این کشور با مساحت 298 کیلومتر مربع، کوچکترین کشور در جنوب آسیا از نظر مساحت است، اما در عین حال پراکنده‌ترین کشور جهان نیز به شمار می‌آید. همان طور که اشاره شد، مالدیو از 26 جزیره مرجانی مجزا تشکیل شده است، اما به دلایلی، دولت مالدیو این جزایر را به 20 جزیره مرجانی مختلف تقسیم کرده است که از یک یا دو حرف آن‌ها برای شناسایی آن‌ها استفاده می‌شود. مالدیو، با بیشمار جزیره‌ای که دارد، بهشت گردشگران جهان بر روی زمین است. این جزایر در مساحتی بالغ بر 293 کیلومتر پراکنده شده‌ و مالدیو را به یکی از پراکنده‌ترین کشورهای جهان از نظر جغرافیایی تبدیل کرده‌اند. کشور مالدیو که به طور کامل جمهوری مالدیو یا جزایر مالدیو نامیده می‌شود، کشوری مستقل در شمال مرکزی اقیانوس هند است که جزیره‌های آن از شمال به جنوب و از شرق به غرب امتداد دارند. همه جزایر مالدیو کم ارتفاع هستند و هیچکدام تا بیش از 1.8 متر از سطح دریا بالا نمی‌روند. در واقع به همین دلیل مالدیو پست‌ترین کشور جهان شناخته می‌شود. این موضوع از جهت زیست محیطی، آینده مالدیو را نامشخص و خطرناک ترسیم می‌کند. چرا که خطر افزایش سطح آب دریاها در آن وجود دارد. جزایر مرجانی مالدیو، دارای سواحل شنی، تالاب‌ها و طبیعت سرسبز پوشیده شده از نخل‌های نارگیل و بوته‌های گرمسیری است. در چندین سال اخیر، طبیعت منحصر به فرد، صخره‌های مرجانی زیبا و جزیره‌های شگفت‌انگیز مالدیو، آن را به یک مقصد تعطیلات محبوب تبدیل کرده است.

پیشنهاد می‌شود: راهنمای سفر به مالدیو

تاریخچه مالدیو

تاریخچه مالدیو

مالدیو به عنوان یک مجمع الجزایر، در اوایل قرن پنجم قبل از میلاد توسط مردم بودایی که احتمالاً ساکن سریلانکا و جنوب هند بودند، شناخته شد. پرتغالی‌ها از سال 1558 تا زمان اخراجشان در 1573 به اجبار، در ماله مستقر بودند. در قرن هفدهم این جزایر تحت حمایت حاکمان هلندی سیلان (سری لانکا) قرار گرفته و پس از اینکه بریتانیا سیلان را در سال 1796 به تصرف خود درآورد، این جزایر نیز به تصرف بریتانیایی‌ها درآمدند. در سال 1965، جزایر مالدیو به استقلال سیاسی کامل از بریتانیا دست یافتند و در سال 1968 یک جمهوری جدید در این کشور پایه‌گذاری شد. آخرین سربازان بریتانیایی، این کشور را در تاریخ 29 مارس 1976 ترک کردند، تاریخی که پس از آن در مالدیو به عنوان روز استقلال جشن گرفته شد. ابراهیم نصر، اولین رئیس جمهور مالدیو بود که در سال 1978 شروع به کار کرده و در سال 2003 برای ششمین دوره متوالی نیز انتخاب شد. در دسامبر 2004، مالدیو توسط یک سونامی بزرگ ناشی از یک زلزله عظیم در اقیانوس هند در نزدیکی اندونزی، آسیب شدیدی دید و ده‌ها نفر در آن مصدوم و کشته شدند. در سال‌های اول قرن بیست و یکم، دولت گایوم برنامه‌ای بلندمدت برای مدرن‌سازی و دموکراتیک کردن مالدیو، به‌ویژه اقتصاد و سیستم سیاسی آن، آغاز کرد. از سال 2003، اصلاحات گسترده‌ای برای بهبود حقوق بشر و سیستم حکومتی ایجاد شد. در سال 2008 نیز قانون اساسی جدیدی تصویب شد که کنترل‌ها و توازن‌های دولتی بیشتری را ایجاد کرد، اختیارات قوه مقننه و قضائیه را تقویت کرد و به زنان اجازه داد تا برای ریاست جمهوری نامزد شوند.

ساکنین مالدیو

افراد ساکن در کشور مالدیو به طور تقریبی، به گروه قومی مالدیو که در طول تاریخ این کشور، در جزایر مختلف این کشور سکونت داشتند، مربوط می‌باشد. به طور کلی اعتقاد بر این است که اولین مهاجران، مردم تامیل و سینهالی از جنوب هند و سریلانکا بودند و بازرگانان کشورهای عربی، مالایا، ماداگاسکار، اندونزی و چین در طول قرن‌ها از این جزایر دیدن کردند. زبان رسمی این کشور، زبانی تشکیل شده از زبان هند و اروپایی به نام دیوهی (یا مالدیویی) است. البته به دلیل گردگشران زیادی که هر ساله از مالدیو بازدید می‌کنند، زبان‌های عربی، هندی و انگلیسی نیز در این کشور صحبت می‌شود. دین رسمی و رایج مردم مالدیو، اسلام است. بیشتر از نصف جمعیت مالدیو را روستایی‌ها تشکیل می‌دهند. به عبارتی، به جز افرادی که در ماله، تنها سکونتگاه نسبتاً بزرگ کشور زندگی می‌کنند، بیشتر ساکنان مالدیو در روستاهایی در جزایر کوچک در جزایر مرجانی ساکن هستند.

اگر به فکر سفر به مالدیو و تجربه یک تابستان فوق‌العا‌ده و خاطره‌انگیز هستید، تور‌ مالدیو توریک را از دست ندهید. در توریک،علاوه بر تورهای مختلف اروپایی، تور‌های کشور‌های دیگری مانند تور استانبول نیز وجود دارد و شما می‌توانید با قیمتی شگفت‌انگیز و امکانات بی نظیر، به کشور مورد علاقه خود سفر کنید.

مالدیو چگونه شکل گرفت؟

مالدیو چگونه شکل گرفت؟

مجمع الجزایری که مالدیو بخشی از آن است، بالاترین قسمت یک رشته کوه زیردریایی می‌باشد. با توجه به این موضوع، این احتمال وجود دارد که این قله‌ها زمانی در بالای سطح دریا قرار داشته‌اند، اما به دلیل فرسایش یا حرکت‌های تکتونیکی، اکنون به زیر سطح آب فروکش کرده‌اند. شرایط در این منطقه با این حال برای رشد مرجان‌ها در آب‌های کم عمق گرم ایده‌آل است. حرکت‌های زمین شناسی، یا پایین آمدن سطح دریاها، می‌تواند باعث بالا آمدن بسترهای مرجانی شده و جزایر مرجانی کم ارتفاع را تشکیل دهد. در مورد شکل جزایر مرجانی گفته شده است که شکل دایره‌ای آنها می‌تواند به این دلیل باشد که توده‌های خشکی قبلی توسط صخره‌های مرجانی پوشیده شده و زمانی که زمین ناپدید شد، مرجان‌های جدیدی بر پایه مرجان‌های باستانی رشد کردند. بنابراین، شکل جزایر مرجانی احتمالاً از شکل خط ساحلی در دوران پیشین پیروی می‌کند.

کی به مالدیو سفر کنیم؟!

مانند بسیاری از مقاصد گرمسیری دیگر جهان، مالدیو زیبا هم فقط دو فصل بارانی و خشک دارد. فصل خشک مالدیو از دسامبر تا مارس ادامه دارد که فصل شلوغ مالدیو به شمار می‌آید. در این فصل مالدیو میزبان صد‌ها گردشگر و مسافر از سراسر جهان است. به همین دلیل استراحتگاه‌ها شلوغ‌تر هستند و قیمت اتاق‌ها و پروازها هم ممکن است کمی گران‌تر باشند. فصل بارانی مالدیو نیز، از ژوئن تا نوامبر است که با بارندگی‌های خفیفی همراه می‌باشد. البته در این ماه‌ها هم همچنان هوا گرم است و می‌توان برای سفر برنامه‌ریزی کرد و علاوه بر قیمت‌های ارزان و مناسب، از سکوت و ارامش جزایر هم نهایت لذت را برد. اگر تصمیم دارید تا به مالدیو سفر کنید، اواخر فصل تابستان، فرصت مناسبی است. چرا که می‌توانید با قیمت به صرفه‌تری از تعطیلات لذت ببرید. مسافت ایران تا مالدیو از شهر تهران حدودا 4462 کیلومتر و 7 ساعت پرواز است.

در مالدیو کجا اقامت داشته باشیم؟

در مالدیو کجا اقامت داشته باشیم؟

از آنجایی که جزایر زیبای مالدیو هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان هستند، اقامت‌گاه‌های خوبی را می‌توان در این کشور پیدا کرد. برای نمونه، The One & Only Reethi Rah استراحتگاهی زیبا و کامل است که پیشنهاد می‌شود در سفر به مالدیو آن را برای اقامت انتخاب کنید. این اقامتگاه یکی از اقامتگاه‌های برتر در مالدیو است که دارای 128 ویلا با سقف کاهگلی با طراحی بسیار زیبا و منحصر به فرد می‌باشد. در اطراف اقامتگاه، سواحل شنی زیبا و جنگل‌های سرسبز و بکر وجود دارند که منظره‌ای زیبا را خلق می‌کنند. از امکانات این اقامتگاه می‌توان به غذاهای بی نظیر محلی، ساحلی و تلفیقی، حمام نمک، اسپا و تفریحات ورزشی آبی مانند غواصی، قایق رانی، موج سواری و غیره اشاره کرد. اقامتگاه Dusit Thani، یکی دیگر از اقامتگاه‌های عالی مالدیو است که در طول اقامت، امکانات لوکسی مانند پیشخدمت شخصی را به مهمانان خود ارائه می‌کند. این استراحتگاه دارای بزرگترین استخر در مالدیو، زمین‌های تنیس بزرگ، دوچرخه‌های شخصی و طیف وسیعی از غذاهای محلی و بین‌المللی خوشمزه و بی‌نظیر است.

گردشگری در مالدیو

همان طور که گفتیم، اگر به دنبال برنامه‌ریزی برای سفر به یکی از کشور‌های جزیره‌ای گرمسیری جهان هستید، مالدیو بدون شک یکی از گزینه‌‌های برتر است. مالدیو را می‌توان بهشت گمشده‌ی عاشقان ساحل و دریا بر روی زمین معرفی کرد. به همین دلیل، صنعت گردشگری در مالدیو رونق زیادی دارد و هر ساله، بیشمار گردشگر به این کشور سفر کرده و از جزایر زیبا و طبیعت منحصر به فرد آن بازدید می‌کنند.گردشگری در مالدیو در دهه 1970 آغاز شد و در حال حاضر هم بخش عمده‌ای از اقتصاد این جزایر را تشکیل می‌دهد. ممکن است به عنوان یک گردشگر این سوال را داشته باشید که آیا مالدیو ویزای توریستی میخواهد؟ جواب این سوال منفی است. در واقع علاوه بر جاذبه‌های گردشگری مالدیو، یکی از دلایل علاقه‌مندی مسافران و گردشگران به مالدیو این است که برای سفر، نیازی به اخذ ویزای مالدیو ندارند و هر کسی که دارای پاسپورت معتبر، بودجه کافی و مدرکی دال بر سفر بعدی باشد، یعنی پرواز برگشت رزرو شده، می‌تواند بع مالدیو سفر کرده و از جزایر زیبای آن بازدید کند. در مالدیو، به خاطر گستردگی دریا و ساحل، تفریحات و ورزش‌های آبی بسیار محبوب و رایج هستند و در سواحل این کشور در طول روز صحنه‌های پر شور و هیجان باورنکردنی رقم می‌خورد. چرا که بیشتر مردم و مسافران، به غواصی، قایق سواری و دیگر تفریحات دریایی می‌پردازند. به هنگام شب نیز می‌توان چشم اندازی زیبا از صخره‌های مرجانی، درخشش اب دریا و امواج خروشان ان را تماشا کرد. البته، اگرچه مالدیو در حال حاضر یک مقصد گردشگری محبوب برای جهانیان به شمار می‌آید، اما علی رغم قدمت چند هزار ساله، عمر گردشگری آن کوتاه است و تنها 50 سال است که به این رونق گردشگری دست یافته است. به طوری که قبل از افتتاح اولین استراحتگاه در سال 1972، مالدیو و جزایر آن، یک مقصد ناشناس برای موج سواران و غواصان بوده‌اند. رئیس جمهور سابق این کشور، مومون عبدالگیوم، در اولین دوره قدرت خود به اقدامات زیادی برای رونق گردشگری مالدیو پرداخت و آن را به کشور کنونی تبدیل کرد. به طوری که تنها در سال 2019، حدود 1.7 میلیون گردشگر از مالدیو دیدن کردند.

اگر قصد سفر به مالدیو را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعاتی مانند چگونگی سفر و همچنین هزینه سفر به مالدیو، به توریک مراجعه کرده و از خدمات تور‌های آن بهره مند شوید. توریک، شرکت گردشگری فعال در زمینه ارایه خدمات متعدد گردشگری مانند اخذ ویزای کشور‌های مختلفی چون ویزای کشور‌های اروپایی، ویزای کانادا، ویزای تایلند، اندونزی، ویزای دبی، ویزای آذربایجان، ویزای سنگاپور و … است که با مراجعه به آن، می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن، ویزای خود را دریافت کنید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *