خانه
بلاگ
حساب کاربری

سوغات مالدیو؛ یادآور خاطرات جزیره

سوغات مالدیو؛ یادآور خاطرات جزیره
تاریخ انتشار: 1402/8/9

بدون شک، هیچ سفری بدون خرید سوغاتی، کامل نخواهد بود. چرا که به هر حال، سوغاتی‌ها یادگاری‌های خوبی از سفر شما هستند که با خرید آن‌ها و بردن به خانه، می‌توانید لحظات خوبی را که در طول سفر سپری کرده‌اید، دوباره زنده کنید و یا آن‌ها را به عنوان چیز منحصر به فردی از کشوری که بازدید کرده‌اید، به دوستان و خانواده خود هدیه دهید. کشور مالدیو که یکی از کشور‌های محبوب در بین گردشگران است، سوغاتی‌های زیادی دارد که می‌توانید در سفر خود به این جزیره، آن‌ها را خریداری کرده و با خود به خانه بیاورید. با خرید سوغات مالدیو، می‌توانید همیشه بخشی از این کشور زیبا را در خانه‌ خود داشته باشید. در ادامه، چند مورد از سوغات مالدیو که می‌توانید در سفر خود آن‌ها را خریداری کنید، آورده شده است.

 

سارونگ مالدیو

سارونگ مالدیو - سوغات مالدیو

 

همان طور که می‌دانید، مالدیو کشوری با جزایر و سواحل بسیار است، به همین دلیل مالدیوی‌ها به عنوان ساکنان یک جزیره و کشور آسیای جنوبی، به طور مرتب در جزایر محلی خود لباس‌هایی به نام سارونگ می‌پوشند. در مالدیو می‌توانید سارونگ‌ها را در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف پیدا کنید، اما یکی از انواع سارونگ‌ها که رایج‌تر است، سارونگ Feyli نام دارد. این نوع سارونگ که به رنگ مشکی بوده و نوارهایی سفید رنگ در پایین و خطوط طلایی در حاشیه دارد، بسیار به “dhoti” یا “vesti” که در هند و سریلانکا پوشیده می‌شود، شباهت دارد. فیلی که یکی از معروف‌ترین و بهترین سوغاتی‌های مالدیو است، در حال حاضر بیشتر در مناسبت‌های خاص و نمایش‌های سنتی مالدیو پوشیده می‌شود.

 

 Dhoni مینیاتوری

 Dhoni مینیاتوری - سوغات مالدیو

 

dhoni، یک قایق بادبانی سنتی است که از زمان ورود اولین مهاجران به مجمع‌الجزایر مالدیو، به طور گسترده استفاده می‌شود. این سازه سنتی، معمولاً بسیار باریک است و یک شاخ منحنی بلند در کمان خود دارد. dhoni به طور سنتی از بادبان‌های lateen استفاده می‌کند، اما بادبان‌های مدرن دارای موتور هستند. در بازار‌های مالدیو می‌توانید dhonis‌های مینیاتوری دست‌ساز را با جزئیات کامل به صورت رنگ شده همراه با بادبان، خریداری کنید یا آن را در مقیاس کوچکتر ساخته شده در یک بطری شیشه‌ای تهیه کنید. این قایق‌ها را می‌توانید در بسیاری از فروشگاه‌های هنری و سوغاتی در سراسر مالدیو پیدا کنید.

 

 

محصولات نارگیل

محصولات نارگیل - سوغات مالدیو

 

درخت نارگیل، درخت ملی کشور مالدیو است و در تمام سواحل ‌ جزایر این کشور به چشم می‌خورد. در واقع می‌توان گفت مردم مالدیو تقریباً در تمام جنبه‌های زندگی خود از نارگیل استفاده می‌کنند. علاوه بر مصرف زیاد میوه نارگیل و ساختن سازه‌های بزرگ با آن، مردم محلی از این میوه برای ساخت و تولید چیز‌های زیادی مانند ماسک‌های زینتی، سبد، آباژور، مجسمه، کیف، ظروف آشپزخانه مانند کاسه و موارد دیگر استفاده می‌کنند. به همین دلیل محصولات ساخته شده از نارگیل یکی از بهترین سوغات مالدیو به شمار می‌آیند. سوغاتی‌های ساخته شده از نارگیل دست‌ساز مالدیو، اقلام بسیار زیبایی هستند که پیشنهاد می‌کنیم از خرید آنها در سفر مالدیو خود از دست ندهید.

 

 

محصولات لاکی

محصولات لاکی - سوغات مالدیو

 

لاکی‌کاری یکی از هنر‌های رایج در مالدیو، به ویژه مناطق سنتی آن است. به همین خاطر محصولات با نقوش لاکی بر روی آن‌ها، از صنایع دستی برجسته در مالدیو به شمار می‌آیند که می‌توانید آن را روی محصولات دست‌ساز مختلف مالدیو مانند جعبه‌ها، بشقاب، کاسه، گلدان، اسباب‌بازی و خودکار‌ها مشاهده کنید. لاکی کاری ریشه در عمیق‌ترین سنت‌های مالدیو دارد. در لاکی کاری در روش سنتی، از رنگدانه‌های آب درختان خاصی از مالدیو استفاده می‌شود که به محصولات لاکی مالدیو رنگ‌های قرمز، زرد و سیاه می‌دهد. این لاک بسیار بادوام است و این اقلام را برای استفاده طولانی مدت به عنوان هدیه و تزیین در منزل شما مناسب می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود با تور مالدیو، خرید محصولات لاکی را فراموش نکنید.

 

توندو کونا

توندو کونا - سوغات مالدیو

 

چیزهای محبوب زیادی برای خرید سوغاتی در مالدیو وجود دارند که از چیزهای بسیار ساده موجود در این شهر جزیره‌ای ساخته شده‌اند. یکی از چیز‌ها، تشک‌های حصیری هستند که توندا کونا نام دارند و از ارزان‌ترین سوغات مالدیو به شمار می‌آیند. توندو کونا، یک تشک سنتی مالدیویی است که از الیاف طبیعی ساخته شده است. توندو کونا یکی از برجسته‌ترین شکل‌های صنایع دستی در جزیره است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً در سفر خود به مالدیو، آن را تهیه کنید. این تشک‌ها در مالدیو به طور سنتی برای نشستن، خوابیدن یا دعا کردن استفاده می‌شوند. در گذشته نیز، تشک‌های تاندو کونا اغلب به عنوان هدیه به خانواده سلطنتی و دیگر شخصیت‌های برجسته کشور داده می‌شد که این اهمیت آن‌ها در فرهنگ محلی را نشان می‌دهد.

 

 

جواهرات دست‌ساز

جواهرات دست‌ساز - سوغات مالدیو

 

اکر هنوز برایتان سوال است که از مالدیو چی بخریم؟! پیشنهاد بعدی ما جواهرات دست‌ساز است. مالدیو، جواهرات دست‌ساز بسیار زیبایی از جمله دستبند، گوشواره، گردنبند و غیره دارد. این جواهرات اغلب از سنگ، پوسته نارگیل، صدف دریایی و سرامیک‌ در انواع رنگ‌ها و طرح‌ها تهیه شده و در اکثر بازار‌های محلی مالدیو به چشم می‌خورند. البته می‌توانید گزینه‌های گران‌تری را هم پیدا کنید که از مروارید ساخته شده‌اند. ممکن است حتی جواهراتی ساخته شده از دندان کوسه و مرجان‌های قرمز یا سیاه را هم ببینید، اما از خرید آنها اجتناب کنید چرا که اجازه صادرات ندارند و نمی‌توانید آن‌ها را با خود حمل کنید.

 

لوازم آرایشی ارگانیک

لوازم آرایشی ارگانیک - سوغات مالدیو

 

شاید برای شما کمی عجیب باشد، اما مالدیوی‌ها در هنر استفاده از محصولات ساحلی و طبیعی، تسلط زیادی دارند. به همین خاطر می‌توانید برخی از بهترین محصولات ساخته شده از مواد ارگانیک را در مالدیو به عنوان سوغاتی خریداری کنید. از جمله رایج‌ترین این محصولات، محصولات مراقبت از بدن مانند روغن مو، روغن بدن، مرطوب کننده‌ها و حتی روغن‌های پخت‌و‌پز هستند.

اگر شما هم قصد سفر به مالدیو و یا سایر مقاصد توریستی را دارید، برای دریافت ویزا یا رزرو تور این جزیره، رزرو تور دبی، اندونزی، تایلند و یا تور بالی می‌توانید به وب سایت مجموعه گردشگری توریک مراجعه کرده و از کارشناسان این مجموعه کمک بگیرید.

 

محصولات ماهی بسته‌بندی شده

محصولات ماهی بسته‌بندی شده - سوغات مالدیو

 

بدون امتحان و خرید بهترین و اصلی‌ترین محصول مالدیو، یعنی ماهی‌ها، نمی‌توان مالدیو را ترک کرد. ماهی‌ها طلای مالدیو به شمار می‌آیند که محصولات مختلفی از آن‌ها در انواع بسته‌بندی شده و کنسرو شده در بازار مالدیو به فروش می‌رسند. در این جزیره، می‌توان عجیب‌ترین نژادها و گونه‌ها از ماهی‌ها را بدون نگرانی از آسیب یا پوسیدگی، به عنوان سوغات مالدیو خریداری کرده و به خانه برد.

علاوه بر سفر به مالدیو و اقامت در این کشور رویایی، می‌توانید با دریافت ویزای تایلند، دبی، ویزای اندونزی و یا رزرو تور تایلند و اندونزی و .. از مجموعه گردشگری توریک، سفر بی‌نظیری را تجربه کرده و جاذبه‌های توریستی این کشورها را نیز از نزدیک ببینید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *