خانه
بلاگ
حساب کاربری

چشم لندن، توریستی‌ترین جاذبه انگلستان

چشم لندن، توریستی‌ترین جاذبه انگلستان
تاریخ انتشار: 1402/7/3

احتمالاً می‌دانید که هر شهر و کشوری در جهان با نماد و جاذبه خاصی شناخته می‌شود، چشم لندن نیز یکی از زیباترین و توریستی‌ترین جاذبه‌های این شهر است که با ارتفاع 135 متری در میان مرتفع‌ترین چرخ و فلک‌های دنیا قرار گرفته است. این چرخ و فلک در بخش جنوبی شهر لندن و در کنار تیمز واقع شده است و با عنوان چرخ هزاره نیز در این شهر شناخته می‌شود. این سازه به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، سالانه بیش از 3 میلیون گردشگر و بازدید کننده را به خود جذب می‌کند. اگر شما هم قصد دارید سفری به لندن شهر تاریخ، فرهنگ و هنر داشته باشید، در این راهنما از آژانس توریک با معرفی یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های این شهر یعنی چشم لندن همراه ما باشید.

 

 

آشنایی با چشم لندن، مرتفع ترین چرخ و فلک اروپا

چشم لندن یکی از بلندترین چرخ‌ و فلک‌های جهان و یکی از بلندترین سکوهای رصد در پایتخت انگلیس است که شما می‌توانید با تهیه بلیط آن تمام نقاط دیدنی شهر و همچنین جاذبه‌های دوردست مانند قلعه ویندزور را ببینید. چرخ فلک لندن در ابتدا قرار بود یک سازه موقت باشد، اما پس از ارائه طرح اولیه و اتمام ساخت به دلیل محبوبیت آن به یک مکان ثابت تبدیل شده است. به طور متوسط، این جاذبه هر سال حدود 3.5 میلیون بازدید کننده را به خود جذب می‌کند و آن را به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در جهان تبدیل می‌کند.

چه بخواهید از منظره افق لندن لذت ببرید، یا در مورد شاهکارهای معماری شهر بدانید و یا از سازه‌‌های مدرن این شهر دیدن کنید، از سوار شدن بر چرخ و فلک لندن پشیمان نخواهید شد.

 

ویژگی‌های منحصر به فرد چرخ و فلک لندن

ویژگی‌های منحصر به فرد چرخ و فلک لندن

 

همانطور که گفتیم، چشم لندن یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های لندن است و به عنوان نماد این شهر تاریخی شناخته می‌شود. یک چرخش کامل چشم لندن حدود 30 دقیقه طول می‌کشد و شما در این مدت می‌توانید بهترین مناظر شهر لندن را برای حدود 10 دقیقه ببینید، چرا که کابین در این مدت به حداکثر ارتفاع خود یعنی 135 متر می‌رسد. حتی در یک روز بارانی، می‌توانید نقاط دیدنی اطراف مانند کلیسای وست مینستر، بیگ بن، شارد، کاخ باکینگهام، تیمز، و خانه‌های پارلمان را به وضوح ببینید.

هر یک از 32 کابین چرخ و فلک چشم لندن به تهویه مطبوع و تبلت‌هایی مجهز شده است که زیباترین جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی لندن را به نمایش می‌گذارد. هر کابین حداکثر 25 بازدید کننده را در خود جای می‌دهد، اگرچه این کابین‌‌ها برای اجاره خصوصی نیز در دسترس هستند.

قیمت بلیط چشم لندن حدود 24 پوند است که در صورت تمایل می‌توانید آن را رزرو کنید. بلیط‌های ورودی شامل تجربه سینمای 4 بعدی نیز می‌شود که به شما این فرصت را می‌دهد که با داستان پشت این جاذبه نمادین آشنا شوید. بنابراین اگر قصد سفر به این شهر رویایی را دارید و می‌خواهید بر بزرگ‌ترین چرخ و فلک اروپا سوار شوید، برای اخذ ویزای انگلستان و شرایط و مدارک مورد نیاز می‌توانید از مجموعه گردشگری توریک کمک بگیرید.

تاریخچه مختصری از چشم لندن

تاریخچه مختصری از چشم لندن

 

چشم لندن به طور رسمی در 31 دسامبر 1999 توسط تونی بلر نخست وزیر وقت افتتاح شد. این طرح توسط دیوید مارکس و جولیا بارفیلد طراحی شد و بیش از 7 سال و 75 میلیون پوند صرف طراحی و ساخت آن شد. در زمان افتتاح، چرخ فلک لندن بلندترین چرخ رصدی جهان بود و پس از ساخت و افتتاح آن، چرخ و فلک‌های دیگری در سراسر جهان و شهرهایی مانند سیاتل و لاس وگاس ایجاد شد که از آن الهام گرفتند.

در طول سال‌ها، این جاذبه برای تعدادی از رویدادهای خاص استفاده شده است. در سال 2013، هر کابین به یک کلوپ شبانه چرخشی تبدیل شد که شامل اجرای ستارگانی از جمله مارک رونسون، لیلی آلن و ریچی هاوتین بود. به مناسبت سالگرد ساخت چرخ و فلک لندن در مارس 2020، کابین‌ها به اجرای جشن‌های بی‌نظیر و تئاتر وست اند موقت تبدیل شدند که به گفته بسیاری از بازدید کنندگان، یکی از بهترین تجربیات آن‌ها از سفر به لندن بوده است.

 

 

 

حقایق جالبی درباره چشم لندن!

 

  • چشم لندن با ارتفاع 135 متری، در حال حاضر چهارمین چرخ و فلک بزرگ در جهان است، اما در لیست 20 سازه مرتفع در لندن قرار نمی‌گیرد، چرا که بلندترین سازه شهر شارد با ارتفاع 306 متری است.
  • سواری بر روی چشم لندن 30 دقیقه طول می‌‌کشد و با سرعت حدود1 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند.
  • مارکس و جولیا بارفیلد در مسابقه‌ای که در سال 1993 برگزار شد، ایده این چرخ و فلک را مطرح کردند. با وجود اینکه این طرح در آن سال پذیرفته نشد، اما سرانجام پس از بررسی‌های بسیار این طرح در 9 مارس 2000 اجرایی و افتتاح شد.
  • چشم لندن با بیش از3 میلیون نفر بازدید کننده، اکنون محبوب‌ترین جاذبه توریستی پولی در بریتانیا است. محبوب‌ترین جاذبه رایگان، موزه بریتانیا است که هر سال بیش از 6 میلیون بازدید کننده دارد.
  • این چرخ و فلک 32 کابین دارد، هر کابین برای هر 32 منطقه شهر، اما این کابین‌ها از یک تا 33 شماره گذاری شده‌اند و مانند بسیاری از ساختمان‌ها و سازه‌ها، کابین شماره 13 وجود ندارد که احتمالاً به دلیل خرافاتی است که در مورد عدد 13 در این کشور وجود دارد.
  • از زمان افتتاح این چرخ و فلک تا به امروز، بیش از 5000 نفر در کابین‌های آن نامزد کرده‌اند، یا در میان جشن‌ها پیشنهاد ازدواج دریافت کرده‌اند. بیش از 500 عروسی نیز در این چرخ و فلک برگزار شده است که اولین عروسی در سال 2001 برگزار شد.
  • در طول جشنواره رستوران لندن، این جاذبه به یک رستوران تبدیل شد و سرآشپزهای مشهوری مانند گوردون رمزی و دانیل بولود در یکی از کابین‌ها غذاهای مشهور خود را سرو می‌کردند.
  • چشم لندن علاوه بر اینکه شاهد نامزدی‌ها، جشن‌ها و فستیوال‌های سرو غذا بوده است، نمایش‌ها و شعبده بازی‌های بسیاری را نیز به خود دیده است. شعبده باز دیوید بلین در سال 2003 با ایستادن بر روی یکی از غلاف‌های چرخ و فلک، چرخش کامل را انجام داد. در سال 2004 نیز مردی با لباس مرد عنکبوتی از این جاذبه بالا رفت و 18 ساعت را بالای یکی از غلاف‌ها گذراند.
  • در سال 2013، آکادمی ردبول چرخ فلک لندن را به یک کلوپ شبانه چرخشی تبدیل کرد و 30 کابین را به مهمانی‌های مختلف برای جشن گرفتن فرهنگ باشگاهی بریتانیا با هنرمندانی مانند لیلی آلن، مارک رونسون و ریچی اختصاص داد.
  • از زمانی که چشم در سال 2000 افتتاح شد، بسیاری از شهرها از جمله لاس وگاس، سیاتل و آتلانتا چرخ و فلک‌هایی را افتتاح کرده‌اند که طرح‌های آنها مستقیماً از این جاذبه الهام گرفته شده است. یک کپی دقیق از چشم لندن را می‌توان در حدود 48 کیلومتری خارج از لندن یافت که به شکل مینیاتوری ساخته شده است.

 

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *