خانه
بلاگ
حساب کاربری

بررسی جامع ویزای سینگل و مولتی

بررسی جامع ویزای سینگل و مولتی
تاریخ انتشار: 1403/2/11

اگر اهل سفرهای خارجی باشید و گذرتان به کشورهایی که نیار به اخذ ویزای توریستی دارند افتاده باشد بدون تردید در تعیین نوع ویزا با دو انتخاب مواجهه داشته‌اید.

سینگل و مولتی دو اصطلاح بسیار رایج و پرتکرار در مقوله‌ی ویزای توریستی است که درک درستی از مفهوم آن موجب انتخابی صحیح و به فراخور آن برنامه‌ریزی دقیق سفر خواهد شد.

اما بیایید تا با هم تفاوت‌های اصلی و اساسی این دو نوع ویزا را به طور کامل بررسی کنیم.

ویزای سینگل (یکبار ورود)

فرض کنید که قصد سفر به یک مقصد خارجی را دارید و حالا باید متناسب با مدت‌زمان مجاز اقامتی که آن کشور برای شما معین کرده در آن بازه‌ی زمانی داخل خاک مقصد حضور داشته باشید؛ چنانچه برنامه‌ی سفر شما نیاز به حضور دائمی در کشور موردنظرتان داشته باشد؛ طبیعتاً ویزای یکبار ورود انتخابی منطقی هست و نیاز سفر شما را برآورده خواهد کرد.

تعدد ویزاهای توریستی در نوع سینگل یا یکبار ورود به‌مراتب بالاست چون برخی از کشورها اساساً به دلیل سیاست‌‌های گردشگری و مهاجرتی ویزا را به همین شکل سینگل ارائه می‌کنند و ویزای توریستی دو بار ورود یا چند بار ورود برای گردشگران خارجی ارائه نمی‌کنند.

در سایت توریک تمامی کشورهای موجود با قطعیت تمام ویزای سینگل را دارند و انواع دیگر ویزای توریستی بستگی به کشور صادرکننده دارد؛ با مراجعه به صفحه‌ی اصلی سایت توریک و واردکردن مسیر مدنظر می‌توانید شرایط ویزای هر کشور را به تفکیک و بر حسب توجه و علاقه‌ی خودتان ملاحظه بفرمایید.

ویزای دبل (دوبار ورود)

معدودی از کشورها اقدام به صدور ویزای توریستی دبل (دو بار ورود) می‌کنند؛ به این معنا که شخص در طول دوره‌ی حضورش داخل خاک مقصد می‌تواند یک‌مرتبه خروج کند و مجدد تا قبل از اتمام مهلت قانونی اقامت ویزایش بازگردد. با این توصیف شخص دومرتبه امکان ورود و خروج را خواهد داشت.

برای مثال شما ویزای ازبکستان یا ویزای سریلانکا را می‌توانید به صورت دبل تهیه کنید. در سایت توریک می‌توانید با انتخاب مسیر موردنظر در صفحه‌ی اصلی سایت از جزئیات تهیه‌ی این ویزا مطلع شوید.

ویزای مولتی (چند بار ورود)

اما محبوب‌ترین نوع ویزای توریستی ویزای مولتی موسوم به چند بار ورود است.

قانون ویزای مولتی برای ویزاهای بلندمدت گردشگر پسند هست و بسیاری اقبال ویژه‌ای نسبت به تهیه‌ی این ویزا دارند.

در ویزای مولتی یا چند بار ورود مسافر می‌تواند در بازه‌ی زمانی حضورش در خاک مقصد بدون هیچ محدودیتی خروج کند و مجدد برگردد؛ اما تنها در بازه‌ی زمانی مهلت اقامت ویزا این امکان فراهم خواهد بود.

بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته و جهان اول از جمله حوزه‌ی شنگن ویزای مولتی هم با شرایطی خاص صادر می‌کنند و حتی کانادا تنها در حالت مولتی اقدام به صدور ویزا می‌کند؛ برای اطلاع از شرایط ویزای توریستی کانادا می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ویزای سینگل و مولتی چه تفاوتی دارند؟

ویزای سینگل و مولتی چه تفاوتی دارند؟

تفاوت اصلی ویزای سینگل و مولتی در تعداد دفعات ورود به کشور مقصد اما محدود به آن نیست. در ادامه به بررسی دیگر تفاوت‌های این دو ویزا می‌پردازیم:

هزینه: ویزای مولتی معمولا گران تر از ویزای سینگل است.
مدت زمان صدور: صدور ویزای مولتی ممکن است زمان بیشتری نسبت به ویزای سینگل طول بکشد.
مدارک: برای دریافت ویزای مولتی ممکن است به مدارک بیشتری نسبت به ویزای سینگل نیاز باشد.

محدودیت‌های ویزای چندبار ورود

محدودیت‌های ویزای توریستی مولتی طبق مقررات کشورها تعیین می‌شود؛ به‌عنوان‌مثال برای حوزه‌ی شنگن قانون ۱۸۰/۹۰ برقرار هست به این معنا که هر شخصی که ویزای توریستی مولتی بلندمدت تهیه کرده در بازه‌ی زمانی شش‌ماهه یا ۱۸۰ روز تنها ۹۰ روز مهلت و مجوز اقامت موقت (در مجموع) را خواهد داشت و پس از استفاده از ۹۰ روز حضور (پیوسته یا ناپیوسته) باید از حوزه‌ی شنگن خارج شده و در ۱۸۰ روز بعدی ورود کند و مجدد از ۹۰ روز حضورش بهره‌مند شود.

اما در خصوص کشور کانادا این قانون اندکی متفاوت هست به این معنی که هر شخصی ویزای مولتی کانادا را دریافت می‌کند باید پس از نخستین ورودش تا ۶ ماه بیشتر داخل خاک کانادا اقامت موقت نداشته باشد و پس از اتمام ۶ ماه حتماً بایستی خروج کند و باتوجه‌به مولتی بودن نوع ویزای توریستی کانادا بعد از خروج با فاصله‌ی کمی باز گردد.

چه کشورهایی ویزای مولتی صادر می‌کنند؟

ویزای توریستی مولتی فقط متعلق به کشورهای جهان اول اروپایی و امریکای شمالی نیست و کشورهای دیگری در اقصی‌نقاط دنیا اقدام به صدور ویزای مولتی می‌کنند: از جمله امارات متحده که ویزاهای مولتی را در دو فرم ۳۰ و ۶۰ روزه ارائه می‌کند، ویزای توریستی امارات در انواع گوناگون سینگل و یا مولتی با زمان‌بندی‌های اقامت توریستی به‌سادگی از طریق سایت توریک قابل‌تهیه هست.

ویزای تاجیکستان نیز از دیگر ویزاهایی‌ست که امکان صدور به صورت سینگل و همچنین ۶۰ روزه‌ی مولتی دارد. برای سفر به کشور جذاب آسیای میانه کافی است به سایت توریک سری بزنید و از مشاوره‌ی کارشناسان ما استفاده کنید.

ازبکستان دیار سمرقند و بخارا با قرابت‌های ممتاز فرهنگی و تاریخی مقصد سومی هست که ویزای توریستی ۳۰ روزه‌ی مولتی یا چندبار ورود صادر می‌کند.

اما مقصد بعدی در حوزه‌ی جنوب شرق آسیاست؛ ویزای ویتنام نیز به صورت مولتی صادر می‌شود! باید بدانید که ویتنام جزو معدود کشورهای این حوزه است که ویزای مولتی را به‌سادگی ارائه می‌کند برای استفاده از این فرصت استثنایی می‌توانید از طریق توریک ماجراجویی جنوب شرق آسیا را آغاز کنید.

و اما مقاصد بعدی در قاره‌ی فقیر ولی ثروتمند افریقاست؛ کشورهای بلوک شرق آفریقا موسوم به ویزای شرق آفریقا (برای سه کشور اوگاندا؛ رواندا و کنیا) مقاصدی هستند که به صدور ویزای مولتی اقدام و مبادرت می‌کنند. در سایت توریک ما با اطلاعات تخصصی هر کدام از این ویزاهای توریستی را به تفکیک مشخص کردیم تا راحت‌تر بتوانید در خصوص تهیه‌ی ویزای کشورهای مذکور اقدام کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی ما بر این استوار بود که بتوانیم وجه تمایز انواع ویزا از نظر دفعات ورود را تشریح کنیم و شما به فراخور شرایطتان بتوانید انتخابی شایسته داشته باشید.

طبیعتاً نوع و ساختار ویزای توریستی در کشورهای جهان متفاوت هست و داشتن یک برنامه‌ی سفر جامع می‌تواند شما را در انتخاب ویزا یاری کند؛ سایت توریک با امکان انتخاب و مقایسه‌ی مقاصد گوناگون شما را کمک می‌کند تا به قوانین ویزا اشراف داشته و مطابق با ضوابط برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید.

تقاضای ما از شما این هست که فقط مقصد موردنظرتان را انتخاب کرده و بعد مابقی امور را به ما بسپارید؛ تلاش ما خلق تجربه‌ی کاربری شیرین و ارزشمندی است که خاطره سازی سفرتان را به شکلی فراموش ناشدنی شیرین و لذت‌بخش کند.

ما در سایت توریک برای هر ویزای توریستی مدارک موردنیاز را به تفکیک درج کرده‌ایم؛ با انتخاب مقصد و مسیر خودتان تنها نیستید و کارشناسان ما همواره با مشاوره هم‌قدم و هم مسیر راهی هستند که در پیش گرفته‌اید.

برای ارتباط با مشاورین ما با شماره‌ی ۰۲۱۹۱۰۰۹۰۱۰ و یا سایت توریک مراجعه کنید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *