خانه
بلاگ
حساب کاربری

دیدنی‌های ونکوور؛ سفری به دنیای شگفت‌انگیز شمال غربی

دیدنی‌های ونکوور؛ سفری به دنیای شگفت‌انگیز شمال غربی
تاریخ انتشار: 1402/2/25

ونکوور با پس زمینه کوهستانی و سواحل شهری، به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان شهرت دارد. مرکز شهر ونکوو در شبه جزیره‌ای در تنگه جورجیا واقع شده است و رشته کوه‌های ساحلی پوشیده از برف در پشت سر آن قرار دارد که یکی از جاذبه‌های اصلی شهر است. دیدنی‌های ونکوور بی‌شمارند و تجربه بی‌نظیری از سفر به این شهر رویایی را برای شما به ارمغان می‌آورند!

این شهر با پارک‌های کوهستانی، ساحل‌های زیبا، موزه‌ها و محله‌های جذابی که برای خرید و گشت و گذار دارد، یکی از توریستی‌ترین شهرهای کانادا محسوب می‌شود. اگر شما نیز قصد سفر به این شهر جذاب را دارید، در این راهنما از آژانس توریک با معرفی دیدنی‌های ونکوور همراه ما باشید!

 

 

۱. استنلی پارک؛ از دیدنی‌های ونکوور

استنلی پارک؛ از دیدنی‌های ونکوور

استنلی پارک

 

استنلی پارک یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ونکوور است که در مساحتی به وسعت 1000 هکتار در یک محیط شهری قرار گرفته است و فعالیت‌های مهیجی دارد که می‌توانید در طول سال از آن‌ها بهره‌مند شوید. برای دیدن مناظر بی‌نظیر ورودی بورارد در دریای معروف آن پیاده‌روی کنید و یا از دیدن درختان غول‌ پیکر و تنومندی که هنوز در این جنگل حفاظت ‌شده وجود دارند شگفت زده شوید، در صبح یک روز تابستانی در یکی از سواحل آن آفتاب بگیرید، در کنار قطب‌های توتم الهام بخش بایستید و در مورد اولین مللی که در این سرزمین زندگی می‌کردند، چیزهای جدیدی یاد بگیرید. شما همچنین می‌توانید در یکی از رستوران‌های پارک ناهار بخورید و سپس به آکواریوم مشهور ونکوور بروید. پارک استنلی بیش از 125 سال است که به عنوان جاذبه مشهور این شهر شناخته می‌شود.

 

۲. جزیره گرانویل

جزیره گرانویل - دیدنی‌های ونکوور

جزیره گرانویل

 

جزیره گرانویل یکی دیگر از دیدنی‌های ونکوور است که اغلب توریستان و گردشگران از آن به عنوان جذاب‌ترین قسمت شهر ونکوور یاد می‌کنند. جزیره گرانویل جامعه‌ای پرهیاهو و پر از هنرمندانی است که هدایای منحصربه‌فردی خلق می‌کنند، رستوران‌های کوچک سنتی که غذاهایی با طعم لذیذ سرو می‌کنند و نوازندگانی که با عشق در خیابان‌های این محل به نوازندگی و خوانندگی مشغولند! شما می‌توانید در طول سفر خود به ونکوور، کل روز را به گشت‌وگذار در فروشگاه‌های این جزیره اختصاص دهید و یا سری به رستوران‌های محلی بزنید و با فرهنگ مردم بومی این منطقه بیشتر آشنا شوید.

 

 

 

۳. آکواریوم ونکوور

آکواریوم ونکوور - دیدنی‌های ونکوور

آکواریوم

 

آکواریوم ونکوور با بیش از 50000 موجود دریایی از سمورهای دریایی گرفته تا عروس‌های دریایی درخشان، محل جذابی برای آشنا شدن با حیات دریایی می‌باشد. یکی از چیزهایی که به هنگام بازدید از این آکواریوم باید تجربه کنید، تئاتر 4 بعدی با صندلی‌های خاص، جلوه ها و صفحه نمایش بزرگ است که بسیار جذاب و مهیج است. در گذشته، در این آکواریوم اجراهای نهنگ و بلوگا برگزار می‌شده است، اما با این حال، بسیاری از حیوانات از آن زمان تاکنون جان خود را از دست داده‌اند و با حیوانات دیگر جایگزین نشده‌اند.

 

۴. سی‌وال

سی‌وال - دیدنی‌های ونکوور

سی‌وال

 

Seawall با 22 کیلومتر طول، بخشی از طولانی‌ترین مسیر ساحلی بدون وقفه در جهان و یکی از مشهورترین دیدنی‌های ونکوور است.  Seawall یک مسیر تفریحی بسیار محبوب برای ورزشکاران، دوندگان و دوچرخه‌ سواران است. در طول مسیر، مناظر زیبایی از خلیج انگلیسی و رشته‌کوه‌هایی که فراتر از ونکوور قرار دارند، خواهید دید. مناظر پارک زیبای استنلی را مشاهده خواهید کرد و شاید برای عکاسی از سمورهای دریایی و فوک‌های بندری یا صخره زیبای آن در مسیر خود توقف کنید. در طول مسیر خود به Seawall  همچنین می‌توانید پیک نیک کنید و یا از طعم لذیذ غذاهای رستوران‌های اطراف آن بچشید.

 

۵. کوه گروس

کوه گروس - دیدنی‌های ونکوور

کوه گروس

 

کوه گروس تنها 15 دقیقه از مرکز شهر ونکوور فاصله دارد، اما تفریحات جذاب و هیجان انگیزی ارائه می‌کند.  در زمستان، چند ساعت قبل از لذت بردن از اسکی در بالای کوه، به دامنه‌ها بروید. در تابستان، در دامنه‌های این کوه زیبا پیاده‌روی کنید یا با تله کابین بالا بروید، نمایش چوب‌برها را تماشا کنید و به گریندر و کولا، دو خرس گریزلی نجات‌ یافته که در حفاظتگاه حیات‌وحش این منطقه زندگی می‌کنند، سری بزنید. کوه گروس هم در تابستان و هم زمستان چشم ‌اندازی بی‌نظیر ارائه می‌دهد.

هنگامی که برف می‌بارد، این کوه اسکی در فضای باز و اسنوبورد را ارائه می‌کند. پیست‌های اسکی کوه گروس یک گردش خانوادگی سرگرم‌کننده و همچنین مکان بسیار خوبی برای یادگیری اسکی است. در فصل تابستان نیز کوه گروس بهشت ​​کوهنوردان با مسیرهای پیاده‌روی، از جمله گروس گرایند معروف است.

 

 

 

۶. موزه مردم شناسی

موزه مردم شناسی - دیدنی‌های ونکوور

موزه مردم شناسی

 

موزه مردم‌ شناسی یکی از بهترین نمایش‌های هنر ملل اول در جهان را در خود جای داده است که همگی در محیطی خیره‌کننده مشرف به آب و کوه‌های بریتیش کلمبیا است.  این موزه که در سرزمین اجدادی Musqueam واقع شده است و از جذاب‌ترین و منحصر بفردترین دیدنی‌های ونکوور است، تلاش می‌کند فرهنگ و سنت‌های میزبانان اولین ملل را به نمایش بگذارد. آثار هنری این موزه اولین چیزی است که هنگام عبور از درهای ورودی به شما خوشامد می‌گوید.

با ورود به سالن بزرگ، تیرهای توتم عظیم شگفت‌ زده خواهید شد. همچنین بیش از 10000 اشیاء فرهنگی مهم از سراسر جهان در گالری‌های این موزه به نمایش گذاشته شده‌ است تا دیدگاه‌های تازه‌ای را به بازدید کنندگان از این موزه ارائه دهد.

 

۷. پرواز بر فراز کانادا

پرواز بر فراز کانادا - دیدنی‌های ونکوور

پرواز بر فراز کانادا

 

آیا می‌دانستید که از ونکوور می‌توانید تمام کانادا را ببینید؟  FlyOver Canada یک سواری شبیه‌ سازی پرواز است که شما را از این کشور بزرگ، از چمن‌زار تا اقیانوس اطلس و بازگشت به ونکوور، در کمتر از 10 دقیقه می‌برد. باد را در موهایتان احساس خواهید کرد، هوای بیرون را استشمام خواهید کرد و واقعاً احساس خواهید کرد که برای اولین بار در حال پرواز هستید. FlyOver Canada یکی از هیجان انگیزترین تفریحاتی است که پیشنهاد می‌کنیم در طول سفر خود به ونکوور از آن لذت ببرید!

 

۸. هواپیمای دریایی ونکورر

هواپیمای دریایی ونکورر - دیدنی‌های ونکوور

هواپیمای دریایی

 

اگر می‌خواهید تمام جاذبه‌های ونکوور را ببینید،  بهترین گزینه رزرو تور پرواز با هواپیماهای دریایی هاربر ایر است.  هاربر ایر بخشی از بزرگترین شرکت هواپیمایی دریایی در جهان است و تعدادی گزینه مختلف برای گردش در ونکوور و سایر شهرها را ارائه می‌دهد. یکی از تورهای پانورامای ونکوور را رزرو کنید و با دوربین آماده پروازی سریع بر فراز شهر و کوه‌های اطراف داشته باشید. یا با تور Fly ‘n’ Dine خود به سبک واقعی سفر کنید، که شامل پرواز سریع به خلیج نعل اسبی، خوردن غذا در بهترین رستوران‌ها و سواری لیموزین به شهر است. اگر به دنبال حس ماجراجویانه بیشتری هستید، پروازی باورنکردنی بر فراز قله‌های کوه مامکوام و تور دریاچه‌های آلپ و یخچال طبیعی را امتحان کنید!

 

۹. باغ گیاه شناسی وان دوسن

باغ گیاه شناسی وان دوسن - دیدنی‌های ونکوور

باغ گیاه شناسی وان دوسن

 

باغ گیاه شناسی 55 هکتاری VanDusen یکی از 10 بهترین باغ عمومی در آمریکای شمالی محسوب می‌شود که از جمله مشهورترین دیدنی‌های ونکوور نیز به شمار میرود.  VanDusen که بیشتر یک اثر هنری است تا یک باغ، 255000 گیاه مختلف از گونه‌های متنوع  سراسر جهان را در محیطی زیبا به نمایش می‌گذارد.  جنگل‌ها و پنج دریاچه محوطه این باغ را تشکیل می‌دهند، اما آب و هوای منحصر به فرد ونکوور به گیاهان توندرای قطب شمال و گیاهان مناطق استوایی اجازه می‌دهد تا در فصول مختلفی از سال شکوفا می‌شوند. اگر شما نیز ویزای کانادا خود را دریافت کرده‌اید و قصد دارید در طول سفر خود به ونکوور از این باغ زیبا دیدن کنید، می‌توانید از هزارتوی سبک الیزابتی، کتابخانه گیاه‌ شناسی و باغبانی، و میله ‌های توتم و مجسمه‌های پراکنده در سراسر باغ نیز لذت ببرند.

 

 

 

۱۰. ساحل کیتسیلانو

ساحل کیتسیلانو - دیدنی‌های ونکوور

ساحل کیتسیلانو

 

خط ساحلی شنی ساحل کیتسیلانو، سبک زندگی آرام و سرگرم‌کننده ونکوور را تعریف می‌کند. ساحل کیتسیلانو مکان جذابی برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت مردم محلی این منطقه محسوب می‌شود. همچنین ساحل وسیع اینجا در تابستان برای گرفتن آفتاب محبوب است. مناظر Kitsilano از مرکز شهر به شکل فوق العاده‌ای دیده می‌شود. این منطقه همچنین تعدادی کافه و مسیرهای پیاده‌روی دارد. همچنین مغازه‌ها و بوتیک‌هایی که در چند بلوک آن طرف این ساحل قرار دارند، محل جذابی برای خرید و گشت و گذار می‌باشد.

 

 

۱۱. قطب‌های توتم براکتون پوینت

قطب‌های توتم براکتون پوینت - دیدنی‌های ونکوور

قطب‌های توتم براکتون پوینت

 

قطب توتم براکتون پوینت یکی از مواردی است که هنگام بازدید از پارک استنلی باید از آن دیدن کنید. این تیرهای حکاکی شده یکی از برترین جاذبه‌های بریتیش کلمبیا و ونکوور محسوب می‌شوند. تیرهای توتم برای اولین بار در دهه 1920 در مکانی متفاوت در پارک قرار گرفتند و در طول سال‌ها، این مجموعه رشد کرد و در نهایت به براکتون پوینت منتقل شد. امروزه نه تیر توتم حکاکی شده از سرو قرمز را به اضافه سه دروازه خواهید دید.  تیرهای توتم رنگارنگ در مسیری وسیع قرار گرفته‌اند و در مقابل درختان بلند همیشه سبز قرار گرفته‌اند و به یکی از دیدنی‌های ونکوور تبدیل شده‌اند.

 

۱۲. محله چینی‌ها

محله چینی‌ها - دیدنی‌های ونکوور

محله چینی‌ها

 

محله چینی‌های عجیب و غریب و جالب ونکوور، دارای ساختمان‌های مدرن در میان بسیاری از ساختمان‌های قدیمی‌تر مربوط به دوران ویکتوریا است. تابلوهای مغازه‌ها و رستوران‌ها اغلب با حروف چینی نوشته شده است و منظره جذابی به این منطقه از شهر داده است.  جاذبه‌های محلی این منطقه شامل باغ چینی کلاسیک دکتر سان یات سن با دیوارهای زیبا است که از باغی سنتی از سلسله مینگ الگوبرداری شده است. همچنین ساختمان سام کی یکی دیگر از جاذبه‌های ونکوور در محله چینی‌ها است که با عرضی کمتر از دو متر باریک‌ترین ساختمان اداری در جهان محسوب می‌شود و سال نوی چینی همه ساله به طور باشکوهی در آن برگزار می‌شود.

 

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *