خانه
بلاگ
حساب کاربری

برنامه سفر به کانادا از وقت سفارت تا پرواز برگشت

برنامه سفر به کانادا از وقت سفارت تا پرواز برگشت
تاریخ انتشار: 1402/6/7

کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورها برای سفر است، عده زیادی درحال تلاش برای رفتن به این مقصد رویایی هستند و عده زیاد دیگری هم رویای آن را در سر می‌پروانند. اما سفر به این کشور هم برنامه‌‎ریزی می‌خواهد. آیا می‌دانید از ابتدا تا انتهای این سفر چه مسیری را باید طی کنید و چه چیزهایی در انتظارتان است؟ در این مطلب از توریک قصد داریم درباره این موضوع با شما حرف بزنیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

گام اول؛ مطمئن شوید که شرایط سفر به کانادا را دارید

نه تنها برای سفر به کانادا بلکه برای هر مقصد دیگری باید قبل از هر چیز شرایط خود را بسنجید و مطمئن شوید شرایط لازم برای سفر را دارید؟ به هزینه سفر به کانادا فکر کرده‌اید؟  برای این کار، توریک امکان مشاوره رایگان برای اقداماتی که نیاز به مشاوره دارند را فراهم کرده است. قبل از اینکه برای گرفتن ویزای توریستی اقدام کنید در یک جلسه مشاوره رایگان یا به‌صورت حضوری یا  آنلاین با یکی از کارشناسان مجرب ما بهره‌مند شوید تا شانس پذیرفته شدن درخواست خود را مشخص کنید.

گام دوم؛ ویزای خود را بگیرید

اگر در مرحله قبل، متوجه شدید که شانس اخذ ویزای توریستی کانادا را دارید، حالا وقت آن است که ویزایتان بگیرید. برای این منظور، ابتدا باید وقت سفارت بگیرید. سپس باید فرم درخواست خود را پر کرده و همراه با مدارکتان برای سفارت کانادا بفرستید. در وقت تعیین شده باید به یکی از دفاتر vfs در یکی از کشورهای همسایه بروید و انگشت‌نگاری انجام دهید.

البته اگر در طول 10 سال گذشته برای اخذ ویزای کانادا انگشت‌نگاری کرده‌اید، دیگر نیازی به این کار نیست. در مرحله آخر هم باید منتظر پاسخ سفارت کانادا به اخذ ویزای خود باشید. در این مرحله باید رزرو بلیط پرواز و رزرو هتل را نیز انجام دهید.

گام سوم؛ چمدانتان را ببینید

گام سوم؛ چمدانتان را ببینید - برنامه سفر به کانادا از وقت سفارت تا پرواز برگشت

حالا همه چیز برای شروع سفر آماده است و وقت آن رسیده که چمدان‌های خود را جمع کنید. قبل از جمع کردن چمدانتان باید به این نکته توجه کنید که در اکثر ایرلاین‌ها وزن استاندارد و مجاز باری که می‌توانید ببرید 23 کیلوگرم است. برخی از چیزهایی که باید در سفر به کانادا همراه در چمدان خود قرار دهید به شرح زیر هستند:

  • پاسپورت
  • پرینت بلیط هواپیما
  • لباس
  • گذرنامه
  • پرینت بلیط هواپیما
  • مدارک شناسایی همراه با ترجمه
  • گواهینامه بین‌المللی (در صورتی که قصد رانندگی در کانادا را دارید)
  • پول نقد
  • مدارک رزرو هتل
  • داروهایی که از آن استفاده می‌کنید(در صورت ممنوع نبودن در فرودگاه کشور مقصد)
  • یک خودکار و یک پوشه کوچک
  • قفل چمدان
  • لوازم شخصی
  • ضدعفونی کننده
  • قرص ضد تهوع برای پرواز
  • وسایل الکترونیکی

گام پنجم؛ کانادا را بگردید

زمانی که به کانادا رسیدید و در هتل ساکن شدید؛ باید برای بازدید از جاهای دیدنی این کشور برنامه‌ریزی کنید. لیست جاذبه‌های کانادا را باید براساس شهری که مقصدتان است تهیه کنید. اما به‌طورکلی برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های این کشور به شرح زیر است:

۱. آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا - برنامه سفر به کانادا از وقت سفارت تا پرواز برگشت

آبشار نیاگارا یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های کشور کاناداست که در مجموع سه آبشار را تشکیل می‌دهد و در مرز آمریکا و کانادا قرار دارد. آبشارهای این مجموعه از بزرگ به کوچک عبارتند از: آبشار نعل اسب، آبشار آمریکایی و آبشار نقاب عروس. بلندترین آبشار نیاگارا 53 متر ارتفاع دارد. اگر به کشور زیبای کانادا سفر کردید، حتما بازدید از این آبشار را در لیست برنامه‌های خود قرار دهید.

۲. پارک استندلی

پارک استندلی یکی دیگر از جاذبه‌های رایگانی است که می‌توانید در طول سفرتان به کانادا درصورتی که در ونکوور هستید از آن دیدن کنید. این فضای سبز چهارکیلومتر مساحت دارد و در مجاورت با شهر ونکوور قرار گرفته است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید سالانه هشت میلیون نفر از این پارک دیدن می‌کنند.

۳. برج سی ان

جاذبه بعدی که باید به معرفی آن بپردازیم برج سی ان در شهر تورنتو است. سی ان به‌عنوان پنجمین برج بلند جهان در طول سال نزدیک به دو میلیون نفر بازدیدکننده دارد. در سال 1976 برای ساخت برج سی ان 260 میلیون دلار هزینه شده است.

۴. پارک ملی بنف کانادا

جاذبه بعدی که می‌توان در سفر به کانادا به بازدید از آن بپردازید، پارک ملی بنف است، این پارک را سه کارگر راه‌آهن در سال 1883 کشف کردند. بنف 6 هزار و 642 کیلومتر مساحت دارد و مرز مشترک ایالت‌های آلبرتا و بریتیش کلمبیا را تشکیل داده است. در این پارک ملی می‌توانید یخچال‌های طبیعی، جنگل‌های مخروطی و مناظر زیبا را به همراه یک زیست بوم جذاب و غنی ببینید.

۵. موزه سلطنتی انتاریو

موزه سلطنتی انتاریو - برنامه سفر به کانادا از وقت سفارت تا پرواز برگشت

اگر به جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی علاقه دارید، در سفرتان به کانادا موزه سلطنتی انتاریو را در لیست بازدیدهای خود قرار دهید. در این موزه می‌توانید از 6 میلیون شیء باارزش دیدن کنید که بخش زیادی از این آثار از ایران است.

۶. خلیج فاندی

خلیج فاندی آخرین جاذبه‌ای است که باید در این لیست به معرفی آن بپردازیم. این خلیج که در کنار اقیانوس اطلس قرار دارد، با آمریکا دارای خط ساحلی است  و مرتفع‌ترین جزر و مد را می‌توانید در آن ببینید. در این خلیج می‌توانید شاهد پدیده‌های جالبی همچون آبشار معکوس نیز باشید.

گام ششم؛ وقت برگشتنه!

اکنون دیگر وقت برگشت به خانه است پس روزهای آخری که در کانادا هستید را برای خرید سوغاتی کنار بگذارید. از میان سوغاتی‌هایی که می‌توانید از این کشور برای دوستان و آشنایان تهیه کنید می‌توان به مجسمه اینوکسوک، سکه تونی، پتوی پشمی، ژاکت‌های بافتی و ماگ‌هایی که رویشان طرح پرچم کانادا دارند، ماسک‌های چوبی، کفش بیدورک، بدلیجات و سنگ‌های تزئینی و…  اشاره کرد.

همچنین برای خرید کردن می‌توانید به مراکز خرید ایتون و هادسون بی در تورنتو، کراس آیرون مایلز در شهر کلگری و… مراجعه کنید. حالاکه سوغاتی‌ها را هم خریدید، چمدانتان را جمع کنید و چند ساعت قبل از پروازتان به فرودگاه بروید. خانه منتظر شماست.

نکات مهم در طول سفر به کانادا

در طول سفرتان به کانادا توجه به این نکات می‌تواند سفرتان را دلچسب‌تر کند:

  • حتما از غذاهای محلی کانادا در چند وعده غذایی سفرتان استفاده کنید. پویتن، گوشت دودی، روست بیف کلگری، بیکن پیمیل، ماهی سالمون و… را باید معروف‌ترین غذاهای محلی کانادا دانست.
  • در بهترین فصل سفر به کانادا برای این سفر آماده شوید و برای همه شرایط آب و هوایی آماده باشید.
  • در سفر به کانادا باید مانند هر مقصد دیگری بیمه مسافرتی داشته باشید تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتونید از آن استفاده کنید.
  • اگر سفرتان در تابستان است باید بدانید که در این فصل خرس‌های گریزلی  در همه پارک‌های ملی یافت می‌شوند . بنابراین در صورت بازدید از این پارک‌ها از مسیر اصلی و نشانه‌گذاری شده خارج نشوید.
  • کانادا طولانی‌ترین نوار ساحلی جهان را دارد و بسیاری از گردشگرانی که در فصل تابستان به این کشور سفر می‌کنند، فرصت شنا در آب‌های این کشور را از دست نمی‌دهند. شنا در جریان‌های اقیانوسی می‌تواند خطرناک باشد بنابراین اگر شناگر واردی نیستید، وارد آب نشوید.
  • اگر در طول سفرتان خودرو اجاره کردید و خودتان قصد رانندگی داشتید، حواستان به حیواناتی که ممکن است وسط جاده پیدایشان شود، باشد.
  • معمولا در رستوران‌ها و امکان گردشگری کانادا کسانی که به شما خدمات ارائه می‌دهند، انتظار دارند که از شما انعام بگیرند، پس حواستان به این نکته باشد.

کلام آخر

فرقی ندارد که ویزای انگلیس بگیرید، به هند یا چین سفر کنید و یا برای اخذ ویزای استرالیا اقدام کنید، قبل از هر سفری باید بدانید که در طول سفر چه چیزی انتظارتان را می‌کشد و یک برنامه‌ریزی کلی برای سفرتان داشته باشید. این برنامه در ذخیره وقت، انرژی و پول به شما کمک می‌کند.

در این مطلب سعی کردیم درباره سفر به کانادا یک دید کلی دهیم و امیدواریم که این مطلب بتواند در طول سفرتان به شما یاری برساند. اگر درباره این موضوع نکته‌ای گفته نشده است، آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این نوشته برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

0 3
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. Yankuba omar Drammeh گفت:

    أريد فيزا

  2. Yankuba omar Drammeh گفت:

    أريد الهجرة إلى كندا

    • touric گفت:

      با سلام به شما دوست عزیز.
      شرکت خدمات گردشگری توریک فقط در زمینه اخذ ویزای توریستی برای ایرانیان فعالیت دارد.
      در صورت نیاز به مشاوره در این زمینه با کارشناسان ما در تماس باشید.
      با تشکر از نظر شما.