خانه
بلاگ
حساب کاربری

بهترین رستوران‌های بالی؛ طعم‌های محلی بی‌نظیر!

بهترین رستوران‌های بالی؛ در جستجوی طعم‌های محلی
تاریخ انتشار: 1402/6/13

بالی جزیره‌ای زیبا و معروف در کشور اندونزی است که در جهان بسیار شناخته شده بوده و سالانه نیز میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان می‌باشد. به دلیل همین توریستی بودن، علاوه بر هتل‌های و مکان‌های اقامتی، رستوران‌ها ‌و کافه های بالی نیز مورد توجه زیادی قرار می‌گیرند. انتخاب بهترین رستوران‌ از بین رستوران‌های بالی، کار دشواری است. چرا که رستوران‌های درجه یک و فوق‌العاده‌ای در این جزیره وجود دارند که مجموعه متنوعی از غذاهای بین‌المللی و محلی را ارائه می‌دهند.

با توجه به تعدد گردشگران در بالی در چند سال اخیر، سرآشپز‌های معروفی تصمیم به راه‌اندازی رستوران در این جزیره گرفته‌اند. اگر شما هم قصد سفر به بالی را دارید و یا علاقه‌مند هستید تا در مورد این جزیره بیشتر بدانید، در ادامه این مقاله از آژانس توریک همراه ما باشید تا با بهترین رستوران‌های بالی آشنا شویم.

 

 

۱. رستوران اوما گاردن (Uma Garden)

اوما گاردن را می‌توان بهترین رستوران بالی معرفی کرد که در فضایی رویایی و شگفت‌انگیز در یک باغ سرسبز قرار دارد. اوما گاردن، همان طور که از نامش پیداست، رستورانی در فضای باز است که در دل یک باغ سرسبز و زیبا جای گرفته است. در واقع این رستوران، در میان شالیزارهای برنج Umalas واقع می‌باشد که توسط فضایی سبز احاطه شده است. Uma Garden، رستورانی درجه یک با منوی کامل و محیطی بسیار خارق‌العاده است که مکانی عالی برای یک شب صرف غذا در محیطی آرامش‌بخش می‌باشد. اگر ویزای اندونزی دریافت کرده و قصد سفر به این کشور را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به بالی رفته و طعم بی‌نظیر غذا‌ها ‌و محیط دل‌انگیز این رستوران را امتحان کنید.

 

۲. رستوران تراس آیونگ (Four Seasons Resort Bali)

رستوران تراس آیونگ (Four Seasons Resort Bali) - بهترین رستوران‌های بالی

Four Seasons Resort Bali

 

تراس آیونگ، رستورانی خاص و منحصر به فرد است که بلندتر از درختان بالی بوده و چشم‌اندازی زیبا از نخل‌های سر به فلک کشیده را به نمایش می‌‌گذارد. ایونگ تراس با تخصص در غذاهای مدرن بالیایی که در عین حال آوانگارد و اصیل هستند، غذاهای رنگارنگ و متنوع اندونزی را نیز به بهترین شکل ممکن ارائه می‌دهد.

سرآشپز سوتا، سرآشپزی حرفه‌ای و معروف است که این رستوران را اداره کرده و تکنیک‌های عالی آشپزی معاصر را با دستور‌العمل‌های قدیمی ادغام می‌کند و عطر و طعمی عالی را به وجود می‌آورد. معروف‌ترین و برترین غذا‌های این رستوران، گوشت گاو سوس وید طبخ شده با گیاهان و ادویه‌های سنتی و خرچنگ محلی لومبوک پخته شده با خمیر بومبوی بالی هستند.

 

۳. رستوران غذاخوری موزایک (Mozaic)

رستوران موزایک بالی، رستورانی است که بدون شک باید در لیست بهترین رستوران‌های بالی وجود داشته باشد. این رستوران در طول ۲۰ سال فعالیت‌ خود جوایز زیادی را کسب کرده است. چرا که توسط دو سرآشپز معروف و حرفه‌ای به نام‌های کریس سالانس و بلیک تورنلی اداره می‌شود. این دو سرآشپز، در پخت غذاهای این رستوران، طعم و مواد فصلی بالی را با دستورات آشپزی مدرن فرانسوی ادغام کرده و عطر و طعمی جدید و منحصر به فرد را به ارمغان می‌آورند. موزایک تنها رستورانی در کشور اندونزی است که عضو Les Grandes Tables du Monde، انجمنی که تنها از رستوران‌های ستاره‌دار میشلین تشکیل شده است، می‌باشد.

 

 

۴. رستوران مساسا (Sa’Mesa)

رستوران مساسا (Sa'Mesa) - بهترین رستوران‌های بالی

Sa’Mesa

 

برای تجربه یک شام ​​کاملا متفاوت در بالی، پیشنهاد ما Sa’Mesa است. Sa’Mesa، از رستوران‌های خوب بالی است که یک رستوران معمولی نیست، بلکه رستورانی با غذا‌های ناب ایتالیایی است که هر شب، فقط ۵۰ نفر می‌توانند برای صرف شام به آن جا بروند. نکته جالب توجه در مورد این رستوران این است که منو آن تقریباً هر روز تغییر می‌کند و مشتریان هر روز می‌توانند عطر و طعم جدیدی از غذا‌های ایتالیایی را در آن بچشند. علاوه بر منوی غذای کامل و فوق‌العاده، در Sa’Mesa شراب‌های عالی و کوکتل‌های خاصی نیز سرو می‌شوند.

 

۵. رستوران کونگ (Kong)

رستوران کونگ، رستورانی بسیار شیک و درجه یک است که به سبک اروپایی معاصر با جذابیت دنیای قدیم می‌باشد. کونگ با ظرافت بین‌المللی و جذابیت دنیای قدیم، یک رستوران کوچک با غذاهای درجه یک به سبک اروپایی و دکوراسیون شیک و خدمات عالی است که در آن، انواع مختلفی از شراب‌های جدید جهان، کوکتل‌های دست‌ساز کلاسیک و غذاهای لذیذ سرو می‌شوند. در این رستوران، در پخت همه غذا‌ها، از تازه‌ترین مواد اولیه محلی استفاده می‌شود. غذا‌های محبوب منوی رستوران کونگ، میگو سرخ شده با فلفل قرمز و سیر، راویولی خرچنگ سرخ شده با کره و پنیر ریکوتا است.

 

 

 

۶. رستوران لوکور (Locavore)

رستوران لوکور (Locavore) - بهترین رستوران‌های بالی

Locavore

 

رستوران لوکور، از بهترین رستوران‌های بالی است که توسط دو سرآشپز معروف، Eelke Plasmeijer و Ray Adriansyah اداره می‌شود. این دو سرآشپز، در مسابقات 50 رستوران برتر آسیا که به نمایندگی کشور اندونزی برگزار شد، به تنهایی توانستند تاریخ‌ساز شوند. در این رستوران، چه در منو غذا‌ها و چه در دکوراسیون، خلاقیت حرف اول را می‌زند. نکته قابل توجه دیگر در مورد رستوران لوکور، استفاده از مواد اولیه درجه یک که اغلب گیاهی و دسترنج کشاورزان، ماهیگیران و صنعتگران مواد غذایی اندونزی هستند، می‌باشد.

 

۷. رستوران بلانکو پارمندیف (BLANCO Par Mandif)

رستوران BLANCO Par Mandif، رستوران به سبک اندونزیایی با غذاهای فوق‌العاده است که در محیطی شیک و صمیمی ارائه خدمات می‌کند. این رستوران که در طول فعالیت خود برنده جوایز متعددی شده است، توسط سرآشپز و رستوران‌دار مشهور اندونزیایی، Mandif Warokka اداره می‌شود. با توجه به کیفیت و سبک کاری این رستوران، هر شب فقط ۲۸ مهمان می‌توانند در آن به صرف غذا بپردازند. در بلانکو، هفت منو مختلف از غذا‌های نفیس و خوش طعم و شراب‌ها و کوکتل‌های متنوع سرو می‌شوند که معروف‌ترین غذای آن،  خرچنگ سنگی خلیج جیمباران با کره و پوره نخود سبز است.

 

۸. رستوران محلی هوجان (Hujan Locale)

رستوران محلی هوجان (Hujan Locale) - بهترین رستوران‌های بالی

Hujan Locale

 

رستوران Hujan Locale، یک رستوران خیابانی در بالی است که توسط سرآشپز معروف، ویل میریک که برنده جایزه بین‌المللی است، اداره می‌شود. این رستوران دو طبقه، دارای منوی وسیعی از مزه‌ها و طعم‌های خاص است که غذا‌های متنوعی از سراسر جهان در آن پخت می‌شود. پیشنهاد می‌شود اگر به این رستوران رفتید، حتماً طعم ماهی بخار پز با سس زرد (AKA ikan bumbu kuning) و ذرت شیرین ذغالی شده، را بچشید.

 

۹. رستوران آپریتیف (Apéritif)

Aperitif رستورانی است که از بهترین مواد اولیه و موادی طبیعی در پخت غذا‌های خود استفاده می‌کند. Apéritif که در میان دره‌های جنگلی سرسبز Ubud قرار دارد، دومین رستوران برتر بالی در Viceroy Bali است که تمرکز آن بر پخت مواد غذایی ارگانیک و کاملاً طبیعی است. نکته ویژه در مورد این رستوران، ارایه دو نوع منو است. یک منو شامل غذا‌های متنوع و منو دیگر، منوی ویژه‌ای برای گیاه‌خواران می‌باشد. خوراکی‌ها و غذا‌های این رستوران به‌طور شگفت‌انگیزی چشمگیر هستند که توسط ران ون اونگوال، باریستا و آشپز معروف پخت می‌شوند. غذا‌ها و دکوراسیون این رستوران، الهام گرفته شده از دهه‌ی بیستم میلادی هستند.

 

۱۰. رستوران و بار یونی (Uni Restaurant & Bar)

رستوران و بار یونی (Uni Restaurant & Bar) - بهترین رستوران‌های بالی

Uni Restaurant & Bar

 

در آخرین مورد از لیست بهترین رستوران‌های بالی، به معرفی رستوران یونی می‌پردازیم. Uni یک رستوران درجه یک به سبک مکزیکی است که سرآشپز آن، استیون اسکلی حرفه‌ای است. علاوه بر منوی کامل، یونی دیزاین و طراحی داخلی فوق‌العاده‌ای نیز دارد. معماری و دیزاین آن تلفیقی الهام‌بخش از سبک‌های معماری تاریخی آسیایی و تکنیک‌های معاصر است و آثار هنری متنوعی دیوارهای آن را پوشانده‌اند. در منوی این رستوران،  غذاهای دریایی، غذا‌های پخت شده با سبزیجات محلی، غذا‌های ژاپنی، فرانسوی و همچنین غذاهایی مانند خرچنگ اسپانر و BBQ Snapper، به چشم می‌خورند.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *