خانه
بلاگ
حساب کاربری

راهنمای تمدید ویزای توریستی کانادا

تمدید ویزای توریستی کانادا
تاریخ انتشار: 1402/9/27

اگر قصد تمدید ویزای توریستی کانادا را دارید، به اخذ مجوز visitor record نیاز دارید. این مجوز نوعی ویزا محسوب نمی‌شود؛ اما مدرکی است که از طرف کنسولگری کانادا برای شما صادر شده و حضور شما را برای مدت بیشتری در کشور کانادا تأیید می‌کند. برای اخذ این مجوز باید حدود 4 ماه پیش از پایان مدت ویزا با پر کردن فرم IMM 5708 درخواست خود را به کنسولگری کانادا ارائه دهید.

چگونه می‌توان ویزای توریستی کشور کانادا را تمدید کرد؟

درصورتی‌که شما هم اکنون با استفاده از ویزای توریستی مولتی در کانادا اقامت دارید؛ اما به هر دلیلی مثل کار یا گذراندن یک دوره آموزشی نیاز دارید بیشتر از 6 ماه در کانادا بمانید، باید برای اخذ مدرکی به نام Visitor record اقدام کنید. این مدرک نوعی ویزا نیست؛ اما با اخذ آن سفارت کانادا به شما اجازه می‌دهد مدت‌زمان بیشتری را در خاک این کشور سپری کنید.

چه کسانی مشمول دریافت مجوز visitor record کانادا هستند؟

افرادی که مجوز ورود به کشور کانادا را دارند، از طریق مجوزهای ویزای الکترونیک، گذرنامه معتبر یا ویزای توریستی به کشور کانادا وارد شده‌اند. درصورتی‌که دارای شرایط زیر باشند، می‌توانند برای تمدید ویزای خود اقدام کنند:

1. درصورتی‌که پیش از موفق به اخذ ویزای توریستی کانادا شده‌اید و حالا می‌خواهید مدت‌زمان بیشتری را در این کشور سپری کنید، واجد شرایط دریافت visitor record کانادا هستید.

2. این مدرک برای کسانی که قصد تغییر مجوزهای خود مثل تغییر مجوز تحصیلی به مجوز کاری را دارند، مناسب است.

توجه داشته باشید که اگر پیش از پایان مهلت ویزای توریستی خود برای اخذ مجوز visitor record  اقدام کرده‌اید؛ اما نتیجه ارزیابی درخواست شما، هنوز اعلام نشده است، بر اساس قوانین کنسولگری کانادا، اجازه دارید در کانادا بمانید. در این حالت شما در وضعیت maintained status بوده و پرونده شما در دست بررسی است.

چه زمانی باید برای اخذ مجوز visitor record  اقدام کرد؟

وب‌سایت دولت کانادا (www.canada.ca) اعلام می‌دارد که برای اخذ مجوز visitor record باید حداقل 30 روز قبل از پایان ویزای توریستی، درخواست مجوز خود را در سایت اعلام کنید. اما اخذ این مجوز حدود 122 روز کاری؛ یعنی چیزی حدود 4 ماه طول می‌کشد. به همین دلیل اگر می‌خواهید برای کسب این مجوز اقدام کنید، باید به محض ورود خود به کانادا مقدمات این کار را فراهم کنید. در غیر این صورت پیش از مشخص شدن وضعیت مجوز خود، مجبور به ترک خاک کانادا خواهید شد.

تمدید ویزای توریستی کانادا

فرم IMM 5708 جهت تمدید ویزای توریستی کانادا چیست؟

فرم IMM 5708 در واقع برای افرادی طراحی شده است که قصد تمدید مدت‌زمان ماندن خود در کشور کانادا را دارند. با پر کردن این فرم شما به کنسولگری کانادا اعلام می‌کنید که قصد دارید با اخذ مجوز، زمانی بیشتر از 6 ماه را در این کشور سپری کنید. فرم IMM 5708 را می‌توان هم به طور فردی و هم برای همه اعضای خانواده پر کرد. این فرم هم برای افرادی که با ویزای توریستی در کشور کانادا اقامت دارند و هم برای افرادی که دارای ویزاهای دیگری مثل ویزای تحصیلی هستند، مناسب است. درصورتی‌که موفق به اخذ مجوز IMM 5708  شوید، می‌توانید مدت‌زمان بیشتری در کانادا بمانید. در غیر این صورت با پایان مهلت ویزای خود، باید این کشور را ترک کنید.

مراحل تمدید ویزای توریستی کانادا چیست؟

تمدید ویزای توریستی کانادا معمولا به صورت انلاین از طریق این لینک از سایت ملی کانادا به این آدرس انجام می شود.

مرحله 1: اسکن مدرک و داشتن کارت اعتباری برای پرداخت

برای درخواست آنلاین، شما نیاز دارید یک اسکنر یا دوربین برای ایجاد کپی الکترونیکی از اسناد خود داشته باشید. همچنین برای ورداخت آنلاین نیاز به کردیت کارت یا دبیت کارت دارید.

مرحله 2: راهنمای دستورالعمل را بخوانید

حتی اگر به صورت آنلاین درخواست می دهید، باید راهنمای دستورالعمل را قبل از تکمیل درخواست خود که در این لینک قرار دارد بخوانید. راهنما نحوه تکمیل هر فیلد در فرم را توضیح می دهد.

مرحله 3: پاسخ های خود را برای ثبت انلاین آماده کنید

قبل از اینکه بتوانید فرم های خود را آپلود کنید، باید به چند سوال پاسخ دهید. اداره مهاجرت کانادا از پاسخ های شما برای ایجاد یک چک لیست اسناد شخصی برای شما استفاده می کند. برای درخواست ویزیتور رکورد ، باید این پاسخ ها را در ابزار آنلاین ارائه دهید:

  • برای اولین سوال «دوست دارید در کانادا چه کاری انجام دهید؟»، « Visit» را انتخاب کنید.
  • هنگامی که از شما پرسیده شد “کشور/منطقه فعلی محل سکونت شما چیست؟”، “کانادا” را انتخاب کنید.

مرحله 4: حساب آنلاین خود را ایجاد کنید یا وارد شوید

برای درخواست آنلاین به یک حساب کاربری نیاز دارید تا هزینه های خود را پرداخت کنید، درخواست خود را ارسال کنید و وضعیت خود را بررسی کنید.

مرحله 5: پول را انلاین پرداخت کنید

هزینه تمدید ویزای توریستی کانادا را پرداخت کنید.

برای تمدید ویزای توریستی کانادا به چه مواردی باید توجه کرد؟

درصورتی‌که قصد تمدید ویزای توریستی خود را دارید باید موارد زیر را رعایت کنید:

  1. انگیزه‌نامه با دلایل محکم داشته باشید: باید قصد خود را از تمدید ویزا با ارائه دلایل و شواهد کافی ارائه کنید. به طور مثال باید مدارک شرکت در یک دوره آموزشی را که بیش از 6 ماه طول می‌کشد ارائه دهید.
  2. تاریخ‌ها را مشخص کنید: در درخواست خود مدت زمانی که قصد دارید بیشتر از پایان مهلت ویزای خود در کانادا بمانید را ذکر کرده و تاریخ ترک کشور کانادا را به طور دقیق مشخص کنید.
  3. پاسپورت معتبر داشته باشید: توجه داشته باشید که پاسپورت شما باید مهلت داشته باشد.

تمدید ویزای توریستی کانادا

مدارک لازم برای تمدید ویزای توریستی کانادا

مدارک موردنیاز برای تمدید ویزای توریستی، تفاوتی با مدارک موردنیاز برای اخذ این ویزا ندارد. در ادامه به مدارک موردنیاز اشاره خواهیم کرد:

  • اصل و ترجمه اسناد ملکی
  • کارت پایان خدمت (آقایان)
  • ترجمه مدارک شغلی متقاضی
  • ترجمه شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه فرم‌های تکمیل شده ویزا
  • دو قطعه عکس جدید پاسپورتی
  • تمامی پاسپورت‌های قدیم و جدید
  • اصل و ترجمه سند ازدواج (در صورت تأهل)
  • ارائه پرینت گردش حساب ۶ماهه و برگه تمکن مالی

هزینه تمدید ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

باتوجه‌به اعلام سایت دولت کانادا، هزینه اخذ مجوز visa record  ، 100 دلار به‌ازای  هر فرد خانواده است. باید توجه داشته باشید که در صورت اخذ visa record و خروج از کشور کانادا، دیگر تضمینی برای بازگشت شما به این کشور وجود ندارد و افسر مهاجرت می‌تواند مانع ورود شما به کشور کانادا شود.

آیا می‌توان پس از دریافت ویزای توریستی برای اخذ ویزای کاری یا تحصیلی اقدام کرد؟

اگر قصد کار یا تحصیل در کشور کانادا را دارید، یکی از راه‌هایی که برای اخذ ورک پرمیت (work permit) یا استادی پرمت (study permit) پیش روی شما است، دریافت ویزای توریستی کشور کانادا است. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید در مدت 6 ماهی که در کانادا هستید، برای دریافت مجوزها و تغییر نوع ویزای خود به ویزای تحصیلی یا کاری اقدام کنید.

درصورتی‌که در موعد مقرر شده در ویزا، کانادا را ترک نکنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

طبق اعلام وب­­‌سایت رسمی دولت کانادا، افرادی که از قوانین IRRA یا همان قوانین حفاظت از مهاجران و پناهندگان تخطی کنند، دیگر اجازه ورود به این کشور را نخواهند داشت و از کانادا اخراج می‌شوند. درصورتی‌که دلایل و مدارک کافی برای سپری‌کردن زمان بیشتر در کانادا ندارید، باید حتماً این کشور را ترک کنید. عدم ترک کانادا در موعد مقرر، سبب می‌شود که شما مشمول جریمه‌های سنگین نقدی و حتی مجازات زندان شوید و ممکن است حتی باعث شود سفارت کانادا دیگر هیچ‌گاه با درخواست ویزای شما موافقت نکند.

از طریق ویزای توریستی چه مدت می‌توان در کانادا اقامت داشت؟

دریافت ویزای توریستی کشور کانادا به این معنا است که شما برای مدت‌زمان محدود و مشخص شده‌ای اجازه حضور در کشور کانادا را دارید. این زمان باتوجه‌به نوع ویزای شما متغیر است؛ اما چه دارای ویزای مولتیپل باشید و چه ویزای توریستی عادی، تنها 6 ماه اجازه حضور در کشور کانادا را دارید و پس از آن باید یا ویزای خود را تمدید کنید یا برای حضور بیشتر در کشور کانادا درخواست مجوز Visitor record کنید.

چند بار می‌توان ویزای توریستی کانادا را تمدید کرد؟

محدودیتی برای دفعات تمدید ویزای توریستی وجود ندارد و در صورت داشتن انگیزه‌نامه قوی، می‌توانید تا هر چند باری که لازم است ویزای خود را تمدید کنید.

1 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *