خانه
بلاگ
حساب کاربری

شرایط جدید اقامت کانادا برای ایرانیان

شرایط جدید اقامت کانادا برای ایرانیان
تاریخ انتشار: 1402/3/9

کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان برای سفر و زندگی است. امکانات رفاهی و تفریحی فراوان، طبیعت فوق‌العاده زیبا و وجود مردمی مهربان و خونگرم باعث شده تا این کشور گزینه محبوبی برای سفر و مهاجرت شود. اما در سال‌های اخیر به دلیل شرایط سیاسی و اجتماعی ایران و شمار بالای ایرانیانی که اقدام به پناهندگی و مهاجرت به کشورهای دیگر کرده‌اند، کانادا هم مانند کشورهای دیگر در صدور ویزا برای ایرانیان نسبت به گذشته سخت‌گیرتر عمل می‌کند.

به همین دلیل هم شاید تعداد زیادی از افراد که دوست دارند به این کشور سفر کنند به‌خاطر این شرایط سخت ناامید شده باشند و اقدام به اخذ ویزا نکنند. شاید شما هم جزو این افراد باشید اما آیا چیزی از گلدن تایم کانادا شنیده‌اید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این قانون جدید کانادا برای ایرانیان تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری توریک همراه باشید.

 

گلدن تایم کانادا چیست؟

گلدن تایم کانادا چیست؟ - شرایط جدید اقامت کانادا برای ایرانیان

کشور کانادا اخیرا شرایط راحت‌تری را برای اخذ ویزای توریستی و تبدیل آن به ویزای کاری یا تحصیلی فراهم کرده که این شرایط تا بهمن ماه پا برجاست. براساس قوانین جدید ویزای توریستی کانادا که از اول مارس 2023 یعنی (10 اسفند 1401) درحال اجراست، سفر به کانادا و تمدید ویزای این کشور آسان‌تر شده است. هم برخی از هزینه‌های دولتی برای تمدید ویزا را برای ایرانیان حذف کرده‌اند؛ هم پرونده‌های مهاجرتی ایرانیان ساکن کانادا را در اولویت قرار می‌دهند و هم اجازه تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری و تحصیلی را صادر کرده است.

 

تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری یا تحصیلی

بسیاری از افراد دوست دارند ویزای توریستی‌شان را به ویزای کاری یا تحصیلی تبدیل کنند و برای مدت زمان بیشتری در کشور کانادا بمانند. در گذشته این امکان وجود نداشت. شرایط ویزای توریستی کانادا اینگونه بود که با گرفتن آن فقط می‌توانستید برای مدت محدودی در این کشور بمانید. اما درحال حاضر تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری با قوانین جدید امکان‌پذیر شده است.

اگرچه این امکان وجود داشت که در این مدت به‌دنبال کار بگردید یا برای اخذ پذیرش دانشگاه تلاش کنید اما اگر موفق به کار پیدا کردن یا پذیرش در دانشگاه می‌شدید برای تبدیل ویزایتان باید به ایران باز می‌گشتید و از اینجا برای اخذ ویزای مورد نظرتان اقدام می‌کردید. اما درحال حاضر کانادا یک طرح جدید ایجاد کرده که براساس آن زمانی که با ویزای توریستی وارد خاک این کشور شده‌اید می‌توانند در همانجا ویزایتان را به کاری و یا تحصیلی تبدیل کنید.

این طرح که به گلدن تایم معروف شده تا بهمن ادامه دارد و بهترین فرصت برای کسانی است که می‌خواهند به کانادا مهاجرت کنند. اما گرفتن ویزای کانادا حتی از نوع توریستیش شرایطی مانند داشتن ویزای شنگن، تمکن مالی کافی، گردش حساب و… لازم دارد. پس اگر قصد استفاده از طرح گلدن تایم را دارید، باید قبل از هر چیز شرایط لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا را فراهم کنید. برخی از این شرایط به شرح زیر هستند:

 

داشتن ویزای شنگن، پیش‌نیاز اخذ ویزای کانادا

پیشنهاد ویژه توریک برای اخذ ویزای توریستی کانادا

 

یکی از مهم‌ترین شرایطی که باید برای اخذ ویزای کانادا داشته باشید، داشتن ویزای شنگن است. درواقع بدون ویزای شنگن نمی‌توانید مجوز ورود به کانادا را دریافت کنید. از آنجایی که معمولا کسانی که می‌خواهند برای سفر به این کشور اقدام کنند یکی از اصلی‌ترین مشکلاتشان نداشتن ویزای شنگل است، شاید از اقدام برای اخذ ویزا بترسند. اما نگران نباشید ما در توریک با شرایط راحت‌تر و با ضمانت بازگشت وجه در صورت ریجکت شدن ویزای شنگن، برایتان ویزا می‌گیریم. فقط کافی است تمکن مالی کافی و مدارک شغلی داشته باشید و بقیه کارها را به ما بسپارید.

 

مدارک شغلی برای ویزای توریستی کانادا

همانطورکه گفته شد یکی دیگر از شرایط اخذ ویزای کانادا ارائه ترجمه مدارک شغلی است. در نامه اشتغال به کاری که باید ارائه دهید لازم است که اطلاعاتی همچون مشخصات، سمت، حقوق دریافتی و… ذکر شود. دریافت مدارک شغلی بیشتر برای این است که افسر سفارت قانع شود شما قصد بازگشت به ایران را دارید.

 

مدارک مالی برای ویزای توریستی کانادا

مدارک مالی برای ویزای توریستی کانادا

 

برای اخذ ویزای توریستی کانادا به مدارک مالی هم نیاز خواهید داشت. درواقع منظور از مدارک مالی، گردش حساب 4 ماه اخیر است. همچنین مانده حساب یا همان تمکن مالی‌تان هم حداقل باید 400 میلیون تومان باشد.

 

دعوت‌نامه می‌تواند به ویزا شدنتان کمک کند

داشتن دعوت‌نامه برای اخذ ویزای کانادا اگرچه ضروری نیست اما می‌تواند به شما در روند ویزا شدن کمک زیادی کند. درصورتی که قصد دارید همراه با مدارکتان دعوتنامه هم ارائه دهید باید مدارک دعوت‌کننده هم به لیست مدارک اضافه کنید. شما می‌توانید لیست کامل مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا را از اینجا دانلود کنید.

 

پیشنهاد ویژه توریک برای اخذ ویزای توریستی کانادا

پیشنهاد ویژه توریک برای اخذ ویزای توریستی کانادا

 

همانطور که احتمالا تا اینجای مطلب فهمیده‌اید؛ برای اخذ ویزای توریستی کانادا به ویزای شنگن نیاز است. یعنی شما باید یک بار ویزای شنگن بگیرید و یک بار هم ویزای کانادا. درواقع باید دو هزینه برای دو ویزا پرداخت کنید. پیشنهاد توریک به شما این است که با هزینه کمتر و با اطمینان‌خاطر هر دو ویزا را دریافت نمایید. ما ابتدا برایتان ویزای شنگن می‌گیریم و سپس برای اخذ ویزای توریستی کانادا اقدام می‌کنیم. در این پروسه امکان انجام مشاوره رایگان هم وجود دارد و شما می‌توانید با خیالی راحت‌تر پا در این مسیر بگذارید.

 

کلام آخر

در این مطلب درباره طرح جدیدی که برای تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا ارائه شده‌است، حرف زدیم. اگر به دنبال سفر به این کشور هستید باید بدانید که این یک فرصت طلایی برای اخذ ویزای کاناداست. پس به هیچ‌عنوان این فرصت را از دست ندهید. اگر سؤال دیگری درباره این طرح  و یا اخذ ویزای کشورهای دیگر به جز کانادا مثلا ویزای انگلیس، وقت سفارت کشورهای حوزه شنگن و یا ویزای استرالیا را دارید و یا می‌خواهید از مشاوره رایگان توریک استفاده کنید، می‌توانید از واتس اپ، گفتینو (چت آنلاین) و شماره تماس 02191009010 با ما در ارتباط باشید.

0 5
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. احمد جاسکی گفت:

    خیلی کامل بود
    ممنون از مطالبتون

  2. Ghulam yahia sarwary گفت:

    بسیار خوب