خانه
بلاگ
حساب کاربری

12 شغل مورد نیاز در کانادا + درآمد

بهترین مشاغل کانادا برای ساخت آینده‌ای درخشان
تاریخ انتشار: 1402/3/2

بدون شک کشور کانادا در چند سال اخیر به یکی از مقاصد مورد علاقه مهاجران از سراسر جهان تبدیل شده است. مزایای سیاست‌های مهاجرتی کانادا یکی از محرک‌های کلیدی است که افراد کشور کانادا را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می‌کنند. علاوه بر این، استاندارد بالای زندگی، خدمات پزشکی عالی، امنیت، موقعیت‌ جغرافیایی عالی و از همه مهم‌تر فرصت‌های شغلی بی‌شمار، منجر به جذب مهاجران به این کشور می‌شود.

برای کسانی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند، آشنایی با بهترین مشاغل در کانادا می‌تواند به آن‌ها در مسیری که در پیش رو دارند، کمک‌کننده باشد. در همین راستا، اگر در فکر مهاجرت به کانادا هستید، این مقاله از آژانس توریک به شما کمک می‌کند تا با فرصت‌های شغلی مختلف و بهترین مشاغل در کانادا آشنا شوید.

 

 

۱. توسعه‌دهنده وب و نرم‌افزار در کانادا

اگر می‌خواهید شانس خود را برای یافتن شغل مناسب در کانادا افزایش دهید، ورود به حوزه توسعه‌دهنده وب و نرم‌افزار پیشنهاد خوبی است. توسعه وب و نرم‌افزار و به طور کلی فعالیت در حوزه برنامه‌نویسی را می‌توان بهترین شغل کانادا معرفی کرد. توسعه‌دهندگان وب در سازمان‌های مختلف، از کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​گرفته تا شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ، مشغول به کار هستند. یک توسعه‌دهنده وب متخصصی است که در توسعه برنامه‌ها یا به عنوان برنامه نویس فعالیت می‌کند. توسعه‌دهندگان وب مسیر محکمی برای دریافت مجوز کار کانادا دارند. میانگین دستمزد توسعه دهندگان وب در کانادا حدود 85000 دلار در سال است.

 

۲. HR منیجر(مدیریت منابع انسانی)

با تداوم کمبود نیروی کار، افراد با تجربه‌ای که بتوانند تیمی را مدیریت کنند، از نیروهای کار بسیار کاربردی در کانادا به حساب می‌آیند. این کار، مدیریت منابع انسانی است که ​​یکی از برترین شغل‌های کانادا به حساب می‌آید. افرادی که در کشور کانادا در حوزه منابع انسانی کار می‌کنند، می‌توانند انتظار درآمد بالقوه، ثبات شغلی و افزایش حقوق را داشته باشند. متخصصان منابع انسانی می‌توانند ثبات شغلی خوبی را در طی چند سال آینده برای خود پیش‌بینی کنند و در عین حال حقوق بالایی را نیز دریافت کنند. میانگین حقوقی که یک HR Mnager دریافت می‌کند، 60000 دلار در سال است.

 

۳. مهندسی مکانیک در کانادا

مهندسی مکانیک در کانادا

 

مانند بسیاری از بخش‌ها، در کانادا کمبود متخصصین مهندس مکانیک نیز وجود دارد. کمبود نیروی کار مهندسی مکانیک، این شغل را به یکی از مشاغل مورد نیاز در کانادا تبدیل کرده است. با رشد روزافزون بخش انرژی‌های تجدیدپذیر، تقاضای قابل توجهی برای افراد دارای این مهارت‌، نه تنها در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر، بلکه در صنایع مختلفی از جمله هوافضا، خودروسازی، تولید و زیست پزشکی وجود دارد. مهندسان مکانیک طیف گسترده‌ای از تخصص‌ها در زمینه‌های مختلف حیاتی (زیست پزشکی، هوافضا و غیره) را دارند. بنابراین، استخدام برای این نوع مشاغل بسیار زیاد است. اگر قصد مهاجرت و یا سفر به کشور کانادا را دارید، باید در قدم اول، به دریافت ویزای کانادا اقدام کنید.

 

۴. داروسازی

داروسازان با برنامه‌ها و خدماتی همکاری می‌کنند که برای ارتقای رفاه و سلامتی جامعه طراحی شده‌اند. یک داروساز می‌تواند با کار در یک بیمارستان یا داروخانه یا با راه‌اندازی داروخانه شخصی خود مسیر شغلی موفقیت آمیزی را در کشور کانادا داشته باشد. شرط لازم برای جذب داروساز، عبارت است از دارا بودن مدرک داروسازی، قبولی در آزمونی که توسط هیئت بررسی داروسازی کانادا (PEBC) برگزار می‌شود و ثبت نام در استان یا منطقه‌ای که در آن ساکن هستید.

داروسازی را می‌توان یکی از پر‌تقاضا‌ترین و پردرآمدترین شغل‌های کانادا در سال‌های گذشته معرفی کرد. چرا که داروسازان در کانادا به طور متوسط ​​45 دلار در ساعت حقوق دریافت می‌کنند و اگر یک داروساز به طور متوسط ​​12 ساعت در روز به مدت یک سال کار کند، می‌تواند به طور متوسط ​​سالانه 129600 دلار درآمد داشته باشد.

 

 

 

۵. Receptionist یا مسئول پذیرش

در یک سازمان یا شرکت، مسئول پذیرش یا Receptionist، اولین فردی است که شرکت را نمایندگی می‌کند و نقش مهمی در برداشت مشتریان فعلی یا مشتریانی که مایل به مشارکت با یک سازمان هستند، ایفا می‌کند. منظور از پذیرش، این است که فرد باید از مهارت‌های خوبی در ارائه خدمات به مشتری و ارتباط با مشتری برخوردار باشد که به شکل حرفه‌ای، شکل‌های کلامی و غیرکلامی ارتباط را در بر می‌گیرد. این نقش همچنین مستلزم آن است که دانش خوبی در مورد کار با رایانه داشته و بتواند چند کار را همزمان انجام داده و مدیریت کند.

ماهیت شغل این افراد ایجاب می‌کند که انعطا‌ف‌پذیر باشند و توانایی مدیریت در زمینه‌های مختلف مانند مدیریت افراد یا بودجه را داشته باشند. چندین سال است که مسئول پذیرش بودن یکی از مشاغل پر تقاضا در کانادا بوده است و در لیست مشاغل کانادا که آینده درخشانی دارند، قرار می‌گیرد. میانگین حقوقی که یک Receptionist دریافت می‌کند، 47304 دلار است.

 

۶. حسابدار در کانادا

حسابدار در کانادا

 

یکی دیگر از بهترین مشاغل در کانادا، حسابداری است. اغلب اوقات، وقتی نام حسابدار را می شنویم، بلافاصله به فکر ثبت ارزش مالی می‌افتیم. در واقع، حسابداران افرادی هستند که دارای تخصص مالی بالایی هستند و مسئولیت نظارت بر بودجه، درآمد و هزینه‌ها را بر عهده دارند. حسابداری به رشته‌های تخصصی مختلفی تقسیم می‌شود که عبارتند از حسابرسی، مالیات، حقوق و دستمزد و غیره.

برای موفق شدن به عنوان یک حسابدار در کشور کانادا، دریافت گواهینامه CPA (گواهی حسابدار حرفه‌ای و متخصص) یک امر ضروری است که هر حسابداری باید آن را دریافت کند. میانگین حقوقی که یک حسابدار در کشور کانادا دریافت می‌کند، 69100 دلار است.

 

۷. پرستاری

مراقبت‌های بهداشتی و حوزه‌های مربوط به سلامت، از حوزه‌های بسیار حیاتی و مهم در کشور کانادا هستند. از آنجایی که کانادایی‌ها به مراقبت‌های بهداشتی مناسب در همه استان‌ها و مناطق کشور اعتقاد دارند، این امر در این واقعیت مشهود است که پرستاری یکی از مشاغل پر تقاضا در کانادا می‌باشد. به همین دلیل است که در چند سال اخیر، تعداد پرستاران مهاجر افزایش یافته است.

چرا که پرستاری در میان رشته‌های علوم پزشکی، بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود. شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک پرستار در کشور کانادا، داشتن مدرک لیسانس و ثبت نام رسمی در نظام پرستاری کانادا است. میانگین حقوقی که پرستاران در کشور کانادا دریافت می‌کنند، 87603 دلار است.

 

۸. استاد و مدرس دانشگاه

کانادا کشوری است که همواره به دنبال افراد تحصیل کرده است و دانش، نقش کلیدی را در ان ایفا می‌کند. به همین دلیل، کسی که دانش را منتقل می‌کند، مانند استاد دانشگاه، از اهمیت بالایی در این کشور برخوردار می‌باشد. اگرچه استاد شدن در یکی از دانشگاه‌های کشور کانادا با سال‌ها فداکاری و سخت‌کوشی همراه است، اما درآمد بالا و موفقیت شغلی نیز دارد. داشتن مدرک دکترا در رشته‌های تخصصی برای اساتید دانشگاه امری ضروری است.

همچنین در برخی زمینه‌های خاص مانند پزشکی، معماری، روانشناسی، حقوق و …، نیز اخذ برخی مجوز‌ها برای اساتید نیاز است. یک استاد در دانشگاه‌های کشور کانادا، به طور متوسط ​​سالانه حدود 100300 دلار درآمد دارد.

 

۹. اپتومتریست (بینایی سنج)

اپتومتریست (بینایی سنج) - بهترین شغل در کانادا

 

حدود 70 درصد از جمعیت مردم کانادا از عینک استفاده می‌کنند و از آنجایی که مردم تمایل بیشتری به استفاده از ابزارهای الکترونیکی مانند موبایل، لپ‌تاپ و تلویزیون دارند، تعداد افرادی که در این کشور با مشکلات چشمی مواجه می‌شوند، روزانه در حال افزایش است. این رشد، منجر شده تا بینایی‌شناسی به یکی از بهترین مشاغل در کانادا تبدیل شود. شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک اپتومتریست در کانادا، قبولی در آزمون‌های ملی علوم اپتیکال و ثبت نام در سازمان نظارتی استانی یا منطقه‌ای است. بینایی سنجی یکی از پرتقاضاترین مشاغل در کانادا است که میانگین حقوق اپتومتریست‌ها در کانادا، حدوداً 103328 دلار در سال می‌باشد.

 

۱۰. جراح در کانادا

جراحان، پزشکان حرفه‌ای هستند که در قسمت‌های مختلف بدن جراحی انجام می دهند. رشته‌های مختلف در زمینه جراحی شامل جراحی عمومی، پروکتولوژی، گوش و حلق و بینی، جراحی دندان، جراحی مغز و اعصاب، زنان و زایمان، جراحی چشم، جراحی ارتوپدی، جراحی اطفال، اورولوژی، جراحی قلب، جراحی پلاستیک و فک و صورت می‌باشد. جراح بودن در کانادا، پروسه‌ای سخت و طاقت‌فرسا دارد، اما پس از اتمام دوره آموزشی، چنین حرفه‌ای درست در صدر فهرست پردرآمدترین مشاغل کانادا قرار می‌گیرد. یک جراح عمومی در کانادا باید مدرک پزشکی UG و PG را دریافت کند. همچنین اگر می‌خواهید به یک جراح حرفه‌ای تبدیل شوید، باید یک دوره رزیدنتی 5 ساله را نیز بگذرانید. میانگین حقوقی که یک جراح در کانادا دریافت می‌کند، 103328 دلار در سال است.

 

۱۱. روانشناس

آگاهی‌ها در مورد سلامت روان روز به روز در حال افزایش است و روان‌درمانی یک روند رو به رشد در بین مردم است و افراد به اهمیت سلامت روان آگاهتر می‌شوند. زندگی شهری و شلوغ، فشارهای روانی زیادی را بر مردم کانادا وارد می‌کند، به همین دلیل روانشناسی شغلی کاربردی در این کشور است و روانشناسان می‌توانند به موفقیت‌های زیادی در آن دست پیدا کنند. بنابراین اگر روانشناسی می‌خوانید، می‌توانید مطمئن باشید که این حرفه دارای تقاضای بالایی در کشور کانادا می‌باشد و شما یکی از پردرآمدترین مشاغل را در کانادا خواهید داشت. میانگین درآمدی که یک روانشناس در کشور کانادا دریافت می‌کند، 138000 دلار در سال است.

 

۱۲. تحلیل‌گر ‌مالی یا Financial Analyst

تحلیل‌گر ‌مالی یا Financial Analysts - بهترین شغل در کانادا

 

یکی از مشاغل جدیدی که در کشور کانادا مورد توجه قرار گرفته است، تحلیل‌گر مالی می‌باشد. تا جایی که در طول سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ بیشتر از ۲۷۴۰۰ موقعیت شغلی در این حوزه به وجود آمد. تحلیل‌‌گر مالی در اصل، به فردی گفته می‌شود که در حوزه ارزهای دیجیتال و امور مالی فعالیت داشته و برای مشتریان، سازمان‌ها و یا کسب و کارها، تجزیه و تحلیل مالی را انجام می‌دهد. میانگین درآمدی که یک تحلیلگر مالی در کانادا دریافت می‌کند، ۶۸٫۴۶۵ دلار است.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *