خانه
بلاگ
حساب کاربری

در پاریس چی بپوشیم؟!

در پاریس چی بپوشیم؟!
تاریخ انتشار: 1402/8/14

پاریس را می‌توان شهر زیبایی‌ها و شگفتی‌ها معرفی کرد که علاوه بر فضای شهری، حتی لباس پوشیدن مردم آن نیز زیبا و بسیار شیک است. بنابراین این که در پاریس چه بپوشیم، دغدغه خیلی از کسانی است که به پاریس سفر می‌کنند و دوست دارند شبیه به پاریسی‌ها لباس بپوشند. سبک استایل پاریسی، بر سادگی و شیک بودن استوار است. پاریسی‌ها اغلب رنگ‌های تیره، پیراهن‌های ساده و کفش‌های راحت اما در عین حال شیک و زیبا را ترجیح می‌دهند. اگر برای شما هم این سوال مطرح است که در پاریس چه بپوشیم؟! در ادامه این مطلب از آژانس توریک با ما همراه باشید.

 

مردم در پاریس چه می‌پوشند؟

مردم در پاریس چه می‌پوشند؟

 

بعد از گرفتن ویزای فرانسه نوبت به بستن چمدان و انتخاب لباس برای سفر می‌رسد. پاریس شهری غنی و پر جنب‌و‌جوش و بسیار زیبا است که سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان را میزبانی می‌کند. بیشتر این گردشگران دوست دارند تا از سبک لباس پوشیدن پاریسی‌ها تقلید کرده و سبک و سیاق این شهر را به خود بگیرند.

نکته اصلی در مورد لباس پوشیدن پاریسی‌ها این است که مردم این شهر در عین شیک پوش بودن، راحتی خود را در الویت قرار می‌دهند. به عبارت بهتر، کلید لباس پوشیدن شبیه به پاریسی‌ها سادگی است. هنگام الگو گرفتن از سبک لباس پوشیدن پاریسی‌ها، حفظ ظاهری آرام و در عین حال ظرافت و شیک بودن، اصلی‌ترین هدفی است که باید دنبال کنید. هنگام در نظر گرفتن نحوه لباس پوشیدن در پاریس، مهم است که به یاد داشته باشید که استایل شهری مردم پاریس، طراحی شده و شیک و در عین حال محافظه‌کارانه است.

پاریسی‌ها رنگ‌های خنثی را دوست دارند و به قانون بیش از 3 رنگ پایبند هستند. در پاریس، لباس‌ها معرف محل حضور افراد هستند. به این معنا که در این شهر، به هیچ وجه با لباس‌های مخصوص ورزش یا لباس‌های مخصوص دریا، هیچ‌کس در خیابان ظاهر نمی‌شود. به عبارت بهتر، در پاریس هر لباسی مکان خاص خود را دارد. پاریسی‌ها چند آیتم کاربردی همیشگی در کمد لباس خود دارند که در استایل‌های خود بیشتر از آن‌ها بهره می‌برند. در ادامه چند مورد از این آیتم‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

۱. شلوار‌های جین

شلوار‌های جین، آیتم اصلی و همیشگی کمد لباس در پاریس هستند که با لباس‌ها و آیتم‌های مختلفی ست می‌شوند. شلوار‌های جین را می‌توان با کفش‌های تخت یا پاشنه بلند، کت‌های اورسایز، بارانی و بافتنی‌های مختلف ست کرده و لباس مناسب پاریس را برای خود طراحی کرد. معمولاً پاریسی‌ها جین‌هایی با رنگ‌های یکنواخت و بدون ساییدگی یا پارگی انتخاب می‌کنند.

 

۲. کفش‌های Mule

کفش‌های Mule - در پاریس چی بپوشیم؟!

 

اگر زنان نیویورکی به داشتن وسایل ورزشی در کیف دستی خود معروف هستند، زنان فرانسوی هم به این دلیل شناخته می‌شوند که هرگز نیازی به تعویض کفش ندارند. چرا که همیشه کفش مناسبی را در استایل خود استفاده می‌کنند. Mule‌ها، کفش‌های کلاسیک و راحت رایج و محبوب در پاریس هستند که در عین شیک و رسمی بودن، راحت و کاربردی هم هستند.

میول‌ها کفش‌های جلو بسته و بدون محافظ در پشت پا هستند که در قرن شانزدهم تا قرن نوزدهم، به عنوان دمپایی راحتی مخصوص اتاق خواب و خلوتگاه استفاده می‌شدند. به مرور به عنوان کفش به دنیای مد راه پیدا کرده و به یکی از محبوب‌ترین کفش‌ها تبدیل شدند.

 

 

۳. ترنچ کت‌ها

ترنچ کت‌ها - در پاریس چی بپوشیم؟!

 

ترنچ‌ کت‌ها به ویژه در رنگ‌های استخوانی و کرمی، از رایج‌ترین و محبوب‌ترین لباس‌های پاریس هستند که در شرایط و مکان‌های مختلفی می‌توان آن‌ها را انتخاب کرد. ترنچ کت‌ها را می‌توانیم یک لباس مناسب برای سفر به پاریس به حساب آوریم که پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه در سفر خود به پاریس از پوشیدن آن غافل نشوید.

معمولاً در خیابان‌های پاریس، زنان پاریسی زیادی ترنچ کت به تن می‌بینید که آن را با آیتم‌های دیگری چون بوت بلند، بافت‌های اور، شلوار جین، کلاه‌های برت، دامن و جوراب شلواری ست کرده‌اند. تصویر یک زن با ترنچ کت کرمی، دامن و کلاه برت قرمز رنگ در حالی نان‌های خوش بو و خوش طعم در دست دارد و در خیابان‌ها در حال گشت‌و‌گذار است را می‌توان تصویری از پاریس زیبا معرفی کنیم.

 

۴. کت‌های بلیزر اورسایز

کت‌های بلیزر اورسایز - در پاریس چی بپوشیم؟!

 

کت‌های بلیزر که اکثرا اورسایز هستند، از محبوب‌ترین آیتم‌ها در ‌پاریس به شمار می‌آیند. ترکیب کت‌های بلیزر با شلوار جین را می‌توان یک لباس مناسب برای سفر به پاریس معرفی کرد.کت‌های بلیزر در پاریس، از چند قانون پیروی می‌کنند، اینکه خوش دوخت باشند، در قسمت کمر تنگ نباشند، تک سینه باشند و آستین‌های بلندی داشته باشند. این کت‌ها را می‌توان در موقعیت‌های مختلفی پوشید.

 

۵. روسری ابریشمی

روسری ابریشمی - در پاریس چی بپوشیم؟!

 

شال و روسری (به فرانسوی une écharpe)، اصلی‌ترین عنصر کلاسیک کمد لباس فرانسوی‌ها است. در واقع، زنان فرانسوی به داشتن روسری در تمام فصول شهرت دارند. روسری در فرانسه نه به عنوان یک آیتم زمستانی یا وسیله‌ای برای پوشش سر، بلکه یک آیتم زینتی است که در تمام طول سال و حتی در فصل تابستان استفاده می‌شود. روسری ابریشمی در پاریس یک اکسسوری چند منظوره برای بزرگسالان است که می‌تواند به عنوان کراوات، پوشش سر، پاپیون مو یا حتی پیچیده شدن دور دسته کیف استفاده شود.

 

۶. کلاه بِرِت

کلاه بِرِت - در پاریس چی بپوشیم؟!

 

کلاه برت را می‌توان یک کلاه فرانسوی معرفی کرد که هم برای زنان و هم مردان مناسب است. طراحی و تولید برت‌ها در قرن نوزدهم در اسپانیا و فرانسه آغاز شد و برت همچنان با این کشورها مرتبط است. برت‌ها به عنوان بخشی از لباس بسیاری از واحدهای نظامی و پلیس در سراسر جهان و همچنین توسط سازمان های دیگر پوشیده می‌شدند.

کم کم به دنیای مد راه پیدا کردند و امروزه در سراسر جهان به ویژه فرانسه یک آیتم زمستانه به شمار می‌آیند. بنابراین اگر برایتان سوال است در پاریس چه بپوشیم، برت یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *