خانه
بلاگ
حساب کاربری

10 روش انتقال پول از ایران به کانادا

نتقال پول از ایران به کانادا
تاریخ انتشار: 1402/12/8

در این مقال از مجله گردشگری توریک، 10 روش انتقال پول از ایران به کانادا است. از آنجایی که در ایران، دسترسی به سیستم بانکی جهانی مشکل است، افرادی که قصد سفر به کانادا را دارند باید روش‌های خاصی برای انتقال پول از ایران کانادا پیدا کنند و نمی‌توانند به‌راحتی حساب بانکی در این کشور باز کنند. در ادامه در مورد روش‌های مختلف انتقال پول از ایران به کانادا صحبت خواهیم کرد.

روش‌های مختلف انتقال پول از ایران به کانادا

برای انتقال پول از ایران به کانادا روش‌های مختلفی وجود دارند که برخی از این روش‌ها عبارت‌اند از:

انتقال پول به‌صورت نقد

یکی از روش‌های انتقال پول به‌صورت نقد است. در این روش می‌توانید پول نقد موردنیاز خود را به شکل نقدی با خود به کانادا ببرید و بعد از واردشدن به خاک آن کشور با باز کردن یک حساب بانکی پول خود را به این حساب واریز کنید. استفاده از این روش می‌تواند کمی ریسکی باشد و ازآنجایی‌که احتمال گم‌شدن یا دزدیده‌شدن پول و همچنین محدودیت در به همراه داشتن پول نقدی در ورود به کانادا وجود دارد استفاده از این روش توصیه نمی‌شود.

انتقال پول به‌وسیله گیفت‌کارت‌های بین‌المللی

می‌توانید از گیفت‌کارت‌های بانکی بین‌المللی هم برای انتقال پول از ایران به کانادا استفاده کنید. استفاده از این گیفت‌کارت‌ها می‌تواند یکی از ایمن‌ترین روش‌ها برای انتقال پول باشد و احتمال گم‌شدن یا دزدیده‌شدن پول در آن بسیار پایین است. این گیفت‌کارت‌ها معمولاً کاملاً مجازی و آنلاین عمل می‌کنند و برای استفاده از آنها باید از اطلاعاتی مثل تاریخ انقضا، شماره کارت و CVV2 استفاده کنید. به این نکته هم توجه کنید که گیفت‌کارت‌ها دارای سقف موجود هستند و معمولاً بیشتر از ۱۰۰۰ دلار را نمی‌توان به‌وسیله این کارت‌ها منتقل کرد.

انتقال‌ پول از طریق صرافی

یکی از مرسوم‌ترین روش‌ها برای انتقال پول از ایران به کانادا استفاده از صرافی‌ها است. در این روش لازم است که با مراجعه به صرافی، مبلغ موردنظر خود را از ریال به دلار تبدیل کنید و سپس درخواست کنید که پول شما به شماره‌حساب مدنظر انتقال پیدا کند. یکی از معایب استفاده از این روش این است که مجبورید بخشی از مبلغ موردنظر خود را به‌عنوان کارمزد و کمیسیون به صرافی بپردازید. کارمزد انجام این کار معمولاً ۳ تا ۵ درصد خواهد بود.

صرافی‌های ایرانی زیادی در کانادا قرار دارند که می‌توانید از طریق آنها به کانادا پول انتقال دهید. این صرافی‌ها در شهرهای مختلف کانادا مثل تورنتو، ونکوور و مونترال قرار دارند. البته با این روش ها فرد تنها می‌تواند روزانه تا ۱۰۰ میلیون تومان پول را به دلار تبدیل کند و برای مبالغ بالاتر نیاز است که از روش‌های دیگری استفاده کنید.

انتقال پول از طریق وب مانی

استفاده از سیستم بین‌المللی انتقال پول وب مانی که توسط کشور روسیه ساخته شده است هم می‌تواند بستر مناسبی برای انتقال پول از ایران به کانادا باشد. برای استفاده از این روش لازم است که با استفاده از مشخصات و هویت خود یک حساب وب مانی را ایجاد کنید و با خرید ووچر یا کوپن وب مانی حساب خود را شارژ کنید. در این روش هم بخشی از پول خود را مجبورید به‌عنوان کمیسیون به شرکت واسطه در فرایند انتقال پول بپردازید.

انتقال پول از طریق پرفکت مانی

پرفکت مانی هم یک سیستم بین‌المللی انتقال پول است که مشابه وب مانی بوده و می‌توانید از آن برای انتقال پول از ایران به کانادا استفاده کنید. از این سیستم حتی می‌توان برای دریافت وام‌های ۴ درصدی هم استفاده کنید و این موضوع محبوبیت سیستم پرفکت مانی را بالا برده است. نکته قابل‌توجه این است که از این روش نمی‌توانید برای واریز پول به طور مستقیم به‌حساب بانکی کانادایی خود استفاده کنید و تنها می‌توانید از یک حساب کاربری به یک حساب کاربری دیگر پول انتقال دهید.

انتقال پول از طریق سوئیفت

برای انتقال پول از ایران به کانادا می‌توانید از سوئیفت هم استفاده کنید. این روش می‌تواند کم‌هزینه‌ترین و سریع‌ترین روش ممکن برای انجام این کار باشد و به‌وسیله آن می‌توانید پول را به طور مستقیم وارد حساب بانکی خود در کانادا کنید‌. سوئیفت نوعی شبکه مالی است که بانک‌های مختلف می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند و به سایر حساب‌ها در بانک‌هایی که به این شبکه دسترسی دارند پول انتقال دهند. حدود ۳۰ بانک و مؤسسه مالی در ایران وجود دارند که به شبکه سوئیفت دسترسی دارند و می‌توانید به آنها مراجعه کنید. استفاده از روش سوئیفت می‌تواند کمی زمان بر باشد و بین ۳ تا ۵ روز طول بکشد؛ اما یکی از مزایای آن این است که می‌توانید مقادیر زیادی پول را با روشی کاملاً ایمن و راحت به کانادا انتقال دهید.

انتقال پول از طریق ارزهای دیجیتالی

استفاده از ارزهای دیجیتالی‌ هم یکی دیگر از روش‌های انتقال پول به کانادا محسوب می‌شود؛ اما پیچیدگی‌ آن ممکن است باعث شود که روشی ایده‌آل به نظر نرسد. در این روش می‌توانید ابتدا ریال‌های خود را به ارزهای دیجیتالی‌ مثل تترها تبدیل کنید و سپس به دلار تبدیل کنید. ازآنجایی‌که قیمت ارزهای دیجیتال به طور لحظه‌ای تغییر می‌کند احتمال اینکه در فرایند تبدیل پول‌های خود به دلار دچار ضررهای مالی شوید بالا می‌رود. علاوه‌برآن در این روش مجبور به پرداخت کارمزد بالایی هم هستید. این موارد باعث می‌شوند این روش برای انتقال پول به کانادا مناسب نباشد و خطرات زیادی را به همراه داشته باشد.

انتقال پول از طریق pay pal

استفاده از سامانه pay pal هم می‌تواند روش مناسبی برای انتقال پول به کانادا باشد. استفاده از این روش می‌تواند بسیار سریع و راحت باشد و به همین دلیل می‌توانید آن را به‌عنوان یک گزینه مناسب در نظر داشته باشید. سامانه pay pal نوعی سرویس انتقال پول به‌صورت آنلاین است که شما می‌توانید درون آن حساب کاربری باز کنید و به انجام فعالیت‌هایی مثل خریدوفروش و تبدیل ارز هم بپردازید. ازآنجایی‌که سامانه pay pal هم در ایران تحریم است برای استفاده از آن باید از کمک یک شرکت واسطه کمک بگیرید.

انتقال پول از طریق وسترن یونیون

سیستم وسترن یونیون یکی از موفق‌ترین سیستم‌های فعال در حوزه انتقال پول است که می‌توانید برای انتقال دلار به کانادا هم استفاده کنید. برای استفاده از این سیستم فرم‌های مخصوصی وجود دارند که باید اطلاعاتی مثل نام و نام خانوادگی، نام فرد دریافت‌کننده پول، مبلغ پرداختی و کشور مبدأ خود را در این فرم‌ها وارد کنید و درنهایت درخواست خود را ثبت کنید. بعد از اینکه درخواست خود را ثبت کردید به شما کد رهگیری داده می‌شود که برای دریافت پول حتماً باید این کد را تحویل دهید و نگهداری آن ضروری است.

برخی از مزایای استفاده از سیستم وسترن یونیون

  1. با این سیستم می‌توانید به شکل روزانه تا ۸ هزار دلار پول هم انتقال دهید.
  2. این سیستم دارای امنیت بالایی است و سرعت انتقال پول آن در هم بسیار بالاست.
  3. از این سیستم می‌توان در کشورهای تحت تحریم آمریکا هم استفاده کرد.
  4. از سیستم وسترن یونیون می‌توان در حوزه‌های مختلفی مثل پرداخت قبض، ردیابی حواله، تخمین قیمت، پرداخت‌های تجاری و… هم استفاده کرد.
  5. دقت این سیستم در انتقال پول بالاست و احتمال بروز کلاهبرداری در آن پایین است.
  6. زمانی که با این سیستم پول انتقال می‌دهید پول شما را به واحد پولی کشور موردنظر شما تبدیل می‌کند. برای مثال اگر ۱۰۰ دلار را به‌وسیله وسترن یونیون به آلمان انتقال دهید خود سیستم آن را به یورو تبدیل می‌کند و وارد حساب فرد گیرنده می‌کند.

انتقال پول از طریق مانی گرام

مانی گرام هم یکی دیگر از سیستم‌های مناسب برای انتقال پول به کانادا محسوب می‌شود. در این روش بعد از انجام انتقال پول، فرد گیرنده باید به شعب مانی گرام مراجعه کند و با ارائه دقیق اطلاعاتی مثل مشخصات خودش و فرد واریز کننده پول اقدام به دریافت وجه واریزی کند.

برخی از ویژگی‌های انتقال پول به‌وسیله مانی گرام

  • با این سیستم می‌توان به شکل روزانه تا سقف ۱۰ هزار دلار پول انتقال داد.
  • برای اینکه گیرنده بتواند پول خود را دریافت کند باید شناسه معتبر ارائه دهد.
  • در این سامانه هم یورو و هم دلار را می‌تواند انتقال داد.
  • استفاده از این روش هزینه کمتری نسبت به روش وسترن یونیون خواهد داشت.
  • این سامانه شباهت‌های زیادی به سامانه وسترن یونیون دارد؛ اما وسترن یونیون تراکنش‌های بیشتری را انجام می‌دهد و به‌طورکلی محبوب‌تر است.
  • از این روش بیشتر در شرایطی استفاده می‌شود که فرد گیرنده دارای حساب بانکی نیست و باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن پول خود را دریافت کند.
  • از این روش می‌توان برای انتقال پول به هر نقطه از دنیا استفاده کرد.
  • استفاده از این روش نیازمند حضور فیزیکی شخص پرداخت‌کننده پول نیست.

نتقال پول از ایران به کانادا

حداکثر چه مقدار پول را می‌توان به کانادا انتقال داد؟

این موضوع می‌تواند به روشی که برای انتقال پول خود انتخاب می‌کنید بستگی داشته باشد. برای مثال اگر بخواهید پول را به شکل نقد با خود ببرید حداکثر ۵۰۰۰ یورو را می‌توانید انتقال دهید؛ اما برای انتقال پول از طریق صرافی‌ها هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد. به طور ملی اگر می‌خواهید بیشتر از ۱۰ هزار یورو پول به کانادا انتقال دهید باید آن را در www.formpl.us/blog/declaration-form  ثبت کنید و درصورتی‌که چنین کاری را انجام ندهید جریمه خواهید شد. این کار باعث می‌شود که دولت کانادا منبع پول انتقال‌یافته را کشف کند و از بروز جرائمی مثل پول‌شویی جلوگیری کند.

مدارک موردنیاز برای انتقال پول به کانادا

مدارک موردنیاز برای انتقال پول به کانادا عبارت‌اند از:Declaration Form

  • کپی یکی از کارت‌های شناسایی مثل کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه و…
  • وجه موردنظر
  • اطلاعات فرد دریافت‌کننده پول مثل نام و نام خانوادگی، آدرس، شماره‌تلفن و…
  • اطلاعات حساب بانکی مثل شماره‌حساب، شماره ترانزیت و…
  • درصورتی‌که حواله انتقال به نام اشخاص حقوقی باشد باید مدارکی مثل شناسنامه ملی، کد اقتصادی، شماره ثبت، کارت ملی نماینده و مدیرعامل، اینویس حواله و… را فراهم کنید.

کارمزد انتقال پول به کانادا برای ایرانیان

میزان کارمزد کسر شده از مبالغ انتقالی می‌تواند به موارد مختلفی بستگی داشته باشد. برای مثال اینکه به چه نوع حسابی بخواهید پول خود را انتقال دهید یا اینکه مبلغ انتقالی چقدر باشد می‌تواند بر این موضوع تأثیرگذار باشد. برای مثال برای انتقال پول از طریق سیستم وسترن یونیون کارمزد بیشتری را باید بپردازید. به‌طورکلی کارمزد کسر شده از حواله‌های عمومی بین ۵۰ تا ۱۵۰ دلار خواهد بود و همین عدد برای حواله‌های شرکتی و دانشگاهی حدود ۱۰۰ دلار است.

آیا انتقال منظم پول به کانادا می‌تواند مشکل‌ساز شود؟

به‌طورکلی توصیه نمی‌شود که به طور منظم به‌حساب خود در کانادا پول واریز کنید. ازآنجایی‌که ممکن است دولت کانادا انتقال منظم پول به‌حساب شما را به‌عنوان پول‌شویی ببیند بهتر است که این کار را انجام ندهید.

معتبرترین بانک‌های کانادا کدام‌اند؟

برخی از بانک‌های معروف و معتبر در کانادا که می‌توانید به افتتاح حساب در آنها فکر کنید عبارت‌اند از:

  • بانک رویال یا RBC
  • بانک اسکوشیا یا Scotiabank
  • بانک مونترال یا Bank of Montreal
  • تی دی بانک یا TD Bank
  • امپریال بانک تجارت کانادا CIBC

آیا می‌توان حواله پول به کانادا را کنسل کرد؟

این موضوع می‌تواند به سیاست‌های صرافی موردنظر شما بستگی داشته باشد؛ اما به‌طورکلی می‌توان گفت ازآنجایی‌که در صرافی‌ها خریدوفروش به طور هم‌زمان انجام می‌شوند، امکان کنسل‌کردن حواله‌ها وجود ندارد.

فرایند انتقال پول به کانادا چه مدت طول می‌کشد؟

این موضوع می‌تواند به نوع روشی که برای انتقال پول انتخاب می‌کنید بستگی داشته باشد؛ اما به‌طورکلی می‌توان گفت که این فرایند بین ۱ ساعت تا ۳ روز طول خواهد کشید. درصورتی‌که در ساعات اولیه صبح برای انتقال پول اقدام کنید احتمال اینکه با سرعت بیشتری کار خود را انجام دهید بالاتر است.

آیا باید مالیات پولی که وارد کانادا می‌شود را پرداخت کرد؟

هرگونه درآمدی که قبل از ورود به کانادا کسب کرده باشید شامل قوانین مالیاتی این کشور نمی‌شود و برای اینکه لازم نباشد مالیات آنها را بپردازید باید این موارد را در Declaration Form ثبت کرده و سپس به کانادا ببرید؛ بنابراین هر چقدر که سرمایه شما قبل از واردشدن به کانادا باشد لازم نیست مالیات آن را بپردازید؛ اما اگر بعد از ورود به کانادا درآمدی داشته باشید حتماً باید مالیت آن را بپردازید.

سازمان FINTRAC چیست؟

وظیفه این سازمان مبارزه با پول‌شویی است و همه انتقالات پولی که از طریق صرافی‌ها انجام می‌شوند باید توسط این سازمان بررسی شده و ثبت شوند. در واقع ثبت‌شدن انتقالات در این سازمان باعث کسر مالیات از مبالغ جابه‌جا شده نمی‌شود و تنها هدف وجود این سازمان این است که دولت کانادا از منبع و مقصد پول‌های جابه‌جا شده اطلاعات داشته باشد.

1 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *