خانه
بلاگ
حساب کاربری

برنامه سفر ۳ روزه به هلسینکی با توریک

برنامه سفر ۳ روزه به هلسینکی با توریک
تاریخ انتشار: 1401/12/6

هلسینکی یک نام آشنا برای کسانی است که به جهانگردی علاقه دارند و بازدید از زیبایی‌های جهان آن‌ها را به وجد می‌آورد. هلسینکی پایتخت کشور فنلاند است. برنامه سفر به هلسینکی گزینه‌ای وسوسه کننده برای توریست‌ها در هر نقطه‌ای از جهان به شمار می‌رود. خب این طبیعی است که هلسینکی از محبوبیت زیادی در دنیای گردشگری برخوردار باشد. فراموش نکنید فنلاند یک کشور اروپایی با شهر‌های مدرن و زیبا است. مخصوصا سهر هلسینکی که در مناطق ساحلی آن قرار دارد، یک مقصد گردشگری فوق‌العاده به شمار می‌رود. در پایتخت فنلاند، علاوه بر بنا‌های شیک و مدرن، آثارا تاریخی و فرهنگی متعددی نیز وجود دارد که حتما باید ببینید.

در بخش‌های بعدی این مقاله از مجموعه گردشگری توریک، یک سفر مجازی هیجان‌انگیز به هلسینکی خواهیم داشت. توریک را در برنامه سفر به هلسینکی همراهی کنبد تا به شما بگوییم که در این شهر شگفت‌انگیز قرار است چه مکان‌های جذابی را ببینید.

 


قصد سفر به هلسینکی رو داری؟ همین حالا برای ویزای فنلاند اقدام کن!

 

 

سفری به هلسینکی- فنلاند

بعد از دریافت ویزای فنلاند باید بار سفر به یکی از زیباترین شهر‌های جهان را ببندید. این شهر تقریبا ۱.۵ میلیون نفر جمعیت دارد. در هلسینکی می‌توانید آثار تاریخی مختلفی را ببینید و با تاریخ این منطقه آشنایی پیدا کنید. می‌توانید در خیابان‌های تر و تمیز شهر پرسه بزنید از تماشای چشم‌انداز‌های عالی شهری لذت ببرید. سبک معماری بسیاری از ساختمان‌های هلسینکی و همینطور سراسر فنلاند، شباهت زیادی به سبک روسی دارد. چرا که این کشور قبلا جزوی از روسیه بوده و تحت تاثیر فرهنگ و هنر آن قرار گرفته است. همینطور که دارید در سطح شهر قدم می‌زنید و ساختمان‌های ی با سبک معماری روسی را تماشا می‌کنید، می توانید به رستوران‌های لوکس بروید و غذا‌های بسیار لذیذی را نوش جان کنید. در این بخش درباره برنامه سفر به هلسینکی و بهترین جاذبه‌های آن که منتظر شما هستند را بیان خواهیم کرد.

 

در روز اول سفر به هلسینکی کجاها بریم؟

بعد از اینکه وقت سفارت را رزرو کرده و دردسر‌های صدور ویزا را تحمل کردید، باید خودتان را برای سه روز ماجراجویی در پایتخت فنلاند آماده کنید. بدون اینکه سر شما را درد بیاوریم، یکراست می‌رویم سراغ برنامه روز اول سفر به هلسینکی و جاذبه‌هایی که می‌توانید در این روز به بازدید از آن‌ها بروید.

 

موزه کیاسما

موزه کیاسما - برنامه سفر به هلسینکی

موزه کیاسما

 

اولین جاذبه‌ای که توصیه می‌کنیم در روز اول گردش در هلسینکی ببینید، موزه کیاسما است. این موزه یک موزه هنری محسوب می‌شود که آثار هنری زیادی در آن نگهداری می‌شود. یکی از این آثار هنری، سبک معماری زیبای آن است که در همان ابتدا و قبل از ورود به موزه جلب توجه می‌کند. آثار موجود در این موزه مربوط به هنرمندان دوران معاصر کشور فنلاند هستند. جالب است بدانید که با بازدید از موزه کیاسما امکان دیدن آثار متعلق به حدود ۴۰۰۰ هنرمند فنلاندی را دارید. آثاری که در سکوت سنگین حاکم بر موزه به چشم می‌خورد. اگر شما از آن دسته افراد هنرمند یا هنردوست باشید که عاشق دیدن آثار هنری هستند، باید بگوییم که در موزه کیاسما حسابی به شما خوش می‌گذرد. چون تعداد بیشماری از آثار هنری در سبک‌های مختلف را در این موزه وجود دارد که دیدن هر کدام از آن‌ها شما را با خود به عمق فرهنگ و هنر فنلاند در دوران معاصر می‌برد.

 

پارک اسپلانادی

پارک اسپلانادی - برنامه سفر به هلسینکی

پارک اسپلانادی

 

یکی دیگر از آثاری که در روز دوم برنامه سفر به هلسینکی انتظار شما را می‌کشند، پارک اسپلانادی است. این پارک معروف‌ترین پارک در هلسینکی محسوب می‌شود. قدمت آن به بیش از  ۲۰۰ سال پیش  یعنی سال ۱۸۱۲ میلادی برمی‌گردد. در طی این ۲۰۰ سالی که از ساخت پارک اسپلانادی می‌گذرد، مردم روز به روز بیشتر به این پارک علاقه‌مند می‌شوند. در حقیقت این پارک قدیمی و زیبا محلی برای دورهمی‌های خانوادگی و عاشقانه مردم هلسینکی است. شما هم به عنوان یک گردشگر خارجی می‌توانید تنهایی یا به همراه دوستان و خانواده به این پارک بروید. در هوای پاک آن قدم بزنید. اگر هم از قدم زدن خسته شدید می‌توانید به کافه قدیمی پارک اسپلانادی رفته و با نوشیدن قهوه و نوشیدنی‌های گوارای دیگر، یک دل سیر از عزا در بیاورید. ناگفته نماند که در این پارک جشن‌ها و مراسمات گوناگونی توسط مردم برگزار می‌شود. اگر در زمان گردش در هلسینکی به این پارک هم سری بزنید، از فضای سرسبز و باصفای آن لذت خواهید برد.

 

کلیسای جامع هلسینکی

کلیسای جامع هلسینکی - برنامه سفر به هلسینکی

کلیسای جامع هلسینکی

 

کلیسای جامع هلسینکی از جمله مکان‌های فرهنگی است که در روز اول برنامه سفر به هلسینکی نباید به سادگی از کنار آن رد شوید. مخصوصا در روزهای آفتابی که دیدن این کلیسا جذاب‌تر از هر زمان دیگری است. تا قبل از جدایی کشور فنلاند از روسیه در سال ۱۹۱۷ کلیسای جامع هلسینکی را با نام یکی از تزار‌های روسی به نام سنت نیکولاس می‌شناختند. اما بعد از اینکه فنلاند از روسیه جدا و به یک کشور مستقل تبدیل شد، نام آن نیز تغییر یافت. برای بازدید از این کلیسای مقدس باید به میدان سنت بروید. معماری باشکوه کلیسای جامع هلسینکی که به سبک نئوکلاسیکال طراحی شده است، جزو جذابیت‌هایی است که قبل از ورود به این مکان، درخشش آن را زیر نور آفتاب مشاهده می‌منید.

 


پیشنهاد می‌شود: پاریس گردی در 3 روز

 

 

برنامه سفر به هلسینکی در روز دوم

بازدید از هر سه جاذبه‌ای که برای روز اول از برنامه سفر به هلسینکی به شما معرفی کردیم می‌تواند خسته کننده باشد. هر چند که دیدن این جاذبه‌های تفریحی و فرهنگی که دارای ارزش تاریخی هم هستند، ارزش کمی خستگی را دارد. شما باید کمی استراحت کرده و آماده ورود به رمز دوم این سفر به یاد ماندنی شوید. در ادامه جاذبه‌هایی را معرفی می‌کنیم که با دریافت ویزای کشور‌های محبوب اروپایی  مثل ویزای فرانسه و سفر به آنجا، مانند آن‌ها را نمی‌بینید.

 

شهربازی لینانماکی

شهربازی لینانماکی - برنامه سفر به هلسینکی

شهربازی لینانماکی

 

برای این که خستگی روز قبل را فراموش کرده و برای ادامه روز دوم گردش در هلسینکی آماده شوید، به شدت توصیه می‌کنیم که به این شهربازی بروید. چرا که در این مکان تفریحی وسایل بازی وجود دارد که کودک درون شما را فعال می‌کنند‌. یکی از این وسایل ترن هوایی است که از جمله وسایل ترسناک شهربازی لینانماکی محسوب می‌شود. البته اگر ترس از ارتفاع دارید یا قلب‌تان ضعیف است، بهتر است بیخیال این وسیله شده و از وسایلی بازی که هیجان کم‌تری دارند استفاده کنید. بعد از یکی دو ساعت بازی و ترشح آدرنالین، انرژی زیادی از شما گرفته می‌شود. برای این منظور رستوران‌های خاصی در شهربازی لینانماکی وجود دارد که جان می‌دهد برای شکم‌گردی به یکی از آن‌ها رفته و غذای مورد علاقه‌تان را نوش جان کنید.

 

کلیسای جامع اوسپنسکی

کلیسای جامع اوسپنسکی - برنامه سفر به هلسینکی

کلیسای جامع اوسپنسکی

 

کلیسای جامع اوسپنسکی هم یکی از مکان‌هایی است که بعد از تفریح در پارک لینانماکی می‌توانید در برنامه سفر به هلسینکی قرار دهید. نمای زیبای این کلیسا با ۱۳ گنبد زیبا در شهر هلسینکی رخ‌نمایی می‌کند. بنای کلیسای اوسپنسکی از آجر‌هایی به رنگ قرمز ساخته‌شده است.

این کلیسای ارتدوکس بزرگترین کلیسا در اروپای شرقی محسوب می‌شود که قدمت آن به بیش از ۱۵۰ سال پیش بازمی‌گردد. سبک معماری این بنا هم مانند بسیاری از ساختمان‌های هلسینکی، به سبک روسی است. بنابراین در نگاه اول فکر می‌کنید به روسیه رفته و در حال بازدید از یک کلیسا در این کشور هستید. وقتی وارد کلیسا می‌شوید، چلچراغ‌هایی را می‌بینید که زیبایی خاصی به نمای داخلی آن می‌بخشند. درباره کلیسای جامع اوسپنسکی حرف‌های زیادی گفته می‌شود. بعضی از افراد ادعا می‌کنند که از این کلیسا معجزات باور نکردنی دیده‌اند. پس اگر فرد مذهبی باشید با رفتن به این مکان مقدس شاید بتوانید حاجت بگیرید.

 

خیابان مانهریم

خیابان مانهریم - برنامه سفر به هلسینکی

خیابان مانهریم

 

در ادامه گردش در هلسینکی خوب است که سری هم به خیابان مانهریم بزنید.  نام این خیابان از نام یکی از تاثیرگذارترین افراد  در تاریخ کشور فنلاند گرفته شده است. مجسمه این فرد را هم می‌توانید در این خیابان ببینید. در این جاده که در شمال غربی هلسینکی واقع شده است می‌توانید اداره پست این شهر و یک مکان تاریخی را هم ببینید. این مکان تاریخی ایستگاه راه آهن مرکزی است که ساختمان زیبای آن در سال ۱۹۱۹ توسط معمار و هنرمند مشهور فنلاندی، الیل سارینن طراحی و ساخته شد. این ساختمان ۴۸ متر ارتفاع دارد. در خیابان مانهریم رستوران‌های محلی نیز وجود دارد که غذا‌های لذیذی در آن‌ها سرو می‌شود. البته برای نوش جان کردن غذا‌ای این رستوران‌ها باید کمی سر کیسه را شل کرده و پول بیشتری بپردازید.

 

 

 

روز سوم گردش در هلسینکی

 

حالا که به روز سوم برنامه سفر به هلسینکی رسیدیم باید جاذبه‌هایی را معرفی کنیم که تجربه لذتبخش سفر شما را تکمیل کنند. هلسینکی جاذبه‌های دیدنی متنوعی دارد که برای دیدن همه آن‌ها باید بیشتر از ۳ روز وقت بگذارید. اما در همین سه روز هم می‌توانید بهترین جاذبه‌های دیدنی که چند مورد از آن‌ها را معرفی کردیم، ببینید. در این بخش هم روز سوم گردش در هلسینکی را برای‌تان ترسیم می‌کنیم تا بتوانید یک برنامه‌ریزی حساب شده برای روز آخر سفرتان داشته باشید.

 

موزه ملی هنر آتنئوم

موزه ملی هنر آتنئوم - برنامه سفر به هلسینکی

موزه ملی هنر آتنئوم

 

در هر روزی از سفر به هلسینکی باید یکی از مکان‌های هنری این شهر را ببینید. چون هنر یکی از موارد جذاب هر کشور است که اطلاعات جالبی درباره تاریخ و فرهنگ آن به بازدید کننده می‌دهد. موزه ملی هنر فنلاند یا همان موزه آتنئوم در سال ۱۸۸۷ ساخته شده و قدمتی بیش از ۱۳۰ ساله دارد. در این موزه آثار تاریخی . هنری متعددی وجود دارد. اکثر این آثار متعلق به دوره معاصر کشور فنلاند هستند. البته در این موزه آثار خارجی هم نگهداری می‌شود. در موزه ملی هنر آتنئوم می‌توانید آثاری خیره کننده از هنرمندان فنلاندی مانند هالونن، ادل فلت، و یارنه فلت را ببینید. همچنین آثاری از هنرمندان غیر فنلاندی مثل رامبراند و ونگوک را مشاهده کنید.

 

سنترال پارک

سنترال پارک - برنامه سفر به هلسینکی

سنترال پارک

 

سنترال پارک یا پارک مرکزی نیز یک محل تفریحی است که می‌توانید با تفریح در آن خستگی ۳ روز گردش در هلسینکی را رفع کرده و با دل خوش و چمدانی از سوغاتی‌های رنگارنگ به ایران برگردید. این پارک همانطور که از نامش می‌توان حدس زد، در مرکز هلسینکی واقع شده و یک باغ وسیع به مساحت ۱۰ کیلومتر مربع است. پارک مرکزی هلسینکی مکان خوبی برای دوچرخه سواری محسوب می‌شود. اگر به این پارک بروید مسیر‌هایی را می‌بینید که ویژه پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری هستند. پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در این پارک حس نشاط و شادابی را به شما القا می‌کند.

این پارک در سال ۱۹۸۷ ساخته شده است. البته ایده ساخت چنین پارکی، سال‌ها قبل توسط برتل یونگ در سال ۱۹۱۱ ارائه شده بود. بعدها این ایده عملی شده و پارکی به این زیبایی را برای شما گردشگران به وجود آورد.

1 2
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. فروغ السادات عضنفری گفت:

    فکر نمی کردم فنلاند اینقدر زیبا باشه. همه تصوراتم این بود که فنلاند یک کشور سرده.