خانه
بلاگ
حساب کاربری

با عجیب‌ترین رسوم چینی آشنا شوید

با عجیب‌ترین رسوم چینی آشنا شوید
تاریخ انتشار: 1402/6/8

کشور چین تاریخی غنی، مناظری خیره‌کننده و آداب و رسوب عجیب و غریبی دارد. همه اینها به علاوه رونق تجارت باعث شده تا این کشور برای سالیان دراز مقصد بسیاری از گردشگران و تجار از سراسر جهان باشد. اگر به کتاب‌های تاریخی مراجعه کنید، درباره امپراتوری چین چیزهای زیادی می‌یابید، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت قدمت چین به هزاران هزار سال پیش باز می‌گردد. بنابراین طبیعی است که مردم این کشور در طول همه این سال‌ها آداب و رسوم زیادی را در گنجینه ذهنشان جمع کرده باشند که برخی از این رسوم عجیب است.

دانستن درباره این رسوم غیرمعمول شما را به این فکر می‌اندازد که در چین چه می‌گذرد. اگر این روزها چین با سرعت به سوی تبدیل شدن به یک کشور مدرن پیش می‌رود اما این نتوانسته روی فرهنگ و رسوم عجیب چینی‌ها تاثیر زیادی بگذارد. در این مطلب از آژانس توریک قصد داریم شما را با 10 تا از رسوم عجیب چین آشنا کنیم.

۱. هرگز چاپستیک را به غذای خود نچسبانید

هرگز چاپستیک را به غذای خود نچسبانید - قوانین چینی

کشورهای شرق آسیا برای غذاخوردن به جای قاشق و چنگال دو میله‌ باریک و بلند دارند که در زبان انگلیسی به آن چاپستیک گفته می‌شود. درحالی که دست و پنجه نرم کردن با چاپستیک‌ها برای گردشگران ناآشنا با فرهنگ چینی، در اولین سفر به چین کمی دشوار است اما باید بدانید به هیچ عنوان نباید چاپستیک خود را داخل ظرف برنج فرو ببرید چون در این صورت چینی‌ها عصبانی می‌شوند و می‌توانید مرگ را جلوی چشمتان ببینید.

البته این مشکل در رستوران‌های ایرانی در چین وجود ندارد و شما می‌توانید، انواع غذاهای ایرانی و حلال را بدون چاپستیک نوش جان کنید.

۲. اگر به شما پیشنهاد هدیه شد، تعارف کنید

اگر به شما پیشنهاد هدیه شد، تعارف کنید - قوانین چینی

هدیه دادن بخش بزرگی از فرهنگ و جزو اداب رسوم چینی است، اما مرسوم است که در ابتدا، پیشنهاد هدیه را قبول نکنید. گاهی اوقات حتی پیشنهاد دوم و سوم نیز باید رد شود. اما ناامید نشوید، امتناع صرفاً یک قدم مؤدبانه در مسیر پذیرش است. درواقع شما دارید تعارف می‌کنید و طرف مقابلتان هم می‌داند. اگر همان اولین بار هدیه را بپذیرید زیاد از حد مغرور به نظر می‌رسید.

درباره هدیه باید این نکته را هم بدانید که اگر به خانه یکی از مردم چین دعوت شدید باید برای آنها هدیه ببرید. این هدیه می‌تواند یک سبد میوه یا یک جعبه شکلات یا یک هدیه برای کودک خردسالشان باشد. هدیه دادن نشان می‌دهد که شما برای آن خانواده احترام قائل هستید.

۳. ممکن است چینی‌ها بخواهند با شما عکس بگیرند

ممکن است چینی‌ها بخواهند با شما عکس بگیرند - قوانین چینی

اگر هرگز تجربه نکرده‌اید که سلبریتی بودن چه حسی دارد می‌توانید در سفرتان به چین این حس را تجربه کنید. برای خانواده‌های چینی این اصلا کار عجیبی نیست که بخواهند با گردشگران خصوصا اروپایی‌ها عکس یادگاری بگیرند. این جزو اداب و رسوم کشور چین نیست اما معمولا اتفاق میافتد..

۴. برخی از مردان ناخن‌های بلندی دارند

برخی از مردان ناخن‌های بلندی دارند - قوانین چینی

در چین تعدادی از مردان را خواهید دید که ناخن‌هایشان یا حتی یک ناخن خود را به نشانه ثروت بلند کرده‌اند. اگرچه سخت است در تمام طول روز با ناخن بلند برای انجام کارهای یدی زحمت بکشید و امکان دراد ناخنتان بشکند، اما این رسمی است که می‌تواند یک چینی را به‌عنوان فردی ثروتمند به دیگر چینی‌ها معرفی کند.

۵. تف کردن در چین طبیعی است

برخلاف بسیاری از کشورهای دنیا که تف کردن یک عمل زشت و غیرمودبانه محسوب می‌شود، در چین این عمل خیلی عادی است و کسی از انجام آن خجالت نمی‌کشد. به‌طورکلی چینی‌ها به‌خاطر هیچکدام از عملکردهای بدنشان خجالت نمی‌کشند.

۶. در چین رنگ‌پریدگی محبوبیت بیشتری دارد

در چین رنگ‌پریدگی محبوبیت بیشتری دارد - قوانین چینی

در چین برخلاف اروپا که گه گهداری می‌روند آفتاب می‌گیرند و برنزه می‌کنند و این کار را جزو روتین زندگی سالم می‌دانند؛ صورت‌های رنگ پریده را ترجیح می‌دهند. بنابراین معمولاٌ زمانی که می‌خواند به سواحل بروند، ماسک‌هایی به صورتشان می‌زنند تا صورتشان برنزه نشود.

۷. خلال دندان بخشی از سفره چینی‌هاست

خلال دندان بخشی از سفره چینی‌هاست - قوانین چینی

یکی از رسوم چینی‌ها این است که غذاهایی که در دندانشان گیر می‌کند را پس از خوردن غذا بلافاصه با خلال دندان از دهان خارج کرده و آن را از کنار سفره بردارند. فقط حتما باید خلال دندانتان را با دست دیگرتان بپوشانید تا ظاهر حفظ شود.

۸. خوردن موادغذایی مختلف

انواع موادغذایی مختلف از چشم ماهی گرفته تا شکم گاو، از پای مرغ گرفته تا تخم مرغ 100 ساله می‌تواند منوی غذای چینی‌ها قرار گیرد. درواقع آنها ترسی از خوردن هیچ چیز ندارند. شاید برایتان سؤال باشد که تخم مرغ صد ساله چیست.

در پاسخ باید گفت تخم مرغ صد ساله یا پیدان، یک غذای چینی پرطرفدار است که باید برای تهیه آن یک تخم مرغ را چندین ماه زیر خاک دفن کنید تا رنگش از سفید و زرد به سیاه تبدیل شود. این تخم مرغ بسیار بوی بدی دارد و کمی هم شور و سفت است اما از قدیم الایام در خوردن آن در میان چینی‌ها رایج بوده است.

۹. چینی‌ها بیشتر با لحن حرف می‌زنند تا با کلمه

چینی‌ها بیشتر با لحن حرف می‌زنند تا با کلمه - قوانین چینی

باید بدانید که زبان چینی برای انتقال معنی به شدت به لحن وابسته است. بنابراین شاید در سفر خود مکالمات زیادی را بشنوید که با کلمات کم و لحن صدا حرف‌های زیادی را منتقل کنند. البته این مساله در زبان بسیاری دیگر از کشورهای جهان دیده می‌شود اما درست ادا کردن لحن‌ها را باید جزو رسوم رایج چینی‌ها دانست.

۱۰. احترام همه چیز است

احترام همه چیز است - قوانین چینی

احترام، شهرت و حیثیت در چین از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین اطمینان حاصل کنید که حتی اگر در سفرتان به این کشور از چیزی ناراحت و ناامید هستید، از هرگونه نمایش آشکار احساسات خودداری کنید و خونسرد و مودب باشید تا شانستان را برای رسیدن به نتیجه مطلوب از دست ندهید.

1 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *