خانه
بلاگ
حساب کاربری

رسوم عجیب عروسی در جهان: از ازدواج با درخت تا دزدیدن عروس!

تاریخ انتشار: 1402/1/27

آیا با رسوم عجیب عروسی در جهان آشنا هستید؟ آیا می‌دانید هر کشور رسم منحصر به فرد خود را برای عروسی دارد؟  زوج‌ها در سراسر جهان پیوند عشق خود را به روش‌های مختلفی جشن می‌گیرند و اغلب اوقات، بر اساس سنت‌های قدیمی است که قدم به عروسی می‌گذارند. مهم نیست در کجای دنیا هستید، سنت‌های ازدواج، مانند سنت‌های دیگر از منطقه و کشوری به کشور دیگر در سراسر جهان متفاوت است و می‌تواند شما را مبهوت کند.

در حالی که پرتاب دسته گل و بریدن کیک ممکن است در بیشتر کشورهای جهان به عنوان یکی از مراسمات اصلی عروسی در نظر گرفته می‌شود، فرهنگ‌های دیگر روش‌های بسیار متفاوتی برای جشن گرفتن این روز بزرگ دارند. در ادامه به معرفی برخی از رسوم عجیب عروسی در جهان می‌پردازیم، اگر شما نیز به این موضوع علاقمند هستید تا پایان این مطلب از آژانس توریک همراه ما باشید!

 

برخی از عجیب‌ترین رسوم عروسی دنیا!

زوج‌ها عشق خود را به روش‌های مختلف جشن می‌گیرند و اغلب اوقات، از طریق سنت‌های قدیمی است که به دنیای مقدس ازدواج قدم می‌گذارند. مهم نیست در کجای دنیا هستید، مراسم عروسی همیشه یک موقعیت بسیار خاص است. اگرچه سنت‌ها در سراسر جهان متفاوت است، اما آنچه که بین آن‌ها مشترک است، گسترش عشق و شادی و داشتن یک خانواده سالم و بامحبت است.

در حالی که برخی از آداب و رسوم ممکن است شما را از ازدواج و عروسی ناامید کنند، برخی دیگر ممکن است شما را غافلگیر کنند و برخی حتی ممکن است کمی توهین آمیز به نظر برسند. در ادامه به برخی از رسوم عجیب عروسی در جهان می‌پردازیم که ممکن است شما را شگفت زده کند. با وجود اینکه برخی از این سنت‌ها بسیار عجیب و توهین آمیز تلقی می‌شود، اما خوشبختانه برای به ارمغان آوردن خوشبختی و سعادت برای زوجین است.

چین: تیراندازی به عروس و گریه برای داماد!

چین: تیراندازی به عروس و گریه برای داماد

 

در فرهنگ یوگور چین، دامادها به عروس‌های آینده خود سه بار با تیر و کمان البته بدون پیکان تیر، تیراندازی می‌کنند! سپس داماد تیرها را می‌شکند تا مطمئن شود که این زوج برای همیشه عاشق هم می‌مانند. با وجود اینکه این سنت بسیار عجیب و خطرناک است، اما به عقیده مردم بومی این منطقه برای داشتن یک ازدواج موفق و شاد ضروری است.

یکی دیگر از فرهنگ‌های چینی در عروسی گریه عروس برای داماد است. در حالی که کمی گریه کردن در مراسم عروسی سراسر جهان رایج است، در برخی از مناطق چین، عروس باید گریه کند. یک ماه قبل از مراسم، انتظار می‌رود عروس‌های توجیا هر روز یک ساعت گریه کنند. پس از گذشت ده روز از مراسم، مادر عروس به او ملحق می‌شود و ده روز بعد، مادربزرگ عروس نیز به این مراسم می‌پیوندد.

این آیین که در استان سیچوان غربی به نام زو تانگ شناخته می‌شود، به دوران کشورهای متخاصم چین برمی‌گردد، زمانی که مادر یک شاهزاده خانم ژائو در مراسم عروسی‌اش گریه کرد.

چطور از رسوم عجیب ازدواج در چین بازدید کنیم؟

شما با دریافت ویزای تجاری چین که یکی از ساده‌ترین ویزای قابل اخذ برای ایرانیان است می توانید به بازدید از استان سیچوان غربی و نمایشگاه های این کشور بروید و همزمان از این دو رسم ازدواج بازدید کنید.

برای اطلاع از زمان نمایشگاه‌های تجاری چین در این استان به این مقاله از بلاگ توریک مراجعه نمایید.

 

موریتانی: چاق شدن اجباری زنان و دختران

موریتانی: چاق شدن اجباری زنان و دختران

 

در موریتانی، دختران بین 5 تا 15 سال قبل از عروسی به کمپ‌هایی فرستاده می‌شوند تا با خوردن ارزق و روغن حیوانی وزن خود را افزایش دهند. چاق شدن اجباری دختران برای ازدواج در موریتانی یکی از عجیب‌ترین رسوم عروسی در دنیا است. عروسان این کشور اگر چاق نباشند و چربی‌های زیادی در قسمت پهلو و شکم خود نداشته باشند، شانسی برای ازدواج نخواهند داشت!

چطور از رسوم عجیب ازدواج در موریتانی بازدید کنیم؟

این رسم به صورت عمومی در این منطقه وجود دارد و شما در هر زمانی می‌توانید از آن بازدید کنید.

 اسکاتلند: پرتاب زباله عروس

 اسکاتلند: پرتاب زباله عروس

 

عروس‌های آینده اسکاتلندی قبل از روز عروسی، توسط دوستانشان غافلگیر می‌شوند و انواع زباله‌هایی مانند ماهی مرده، غذای فاسد، قیر و … روی آن‌ها پرتاب می‌شوند. سپس عروس را به درختی می‌بندند و بعد از آن او را برای صرف نوشیدنی می‌برند. در آداب و رسوم سنتی اسکاتلند اعتقاد بر این است که اگر عروس بتواند این نوع رفتار را تحمل کند، می‌تواند هر اتفاق ناخوشایندی را که در ازدواجش پیش می‌آید، تحمل کند.

چطور از رسوم عجیب ازدواج در اسکاتلند بازدید کنیم؟

شما با داشتن ویزای اسکاتلند و سفر به این کشور می‌توانید از این رسم عجیب بازدید کنید. البته این رسم بسیار عجیب است اما پیشنهاد جالبی برای سفر به اسکاتلند نیست. بهتر است در صورت سفر به اسکاتلند از آن بازدید نمایید.

 کره: زدن پای داماد!

 کره: زدن پای داماد

 

سنت کره‌ای حکم می‌کند که داماد قبل از اولین شب به عنوان یک مرد متاهل، پاهایش را با یک عصا کتک بزنند تا قدرت و شخصیت واقعی او را آزمایش کند. این مراسم که یکی از رسوم عجیب عروسی در جهان است، در برخی از شهرهای سنتی کره اتفاق می‌افتد. دامادها در شب عروسی نمی‌توانند با همسران جدیدشان مراسم را ترک کنند تا زمانی که پاهایشان را کتک بزنند.

پس از پایان مراسم، دامادها یا اعضای خانواده کفش‌های داماد را در می‌آورند و قبل از اینکه به نوبت به زدن با چوب شود، مچ پاهای او را با طناب می‌بندند. خوشبختانه، این مراسم زیاد طول نمی‌کشد و به عنوان بخشی سرگرم‌کننده از روز دیده می‌شود که برای آزمایش قدرت و شخصیت داماد است.

 

ژاپن: خانواده‌ها به صورت همزمان نوشیدنی می‌نوشند!

ژاپن: خانواده‌ها به صورت همزمان نوشیدنی می‌نوشند!

 

یکی دیگر از رسوم عجیب عروسی جهان به کشور ژاپن مربوط می‌شود. خوردن نوشیدنی در عروسی خیلی عجیب به نظر نمی‌رسد، اما در ژاپن، سنت تاریخی San-San-Kudo از خانواده‌های عروس و داماد می‌خواهد که همزمان نوشیدنی بخورند. ابتدا عروس و داماد هر کدام سه جرعه از سه فنجان ساکی می‌نوشند، پس از آن والدینشان همین کار را می‌کنند تا خانواده‌ها را به هم پیوند دهند.

 

 

 

مالزی: منع عروس و داماد برای استفاده از سرویس بهداشتی!

مالزی: منع عروس و داماد برای استفاده از سرویس بهداشتی!

 

اعضای مالزی و مردم اندونزی در بورنئو سنتی را دارند که می‌گوید عروس و داماد نباید تا سه روز کامل پس از مراسم عروسی از خانه خود خارج شوند یا از سرویس بهداشتی استفاده کنند! این یکی از رسوم عجیب عروسی در جهان است که ممکن است سلامتی عروس و داماد را به خطر بیاندازد.

عروس و داماد در این کشورها تحت مراقبت نگهبانی قرار دارند و فقط مقدار کمی غذا و نوشیدنی به آن‌ها داده می‌شود. گفته می‌شود که رعایت نکردن این آیین باعث بدشانسی عروس و داماد می‌شود که اغلب منجر به خیانت، طلاق یا مرگ فرزندانشان می شود.

 

هند: ازدواج با درخت و دزدیدن کفش‌های داماد!

هند: ازدواج با درخت و دزدیدن کفش‌های داماد

 

در بخش‌هایی از هند، زنانی که به‌عنوان مانگلیکس متولد می‌شوند (ترکیب نجومی زمانی که مریخ و زحل هر دو زیر خانه هفتم هستند)، ظاهراً نفرین شده هستند و تصور می‌شود که احتمالاً باعث مرگ زودهنگام شوهرشان می‌شوند. برای مقابله با این اتفاق، ابتدا باید با یک درخت ازدواج کنند و درخت را قطع کنند تا نفرین و طلسم را بشکنند. یکی دیگر از رسوم عجیب عروسی در جهان در کشور هند، این است که داماد قبل از نشستن برای برگزاری مراسم عروسی، کفش‌های خود را در می‌آورد. در این زمان است که سنت جوتا چوپای اتفاق می‌افتد.

این مراسمی است که در آن ساقدوش‌ها و دخترخاله‌های عروس اغلب با دزدیدن کفش‌ها و پنهان کردن آن‌ها، او را به بازی می‌گیرند. داماد برای پس گرفتن کفش‌هایش، باید به زنان رشوه بدهد تا قبل از پایان مراسم، آن‌ها را برگردانند!

 

اسپارت

یکی دیگر از عجیب‌ترین رسوم عروسی دنیا در فرهنگ اسپارتی است که عروس‌ها باید سر خود را بتراشند و مانند مردان لباس بپوشند!

 

 

ایرلند

در ایرلند نیز رسم عجیبی وجود دارد و آن این است که وقتی عروس و داماد در حال رقصیدن هستند، پای عروس باید همیشه روی زمین بماند. این به خاطر این باور است که اگر این کار را نکنند، پری‌های شیطان صفت می‌آیند و او را با خود جارو می‌کنند!

 

آلمان: شکستن بشقاب و استفاده از اره برقی توسط عروس و داماد

آلمان: شکستن بشقاب و استفاده از اره برقی توسط عروس و داماد

 

مهمانان عروسی‌های سنتی آلمانی هر نوع ظروف چینی به جز شیشه را برای زوج خوشبخت می‌آورند و سپس آنها را با این اعتقاد که این کار ارواح شیطانی را دفع می‌کند، می‌شکنند. سپس از زوج انتظار می‌رود که یاد بگیرند که زندگی زناشویی آسان نخواهد بود، اما با همکاری یکدیگر می‌توانند بر هر چالشی غلبه کنند.

یکی دیگر از رسوم عجیب عروسی در آلمان این است که عروس و داماد از اره برقی استفاده می‌کنند. تازه ازدواج کرده‌های آلمانی به سنتی معروف به Baumstamm Sägen یک کنده چوبی را به دو نیم تقسیم کنند. از آنجایی که این کار توسط دو نفر انجام می‌شود، Baumstamm Sägen نمادی از قدرت زن و شوهر است زیرا آنها در ازدواج خود با چالش‌هایی روبرو می‌شوند.

 

 رومانی: عروس ربوده می‌شود!

 رومانی: عروس ربوده می‌شود!

 

یکی دیگر رسوم عجیب عروسی در جهان به کشور رومانی مربوط می‌شود که در آن باید عروس قبل از عروسی توسط دوستان و خانواده دزدیده شود. داماد برای بازگرداندن عروس، باید باج او را بپردازد، که این می‌تواند از طریق سخنان عاشقانه یا پر کردن لیوان او با شامپاین باشد.

 

روسیه: انتخاب رییس خانه با کاراوای

روسیه: انتخاب رییس خانه با کاراوای

 

یکی دیگر از عجیب‌ترین رسوم عروسی دنیا مربوط به کشور روسیه است که در آن پس از مراسم، عروس و داماد یکدیگر را بیرون خانه پدری عروس با یک قرص نان ملاقات می‌کنند. عروس و داماد هرکدام تکه‌ای از نان را با دهانشان می‌گیرند و لقمه هر کدام که بزرگتر شد، رییس خانه می‌شود. برای اینکه بیشتر با فرهنگ روسی آشنا شوید و جاهای دیدنی این کشور را از نزدیک ببینید، برای گرفتن ویزای روسیه می‌توانید به وب سایت توریک مراجعه کنید.

 

 

ونزوئلا: عروس و داماد مخفیانه مهمانی را ترک می‌کنند!

ونزوئلا: عروس و داماد مخفیانه مهمانی را ترک می‌کنند!

 

در ونزوئلا، این رسم است که عروس و داماد بدون خداحافظی از مهمانان خود مراسم عروسی را ترک می‌کنند. جالب اینجاست که در این سنت اعتقاد بر این است که خوش‌شانسی می‌آورد.

 

 کوبا: عروس از شما درخواست می‌کند که با او برقصید!

یکی از رسوم عجیب عروسی در جهان مربوط به کشور کوبا است. در فرهنگ و سنت این کشور معمول است که عروس بدون توجه به فرهنگ با مهمانان خود برقصد، اما در کوبا این رقص هزینه دارد.  هر مردی که با عروس می‌رقصد باید پولی را به لباس او سنجاق کند.  این کار با هدف کمک به زوجین در پرداخت هزینه عروسی و ماه عسل انجام می‌شود.

 

استرالیا: به میهمانان سنگ‌های مخصوصی داده می‌شود تا نگه دارند!

استرالیا: به میهمانان سنگ‌های مخصوصی داده می‌شود تا نگه دارند!

 

یک مراسم عروسی استرالیایی ممکن است دارای سنت کاسه وحدت باشد. در این رسم عجیب و غریب، به محض ورود به مهمانان سنگ‌هایی داده می‌شود که باید در طول مراسم آن را نگه دارند. پس از پایان مراسم، مهمانان سنگ‌ها را در یک کاسه تزئینی قرار می‌دهند که زوجین باید آن‌ را در خانه خود به نمایش گذاشته و به دوستان و خانواده خود از این طریق ادای احترام می‌کنند.

اگر به عروسی استرالیایی دعوت شدید و لازم بود به این کشور سفر کنید، برای اخذ ویزای توریستی استرالیا روی توریک حساب کنید!

12 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *