خانه
بلاگ
حساب کاربری

چرا اسم تایلند بد در رفته؟ نگاهی به زوایای تاریک تایلند

چرا اسم تایلند بد در رفته؟
تاریخ انتشار: 1402/7/5

تایلند از جمله محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در سراسر دنیا محسوب می‌شود و سالانه توریست‌ها و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. اغلب مسافران تور تایلند می‌خواهند برای چند روز، در آرامش خیال و بدون هیچ‌گونه اضطرابی، اوقات خوشی را در طبیعت زیبای این کشور بگذرانند. طبیعت بکر و چشم‌اندازهای زیبای تایلند بزرگ‌ترین دلیلی است که باعث شده تا در میان گردشگران به محبوبیت برسد؛ اما در این میان برخی افراد از سفر به این کشور به دلایل خاصی اجتناب می‌کنند و بزرگ‌ترین دلیل آن‌ها این است که اسم تایلند برای مسافرت بد رفته است.

ما برای درک بهتر شما نسبت به این موضوع و رفع باورهای غلط، قصد داریم تا در این مقاله به رفع ابهامات و سردرگمی‌های ممکن بپردازیم. البته شاید برخی از شما بدانید که چرا اسم تایلند بد در رفته است؛ این مطلب از آژانس توریک را از دست ندهید.

 

 

نقاط سیاه در شهرت تایلند

خیلی از ما تایلند را به عنوان کشوری شاد و پر از تفریح می‌شناسیم؛ اما شاید بد نباشد بدانید که برخی از گردشگران حرفه‌ای، نقاط سیاهی را هم در شهرت این کشور پیدا کرده‌اند که عبارتند از:

جزیره زیبا و خطرناک کوتائو!

جزیره زیبا و خطرناک کوتائو

 

این جزیره، طبیعتی بسیار زیبا و منحصربه‌فرد دارد و از زیباترین جاذبه‌های گردشگری تایلند است. گردشگران زیادی سالانه برای بازدید از این جزیره به تایلند سفر می‌کنند؛ اما شاید جالب باشد بدانید که این جزیره می‌تواند یک دلیل سوال چرا اسم تایلند بد دررفته؟ باشد. اغلب هتل‌ها و تورهای ارزان مردم را به بازدید از این جزیره ترغیب می‌کنند و برخی از روی کنجکاوی قصد رفتن به کوتائو را دارند. این جزیره در سال‌های اخیر باعث مرگ افراد زیادی شده است. از سال 2014 قتل‌های بسیاری در این جزیره رخ ‌داده که باعث اسرارآمیز به نظر رسیدن کوتائو شده است.

 

گردشگری جنسی و تبعات آن!

صنعت گردشگری جنسی از دیگر دلایل منفی است که بر شهرت منفی تایلند تاثیر گذاشته است. توریست‌ها و گردشگران زیادی با این هدف به تایلند سفر می‌کنند که در پایان سفر دیگر هیچ تمایلی برای بازگشت دوباره به این کشور نخواهند داشت. خطرناک‌ترین مسئله‌ای که در پشت صنعت گردشگری جنسی تایلند وجود دارد، به قاچاق انسان مربوط می‌شود و مسئولان تایلند قصد مبارزه با این فاجعه را ندارند. اکثر توریست‌های جنسی در زمان گردشگری خود، با کلاهبرداری و اخاذی توسط فاحشه‌ها روبه‌رو می‌شوند. متأسفانه از کودکان نیز در این صنعت استفاده می‌شود که از بدترین رفتارهای غیرانسانی است.

آمار درگیری به بیماری ایدز در بین افراد مشغول در این صنعت بسیار بالاست؛ در حالی که سازمان بهداشت تایلند برای 90 درصد از فاحشه‌های دارای این بیماری، کارت سلامت جسمانی صادر کرده است. مشروبات الکی و مواد غذایی که در این مراکز تولید می‌شود، باعث مرگ افراد زیادی شده‌اند.

 

آزار و اذیت حیوانات برای درآمد بیشتر!

آزار و اذیت حیوانات برای درآمد بیشتر

 

در تایلند باغ‌وحش‌های متنوع با حیوانات زیبا و جذابی وجود دارند که باعث جذب گردشگران می‌شوند. با تعطیل شدن معبد ببر در سال 2016 ضربه سنگینی به صنعت گردشگری تایلند وارد شد. دلیل این امر هم کشتن حیوانات و فروش پوست آن‌ها با قیمت‌های هنگفت به گردشگران بود. همچنین، فیل‌سواری بخشی از صنعت گردشگری تایلند است؛ اما تحقیقات کارشناسان نشان داده‌اند که ضربات سنگین وارده به فیل‌ها در این مواقع باعث مبتلا شدن آن‌ها به بیماری و مرگشان می‌شود.

 

سواحل برهنگی!

زیباترین سواحل گرمسیری آسیا در کشور تایلند قرار دارد. مناظر زیبای این سواحل لذت بسیار زیادی برای گردشگران فراهم می‌کند. مردم این کشور برای جذب بیشتر توریست به‌خصوص برای غربی‌ها، نداشتن پوشش و لباس را بلامانع دانسته‌اند. تایلندی‌ها خود تمایل چندانی به این سواحل ندارند، اما برای جذب بیشتر توریست این قانون را پذیرفته‌اند.

این سواحل ابتدا در آمریکا رونق داشت، اما درآمدزایی بالای آن برای تایلند باعث شد تا 5 ساحل در شهرهای مختلف خود را به این موضوع اختصاص دهد و امکانات رفاهی متنوع را برای این مناطق در نظر بگیرد. البته در نظر داشته باشید که هزینه اقامت، رستوران و اجناس در این سواحل از هزینه‌های دیگر مناطق حداقل تا دو برابر بیشتر است.

 

 

 

پناهندگی قبیله کایان

پناهندگی قبیله کایان - چرا اسم تایلند بد در رفته؟

 

پناهندگی قبیله کایان می‌تواند دلیل دیگری برا بدنامی کشور تایلند باشد. درآمدزایی بالا از صنعت گردشگری تایلند باعث شد تا از کشورهای سطح پایین و متوسط به این کشور بیایند. قبیله کایان شامل زنان و دخترانی هستند که در یک منطقه از تایلند پناهنده شده‌اند. اذیت و آزار آن‌ها از سوی کشورشان دلیل اصلی پناهندگی‌شان است. این افراد برای کسب درآمد به کارهای مختلفی مانند فروش صنایع‌دستی و کار در رستوران‌ها می‌پردازند و باید مبلغی را به مالکان زمین‌هایی که در آن زندگی می‌کنند، بدهند. این مسئله جزئی از صنعت گردشگری تایلند شده و تورها حتماً مسافران را برای بازدید از مردم این قبیله به این مناطق می‌برند.

 

جمع‌بندی

با توجه به مطالبی که در این مقاله درباره این‌که چرا اسم تایلند بد دررفته است، گفته شد، آیا باز هم می‌توان با خیال راحت به این کشور سفر کرد؟ این نگرانی‌ها، به ‌هیچ ‌عنوان خللی در صنعت گردشگری تایلند وارد نکرده است. طبیعت زیبا و فریبنده این کشور می‌تواند دلیلی مثبت برای سفر به این کشور باشد. البته بدانید که هیچ کشوری بی‌عیب نیست، اما بهتر است برای مراقبت از خود و خانواده حتماً قبل از دریافت تور تایلند نسبت به این مسائل آگاهی داشته باشید تا بتوانید سفری خاطره‌انگیز فراهم آورید.

 

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *