خانه
بلاگ
حساب کاربری

معابد هند؛ سرزمین معنویت و ایمان

معابد هند؛ سرزمین معنویت و ایمان
تاریخ انتشار: 1402/6/6

هند به‌عنوان بخشی از قدیمی‌ترین تمدن‌های جهان، سرزمینی با تاریخ غنی، باورها، سنت‌ها و افسانه های بی شمار است و زادگاه سنت‌های هندوئیسم، جینیسم و بودیسم بوده است. هند به عنوان سرزمین معنویت و ایمان شناخته می‌شود و اعتقاد‌ها بر این است که هندوئیسم قدیمی‌ترین دین جهان است و بر خلاف سایر دین‌ها، تلفیقی از ادیان مختلف است. معابد هند با تاریخ و افسانه‌های منحصر به فرد و با معماری‌های شگفت انگیز و جذابی که دارند، در هر گوشه و کنار این سرزمین دیده می‌شوند. بسیاری از معبدهای این کشور از دید عموم مردم پنهان هستند و تنها افراد محلی از محل آن‌ها آگاه هستند، در حالیکه برخی معابد این کشور شهرت جهانی دارند و در میان گردشگران نیز شناخته شده هستند. اگر شما نیز قصد سفر به هند و بازدید از معبدهای هند را دارید، در این راهنما از توریک با معرفی جذاب‌ترین معابد هند همراه ما باشید.

معبد Kedarnath

معبد Kedarnath - معابد هند

Kedarnath

معبد Kedarnath نه تنها در بین گردشگران خارجی معروف است، بلکه به دلیل موقعیت مکانی خود در بین سایر طبیعت گردان نیز شهرت فوق العاده‌ای دارد. این معبد در میان یخچال‌های طبیعی هیمالیا قرار دارد و در طول زمستان، کل منطقه پوشیده از برف می‌شود و به همین دلیل نیز نیمی از سال بسته است. این معبد که با معماری جذاب و بی‌نظیر خود برای لرد شیوا ساخته شده است، یکی از زیباترین معابد هند محسوب شده و ادعا می‌شود که توسط پانداواها از مهابهاراتا ساخته شده است. افرادی که قصد دارند از این معبد باشکوه دیدن کنند، باید مسافتی بیش از 14 کیلومتر را به صورت پیاده طی کنند.

معبد Rameshwaram

معبد Rameshwaram - معابد هند

Rameshwaram

معبد رامش‌وارام بسیار مشهور است و مردم مذهب هندو در سراسر جهان آن را مقدس می‌دانند زیرا اعتقاد بر این است که اولین مکانی است که لرد راما با همسرش دیوی سیتا پس از شکست دادن راوانا به آنجا آمد. این معبد که یکی از بهترین معبدهای هند می‌باشد، در جزیره‌ای واقع در تامیل نادو، معروف به رامشوارام قرار دارد. این معبد مکان یکی از چهار مکان مقدس در هند است و نه تنها از نظر معماری بسیار چشم نواز است، بلکه در مکانی زیبا نیز واقع شده است. اگر شما هم ویزای هند خود را دریافت کرده‌اید و می‌خواهید تعطیلات خود را در این سرزمین بگذرانید، بازدید از معبد رامش‌وارام را از دست ندهید.

معبد Badrinath

معبد Badrinath - معابد هند

Badrinath

معبد بدرینات در میان مردم هندو کاملاً مقدس است و اعتقاد بر این است که یکی از 108 معبدی است که برای لرد ویشنو در جهان ساخته شده است. این مکان در اوتاراکند واقع شده است و به‌عنوان یکی از مشهورترین معابد هند شناخته می‌شود. این معبد با معماری بسیار باشکوهی که دارد در میان مردم هند و گردشگران خارجی که به هند سفر می‌کنند، بسیار محبوب است. اگر می‌خواهید در طول سفر خود به هند از Badrinath دیدن کنید، بهتر است بین ماه‌های آوریل تا نوامبر از آن دیدن کنید، چرا که در زمستان به دلیل برف بسیار زیاد، بازدید از این معبد برای شما غیرممکن خواهد بود.

معبد Brihadeeswara

معبد Brihadeeswara  - معابد هند

Brihadeeswara

معبد Brihadeeswara در شهر Thanjavur تامیل نادو واقع شده است و یکی از معروف‌ترین و باستانی‌ترین معابد هند است. این معبد باشکوه هندی نه تنها به عنوان میراث یونسکو در جهان نامگذاری شده است، بلکه واقعاً یک قطعه اصیل از معماری درخشان است. این معبد توسط حاکم سلسله چولا به نام راجا چولای اول ساخته شد و به لرد شیوا تقدیم شده است. اگر روزی به هند سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم حتی برای یکبار هم که شده از این معبد دیدن کنید تا شکوه معماری آن را از نزدیک ببینید.

معبد Somnath

معبد Somnath - معابد هند

Somnath

معبد Somnath یکی از باستانی‌ترین شاهکارهای معماری هند است که در Saurashtra گجرات واقع شده است. این معبد جزو جذاب‌ترین معابد در هندوستان است که به خدای ماه تقدیم شده است و تاریخچه جالبی دارد. این معبد در هزار سال گذشته چندین بار تخریب و بازسازی شده است. افسانه‌هایی که درباره این معبد وجود دارند، می‌گویند که لرد شیوا معبد را ساخته است و این یکی از دوازده جیوتیرلینگا در هند است. حتی اگر علاقه‌ای به تاریخ و مذهب ندارید، در طول سفر خود به هند باید یک بار هم که شده به ساوراشترا بیایید تا شکوه این معبد را ببینید و داستان‌های هیجان انگیز آن را خودتان بشنوید.

معبد Vaishno Devi

معبد Vaishno Devi - معابد هند

Vaishno Devi

معبد Vaishno Devi که به‌عنوان یکی از زیباترین معابد هند شناخته می‌شود، در میان مردم هندو در سراسر جهان بسیار مشهور و بسیار مقدس است. این معبد نه‌تنها به خاطر یکپارچگی مذهبی خود مشهور است، بلکه معماری بسیار باشکوهی دارد و سالانه میلیون‌ها زائر برای بازدید از آن به اینجا می‌آیند. افرادی که از این معبد بازدید می‌کنند، خود را بسیار خوش شانس می‌دانند چرا که همه افراد  فرصت بازدید از این معبد باشکوه را ندارند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به آیین‌های مختلف و معابد تاریخی علاقه دارید، می‌توانید علاوه بر سفر به هند و بازدید از معبد‌های این کشور، با دریافت ویزای چین، ویزای توریستی تایلند و یا ویزای نپال، معابد و جاذبه‌های تاریخی این کشورها را نیز از نزدیک ببینید.

معبد طلایی یا Golden

معبد طلایی یا Golden - معابد هند

Golden Temple

نام اصلی معبد طلایی، معبد Sri Harmandir Sahib  است. این معبد که در امریتسار واقع شده است، یکی از معروف‌ترین معابد هند در سراسر جهان است. این معبد از طلا ساخته شده است و معماری باشکوهی دارد و بیشتر به خاطر کمک‌هایی که به مردم می‌کند، شناخته می‌شود. افراد در این معبد می‌توانند برای پختن غذا به فقرا و یا شستن ظرف کمک کنند. اهمیت این معبد در سخاوت جهانی است که به مردم عادی ارائه می‌کند. معبد طلایی یک معبد برای آیین سیک است، اما مردم هر دینی در جهان به بازدید از آن علاقه‌مند هستند و آن را گرامی می‌دارند.

معبد Jagannath

معبد Jagannath - معابد هند

Jagannath Temple

معبد Jagannath که یکی از بهترین معبدهای هند است، در پوری در ایالت اودیشا قرار دارد و به دلایل متعدد به‌عنوان یکی از معروف‌ترین معابد در سراسر جهان شناخته می‌شود. راتا یاترا جشنواره‌ای است که هر ساله در اطراف معبد باستانی به یاد لرد جاگانات و خواهران و برادرانش برگزار می‌شود. این جشنواره به قدری معروف است که حتی مردم از سرتاسر جهان در اطراف پوری جمع می شوند تا شاهد آن باشند. معبد Jagannath به لرد کریشنا تقدیم شده است و یکی از باشکوه‌ترین بناهای این سرزمین محسوب می‌شود.

معبد Meenakshi

معبد Meenakshi - معابد هند

Meenakshi

اگرچه معبد میناکشی در قرن دوازدهم ساخته شده است، اما شکوه معماری معبد چنین چیزی را بیان نمی‌کند. این معبد که یکی از زیباترین معابد هند می‌باشد، به قدری جذاب و چشم نواز است که در میان عجایب هفتگانه جدید جهان قرار گرفته است. این معبد در مادورای در ایالت تامیل نادو قرار دارد و به الهه پارواتی تقدیم شده است. این معبد دارای نهصد و هشتاد و پنج ستون است که هر یک از آن‌ها به شکل کاملاً متفاوتی تراشیده شده و طرح منحصر به فردی دارند. گردشگرانی که از سراسر جهان به هند سفر می‌کنند، بیشتر به دلیل معماری جذاب  معبد Meenakshi، از آن بازدید می‌کنند.

معبد Amarnath

معبد Amarnath - معابد هند

Amarnath

معبد غار آمارنات که در ایالت جامو و کشمیر واقع شده است و بیش از 5000 سال قدمت دارد، یکی از عجیب‌ترین معابد هند محسوب می‌شود. این معبد در ارتفاع 3900 متری واقع شده است و از این رو نمی‌توان در فصل زمستان از آن بازدید کرد، زیرا راه معبد به دلیل بارش برف بسیار زیاد مسدود می‌شود. این معبد به لرد شیوا تقدیم شده است، اما جالب بدانید که این معبد ساخته دست انسان نیست و یک معبد طبیعی به‌شمار می‌رود. این معبد یک غار طبیعی است که از یخ تشکیل شده است و مجسمه‌های یخ آن به‌طور عجیبی  به لرد شیوا شباهت دارند. میلیون‌ها مسافر در سراسر جهان برای دیدن این معبد به هند سفر می‌کنند و مسیر‌های سخت زیادی را طی می‌کنند تا معبد غار آمارنات را از نزدیک ببینند.

معبد Sri Venkateswara

معبد Sri Venkateswara - معابد هند

Sri Venkateswara

معبد Sri Venkateswara یکی از معابد فرخنده و مورد احترام در هند است که در طول سال مملو از گردشگران خارجی است. این معبد که به‌عنوان یکی از ثروتمندترین و مقدس‌ترین معابد جهان شناخته می‌شوند، یکی از مشهورترین معابد هندوستان است که جمعیت زیادی برای اقامه نماز و طلب برکت از آن بازدید می‌کنند. این معبد بسیار بزرگ است و هر روز پذیرای حدود 50000 زائر از سراسر هند و کشورهای سایر جهان است. اگر شما هم می‌خواهید در طول سفر خود به هند معابد باشکوه آن را نزدیک ببینید،  بازدید از معبد Sri Venkateswara را از دست ندهید.

معبد Kashi Vishwanath

معبد Kashi Vishwanath - معابد هند

Kashi Vishwanath

در کنار ساحل غربی رودخانه گانگا در بنارس، معبد کاشی ویشوانات که یکی از جذاب‌ترین معبد در هندوستان است واقع شده و به لرد شیوا تقدیم شده است. این معبد در بنارس که پایتخت فرهنگی هند می‌باشد، واقع شده است. این معبد با 800 کیلوگرم طلا بر روی برج خود ساخته شده و دارای معماری بسیار باشکوهی است که در میان گردشگران خارجی نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. به غیر از معبد اصلی، معابد کوچک دیگری مانند Kaalbhairav، Virupaksh Gauri، Vinayaka، Vishnu و Avimukteshwara نیز در این معبد وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید کنید.

معبد Dilwara Temples

معبد Dilwara Temples - معابد هند

Dilwara Temples

معبد دیلورا که توسط تپه‌های سرسبز آراوالی کوه ابو احاطه شده است، با معماری زیبا و خیره کننده‌ای که دارد، جزو بهترین معبدهای هند شناخته می‌شود. این معبد بین قرن 11 و 13 و توسط Vastupal Tejpal طراحی و توسط Vimal شاه ساخته شده است. این معبد که جزو زیباترین معابد هند است، با سنگ مرمر و کنده کاری‌های پیچیده ساخته شده است. معماری این معبد بسیار باشکوه است و طرح‌ها و نقش‌های روی سقف‌ها و دیوارها، منظره‌ای دیدنی به آن داده است.

معبد Swaminarayan Akshardham

معبد Swaminarayan Akshardham  - معابد هند

Swaminarayan Akshardham

معبد آکشاردهام که بازتاب زیبایی فرهنگ هند و معماری باشکوه است، از معروف‌ترین و زیباترین معابد هند است که با نام معبد سوامینارایان نیز شناخته می‌شود. این معبد در کتاب رکوردهای جهانی گینس به‌عنوان بزرگترین معبد جامع هندو در جهان ثبت شده است و تاریخ غنی سرزمین هند را به نمایش می‌گذارد. اگر شما هم به بازدید از معابد و بناهای تاریخی جذاب علاقه دارید، علاوه بر سفر به هند می‌توانید ویزای توریستی کشورهای دیگر مانند ویزای تاجیکستان، تایلند، چین و … را دریافت کرده و با سفر به این کشورها تجارب جدیدی برای خود رقم بزنید. برای اطلاع از شرایط و نحوه دریافت ویزا می‌توانید به وب سایت گردشگری توریک مراجعه کرده و کل فرایند دریافت ویزا را به این مجموعه بسپارید.

معبد Mallikarjuna Swamy

معبد Mallikarjuna Swamy - معابد هند

Mallikarjuna Swamy

این معبد که در کرانه جنوبی رودخانه کریشنا، در شهر سریسایلام واقع شده است، یکی دیگر از مشهورترین معابد هند شناخته می‌شود که قدمت آن به قرن 6 میلادی برمی‌گردد. این معبد که توسط پادشاه هاریهارا رایا از ویجایناگار ساخته شده است، مجسمه‌ها و معماری منحصر به فرد و جذابی دارد که به عظمت و شگفتی آن افزوده است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در طول سفر چند روزه خود به هند، از این معبد نیز بازدید کنید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *