خانه
بلاگ
حساب کاربری

شهرهای توریستی روسیه؛ دیدنی‌هایی که فراموش نمی‌کنید!

شهرهای توریستی روسیه؛ دیدنی‌هایی که فراموش نمی‌کنید!
تاریخ انتشار: 1402/4/28

روسیه کشوری گسترده و بزرگ با شهرهای توریستی فراوان است که بناهای تاریخی و فرهنگی زیادی را در خود جای داده و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. با قلعه‌های عظیم، کلیساها و خیابان‌ها و بلوارهای زیبا که در شهر‌های توریستی روسیه قرار گرفته‌اند، بازدیدکنندگان روسیه می‌توانند مجموعه‌ای از مکان‌های تاریخی و فرهنگی باورنکردنی را برای کاوش در آن‌ها بیابند.

در واقع، شهرهای توریستی روسیه مجموعه‌ای از مراکز خرید مدرن، بارها و رستوران‌های شیک را در میان ساختمان‌هایی با معماری‌های دوران شوروی و ساختمان‌های باستانی که گذشته روسیه را نمایش می‌دهند را به بازدید کنندگان ارائه می‌کنند. اگر قصد سفر و بازدید از شهر‌های توریستی روسیه را دارید، به خواندن این مطلب آژانس توریک ادامه دهید تا به معرفی دوازده شهر زیبای این کشور بپردازیم.

 

 

۱. مسکو (Moscow)

مسکو، شناخته‌شده‌ترین و مهم‌ترین شهر و پایتخت کشور روسیه است که شهری دیدنی و مکانی عالی برای کاوش می‌باشد. کاخ کرملین، میدان سرخ و کلیسای جامع سنت باسیل به عنوان مکان‌های معروف و برجسته این شهر شناخته می‌شوند. مسکو همچنین شهری است که به‌خاطر موزه‌های هنری، اجراهای شگفت‌انگیز هنری باله و سیرک و اپرا شناخته می‌شود. علاوه بر این، رستوران‌های شگفت‌انگیز، بار‌های شیک و زندگی شبانه پر جنب و جوشی که در آن جریان دارد نیز از دلایل جذب گردشگران به این شهر می‌باشد.

مسکو شهری باشکوه و با عظمت است که بازدید از آن، بسیار لذت بخش می‌باشد و قرار گرفتن در قلب شهر و پرسه زدن در اطراف قلعه باستانی آن نیز یک تجربه شگفت انگیز است. بناهای تاریخی، موزه‌ها، مجسمه‌ها و موارد دیگری در این شهر وجود دارند که یادگاری از گذشته مربوط به دوران شوروی این کشور هستند. با بیش از 600 کلیسا در این شهر، ارتدکس را می‌توان مذهب تعیین کننده و غالب در این کشور معرفی کرد.

به هر طرف که نگاه کنید، گنبدهای طلاکاری شده را خواهید دید که در زیر نور خورشید، می‌درخشند. تماشای باله، اجرای سیرک یا اپرا در یکی از سالن‌های تئاتر مسکو که به خاطر هنرهای نمایشی خود در سراسر جهان مشهور است نیز، تجربه‌ای خاطره انگیز را برای شما رقم می‌زند.

اگر قصد سفر به کشور روسیه و بازدید از شهر‌های بی نظیر آن را دارید، در قدم اول باید برای اخذ ویزای روسیه اقدام کنید. توریک، شرکت گردشگری معتبر فعال در زمینه اخذ ویزای کشور‌های مختلف است که می‌توانید برای اخذ ویزای کشور مورد نظر خود مانند روسیه، به آن مراجعه کنید.

 

۲. سنت پترزبورگ (Saint Petersburg)

سنت پترزبورگ (Saint Petersburg) - شهرهای توریستی روسیه

Saint Petersburg

 

سن پترزبورگ، یکی از محبوب‌ترین و توریستی‌ترین شهرهای روسیه است. این شهر پایتخت سابق کشور روسیه بود که تزارها از آن خارج شده و انقلاب کمونیستی نیز در آنجا شروع شد. کاخ‌های زیبا و کلیساهای بزرگ این شهر را فرا گرفته و پارک‌های سرسبز و شگفت‌انگیز نیز آن را به مکانی دوست‌داشتنی برای پرسه زدن تبدیل کرده‌اند.

شهر سنت پترزبورگ توسط رودخانه‌ها و کانال‌ها قطع شده و پل‌های جذابی نیز بر روی آب‌ها قرار گرفته‌اند. این شهر دارای مکان‌های تاریخی، موزه‌ها، مراکز خرید و رستوران‌های فوق‌العاده‌ای بوده و همچنین تفریحات شبانه زیادی نیز در آن وجود دارند. سن پترزبورگ از تاریخ پرفراز و نشیبی نیز برخوردار است. این شهر در سال 1703 تأسیس شده و بارها نام آن تغییر پیدا کرده است.

همچنین، زمانی که تزارها در این شهر سلطنت می‌کردند، میزبان انقلاب کمونیستی بوده و بعد‌ها نیز توسط نازی‌ها محاصره شد. همانند اروپای غربی، کاخ‌های زیبا و کلیساهای بزرگی به وفور در این شهر به چشم می‌خورند. این شهر با سبک زندگی آرام، گزینه‌های زیادی برای خرید و غذاخوری، و همچنین زندگی شبانه فوق‌العاده دارد. پیشنهاد می‌شود به هنگام سفر به این شهر، بازدید از مجموعه هنری دیدنی موزه هرمیتاژ را از دست ندهید.

 

۳. کازان (Kazan)

شهر کازان، بر روی رودخانه ولگا قرار داشته و به عنوان پایتخت تاتارها (مردم ترک) شناخته می‌شود. کازان را می‌توان یکی از بهترین شهرهای روسیه برای گردشگری معرفی کرد که در نوع خود بسیار منحصر به فرد است. کازان شهری است که روس‌های اسلاو سهم قابل توجهی از جمعیت آن را تشکیل می‌دهند، به همین دلیل، ترکیبی لذت‌بخش و جذاب از فرهنگ‌ها در آن وجود دارند.

مناره‌های مساجد با مناره‌های کلیسا به‌صورت ترکیبی و متفاوت اما زیبا در کنار هم قرار گرفته‌اند و تابلوهای خیابان‌ها نیز به هر دو زبان چاپ شده‌اند. این احوالات خاص کازان، همراه با جاذبه‌های دیدنی متنوع، آن را به مکانی جذاب برای بازدید تبدیل کرده است.کازان به عنوان یک منطقه خودمختار، دارای ذخایر نفتی به نام ذخایر نفتی تاتارستان است که این نشان دهنده این است که اگرچه این شهر هنوز هویت سنتی خود را حفظ کرده، اما به سرعت در حال مدرن شدن می‌باشد.

کازان همچنین دارای غذاهای محلی با عطر و طعم متمایز و لذت بخش نیز می‌باشد که در ترکیب با جاذبه‌های فرهنگی و دیدنی جالب آن مانند کاخ کرملین کازان، آن را به شهری دوست داشتنی برای بازدید تبدیل کرده‌اند.

 

 

 

۴. سوچی (Sochi)

سوچی (Sochi) - شهرهای توریستی روسیه

Sochi

 

یکی دیگر از توریستی‌ترین و بهترین شهر‌های روسیه، شهر سوچی است. در طی چند سال گذشته، مبلغ قابل توجهی برای بهبود زیرساخت‌های این شهر و بهبود خدمات گردشگری آن سرمایه‌گذاری شد. این شهر دارای یک تفرجگاه ساحلی باشکوه در کنار دریا با چند کلوب شبانه و رستوران‌های عالی است که در واقع معروف‌ترین استراحتگاه ساحلی روسیه به شمار می‌آید. چندین پارک و فضای سبز زیبای دیگر نیز در سرتاسر شهر وجود دارند که به ویژه در فصل تابستان، میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان می‌باشند.

از جاذبه‌های این شهر می‌توان به ریویرای روسیه، دره آگورا، دریای سیاه و کوه‌های سر به فلک کشیده‌ای که میزبان بازی‌های المپیک زمستانی در سال 2014 بودند، اشاره کرد. در واقع به دلیل همین موضوع است که سرمایه ‌گذاری زیادی برای بهبود امکانات و خدمات گردشگری این شهر انجام شد.

 

۵. ولیکی نووگورود (Veliky Novgorod)

شهر Veliky Novgorod، شهری قرار گرفته در سواحل رودخانه ولخوف است که اولین پایتخت روسیه در قرن نهم بود. ولیکی نووگورود، در یک مسیر تجاری بسیار حیاتی و مهم که آسیای مرکزی و اروپا را به هم متصل می‌کند واقع شده و خوشبختانه از تخریب در جنگ جهانی دوم در امان ماند، بنابراین بیشتر صومعه‌ها و بناهای تاریخی فوق‌العاده آن دست نخورده و سالم تا به اکنون باقی مانده‌اند.

در مرکز Veliky Novgorod، آثاری از قرون وسطا به چشم می‌خورد که برای کاوش جذاب هستند و این بخش باستانی از شهر با کلیساهای قدیمی متعدد مانند کلیسای جامع سنت سوفیا متعلق به قرن یازدهم و کلیسای جامع سنت جورج، قدیمی‌ترین صومعه روسیه، شناخته می‌شوند. توصیه می‌کنیم به هنگام سفر به روسیه، حتما به این شهر سفر کرده، در تاریخ پربار آن غرق شده، از بناهای تاریخی آن بازدید کنید و از رستوران‌ها و کافه‌های آن نیز لذت ببرید.

 

 

 

۶. اسمولنسک (Smolensk)

اسمولنسک (Smolensk) - شهرهای توریستی روسیه

Smolensk

 

Smolensk، واقع در رودخانه Dnepr، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای روسیه است که می‌توان آن را بهترین شهر روسیه برای سفر معرفی کرد. شهر Smolensk از آنجایی که توسط چندین کشور تصرف و اداره می‌شود، پیشینه تاریخی جالب و طولانی دارد. این شهر چیزهای منحصر به فرد و جذاب زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان خود دارد. کلیساها، ساختمان‌ها و بناهای تاریخی مربوط به دوران شوروی بسیاری در سراسر شهر دیده می‌شوند.

دژ باشکوه موجود در آن که بزرگ‌تر از کرملین مسکو بوده و  کلیسای جامع حیرت‌انگیز Assumption، از برجسته‌ترین مکان‌های شهر برای بازدید هستند. موزه‌ها، گالری‌ها، سالن‌های تئاتر و بناهای تاریخی، همه و همه گذشته هنری و موسیقایی غنی این شهر را به نمایش می‌گذارند. شهر اسمولنسک، دارای مناظر جالب و زیبایی است که بازدیدکنندگان را با آنها جلب می‌کند و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای روسیه نیز به شمار می‌آید.

 

۷. ولادیو واستوک (Vladivostok)

شهر Vladivostok، یک بندر و پایگاه مهم دریایی قابل توجه در شرق دور روسیه است که به عنوان پایتخت منطقه نیز شناخته می‌شود. Vladivostok، در میان تپه‌ها قرار دارد و ساحل اقیانوس آرام آن مملو از جزایر و خلیج‌های کوچک جذاب است که به زیبایی این مکان می‌افزاید. همچنین، این شهر از ساختمانی‌هایی با معماری بسیار زیبا و جذاب مربوط به دوران شوروی برخوردار است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

شهر ولادیو واستوک، شهری رو به رشد است که دارای جاذبه‌های فرهنگی، هنری و تاریخی زیادی می‌باشد. Vladivostok را می‌توان شهری در حرکت معرفی کرد که سالن‌های تئاتر و جاذبه‌های فرهنگی زیادی در آن به چشم می‌خورند. همچنین، رستوران‌های خارق‌العاده و تفریحات شبانه پرشور و پر جنب و جوش نیز در آن وجود دارند.

 

۸. کالینینگراد (Kaliningrad)

کالینینگراد (Kaliningrad) - شهرهای توریستی روسیه

Kaliningrad

 

Kaliningrad، شهری است که توسط دو کشور لهستان و لیتوانی از بدنه اصلی روسیه جدا شده و در امتداد سواحل بالتیک قرار دارد. این شهر برای زمان‌های طولانی از تاریخ، توسط آلمان اداره می‌شد و در سال 1946، به اتحاد جماهیر شوروی الحاق شد و پس از اخراج جمعیت آلمانی، از هویت آلمانی خود محروم شد. در حالی که بخش اعظم شهر در جنگ جهانی دوم ویران شد، اما برخی از آثار آلمانی را هنوز می‌توان در آن پیدا کرد. البته در حال حاضر نیز بیشتر شهر اکنون از ساختمان‌های خاکستری و خرابه مربوط به دوران شوروی تشکیل شده است. در این شهر به‌طور شگفت‌انگیزی پارک‌های زیبا و سرسبز  و محله‌های منحصر به فردی وجود دارند که بازدیدکنندگان را شگفت زده می‌کنند. علاوه بر این، موزه‌هایی نیز در این مکان وجود دارند که آثار تاریخی غنی در آن وجود دارند. دیوارهای قدیمی شهر که قبلاً به عنوان کونیگسبرگ شناخته می‌شدند نیز، حال و احوال متمایزی به کالینینگراد می‌بخشند و پس از کلیسای جامع فوق العاده آن، مشهورترین جاذبه این شهر به حساب می‌آیند.

اگر علاقه مند سفر به کشور روسیه و شهر‌های دیدنی مختلف آن هستید، می‌توانید به شرکت گردشگری توریک مراجعه کرده و ویزای کشور‌های مختلف را در سریع‌ترین زمان ممکن و به ساده‌ترین شیوه، دریافت کنید.

 

۹. ولگوگراد (Volgograd)

شهر Volgograd که قبلا به نام استالینگراد شناخته می‌شد، به عنوان محل نبردی که روس‌ها در نهایت موفق شدند در جنگ جهانی دوم جلوی پیشروی ارتش آلمان‌ها را بگیرند، شناخته می‌شود. پس از جنگ، ولگوگراد توسط شوروی دگرگون شد و ساختمان‌های بزرگ و خیابان‌های وسیعی که امروزه در آن مشاهده می‌شوند، برای برجسته کردن پیروزی آنها طراحی و نصب شده‌اند.

گورستان جنگی عظیمی که در خارج از شهر قرار دارد و همچنین بنای یادبود عظیمی که به موفقیت آنها اختصاص داده شده است، بسیار حیرت انگیز است. به عبارت بهتر، در طول جنگ جهانی دوم، این شهر به طور تقریبی نابود شد، اما بلافاصله بعد از جنگ بازسازی شده و جانی تازه گرفت. ولگوگراد دارای اسکله‌ای منحصر به فرد برای بازدید مسافران نیز است و کافه‌ها و رستوران‌های خوبی نیز در آن وجود دارند.

 

۱۰. ایرکوتسک (Irkutsk)

ایرکوتسک (Irkutsk) - شهرهای توریستی روسیه

Irkutsk

 

شهر ایرکوتسک که در فاصله نه چندان دور (۴۵ کیلومتر) از دریاچه بایکال قرار دارد، یکی دیگر از شهر‌های توریستی روسیه است که به طور ویژه‌ای در بین گردشگران از سراسر جهان محبوب می‌باشد. چرا که موزه‌های تاریخی و آموزشی و بناهای زیادی را در خود جای داده است. شهر ایرکوتسک را می‌توان پایتخت سیبری شرقی معرفی کرد که مکانی محبوب برای توقف در راه‌آهن میان مسکو و شرق می‌باشد.

این شهر همچنین محل تعداد زیادی از درگیری‌های خونین تاریخی بین جناح‌های مختلف روسیه در انقلابات متعدد نیز بوده است. علاوه بر این، از آن به عنوان محل تبعید بسیاری از روشنفکران و هنرمندان نیز استفاده می‌شد.کلیساهای زیادی مانند کلیسای معراج، از معروف ترین مکان‌های دیدنی این شهر هستند.

بخش 130 کوارتال شهر مملو از ساختمان‌های چوبی سنتی سیبری است که گردش در آن‌ها بسیار لذت بخش است و کافه‌ها، بارها و رستوران‌های جدیدی نیز در سراسر خیابان‌های این شهر یافت می‌شوند. اکثر افراد از طریق راه‌آهن ترانس سیبری به این شهر می‌رسند و از آن بازدید می‌کنند.

 

 

 

۱۱. یکاترینبورگ (Yekaterinburg)

شهر Yekaterinburg، یکی از شهر‌های مهم روسیه است که محل رویدادهای مهم متعددی در تاریخ روسیه بوده است. برای نمونه، در این شهر بود که رومانوف‌ها اعدام شدند و بوریس یلتسین به قدرت رسید. این شهر که در کنار کوه‌های اورال قرار داشت، زمانی هدف هجوم معدنچیان زیادی بود، زیرا آن‌ها به امید به دست آوردن ثروت، به یکاترینبورگ سفر می‌کردند. امروزه نیز مکان‌های تاریخی و فرهنگی زیادی برای بازدیدکنندگان در این شهر وجود دارد.

همچنین با اقتصاد رو به رشد، بارها و کافه‌های زیادی در حال ظهور در این شهر هستند و مکان‌های دیدنی فوق‌العاده‌ای نیز وجود دارند که چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کنند. علاوه بر این، این شهر به‌عنوان مرکز صنعتی و فرهنگی ناحیه فدرالی اورال نیز شناخته شده و چهارمین شهر پر جمعیت روسیه نیز می‌باشد.

 

۱۲. اوفا (Ufa)

اوفا (Ufa) - شهرهای توریستی روسیه

Ufa

 

آخرین مورد از شهر‌های توریستی روسیه که قصد معرفی آن را داریم، شهر Ufa است. شهر اوفا، پایتخت باشقورتستان، منطقه‌ای خودمختار در روسیه است که ترکیبی لذت بخش از فرهنگ باشقیری و اسلاو می‌باشد که می‌توان آن را در آداب و رسوم و غذاهای محلی این شهر مشاهده کرد. شهر زیبای اوفا در منطقه‌ای قرار دارد که دو رودخانه به هم می‌پیوندند و جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی جالبی نیز در آن وجود دارند.

اوفا، بزرگترین شهر و پایتخت باشقورتستان روسیه است که در نزدیکی قزاقستان قرار داشته و در محل تلاقی رودخانه‌های بلایا و اوفا، در مرکز-شمال باشقورتستان که بر روی تپه‌هایی که فلات اوفا را در غرب کوه‌های اورال جنوبی تشکیل می‌دهند، واقع می‌باشد. اوفا با بیش از 1.1 میلیون نفر جمعیت، دهمین شهر پرجمعیت کشور روسیه و چهارمین شهر پرجمعیت در ناحیه فدرال ولگا است.

 

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *