خانه
بلاگ
حساب کاربری

رفع ریجکتی ویزای استرالیا

رفع ریجکتی ویزای استرالیا
تاریخ انتشار: 1402/12/19

ریجکت درخواست ویزای استرالیا به دلیل سختی‌های اخذ آن موضوع شایعی است. هرساله تعداد زیادی از درخواست‌های متقاضیان برای اخذ ویزای استرالیا با شکست مواجه می‌شود. درحالی‌که رعایت یک سری موارد ساده و توجه به راهنمای جلوگیری از ریجکت درخواست ویزای استرالیا، می‌تواند مشکل این افراد را برطرف کند.

چگونه از ریجکتی ویزای استرالیا جلوگیری کنیم؟

متأسفانه خیلی از افرادی که برای ویزای تحصیلی، کاری یا ویزای توریستی استرالیا درخواست می‌دهند با جواب منفی مواجه می‌شوند و ویزای آن‌ها ریجکت می‌شود. خیلی از این افراد به‌صورت انفرادی برای دریافت ویزا اقدام می‌کنند و از راهنمایی‌ها و مشاوره کارشناسان در این زمینه استفاده نمی‌کنند. همین باعث می‌شود تا به خاطر مشکلات خیلی جزئی مانند ناقص بودن قسمتی‌ از مدارک، ویزای آن‌ها ریجکت شود. راه‌های جلوگیری از ریجکت درخواست ویزای استرالیا خیلی ساده هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

  1. بهتر است در تمامی مراحل برای دریافت ویزای استرالیا صادقانه برخورد کنید.
  2. از ارائه اطلاعات متناقض یا دروغ خودداری نمایید.
  3. شما به‌عنوان یک متقاضی باید ثابت کنید پس از پایان یافتن اعتبار ویزا قصد دارید به کشور محل اقامت خود بازگردید.
  4. باید بتوانید تمام اطلاعات و مدارکی که از شما درخواست شده، کامل و بی‌نقص آماده کنید و به سفارت این کشور ارائه نمایید.
  5. شما به‌عنوان یک متقاضی باید واجد شرایط دریافت ویزای استرالیا باشید.
  6. بهتر است مدارک لازم برای ویزای استرالیا را آپدیت کنید و جدیدترین مدارک را هنگام ثبت درخواست به سفارت تحویل دهید.
  7. درصورتی‌که هرگونه سابقه کیفری در کشور مبدأ یا سایر کشورهای دیگر داشته باشید، باعث ریجکت شدن ویزای شما می‌شود.
  8. بهتر است درباره جزئیات مصاحبه حضوری و سؤالات مطرح‌شده در وقت سفارت استرالیا، اطلاعات کافی داشته باشید.
  9. هنگام تکمیل فرم درخواست ویزای استرالیا به جزئیات هم توجه کنید و با دقت و توجه بالا این فرم‌ها را تکمیل نمایید.
  10. اطلاعاتی که در فرم ویزا وارد می‌کنید، دقیق و صادقانه باشد.
  11. بهتر است درباره قوانین GTA برای مقابله با افرادی که می‌خواهند پس از تحصیل در استرالیا پناهنده این کشور شوند، آشنا شوید تا به این صورت از ریجکتی ویزای تحصیلی خود جلوگیری نمایید.
  12. داشتن تمکن مالی کافی یکی از شرایط اخذ ویزای استرالیا است. بنابراین قبل از ارسال درخواست، مطمئن شوید که تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی، تحصیل و یا کار در کشور استرالیا را دارید.
  13. شما باید بتوانید گردش حساب ماه‌های اخیر خود را ارائه کنید و یک مبلغ مشخص در حسابتان داشته باشید.

دلایل ریجکتی ویزای استرالیا

کشور استرالیا برای متقاضیان و شهروندان خارجی انواع ویزا را صادر می‌کند. هر یک از این ویزاها نیز ممکن است به دلایل متفاوتی ریجکت شوند. به همین خاطر در این قسمت به دلایلی که باعث ریجکتی انواع ویزای استرالیا می‌شوند، اشاره می‌کنیم تا شما به‌عنوان متقاضی، بتوانید با انجام اقدامات لازم از ریجکت درخواست ویزای استرالیا جلوگیری به عمل آورید.

دلایل ریجکتی ویزای توریستی استرالیا

ویزای توریستی استرالیا به چند دلیل ریجکت می‌شود که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

ارائه درخواست اشتباه

درصورتی‌که شما به‌عنوان متقاضی نوع ویزای درخواستی خودتان را اشتباه انتخاب کنید، ویزای شما به‌راحتی ریجکت می‌شود. به‌عنوان‌مثال اگر می‌خواهید با افراد خانواده یا دوستان خود در این کشور دیدار کنید، باید ویزای دیدار با خانواده را انتخاب کنید. اما اگر به اشتباه ویزای والدین را انتخاب کرده باشید، همین باعث ریجکتی ویزا می‌شود.

عدم رعایت شرایط لازم برای ویزای توریستی

بعضی از افراد هستند که ویزای توریستی استرالیا را انتخاب می‌کنند، اما پس از وارد شدن به این کشور فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند که با شرایط ویزای توریستی مغایرت دارد. به‌عنوان‌مثال در این کشور مشغول به کار می‌شوند. همین باعث می‌شود تا ویزای آن‌ها ریجکت شود.

ابتلا به بیماری‌های مسری

افرادی که به بیماری‌های مسری مانند هپاتیت، ایدز یا سل مبتلا باشند، نمی‌توانند مجوز ورود به کشور استرالیا را دریافت کنند. بنابراین بلافاصله درخواست ویزای آن‌ها رد می‌شود.

دارا بودن ملیت کشورهای پرخطر

کشور استرالیا برای شهروندان کشورهای پرخطر ویزا صادر نمی‌کند و اجازه ورود آن‌ها را به خاک کشور خود نمی‌دهد. برای مشاهده فهرست کشورهایی که دارای ملیت پرخطر هستند، می‌توانید به وب‌سایت سفارت استرالیا مراجعه نمایید.

عدم ارسال مدارک ویزای توریستی

کامل نکردن مدارک لازم برای ویزای توریستی استرالیا، یکی دیگر از دلایل رد پرونده ویزا توسط افسر ویزا است.

ارائه اطلاعات متناقض

ثبت هرگونه اطلاعات متناقض در فرم ویزای توریستی استرالیا که با مدارک شناسایی متقاضی همخوانی نداشته باشند، باعث ریجکتی ویزا می‌شود.

ارائه مدارک جعلی

ارسال مدارک غیرواقعی و جعلی به‌سرعت باعث رد درخواست ویزای توریستی می‌شود.

رفع ریجکتی ویزای استرالیا

دلایل ریجکتی ویزای کاری استرالیا

عدم انطباق اطلاعات هنگام ثبت درخواست ویزای کاری استرالیا، جزو اصلی‌ترین دلیل‌هایی هستند که باعث ریجکت شدن ویزا می‌شوند. این اطلاعات در پایگاه اطلاعاتی سفارت این کشور ذخیره می‌شوند و به‌صورت سیستماتیک با مدارک و شواهد موجود مطابقت داده می‌شوند. درصورتی‌که متقاضیان به‌دروغ ادعا کنند سوابق کاری آن‌ها بیشتر است، اما مدارک شغلی آن‌ها کمتر از زمان ادعاشده باشد، باعث ریجکتی ویزا می‌شود. دلایل دیگری نیز وجود دارند که باعث ریجکتی ویزای کاری استرالیا می‌شوند.

  • نوشتن تاریخ اشتباه درباره سوابق شغلی
  • داشتن سوءپیشینه
  • پنهان‌کاری و ارائه اطلاعات غیرواقعی
  • ارائه مدارک نامعتبر شغلی

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی استرالیا

اکثر افرادی که برای ویزای استرالیا درخواست می‌دهند، قصد دریافت ویزای تحصیلی این کشور را دارند تا بتوانند پس از پایان تحصیلات در بهترین دانشگاه‌های استرالیا، در این کشور مشغول به کار شوند و اقامت بگیرند. اما اخذ ویزای تحصیلی استرالیا تا ۵۰% با ریجکتی مواجه می‌شود و دلایل آن‌هم به شرح زیر است.

عدم ارائه اطلاعات صحیح

متقاضیان تحصیل در استرالیا نباید اطلاعات نادرست ارائه دهند و اظهارات آن‌ها باید در حد توانشان و متناسب با برنامه‌های مطالعاتی آن‌ها باشد. در غیر این صورت درخواست آن‌ها رد می‌شود.

نداشتن برنامه اطلاعاتی مناسب

اگر متقاضی، هدف از اخذ ویزای تحصیلی را مشخص نکند و برنامه اطلاعاتی مناسبی برای تحصیل نداشته باشد با ریجکتی ویزا مواجه می‌شود.

نداشتن سلامت جسمی و روانی

درصورتی‌که متقاضیان سطح سلامت جسمی و روانی متناسب با ملاک‌های تعیین شده توسط سفارت استرالیا را نداشته باشند و یا بیماری‌های مسری و واگیردار داشته باشند، نمی‌توانند مجوز ورود به استرالیا را بگیرند.

نداشتن توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل

درصورتی‌که متقاضیان تحصیل در استرالیا نتوانند مدارک مالی مبنی بر توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در استرالیا را ارائه کنند، نمی‌توانند ویزا بگیرند. البته گاهی بعضی از متقاضیان، موفق به دریافت بورسیه‌های تحصیلی می‌شوند. درصورتی‌که این افراد مدارک بورس را ارائه کنند، نیازی به ارائه گواهی تمکن مالی برای تحصیل در استرالیا نخواهند داشت.

کلام پایانی

متأسفانه ۸۵% از درخواست‌های ویزای استرالیا، برای ایرانیان با ریجکتی مواجه می‌شود. به همین خاطر افرادی که تجربه ریجکت شدن ویزا را دارند، می‌خواهند بدانند چه دلایلی باعث رد شدن درخواست آن‌ها شده تا دفعات بعدی از انجام این اشتباهات خودداری کنند. در این نوشتار از سایت توریک به تمامی دلایل مربوط به ریجکتی ویزای استرالیا اشاره کردیم. در صورت نیاز به راهنمایی و دریافت اطلاعات دقیق‌تر برای ارسال درخواست ویزا، می‌توانید با مشاوران حرفه‌ای مجموعه گردشگری توریک مشورت کنید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *