خانه
بلاگ
حساب کاربری

جاهای دیدنی ارمنستان

جاهای دیدنی ارمنستان
تاریخ انتشار: 1402/12/16

ارمنستان یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار برای گردشگران ایرانی و علاقه‌مندان به سفر است و یکی از دلایل آن می‌تواند نزدیکی به کشورمان باشد. اولین قدمی که همه ما باید برای انتخاب مقصد گردشگری مناسب داشته باشیم، آشنایی با مکان‌های دیدنی آن است. شناخت جاهای دیدنی ارمنستان به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید و فرصت دیدن تمام این زیبایی‌ها را داشته باشید. قبل از اقدام برای خرید تور ارمنستان بهتر است اطلاعات کافی را درباره مکان‌های دیدنی این کشور و شهرهای توریستی آن به دست آورید. در ادامه این مطلب با جاهای دیدنی ارمنستان در شهرهای مهم و توریستی آن آشنا می‌شوید.

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان در شهر ایروان

در این بخش به معرفی جاذبه‌های گردشگری ارمنستان در پایتخت این کشور، یعنی ایروان می‌پردازیم. ایروان شهری جذاب و زیبا است که برای بازدید از تمام مکان‌های دیدنی آن، حتماً باید سفری چندروزه داشته باشید. این شهر از جمله شهرهایی است که به ‌سرعت مسیر پیشرفت و توسعه را می‌پیماید. ما در ادامه، تعدادی از مکان‌های دیدنی ارمنستان که در میان گردشگران محبوب است را معرفی می‌کنیم:

میدان جمهوری ایروان


این میدان یکی از زیباترین شاهکارهای معماری ارمنی است و معماری سبک شوروی را به نمایش می‌گذارد. در این میدان، امکان بازدید از بناهایی مانند ساختمان وزارت امور خارجه، وزارت ارتباطات و گالری هنر وجود دارد.

خیابان شمالی ایروان

خیابان شمالی در ایروان مخصوص عابران پیاده است که افتتاح آن به سال 2007 برمی‌گردد. این خیابان در منطقه کنتورن و مرکز شهر قرار دارد و طول آن برابر با 450 متر است و عرضی به اندازه 27 متر دارد. شما در این خیابان می‌توانید فروشگاه‌های تجاری مجلل، کلوپ‌های شبانه، رستوران‌ها، هتل‌ها و انواع کافی‌شاپ‌ها را پیدا کنید.

خیابان آبوویان


برای پیاده‌روی در قلب ایروان، خیابان آبوویان بهترین مکان خواهد بود. در ابتدا به این خیابان استافیان گفته می‌شد. خیابان آبوویان از میدان جمهوری به مجسمه خاجاتور آبوویان، نویسنده برجسته ارمنی منتهی می‌شود. در این خیابان مغازه‌های صاحب نام معروف، رستوران‌ها، هتل‌ها و کلوپ‌های شبانه وجود دارد.

دژ اربونی

این دژ از قدیمی‌ترین قلعه‌ها به شمار می‌رود که تاریخ آن به 782 سال قبل از میلاد مسیح تعلق دارد. این قلعه را آرگیشتی اول، پادشاه اورارتوها ساخته است. دژ اربونی نشان‌دهنده گذشته ایروان است و بازدید از آن می‌تواند برای گردشگران بسیار هیجان‌انگیز باشد.

مسجد آبی ایروان


این مسجد تاریخی را که به آن مسجد کبود نیز گفته می‌شود، در قرن هجدهم ساخته‌اند. مسجد آبی تنها مسجد جامع در کشور ارمنستان است و ساخت آن به زمانی برمی‌گردد که ایران بر ارمنستان پادشاهی داشت.

معبد گارنی

این معبد زیبا یکی دیگر از اماکن دیدنی ارمنستان در شهر ایروان است که آن را در دل کوه‌ها ساخته‌اند و با تماشای آن به یاد بناهای رومی خواهید افتاد. این معبد به دوران پیش از مسیحیت تعلق دارد. معبد گارنی تنها یادگاری است که از دوران پیش از مسیحیت به جا مانده است.

آنچه که در بالا گفته شد، تنها بخشی از جاهای دیدنی ارمنستان در پایتخت این کشور است. شما با تهیه تور ایروان می‌توانید از اصلی‌ترین جاذبه‌های این شهر بازدید کرده و سفری خاطره‌انگیز را برای خود و همراهانتان بسازید.

مناطق دیدنی ارمنستان در شهر دلیجان

شهر دلیجان که به آن سوئیس ارمنستان گفته می‌شود، شهری با هوایی بسیار تمیز و جنگل‌های پرتراکم کاج است. این شهر به‌خاطر چشمه‌های آب‌معدنی خود، بسیار محبوبیت دارد و طبیعت زیبای آن بسیار چشم‌نواز است. شما با مشاهده عکس جاهای دیدنی ارمنستان در شهرهای توریستی مانند دلیجان و ایروان حتماً وسوسه خواهید شد تا برای یک‌بار هم که شده برای خرید تور ارمنستان اقدام کنید.

از جمله جاذبه‌های گردشگری ارمنستان در شهر دلیجان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

صومعه هاگارتسین


صومعه هاگارتسین در 15 کیلومتری ارمنستان قرار گرفته است و ساخت آن به قرن‌های دهم تا سیزدهم میلادی برمی‌گردد. این صومعه در دل جنگل‌های انبوه قرار دارد و سه کلیسا را درون خود جای داده است.

پارک ملی دلیجان

این پارک از مکان‌های دیدنی ارمنستان است که تماشای طبیعت زیبای آن، نفس را در سینه‌تان حبس خواهد کرد. در این پارک ملی دیدنی‌ها و تفریحات بی‌شماری برای سرگرم‌کردن شما وجود دارد. دشت‌های پرگل، رودخانه‌های فصلی، دره‌ها و تنگه‌های زیبا، این پارک بی‌نظیر را تشکیل می‌دهند.

دریاچه گش

دریاچه گش

این دریاچه در 24 کیلومتری دلیجان است و در روستای گش قرار دارد. لذت نفس کشیدن در هوای مطبوع و تماشای منظره‌های زیبای آن فراموش‌نشدنی خواهد بود. در نزدیکی این دریاچه چشمه‌های آب گرم وجود دارد که آب‌تنی کردن در آن‌ها لذت‌بخش است. لازم به ذکر است که این دریاچه در جنوب شرقی پارک ملی دلیجان قرار دارد.

جاهای دیدنی ارمنستان در شهر جرموک

این شهر محبوب در ارمنستان 40 چشمه آب گرم را در برگرفته است و می‌توانید جاذبه‌های گردشگری خاصی را در آن پیدا کنید. از اماکن دیدنی جرموک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

صومعه گنداونگ

صومعه گنداونگ

ساخت این صومعه به قرن دهم بازمی‌گردد و بازدید از آن برای گردشگران بسیار جذاب است.

دومین آبشار بزرگ ارمنستان

این آبشار زیبا ارتفاعی برابر با 63 متر دارد و از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری جرموک است.

 

سؤالات متداول جاهای دیدنی ارمنستان

میدان جمهوری، خیابان شمالی، دژ اربونی و مسجد آبی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ارمنستان است.
ایروان، دلیجان و جرموک از شهرهای دیدنی ارمنستان هستند.
خیابان آبوویان در شهر ایروان، بهترین مکان برای پیاده‌روی است.
0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *