خانه
بلاگ
حساب کاربری

دیدنی های لهستان؛ گذری از تاریخ تا ساحل

دیدنی های لهستان؛ گذری از تاریخ تا ساحل - توریک
تاریخ انتشار: 1401/10/20

در این مطلب می‌خواهیم با دیدنی‌های لهستان و جاذبه‌های گردشگری این کشور جذاب آسنا شویم. تاریخچه‌ی کشور لهستان بسیار پرفراز و نشیب و پر ماجرا بوده است ولی با این وجود دیدنی‌های لهستان مانند معجزه‌ای از همه جنگ‌ها و مصیبت‌ها گذر کرده و دست‌نخورده باقی مانده است و به همین دلیل این کشور به یک مقصد توریستی تبدیل شده است، پس خوب است در این مقاله از آژانس توریک نیم‌نگاهی به تمام جاهای دیدنی‌اش بیاندازیم.

 


قصد سفر به لهستان رو داری؟ همین حالا برای ویزای لهستان اقدام کن!

 

 

 

معرفی جاذبه‌ های گردشگری لهستان

اگر به فکر سفر به این کشور تاریخی و جذاب هستید باید بدانید که این کشور مملو از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است که هر کدام از این ها جذابیت خاص خودشان را دارند. جالب است بدانید که اکثر جاذبه های گردشگری لهستان تاریخی در فهرست میراث جهان یونسکو ثبت شده‌است.

 

جاذبه‌های تاریخی لهستان

با جاذبه های تاریخی لهستان در گذشته غرق شوید...

 

برای سفر به این شهر خاطره انگیز بهتر است با معروف‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های تاریخی لهستان که قدمت بعضی از آن‌ها به چند قرن می‎رسد آشنا شوید که عبارتند از:

 

  • معدن نمک Wieliczka در لهستان (Wieliczka Salt Mine in Poland)
  • قلعه مالبورک (Malbork Castle)
  • میدان اصلی بازار ورشو  (Main Market Square)
  • سالن پارچه کراکوف Kraków Cloth Hall, Krakow))
  • قلعه سلطنتی واول در کراکوف (Wawel Royal Castle, Kraków)
  • اردوگاه آشویتس- بیرکناو در Oswiecim(auschwitz-Birkenau Camps)
  • کلیسای جامع و اول (Wawel Cathedral)

 

 

۱. معدن نمک Wieliczka در لهستان (Wieliczka Salt Mine in Poland)

معدن نمک Wieliczka در لهستان (Wieliczka Salt    Mine in Poland)

Wieliczka Salt Mine in Poland

 

یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های لهستان معدن نمک آن است. اگر فکر می‌کنید که معدن نمک شبیه به دریاچه نمک است و یا معدنی است که مملو از نمک است باید بگویم که سخت در اشتباه هستید. برای دیدن معدن نمک فقط کافیست عکس‌های این معدن را ببینید تا شما هم محصور این جاذبه گردشگری لهستان شوید.

در گذشته، زمانی که نمک مانند طلا بود و به طلای سفید معروف بود، این معدن جزو بزرگ‌ترین سرمایه‌های تجاری اروپا بود. به همین دلیل در آن زمان این کشور نیز جزو ثروتمندترین کشورهای جهان بوده است.

ولی بعد از مدتی، زمانی که نمک به صورت انبوه تولید شد، دیگر برداشت نمک از این معدن زیاد سودی نداشت. به همین دلیل در سال 1996 میلادی دیگر از این معدن نمکی برداشتن نشد و معدن نمک تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری لهستان شد.

مجسمه‌های نمکی در ورودی این معدن قرار گرفته است که بسیار جذاب هستند. پس از گذر از این مجسمه‌ها وارد راهرویی پیچی شکل شده سپس وارد این معدن تاریخی و جذاب می‌شوید.

 

 

 

 

۲. میدان اصلی بازار ورشو (Main Market Square)

میدان اصلی بازار ورشو (Main Market Square)

Main Market Square

 

در قرون گذشته ورشو پایتخت فرهنگی لهستان بوده ولی متاسفانه پس از جنگ جهانی دوم بیشتر این منطقه تخریب شد. با این وجود مردم بومی لهستان مجدداً این میدان را مرمت کردند. درون میدان مجسمه‌ای برنز قرار گرفته است که قدمت آن به قرن 19 باز می‌گردد. این مجسمه که الهام گرفته از ورشو قرون وسطی است ماند یک پری دریایی است که شمشیری به دست دارد.

اطراف میدان نیز پوشیده از ساختمان‌های رنگارنگ و ساختمان‌هایی است که معماری آن مربوط به قرون وسطی می‌باشد. هنرهای دستی و سوغاتی‌های جذاب لهستان در گوشه و کنار این میدان به چشم می‌خورد که باعث شده جذابیت این منطقه بیشتر شود. شعبه اصلی موزه تاریخی ورشو و موزه ادبیات آدام میکیویچ که جزو مکان‌های دیدنی این منطقه هستند نیز در نزدیکی میدان ورشو قرار گرفته‌اند. اگر می‌خواهید با تاریخ و فرهنگ جذاب لهستان بیشتر آشنا شوید حتماً سری به این موزه‌ها بزنید.

 

 

۳. قلعه مالبورک (Malbork Castle)

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری لهستان قلعه مالبورک است که در قرن 13 ساخته شده است. شوالیه‌های توتنی به منظور شکست دشمنان لهستان و گرفتن سرزمین‌های شمال از آنها این قلعه را در آن زمان ساختند.

در ابتدا این قلعه شبیه به یو دژ کوک بوده است ولی بعدا این قلعه توسعه یافت. در حال حاضر وسیع‌ترین ساختمانی که با معماری گوتیک ساخته شده است، همین قلعه مالبورک است. این قلعه چنان شکوهی دارد که چشم هر بیننده‌ای را مسحور خود می‌کند به همین دلیل این قلعه به بزرگ‌ترین قلعه جهان نیز معروف است.

خوشبختانه در حال حاضر در این کشور جنگی صورت نمی‌گیرد به همین دلیل این قلعه تبدیل به یکی از موزه‌های جذاب لهستان شده است. زره‌ها و سلاح‌هایی که در این قلعه قرار دارند به همراه شومینه‌ای که وسعت آن به 6 متر می‌رسد و آشپزخانه این قلعه را می‌توان جزو جذابیت‌های این مکان دیدنی دانست.

 

 

طبیعت دیدنی لهستان

طبیعت دیدنی لهستان

 

از جاذبه‌های تاریخی این کشور دیدنی که بگذریم به طبیعت بکر و سرسبز این منطقه می‌رسیم که جذابیت این کشور را دو چندان کرده است.

در ادامه مناطق دیدنی لهستان را به شما معرفی می‌کنیم که مملو از طبیعت دلنواز و خوش آب و هوا است.

 

  • جنگل کج در گریفین (Crooked Forest, Gryfino)
  • پارک لازینکی در ورشو (Lazienki Park, Warsaw)
  • دریاچه مورسکای اکو در پارک ملی تاترا (Morskie Oko Lake, Tatra National Park)
  • جنگل بیالوویزا (Bialowieza Forest)
  • دریاچه ماسوریان (Masurian Lakeland)

 

 

۱. جنگل کج در گریفین (Crooked Forest, Gryfino)

جنگل کج در گریفین (Crooked Forest, Gryfino)

Crooked Forest, Gryfino

 

یکی از جاذبه‌های گردشگری لهستان در اطراف شهر کوچکی به اسم گیر فینو قرار گرفته است. این جنگل سرسبز و منحصر به فرد مملو از درختانی است که 90 درجه کج شده‌اند و نمای جذابی را به وجود آورده‌اند. به همین دلیل این جنگل متفاوت‌تر از سایر جنگل‌ها می‌باشد.

در سال 1930 این درختان کاشته شدند ولی ده سال بعد به طرز عجیبی تنه‎‌ی آن‌ها خمیده شد. بعضی‌ها معتقدند که این خمیدگی طبیعی است ولی بعضی‌ها هم می‌گویند که به صورت دستی این درختان شگفت انگیز به این شکل درآمده‌اند.

 

 

 

۲. پارک لازینکی در ورشو (Lazienki Park, Warsaw)

پارک لازینکی در ورشو (Lazienki Park, Warsaw)

Lazienki Park, Warsaw

 

حال می‌خواهیم با بزرگ‌ترین پارک این کشور یعنی پارک لازینکی آشنا شویم که وسعت آن به 76 هکتار می‌رسد. نجیب زاده‌ای لهستانی در قرن 17 در قصری که در این پارک قرار گرفته است سکونت داشته است. ولی امروزه بازدید از این قصر برای عموم آزاد است. جزیره‌ای در این پارک قرار گرفته است که در قدیم تئاترهای کلاسیک در آن برگزار می‌شد. امروزه نیز در این منطقه نمایشنامه‌های جذابی اجرا می‌شود.

موزه‌ها و گالری‌های متنوعی نیز در ساختمان‌هایی که اطراف پارک قرار گرفته‌اند برگزار می‌‎شود.

 

 

۳. دریاچه مورسکای اکو در پارک ملی تاترا (Morskie Oko Lake, Tatra National Park)

دریاچه مورسکای اکو در پارک ملی تاترا (Morskie Oko Lake, Tatra National Park)

Morskie Oko Lake, Tatra National Park

 

دریاچه ی مورسکای با طبیعت دلربا و جذابی که دارد دست کمی از بهشت ندارد. دریاچه‌ی شفاف و درختان سرسبزی که در اطراف آن قرار گرفته است منظره بی‌نظیری به وجود آورده است. این دریاچه واقع در پارک ملی تاترا است.

یکی از ویژگی‌های جذاب این دریاچه رنگ آب آن است که در طول سال متفاوت است. رنگ آب این دریاچه در فصل‌های سرد آبی تیره است که به مرور روشن می‌شود و در بهار به رنگ زیبای آبی فیروزه ای تبدیل می‌شود.

 

 

 

شهر‎های ساحلی لهستان را از دست ندهید

در آخر نیز به سراغ شهرهای ساحلی لهستان می‌رویم. امکان ندارد که به این کشور سفر کنید و از سواحل بی‌نظیر آن دیدن نکنید. تعدادی از شهرهای ساحلی جذاب این کشور را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم که در بین توریست‌ها و مسافران بسیار محبوب هستند.

 

  • شهر ساحلی دنیا (Gdynia)
  • شهر ساحلی سوپوت (Sopot)
  • شهر ساحلی(Międzyzdroje)

 

 

۱. گدنیا (Gdynia)

گدنیا (Gdynia) - دیدنی های لهستان

Gdynia

 

این شهر رویایی به دلیل داشتن 2 ساحل متفاوت بسیار معروف شده است. همچنین جنگل‌های این منطقه نیز از جذابیت‌های آن به شمار میی‌روند. اگر به این شهر زیبا سفر کردید تجربه پاراگلایدر سواری را برای صخره‌هایی که به اقیانوس مشرف هستند را از دست ندهید.

شما هم جزو افرادی هستید که عاشق آفتاب گرفتن در ساحلی آرام هستید؟ پس به ساحلی که در شمال این شهر قرار دارد رفته و نهایت لذت را از این ساحل جذاب تجربه کنید. توجه داشته باشید که این شهر یکی از جاذبه های گردشگری لهستان است به همین دلیل در فصل‌هایی که گردشگر زیاد می‌باشد، بسیار شلوغ و پرهیاهو است.

 

 

۲. سوپوت (Sopot)

سوپوت (Sopot) - دیدنی های لهستان

Sopot

 

اگر به تفریحات آب علاقه دارید پارک‌های آبی این شهر را به هیچ عنوان از دست ندهید. سوپوت یکی از زیباترین و پاکیزه‌ترین شهرهای لهستان است. غذاهای دریایی این منطقه نیز در میان گردشگران بسیار محبوب است پس حتم اگه عاشق غذاهای دریایی هستید مزه‌ی بی‌نظیر این غذاها را امتحان کنید. یکی دیگر از جذابیت‌های این شهر اسکله‌ا‌ی چوبی آن است که طویل‌ترین اسکله اروپا است. منظره‌ی شگفت انگیز این اسکله باعث شده که سالانه گردشگران زیادی به این منطقه سفر کنند.

 

 

 

۳. شهر میدزیزدرویه (Miedzyzdroje)

شهر میدزیزدرویه (Miedzyzdroje) - دیدنی های لهستان

Miedzyzdroje

 

در این شهر جذاب که در غرب لهستان قرار گرفته است، فستیوال ستاره‌ها برگزار می‌‎شود. به همین دلیل این شهر بسیار معروف است. بسیاری از سلبریتی‌ها و افراد مشهور در فصل تابستان به این شهر سفر می‌کنند، پس در صورتی که علاقه‌مند به دیدار بازیگران و افراد مشهور هالیوود هستید حتما در تابستان به این شهر سفر کنید.

از دیگر جذابیت‌های این شهر می‌توان به:

 

  • اسکله‌ای با طول 400 متر
  • موزه موم (wax museum)
  • پارک ملی وولین (Wolin National Park)

 

اشاره کرد.

 

جمع‌بندی

در این مقاله دیدنی‌های لهستان را معرفی کردیم و جذاب‌ترین آن‌ها را مورد بررسی قرار داده‌ایم. در صورتی که تصمیم به اقدام برای اخذ ویزای توریستی لهستان گرفته‌اید، انجام کارهای صدور ویزا را به توریک بسپارید. این مجموعه که از یک تیم قوی و متخصص در زمینه صدور ویزا توریستی تشکیل شده است، همه خدمات مربوط به صدور ویزا، پیک ویزا و پاسپورت و … را انجام می‌دهد.

توریک با پشتیبانی شبانه روزی در خدمت شماست تا به آسانی در سریع‌ترین زمان ممکن ویزای لهستان را دریافت کرده و به این کشور زیبا سفر کنید. علاوه بر لهستان کشورهای دیگری نیز هستند که شاید تمایل به دریافت ویزای آن‌ها داشته باشید. در این صورت می‌توانید نام ویزای کشور مورد نظر را در این سایت جستجو کرده و برای صدور آن اقدام کنید.

0 2
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. Parham گفت:

    خیلی جالب و کامل بوددد
    ما که رفتیم تورتون رو و تجربه خیلی خوبی بود .