خانه
بلاگ
حساب کاربری

بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ در فرانسه

بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ در فرانسه
تاریخ انتشار: 1403/5/10

بسیاری از ما تا به حال بازی‌های المپیک را فقط در خانه و از طریق تلویزیون مشاهده کرده‌ایم! این در حالی است که سفر به محل برگزاری بازی‌های المپیک می‌تواند یک تجربه بی‌نظیر و شگفت‌انگیزی باشد. المپیک ۲۰۲۴ سی‌سومین دوره از بازی‌های المپیک است که در فرانسه برگزار می‌شود. در این رویداد ورزشی هزاران ورزشکار از سراسر دنیا فرصت بسیار خوبی برای رقابت با دیگر ورزشکاران دارند و همین مسئله باعث شده تا هیجان این مسابقات بسیار بالا باشد و افراد بسیاری برای دیدن این بازی‌ها اقدام به دریافت ویزای توریستی فرانسه کنند.

حال اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید اطلاعات کاملی در مورد المپیک ۲۰۲۴ کسب کنید، در این مقاله از توریک همراه ما باشید.

بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ فرانسه

المپیک مهم‌ترین رویداد ورزشی در دنیا است که هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود! بر اساس مستندات، اولین بار بازی‌های المپیک در سال ۷۷۶ قبل از تولد مسیح برگزار شد و تا سال ۳۹۳ هم ادامه داشت. البته نحوه برگزاری و رشته‌های برگزارشده در آن کاملاً متفاوت با امروز است. پس از حدود ۱۵۰۰ سال وقفه، مجدداً در سال ۱۸۹۶ دوباره این بازی‌ها در آتن یونان شروع شد و غیر از زمان جنگ‌های جهانی، همیشه برگزار شده است.

بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ هم پس از گذشت چهار سال در کشور فرانسه برگزار می‌شود و زمان شروع آن ۵ مرداد است. این بازی‌ها در پاریس و ۱۶ شهر دیگر برگزار می‌شود و جالب است بدانید که در طول تاریخ المپیک، پاریس تا کنون ۳ بار (سال‌های ۱۹۰۰، ۱۹۲۴ و ۲۰۲۴) میزبان بازی‌های تابستانه المپیک بوده است. در المپیک ۲۰۲۴ این شهر صدمین سالگرد برگزاری بازی‌های المپیک در این شهر را جشن می‌گیرد. البته لازم است بدانید که این شهر علاوه بر ۳ بار میزبان بازی‌های تابستانه، ۳ بار هم میزبان بازی‌های زمستانه المپیک بوده است.

پیشنهاد می‌شود: در پاریس چی بپوشیم؟!

رشته‌های ورزشی مختلف در المپیک ۲۰۲۴ کدام هستند؟

رشته‌های ورزشی مختلف در المپیک ۲۰۲۴ کدام هستند؟

در المپیک ۲۰۲۴ بیش از ۴۰ رشته ورزشی متنوع برگزار می‌شود و ورزشکاران از سراسر دنیا در رشته‌های ورزشی مختلف با هم به رقابت می‌پردازند. این رویداد بزرگ شانس بزرگی برای دیدن بالاترین رقابت‌های ورزشی است و می‌تواند نظرتان را به خود جلب کند. حال ممکن است بپرسید که این رشته‌های ورزشی کدام هستند که در این بخش از مقاله لیستی از آن‌ها بررسی می‌کنیم.

جدول رشته‌های ورزشی مختلف المپیک ۲۰۲۴

تیراندازی با کمان یا اسلحه دوچرخه‌سواری جاده‌ای اسکیت بورد
ژیمناستیک شیرجه صخره‌نوردی (سنگ‌نوردی)
دوچرخه‌سواری کوهستان شمشیربازی موج‌سواری
آمادگی جسمانی فوتبال شنا
بدمینتون گلف تنیس روی میز
بسکتبال هندبال تکواندو
بسکتبال ۳ نفره هاکی تنیس
والیبال ساحلی جودو ترامپولین
بوکس شنای ماراتن ورزش سه‌گانه
بریک دنس پنج‌گانه‌ی مدرن والیبال
قایقرانی (کانو) اسلالوم ژیمناستیک ریتمیک واترپلو
قایقرانی اسپرینت (کایاک) قایق‌رانی وزنه‌برداری
دوچرخه‌سواری بی‌ام‌اکس (FREESTYLE) راگبی ۷ نفره کشتی
دوچرخه‌سواری بی‌ام‌اکس (RACING) قایق‌رانی بادبانی

به صورت کلی، رشته‌های ورزشی المپیک ۲۰۲۴ در دو دسته انفرادی و تیمی قرار می‌گیرند و در مراحل مختلفی برگزار می‌شوند.

روش‌های خرید بلیت بازی المپیک

اگر قصد خرید بلیت بازی‌های المپیک را دارید ۳ راه‌کار کلی در اختیار شما قرار دارد:

سایت رسمی المپیک

اگر امکان پرداخت ارزی دارید، بهترین راه استفاده از سایت رسمی المپیک است. البته برای استفاده از این روش باید به صورت مداوم این سایت را چک کنید و هر زمان که امکان خرید بلیت فراهم شد، بلیت موردنظر را خریداری کنید. چرا که متقاضیان آن بسیار زیاد هستند و ممکن است تنها چند دقیقه برای تهیه بلیت موردنظر فرصت داشته باشید.

فروشندگان مورد تأیید کمیته برگزاری

اگر قصد خرید بی دردسر بلیت دارید، به سراغ فروشندگان مجاز و مورد تأیید کمیته برگزاری بروید! البته در این روش باید حتماً حواستان به کلاهبرداری فروشندگان غیرمجاز باشد و از خرید بلیت از جاهای غیرمعتبر خودداری کنید.

خرید پکیج‌های مسافرتی از آژانس‌های معتبر

بهتری روش برای ایرانی‌ها استفاده از تور خارجی فرانسه برای چند روز است. این تورها به همراه بلیت هواپیما، رزرو هتل، گرفتن ویزا و… ارائه می‌شود که می‌توانید متناسب با روز برگزاری مسابقات، تور موردنظر خود را رزرو کنید. در صورت استفاده از تور فرانسه نه تنها امکان مشاهده بازی‌های المپیک وجود دارد، بلکه می‌توانید از جاهای دیدنی شهرهای فرانسه هم دیدن کنید.

هزینه خرید بلیت المپیک ۲۰۲۴ فرانسه چقدر است؟

نرخ بلیت المپیک ۲۰۲۴ بر اساس نوع مسابقه، رده صندلی و سطح مسابقه فرق می‌کند! با این حال شما باید بابت هر بلیت بین ۵۰ الی ۲۰۰ پوند درنظر بگیرید. همچنین خرید بلیط‌های ویژه و پرمیوم نسبت به خرید بلیط‌های عادی بسیار گران‌تر است و باید حواستان نسبت به این موضوع باشد.

زمان برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴

بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ در روز جمعه ۲۶ جولای (۵ مرداد) آغاز می‌شود و تا یکشنبه ۱۱ آگوست (۲۱ مرداد) ادامه دارد. همچنین زمان برگزاری بازی‌های پاراالمپیک از چهارشنبه ۲۸ آگوست (۷ شهریور) تا شنبه ۸ سپتامبر (۱۸ شهریور) است که برای دیدن مسابقات باید حتماً برنامه‌ریزی درست و دقیقی برای سفر به پاریس داشته باشید.

شهرهای برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ در فرانسه

شهرهای برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ در فرانسه

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در مورد المپیک ۲۰۲۴ باید بدانید، شهرهای برگزاری بازی‌های المپیک است. علاوه بر پاریس، در ۱۶ شهر دیگر فرانسه هم مسابقات المپیک برگزار می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • پاریس: پایتخت فرانسه و محل اصلی برگزاری بازی‌ها است.
  • مارسی (Marseille): شهری در جنوب فرانسه که رشته‌های ورزشی فوتبال و قایقرانی در آن است.
  • سن‌دنی: شهری در حومه پاریس است که ورزشگاه استاد دو فرانس در این شهر قرار دارد.
  • شهر لیل: در این شهر و ورزشگاه استاد پیر مائوروی (Pierre Mauroy) بازی‌های بسکتبال و هندبال برگزار می‌شود.
  • شهر نانت (Nantes): شهری در غرب است و ورزشگاه استاد دو لا بوژوار (Stade de la Beaujoire (FC Nantes برای برگزاری بازی‌های فوتبال اختصاصی از آن استفاده می‌شود.
  • شاتورو (Châteauroux): در این شهر مسابقات تیراندازی المپیک برگزار می‌شود.
  • بوردو (Bordeaux): ورزشگاه بوردو برای برگزاری برخی بازی‌های فوتبال در ورزشگاه Matmut Atlantique است.
  • لیون (Lyon): در شهر لیون برخی از مسابقات فوتبال برگزار می‌شود.
  • سنت اتین (Saint-Etienne): در ورزشگاه ژوفروا گیشار (Stade Geoffroy-Guichard) برخی مسابقات فوتبال برگزار می‌شود.
  • نیس (Nice): در شهر نیس مسابقات مربوط به فوتبال برگزار می‌شود. استادیوم آلیانز ریویرا این شهر محل برگزاری برخی از مسابقات فوتبال بازی‌های المپیک خواهد بود.

در شهر پاریس چگونه به محل بازی‌های المپیک دسترسی پیدا کنیم؟

در پاریس توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل شده است! برای رسیدن به محل برگزاری بازی‌های المپیک امکان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی وجود دارد که عبارتند از:

دسترسی با مترو در پاریس

اگر برای دیدن مسابقات المپیک ۲۰۲۴ به پاریس رفته‌اید و نمی‌دانید که چطور به ورزشگاه بروید، از مترو استفاده کنید. مترو شما را به ورزشگاه ۵۰۰ هزار نفره بازی‌های المپیک می‌برد و امکان دسترسی به مکان‌های دیدنی و تفریحی پاریس هم وجود دارد.  متروی پاریس دومین متروی شلوغ اروپا (پس از مسکو) محسوب می‌شود که روزانه بیش از ۴ میلیون نفر با آن تردد می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم در ساعت‌های شلوغی رفت و آمد (۸:۳۰ تا ۹:۳۰ صبح و ۵:۳۰ تا ۶:۳۰ عصر دوشنبه تا جمعه) از وسایل حمل و نقل دیگری استفاده کنید.

دسترسی با اتوبوس در پاریس

اتوبوس یکی از راه‌های ارزان و راحت برای دسترسی به بازی‌های المپیک است. اتوبوس در پاریس تا ساعت ۸:۳۰ شب مسافر جابجا می‌کنند که طبیعتاً در زمان برگزاری بازی‌های المپیک احتمالاً ساعت کاری بیشتر می‌شود. اتوبوس‌های پاریس به صورت خودکار در ایستگاه‌های اتوبوس متوقف نمی‌شوند و باید موقعیت موردنظر برای پیاده شدن را به راننده اطلاع دهید.

دسترسی با شبکه ریلی RER به شهرهای دیگر بازی‌های المپیک

شبکه ریلی RER یکی از بهترین گزینه‌ها برای دسترسی به شهرهای دیگر فرانسه از طریق پاریس است. اگر علاوه بر رشته‌های ورزشی برگزار شده در پاریس به رشته‌های دیگری هم علاقه دارید، از شبکه ریلی RER استفاده کنید. با استفاده از این سیستم حمل و نقل نه تنها می‌توانید برای دیدن بازی‌های المپیک به شهر موردنظر بروید، بلکه می‌توانید از جاهای دیدنی مختلف هم این سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

رزرو تور المپیک؛ بهترین روش دیدن بازی‌های المپیک برای ایرانیان

اگر قصد بازدید از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ را دارید، رزرو تور و گرفتن ویزای توریستی فرانسه می‌توانید گزینه بسیار مناسبی باشد. در توریک انواع تورهای خارجی برگزار می‌شود که می‌توانید یکی از آن‌ها را برای سفر خود انتخاب کنید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *