خانه
بلاگ
حساب کاربری

جاذبه‌های هند؛ از اماکن مقدس تا مدرن

جاذبه‌های هند؛ از اماکن مقدس تا مدرن
تاریخ انتشار: 1402/5/15

هند سرزمینی با جاذبه‌های متنوع و‌ جذاب است که تجربیات بی‌شماری را برای بازدیدکنندگان در هر سن و سالی به ارمغان می‌آورد. این کشور با تاریخ و فرهنگ غنی که دارد، پر از آثار تاریخی و شگفتی‌های طبیعی متعدد بوده و با قلبی باز پذیرای همه گردشگرانی که با اخذ ویزای توریستی و با تور گردشگری به این کشور سفر می‌کنند، است. از کاخ‌های سلطنتی گرفته تا تاج محل، زیبایی‌های سرسبز کرالا و کوه‌های پوشیده از برف کشمیر، تنها برخی از  جاذبه‌های هند هستند که احتمالاً شما نیز با شهرت و زیبایی‌های آن آشنایی دارید!  حال و هوای سنتی و فرهنگی این سرزمین به قدری جذاب است که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است تا با فرهنگ و تاریخ هند بیشتر آشنا شوند. اگر شما نیز قصد دارید تعطیلات خود را در این کشور تاریخی و بی‌نظیر بگذرانید، پس بهتر است بیشتر با جاذبه‌های هند، این سرزمین شگفت‌انگیز و رویایی، آشنا شوید. پس با مجله گردشگری توریک همراه باشید.

دهلی Delhi

دهلی یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان و یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های توریستی هند به حساب می‌آید که احتمالاً شما نیز با دیدنی‌های آن آشنا هستید. یکی از دیدنی‌های دهلی، قلعه سرخ یا لال قیلا است که در قرن هفدهم ساخته شده است. قلعه سرخ از ماسه سنگ ساخته شده است و شما می‌توانید از دروازه لاهور آن، به بازار، از طریق کاخ جواهرات و حتی به اقامتگاه سابق سلطان دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید در طول اقامت خود در این شهر پرآوازه، موزه‌های تاریخی و سایر معابد و بناهای باستانی را از نزدیک تماشا کرده و با تاریخ و فرهنگ این سرزمین کهن آشنا شوید.

جیپور Jaipur

جیپور Jaipur - جاذبه‌های هند

Jaipur

جیپور، شهر صورتی هند، یکی از زیباترین و خاص‌ترین جاذبه‌های هند است که به همراه دهلی و آگرا مثلث طلایی را تشکیل می‌دهد. جیپور دارای برخی از شگفت‌انگیزترین قلعه‌ها، کاخ‌ها، معابد و موزه‌هایی مانند قلعه Amer و Jantar Mantar است و بازارهای محلی و شلوغ آن جایی است که مردم می توانند با دلگرمی از آنها خرید کنند. بازار باپو، بازار طرابلس و بازار جوهری از معروف ترین بازارهای این شهر هستند. جیپور همچنین به خاطر غذاهای محلی خود مانند Ghewar، Pyaaz Kachori، و Dal Baati Churma معروف است که در طول سفر خود به این شهر توریستی می‌توانند طعم لذیذ آن‌ها را بچشید.

آگرا Agra

آگرا یکی از شهرهای پربازدید در سراسر هند است. آگرا که زمانی پایتخت امپراتوری مغول بود، اکنون خانه  نمادین‌ترین بنای جهان به نام تاج محل است که احتمالاً بیشتر شما نیز با آن آشنایی دارید. این مقبره در قرن هفدهم ساخته شد و به طور گسترده‌ای به عنوان یادبود عشق در نظر گرفته می‌شود و مورد علاقه بسیاری از مردم سرار جهان واقع شده است. این بنا که به یاد ممتازمحل، همسر امپراطور شاه جهان ساخته شده، یکی از زیباترین جاذبه‌های هند است که در طول ۱۷ سال ساخته شده است. در این بنای باشکوه مناره‌ها، گنبدها و خوشنویسی‌های الهام گرفته از معماری ایرانی نیز دیده می‌شود. بنای بیرونی تاج محل نیز با مرمرهای سفید و سنگ‌های بسیار قیمتی تزیین شده و به جذابیت هرچه بیشتر این مکان تاریخی افزوده است.

جیسالمر Jaisalmer

جیسالمر Jaisalmer - جاذبه‌های هند

Jaisalmer

قلعه‌های قدیمی، طبیعت بکر و زیبایی فرهنگی جذاب راجستان، جایسالمر را به یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری هند تبدیل کرده است. جیسالمر از کشف هنر و معماری تا سافاری در صحرا، تعطیلات به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. اگر به دنبال یک مقصد جذاب در اواخر تابستان و یا اوایل پاییز هستید،  پیشنهاد ما به شما جایسالمر است. تابستان‌های این منطقه به دلیل گرمای بی‌سابقه می‌تواند غیرقابل تحمل باشد، در حالی که فصل پاییز و زمستان بهترین زمان برای تور کویر در هند است. بازدید از قلعه‌ها و معابد باشکوه، رقص‌های سنتی و جشنواره‌های غذا از جمله فعالیت‌هایی هستند که می‌توانید در طول اقامت خود در جیسالمر از آن‌ها لذت ببرید.

مادورای Madurai

معابد تاریخی قدیمی و جذابیت روستایی این شهر در تامیل نادو یک جاذبه گردشگری باشکوه در هند است. مادورای که به شهر نیلوفر آبی معروف است، به شکل نیلوفر آبی ساخته شده است و یکی از منحصر بفردترین جاذبه‌های هند است که در طول سفر خود می‌توانید معماری باورنکردنی و زیبای آن را بیینید. امروزه پایتخت فرهنگی تامیل نادو و یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی در آسیا است. این شهر که در امتداد سواحل رودخانه وایگای قرار دارد، یکی از زیباترین شهرهای هند است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن را در لیست جاذبه‌هایی که قرار است آز آن‌ها دیدن کنید، قرار دهید.

میسور Mysore

میسور Mysore - جاذبه‌های هند

Mysore

میسور در بخش جنوبی هند، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری هند است که بیشتر به خاطر کاخ باشکوه میسور در میان گردشگران شناخته ‌شده است. گشت و گذار در میان سازه‌های مجلل این قصر مانند چوب‌های حکاکی شده، سقف‌های تزئین شده با عاج و نقاشی‌های بی‌شمار بر روی دیوارها،  تجربه به یاد ماندنی برای شما خواهد بود که مطمئناً نمی‌خواهید آن را از دست بدهید. همچنین در بازار Devaraja که در جاده Dhanwanthri میسور واقع شده است، می‌توانید با فرهنگ مردم هند بیشتر آشنا شده و از غرفه‌های سنتی این بازار صنایع دستی هند را خریداری کرده و یا طعم لذیذ غذاهای این منطقه را بچشید.

لاداخ Ladakh

در شمال هند، در منطقه کشمیر، مقصد کوهستانی لاداخ واقع شده است که یکی از جاذبه‌های طبیعی هند محسوب می‌شود. این منطقه بزرگ است اما تراکم جمعیتی کمی دارد و بیشتر ساکنان آن را عشایران تشکیل می‌دهند. مناظر بکر و دست نخوره و طبیعت بی‌نظیر، جذابیت اصلی این منطقه است و توجه بسیاری از گردشگران خارجی را به خود جلب کرده است. این شهر در ارتفاع بسیار بالایی قرار دارد و همچنین کاخ قرن هفدهمی پادشاه لاداخ را در خود جای داده است. فرهنگ بودایی نیز در این منطقه دیده می‌شود و اگر قصد دارید به این کشور جذاب سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از صومعه‌ها و معابد بودایی در شهر لاداخ دیدن کنید!

سواحل گوا Goa Beaches

سواحل گوا Goa Beaches - جاذبه‌های هند

Goa Beaches

گوا، در سواحل غربی هند واقع شده و به یک قطب گردشگری محبوب در هند تبدیل شده است. گوا عمدتاً به دلیل سواحل دیدنی آن محبوب است. شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین ساحل گوا، Candolim است که مسافران از سراسر جهان برای تماشای طلوع و غروب خورشید به آنجا می‌آیند. در سواحل جذاب گوا شما می‌توانید به قلعه چاپورا بروید و خط ساحلی شنی را از نزدیک ببینید و عکس‌های زیبایی در این منطقه ثبت کنید. پالولم یکی از زیباترین سواحل در کل گوا به حساب می‌آید که خلیج طبیعی آن از دو طرف توسط سرچشمه‌های بلند احاطه شده است. گوا به طور گسترده‌ای مورد علاقه بسیاری از گردشگران بوده و فعالیت‌های تفریحی هیجان انگیز و جذابی را ارائه می‌دهد. اگر شما نیز ویزای هند خود را دریافت کرده‌اید و قصد سفر به این کشور رویایی را دارید، بازدید از سواحل گوا را از دست ندهید!

غارهای الورا و آجانتا Ellora & Ajanta Caves

در ایالت ماهاراشترا، می‌توانید غارهای الورا و آجانتا را کشف کنید. در الورا، مجموعه عظیمی از زیارتگاه‌ها و معابد وجود دارد که از جمله مشهورترین جاذبه‌های هند محسوب می‌شوند. این 34 زیارتگاه که در میان صخره‌ها و غارها قرار گرفته‌اند، بیش از 1500 سال قدمت دارند. آجانتا نیز 29 غار را نیز در خود جای داده است که در بیشتر غارهای آن نقاشی‌های دیواری که داستان‌های بودایی را روایت می‌کنند، دیده می‌شوند. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به بناهای تاریخی و باستانی علاقه دارید، حتما از این غارهای جذاب و باورنکردنی دیدن کنید.

 بنارس Varanasi

 بنارس Varanasi - جاذبه‌های هند

Varanasi

بنارس با سابقه‌ای به بیش از 3000 سال، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است. بنارس که در شمال هند و کرانه رود گنگ واقع شده است، یکی از اماکن دیدنی‌ هند است که برای قرن‌ها مرکز مهم یادگیری و همچنین مقصد اصلی زیارت برای بسیاری از هندوها بوده است. بنارس در میان هندوها، جین‌ها و بودایی‌ها شهر مقدسی محسوب می‌شود، زیرا اعتقاد بر این است که مردن در اینجا روح انسان را از چرخه تناسخ رها می‌کند و استحمام در رود گنگ تمامی گناهان را پاک می‌کند. بنارس مناظر جذاب و تجربیات ناشناخته را به گردشگرانی که به هند سفر می‌کنند، ارائه می‌دهد. این شهر به دلیل وجود هزاران معبد، به شهر معابد نیز معروف است. معبد شیوا کاشی ویشوانات، معبد دورگا و معبد سانکات موچان هانومان از جمله معابد بنارس هستند که به خاطر نگهداری میمون‌های متعدد معروف شده‌اند. گات‌ها نیز جزو معروف‌ترین مکان‌های شهر، با پله‌های خاکریزی هستند که به رودخانه گنگ منتهی می‌شوند. گات مانیکارنیکا نیز از جمله مشهورترین جاذبه‌های این شهر است که در آن مراسم تشیع جنازه و مراسم سالگرد مرگ هندوها برگزار می‌شود. یوگا و ماساژ نیز از دیگر فعالیت‌های این منطقه هستند که پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن را تجربه کنید. همچنین ابریشم بافی در بنارس بسیار رایج است و بیشتر مغازه‌های این شهر محصولات ابریشمی مانند ساری و روسری به فروش می‌رسانند که مورد علاقه بسیاری از گردشگران می‌باشد.

 کرالا‌ Kerala

ایالت جنوب غربی هند که با نام کرالا شناخته می‌شود، یکی از جاذبه‌های هند با زیبایی‌های طبیعی چشم نواز است که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد! درختان نخل، سواحل شن سفید و طبیعت گردی همگی دلایلی برای کاوش در این منطقه هستند. کرالا علاوه بر طبیعت بکر و جذاب، قایق‌ها و خانه‌‌های زیبا و فستیوال‌های معبد، محل اقامتگاه Thekkady، حفاظت‌شده ببر است که به شما امکان می‌دهد تا گونه‌های گیاهی و جانوری مختلف را از نزدیک ببینید. مرکز کرالا شهر کوچی است، جایی که می‌توانید صنعت ماهیگیری محلی را در کنار ساختمان‌های مرتفع مدرن و معماری استعماری پررونق ببینید. کاخ هلندی، قلعه پالیپورام پرتغالی و معبد هندو تریکاکارا از دیگر جاذبه‌های گردشگری هند هستند که‌ می‌توانید آن‌ها را با کاوش در مناطق مختلف کرالا کشف کنید.

راجستان Rajasthan

راجستان Rajasthan - جاذبه‌های هند

Rajasthan

یکی از زیباترین اماکن دیدنی هند که در طول سفر خود به این کشور می‌توانید از آن دیدن کنید، بدون شک راجستان است که با میراث غنی، کاخ‌های باشکوه و تاریخ روشنگرش مشهور است. بازارهای شلوغ و عجیب راجستان، قلعه‌های باشکوه، مردم خوش مشرب و فرهنگ این شهر شما را مجذوب خود می‌کند تا زمان بیشتری را در راجستان و دیدنی‌های آن بگذرانید. در طول سفر خود به راجستان می‌توانید در هتل‌ها و اقامتگاه‌های لوکس اقامت داشته و جاذبه‌های طبیعی، معابد باشکوه و بازارچه‌های سنتی را از نزدیک ببینید و عکس‌های فراوانی در این مناطق جذاب ثبت کنید و خاطرات به یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

کشمیر Kashmir

یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های توریستی هند، کشمیر است که در شمالی‌ترین منطقه این کشور واقع شده و دارای زیبایی‌های طبیعی سورئال و ماجراجویی‌های بی‌شماری است. کشمیر دو تجربه متفاوت را ارائه می‌دهد، یکی در تابستان‌ها که کل دره با چشم‌انداز سرسبز و کوه‌های پوشیده از برف، منظره جذابی به نمایش می‌گذارد و دیگری در طول فصل زمستان که تمام این منطقه پوشیده از برف سفید است. مهم نیست که چه زمانی برای سفر به هند و بازدید از کشمیر برنامه‌ریزی می‌کنید، این شهر پر از دیدنی‌های بیشمار است که می‌توانید در تمامی فصل‌های سال از تماشای آن لذت ببرید. اگر شما نیز قصد سفر به سرزمین هند و یا سایر کشورهای آسیایی از جمله چین، تایلند، اندونزی ‌ … را دارید، برای اطلاع از نحوه صدور و دریافت ویزای توریستی هند، ویزای چین، اندونزی، سنگاپور و یا ویزای ژاپن می‌توانید به وب سایت شرکت گردشگری توریک مراجعه کنید و از کارشناسان این مجموعه راهنمایی بخواهید.

منالی Manali

منالی Manali - جاذبه‌های هند

Manali

مانالی یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی هند است که بین نستلد و در میان دامنه‌های پوشیده از برف پیر پنجال و رشته‌های دهولادار واقع شده است. منالی برخی از خیره‌کننده‌ترین مناظر، جنگل‌های سرسبز، چمن‌زارهایی با گل‌های وحشی و جویبارهای آبی روان را در خود جای داده و برای شما که عاشق طبیعت هستید، یک مقصد رویایی محسوب می‌شود. گردشگران از سرتاسر جهان برای بازدید از موزه‌ها، معابد، دهکده‌های کوچک و ماجراجویی‌های رودخانه‌ای در مانالی مسیرهای طولانی را به صورت پیاده‌ طی می‌کنند تا زیبایی‌های این منطقه را از نزدیک ببینند. مانالی  مکانی بکر و آرام است که با درختان اکالیپتوس و صدای پرندگان سکوت آن درهم شکسته می‌شود. دره سولنگ نیز مکانی است که مردم اغلب در مانالی از آن دیدن می‌کنند تا از شلوغی شهر دور شوند. مانالی همچنین با طبیعت بکر و دیدنی‌های منحصر به فرد نود، یکی از مکان‌های ایده آل برذی ماه عسل در آسیا محسوب می‌شود.

کورگ Coorg

کورگ  که به عنوان یک منطقه تولید و پرورش قهوه در میان کوه‌های کارناتاکا با مناظر مه آلود شناخته می‌شود، یکی دیگر از جاذبه‌های هند است که بیشتر به خاطر تپه‌ها و رودها شگفت‌انگیزش مشهور است. Coorg به نام Kodagu شناخته می‌شود، به دلیل تپه‌های پوشیده از جنگل، مزارع ادویه و قهوه که دارد، مورد علاقه بسیاری از گردشگرانی است که به هند سفر می‌کنند. Virajpet، Kushalnagar، Gonikoppal Pollibetta و Somwarpet برخی از شهرهایی هستند که در Coorg باید از آنها دیدن کنید و طبیعت بکر، بناهای باستانی و معابد باشکوه آن را از نزدیک تماشا کنید و با فرهنگ و تاریخ غنی این سرزمین کهن بیشتر آشنا شوید. شما می‌توانید برای رزرو تور هند و دریافت ویزای این کشور و یا اطلاع از شرایط صدور ویزای سایر کشورها از جمله ویزای نپال، اندونزی و یا ویزای کشورهای اروپایی به وبسایت گردشگری توریک مراجعه کرده و با کادر مجرب این مجموعه در تماس باشید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *